פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום רב. אני תוכניתנית וחבר הציע לי להצטרף לסטארטאפ שלו. ראיון ראשון איתו עבר טוב, ראיון שני עם השותף גם כן. סגרנו שהתקבלתי וצריך לשלוח לי חוזה. לא התחלתי לעבוד לפני החוזה וחתימה. כששאלו אותי אם אני סגורה אמרתי שכן ומחכה לחוזה לפני שאתחיל לעבוד. קיבלתי את החוזה הארוך והמתיש אחרי שבועיים ויש איתו המון בעיות מבחינתי ודברים לא לטעמי. בקיצור לא מרוצה. בראיון בעל פה פרט לשכר לא נאמר או פורט יותר מידי. למרות שהחבר מוכן ללכת לקראתי בחוזה אני לא מעוניינת. כי החוזה מהווה בעיה מבחינתי. החבר מאוכזב ממני וטוען שהיה בטוח שאני סגורה ועכשיו צריך לחפש עובדת חדשה. וגם בגללי הסכים לעבור למשרד אחר שקרוב אליי. האם בגלל שאמרתי שאני סגורה יש עילה להפרה?



שלום רב, אודה להבהרה לגבי אופן החישוב של ימי החופשה. אני עובדת משנת 2009 אצל מעסיק, בשנת 2018 עבדתי עד התאריך בו ילדתי (2.7.18) חופשת הלידה שלי הסתיימה ב-15/10/18 אך יצאתי לחל"ת עד 28/2 (בסוף ינואר 2019 נתתי הודעה מוקדמת) ולמעשה התפטרותי נכנסה לתוקפה ב-28/2/2019.
מהו תחשיב ימי החופש שמגיע לי?
לפי המעביד צברתי 1.94 ימי חופש בכל חודש בו עבדתי - משמע כ-12 ימי חופש.
לפי מה שקראתי באינטרנט קיימת נוסחה לחישוב ימי חופש למי שלא השלים 200 ימי עבודה אך הקשר המשפטי בינו לבין המעביד נמשך - להבנתי זה המקרה שלי.
לפי נוסחה זו מכפילים את ימי העבודה בפועל כפול הזכאות השנתית של ימי החופשה ומחלקים ב-200.
לפי חישוב זה עבדתי 183 יום, אותם הכפלתי ב-23.28 (12 כפול 1.94) ואת התוצאה חילקתי ב-200, התוצאה שנתקבלה הינה 21.30.
האם אני אכן זכאית להפרש או שהבנתי לא נכון הנ"ל? יש לציין שיש לי מעביד הוגן מאוד ואני כמובן לא מעוניינת לפתוח ב"חזית" מולו אך מאידך כן מעוניינת לקבל את הימים הללו שכן הם כסף לא מבוטל - הפרש של כ-9 ימים.
תודה מראש על תשובתך!



לא ברור כיצד ביצעת את החישוב, תקופת חופשת הלידה הינה תקופת עבודה לצורך חישוב ימי החופשה ומכאן נראה שעבדת יותר מ 200 ימים ( 10.5 חדשים * 22 = 231 ).
החישוב הנכון הוא לפי יתרת החופשה שעמדה לזכותך ערב יציאתך לחופשת לידה ובנוסף 1.94 ימים לכל חודש עד לסיום חופשת הלידה.
יצויין כי הפרשנות שנתת להוראות החוק, אינה הולמת את כוונת המחוקק אשר באותו סעיף מתייחס לעובדים חלקיים אשר עובדים כל השנה אך לא עובדים את מכסת הימים המלאה בכל חודש. לגביהם הזכאות בימים היא מלאה אך התמורה הכספית נעשית לפי ממוצע ההשתכרות החלקי הקודם, לא נראה שכוונת המחוקק לזכות עובד שעבד פחות כמו עובד שעבד מלא.



תודה רבה על המענה המהיר.
אני מבולבלת מתשובתך לגבי צבירת ימי חופשה בזמן חל"ד, בכל מקום בו עיינתי רשום כי ימי לידה והורות לא יבואו במניין ימי חופשה, ז"א רק ימי העבודה בפועל נחשבים לכך, לכן ספרתי את הימים עד ללידה ולא את ימי החל"ד, משמע רק ימי עבודה בפועל נחשבים לצורך צבירת ימי חופשה. האם לא הבנתי כראוי?
אני לא יודעת האם הסברתי עצמי כראוי אך בסעיף שקראתי (חיפשתי כעת את לשון החוק) אני מתייחסת לסעיף 3 (אורך החופשה) ובו יש תיקון מס' 3, שם מצויין התחשיב הנ"ל. לא ראיתי שם התייחסות לעובדים ארעיים.
אני מקווה שאיני חצופה שאני מבקשת שוב הבהרה לנושא - אך רוצה להיות בטוחה לפני שסוגרת את נושא גמר החשבון מול המעביד.
שוב תודה!



אכן הצדק עימך ואין צבירה של ימי חופשה בזמן חופשת לידה או חופשה ללא תשלום
יחד עם זאת אנו חלוקים לעניין חישוב 200 ימי עבודה בשנה. אשר לטעמי היא שגויה ואינה עומדת בכוונת המחוקק, אשר לא התכוון לתת מספר ימי חופשה גבוה יותר למי שנעדר מעבודתו אלא לקבוע כללים לגבי מי שעובד בחלקיות מבחינת ימי העבודה במהלך השנה.



שוב תודה רבה על המענה.
אנחנו לא חלוקים - אני כנראה מנסה/רוצה להבין מה שטוב לי :)
מניחה שאתה יודע יותר טוב ממני לקרוא חוקים ולהבין את כוונתם. אתייעץ בעוד מקום ודעת הרוב היא זו שתקבע.

תודה ושבוע טוב!



שלום, אני עובד במשמרת בת שעתיים. אני חותם בכניסה וחותם ביציאה. לאחרונה המעסיק דורש מהעובדים לחתום מאוחר יותר ביציאה (בין 10-15 דקות לאחר סיום המשמרת) באופן קבוע וללא תשלום נוסף.
האם זה בכלל חוקי? ומה ניתן לעשות בנוגע לזה?



כעקרון לא כל שעות השהיה במקום העבודה הן בהכרח שעות עבודה
אם מדובר בשעות שהיית חייב להשאר במקום ולא היית חופשי למעשיך נראה כי מדובר בשעות שיש לשלם בגינן
יש לתעד את ההנחיה ואת השעות המדווחות, לפנות למעסיק בכתב ולדרוש תשלום, וככל שלא ישלם ניתן לפנות לבית הדין לעבודה



אני שכיר בחברה וקיבלתי הצעת עבודה מלקוח החברה שאני עובד בא. חתמתי חוזה בחברה החדשה.

ובחברה שאני עובד בא רוצים לתבוע אותי שאם הלך לעבוד אצל לקוח. בחוזה שלי רשום: הסעיף בחוזה:א}במקרה של הפסקת עבודה ע"י העובד בחברה מכל סיבה שהיא ,העובד מתחייב שבמשך 12 חודשים מיום הפסקת עבודתו בחברה לא יבוא בקשרי עבודה עם לקוחות החברה. לא יציע להם שירותים כעצמאי בין במישרין ובין בעקיפין,אף לא באמצעות חברות קיימות או שיוקמו בעתיד והנתונות לשליטתו \או להשפעתו של העובד אלא אם החברה נתנה הסכמתה לכך בכתב מראש.

ב}ההגבלה האמורה בסעיף קטן א" דלעיל חלה על העובד בתחומי העיסוק של החברה.

אני בחברה החדשה לא יעסוק בתפקיד שלוקח פרנסה או פוגע בחברה שעבדתי בה. האם החברה שאני עוזב יכולה לתבוע אותי??

תודה מראש



כעקרון תניית אי תחרות לא יהיה לה תוקף אם לא ניתנה בצידה תמורה.
יחד עם זאת קיימים מקרים בהם ביה"ד יתן תוקף לתנייה כזאת גם אם אין תמורה, לדוגמא כאשר התנייה אושררה במהלך העבודה, או שהתחרות החלה עוד במהלך יחסי העבודה, ועוד
כדי לתת מענה לגבי סיכוי תביעה כנגדך יש לבחון את חוזה ההעסקה, ושאר הנסיבות
אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



שלום רב.

תקופת הפיטורין שלי (לאחר שלוש וחצי שנות עבודה ) הייתה מ 1/12/93 עד 11/4/94 שבו חזרתי לעבודה.

משכתי את כספי הפיצויים והחברה בה אני עובד לא משכה את כספי תגמולי המעביד.

בשנת 2007 החברה החליטה שאם אני אחזיר את החלק שמשכתי מקרן הפנסיה היא לא תמשוך את חלקה.

החזרתי את כספי הפיצויים.

האם במצב זה לאחר כ 29 שנות עבודה (עם הפסקה ) בפרישה מוקדמת אני זכאי לפיצויים ופנסיה עבור 29 שנות עבודה ?



בתודה מראש

ירון



לצערי לא ניתן להבין משאלתך מה נסיבות החזרה מהפרישה בתקופה הראשונה, ומה גורך הסכומים שנמשכו האם הושבו לקרן או למעסיק ובאלה תנאים.
אשמח לעמוד לרשותך לאחר קבלת הפרטים המלאים



שלום רב ! עובד מהמחלקה שלי נהג לצלם אותי ישן במקום העבודה בזמן העבודה והעביר זאת למנכ"ל אשר קנס אותי
בשני ימי עבודה ופסל אותי ממועמדות מנהל עבודה במחלקה.
1) מה אוכל לעשות בנידון ?
2)האם אוכל לתבוע את העובד כאשר המנכ"ל טוען שהוא בעצמו צילם אותי ישן בזמן העבודה ?



נראה כי במקרה זה איזון בין הפגיעה בפרטיות ובין תעוד שלך כעובד עובר עבירה, תגבר זכותו של המעסיק
לא נראה כי יש תוחלת להגשת תביעה בנושא זה



שלום אני גר כיום ברחובות וקניתי דירה מקבלן בשדרות אליה אני אמור להיכנס עוד כחודש וקצת .
לעניין פיצויי פיטורין אני חתום גם ככה על סעיף 14 ומתכוון להשאיר את הכספים בפנסיה ולא לשחרר אותם .
האם עצם המעבר למרות שעדיין איני גר במקום כחצי שנה מקנה לי את הזכאות מבחינת החוק לפחות להיחשב כמפוטר?כלומר האם העניין זה להראות שמהיום והלאה אני הולך לגור שם חצי שנה לפחות ?
דבר נוסף וחשוב ,מקום עבודתי כיום זה בתל אביב.
לחברה סניף גם באשקלון ששם משלמים בדרך כלל פחות , האם יוכלו לחייב אותי לעבור לסניף אחר או שזכותי לסרב לכך
אודה לתשובתך



עצם המעבר מזכה אותך בפיצוי פיטורים
הזכות לפיצוי פיטורים מתגבשת חצי שנה לאחר המעבר ויש להמציא אסמכתאות על מגורים באותו איזור אישורים מהעיריה תשלום חשמל מים וכו'
אין כל חובה לעבוד דוקא באיזור הפיתוח וזה אינו תנאי לתשלום פיצוי הפיטורים
המעסיק יכול להציע לך עבודה באיזור והדבר נתון לשיקולך אם לקבל או לא לקבל את העבודה המוצעת, במידה ודחית את ההצעה אין לדבר כל משמעות לגבי זכאותך לפיצוי פיטורים



שלום , צריך עזרה התקבלתי לעבודה מסוימת . במקום העבודה שאני עובד כיום קיבלתי הכשרה מקצועית לתפקיד מסוים חתמתי על קנס של כ6000 שקלים על כל קורס שעברתי דרכם בפועל עשיתי 2 קורסים.
בחוזה מצוין שבמקרה של התפטרות אשלם סכום זה ולא במקרים בהם אני זכאי לפיצויי פיטורין (שזה אני מעריך במקרה התפטרות בשל מצב בריאותי וכו או בשל מצב שהמנהל יפטר אותי) . בכל אופן במידה ואני מעוניין לעזוב בשל מצב בריאותי ובהנחה שהמעסיק לא אישר לי בעבר הקלות בתפקיד אני מעוניין בשלב ראשוני להסתפק באישור מרופאת משפחה ראיתי פסקי דין שזה מספיק האם בעת ההודעה (אני עובד מעל שנה ) אני חייב לתת התרעה של חודש או שבשל מצב בריאותי אפשר להודיע מיידית בצירוף המסמך מרופאת המשפחה?
2. האם יוכלו לקזז לי מהמשכורת במקרה שהתפטרתי בעילה זאת שמוכרת בחוק כמו פיטורים או שאם יתעקשו שהדבר לא נכון יצטרכו לתבוע אותי בבית דין אבל לא יוכלו ליגוע המשכורת האחרונה ?
3. נניח שהתפטרתי לא בשל עילה בריאותית ואני מוכיח שהקורסים עלו פחות ולא ניתנה הכשרה נוספת מעבר לקורסים המדוברים האם במקרה כזה אהיה חייב לשלם רק את עלות הקורסים ורק כחלק יחסי מהתקופה שנותרה ? תודה אשמח לעזרה ולמענה



כעקרון חוזים צריך לקיים, בפסיקה בתי הדין לעבודה נוטים לתת תוקף להתחייבות מעין זאת במידה ואכן יש להכשרה ערך כלכלי מחוץ למקום העבודה.
לגבי אפשרות הקיזוז מהשכר האחרון ולעניין גובה הקיזוז יש לבחון הדברים אל מול הסכם העבודה



היי מה שלומכם?
אתר מאוד יפה.
מה נשמע?



תודה על המחמאות
במה אפשר לעזור



אני עובד במקום העבודה קצת מעל לשנה.
אין חוזה עבודה, אך הדרישה מצד המעסיק הייתה שאעבוד כל יום. העבודה מבוצעת מביתי, באמצעות חומרי גלם של המעסיק, כשכל חודש אני אמור להגיע למפעל כדי לקחת חומרי גלם (שיספיקו לי לחודש) ולמסור את התוצרים.

בחצי השנה האחרונה, כמעט בכל חודש, אני לא עובד בכל ימי העבודה שבחודש, בגלל המעסיק - כל פעם הוא אומר לי שלא לבוא ולקחת חומרי גלם מסיבות שונות ומשונות - פעם הוא טס לחו"ל, ופעם הוא חזר מחו"ל ולא הספיק להכין חומרי גלם, פעם הוא עסוק מידי וכו' וכו'). אני מצידי, מתזכר את המעסיק שאני לא יכול לעבוד בלי חומרי גלם, אבל זה לא עוזר, ורק לאחר הפסקות ארוכות הוא ניאות לתת לי חומרי גלם נוספים.

לאחר שהמצב חזר על עצמו שוב ושוב, נתתי למעסיק התראה שאם לא ייתן לי חומרי גלם בתוך שבוע, אתפטר בדין מפוטר.
במקום למסור לי חומרים, הוא הורה לי לא לבוא לקחת חומרים, ולכן, לאחר שבוע, נתתי הודעה מוקדמת על התפטרות בדין פיטורין. מיותר לציין שהמעסיק לא נותן לי חומרים לעבוד עליהם גם בימי ההודעה המוקדמת, למרות שהבהרתי לו שאני לא מתחמק מחובתי לעבוד, ושהחובה שלו לשלם לי על כך.

כעת אני רוצה לחשב את פיצויי הפיטורין המגיעים לי. הבעיה היא, שבגלל שהמעסיק לא איפשר לי לעבוד באופן שוטף, השכר שמגיע לי עבור החודשים שבהם הופסקה עבודתי הוא נמוך באופן משמעותי מהשכר שהייתי מקבל, לו עבדתי בכל יום. בחודש האחרון - השכר שלי יהי זעום, כי כמעט לא עבדתי בכלל.
האם הדרך הנכונה היא לחשב את פיצויים היא כאילו עבדתי כל יום, כפי שהייתי אמור, או שהפיצויים מחושבים לפי עבודתי בפועל, למרות שהפסקות העבודה אינן באשמתי או בהסכמתי?
ואם החישוב הוא לפי עבודה בפועל - האם ייתכן שלא אקבל שום פיצוי, על כך שהמעסיק הפסיק לי את העבודה?

תודה.



על פי נתוני השאלה הועסקת במשכורת יומית לכן חישוב פיצוי הפיטורים יעשה לפי ממוצע ההשתכרות בכל תקופת העסקה
אין משקל לעובדה כי הפסקות העבודה היו שלא באשמתך
אכן ניתן לטעון כי היתה הבטחה למכסת עבודה מלאה וכי הינך זכאי להפרשים עקב הסתמכות, אך ספק אם ניתן להוכיח טענה זאת וגם אם תוכח האם תקבל פיצוי בגין ההפחתה



הייתה הבטחה למכסת עבודה מלאה. אמנם לא בחוזה (כי אין חוזה), אבל יש הקלטות של שיחות טלפון, בהן המעסיק דורש שאעבוד כל יום.
האם זו לא הוכחה?

זה לא שנאמר לי מראש, שלא אעבוד בימים מסוימים. אפילו באותו הרגע שהוא לא נתן לי עבודה, הוא לא אמר מתי כן ייתן. אני עמדתי לרשות המעסיק, וחיכיתי בכל יום שייתן לי עבודה!

בכל מקרה, אני מבין שכל מה שאני יכול לדרוש, זו השלמה של המשכורת החודשית, לגובה השכר שהייתי מקבל, לו הייתי עובד כמתוכנן?



לא הופרשו לי הפקדות לפנסיה, לא קיבלתי ימי חופשה עבור הימים האלו... לא נראה לי הגיוני שאפשר לעבור על זה בשתיקה



כפי שציינתי תוכל להגיש תביעה בגין הפרשי שכר ותנאים סוציאלים
אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



אכן, אם הינך עובד במשרה יומית גם אם היתה בהטחה לשיעור משרה מסויים
היה עליך להתפטר מיד עם הפחתת המשרה
אם תוגש תביעה לכל היותר תוכל לתבוע את הפרשי השכר והתנאים הסוציאליים



ומאוד מצער לקרוא את הדברים.
לא ייאמן שמקבלים מצב שמעסיק פוגע בעובד בצורה כל כך קשה ועוד נהנה כתוצאה מכך מתשלום פיצויים נמוך יותר.
איך מצפים ממני להתפטר מיד, שלא ידעתי מיד מה הולך לקרות?
ביום הראשון חשבתי שזה בסך הכול יום אחד, ביום השני חשבתי שזה יומיים...
אחרי שבוע, כבר קיבלתי שוב עבודה לחודש מלא, אבל אז שוב היה עיכוב של יום, ואז יומיים ואז עוד שבוע...
ואז שוב חודש מלא...
ובסוף באמת התפטרתי בגלל זה, אבל גם כשהתפטרתי, אני חייב לתת הודעה מוקדמת, וגם בימים האלו לא נותנים לי לעבוד.

דרך אגב, חשבתי שאני עובד חודשי, כמו כולם, כי אני אמור לעבוד כל יום, והשכר שלי אמור להיות קבוע. אבל לא נאמר לי שום דבר לגבי איזה סוג עובד אני.

אני מאוד מודה לך על תשובתך, אבל מאוד מופתע



ניתן לטעון כי מדובר בהפחתה זמנית בשכר ומכאן יש לחשב את זכויותיך לפי ממוצע ההשתכרות טרם ההפחתה



עבדתי 10 חדשים והתפטרתי
כמה ימי חופשה מגיעים לי



הינך זכאי ליום חופשה אחד בגין כל חודש של עבודה בסה"כ 10 ימים



היי, מעוניינת לשאול שאלה קטנה. עבדתי במשרד של שותפים שפירקו את השותפות ופוטרתי לאחר שעבדתי שם כ10 חודשים. יום לאחר הפיטורים הועברתי שוב בתור עובדת של אחד השותפים, עבדתי אצלו כ9 חודשים ופוטרתי שוב. שאלתי, האם מגיע לי תשלום פיצויים? תודה רבה מראש :-)



עבדתי כסייעת בגן ילדים בדיוק 3 שנים עד לסגירת הגן. לאחר מאמצים רבים מצידי, שלח המעסיק מכתב המאשר משיכת כספי הפיצויים בגובה הסכום שהצטבר בקרן הפיצויים, הנמוך ממכפלת השכר האחרון כפול השנים שעבדתי. אני חתומה על סעיף 14, ועבדתי על בסיס גלובאלי. לטענת המעסיק הפיצויים המגיעים לי הינם בגובה סכום ממוצע של 3 משכורות אחרונות. מה מגיע לי על פי החוק?
האם השכר לפיצויים הוא ברוטו או נטו?
תודה רבה על העזרה.



פנייתך הראשונה נענתה
אשמח לעמוד לרשותך לשאלות נוספות



עבדתי כסייעת בגן ילדים בדיוק 3 שנים עד לסגירת הגן. לאחר מאמצים רבים מצידי, שלח המעסיק מכתב המאשר משיכת כספי הפיצויים בגובה הסכום שהצטבר בקרן הפיצויים, הנמוך ממכפלת השכר האחרון כפול השנים שעבדתי. אני חתומה על סעיף 14, ועבדתי על בסיס גלובאלי. לטענת המעסיק הפיצויים המגיעים לי הינם בגובה סכום ממוצע של 3 משכורות אחרונות. מה מגיע לי על פי החוק?
האם השכר לפיצויים הוא ברוטו או נטו?
תודה רבה על העזרה.



ככל שחתמת על ס. 14 יש מספר בדיקות שצריך לבצע
יש לבדוק האם אכן הופרשו מלוא השיעורים בסך 8.33% מדי חודש
יש לבדוק האם ההפרשות החלו בחודש העבודה הראשון
יש לבדוק האם ההפרשות בוצעו ממלוא השכר הקובע
לצורך הבדיקה יש להצטייד בתלושי השכר ובדו"ח היזון חוזר מפורט מחברת הבטוח
רק לאחר בדיקה צולבת של שני המסמכים ניתן לתת מענה לשאלתך
אין כל בסיס לחישוב שערך המעסיק לפי ממוצע 3 חדשים אחרונים
אשמח לעמוד לרשותך



עבדתי כשנה וחצי אצל מעסיק פרטי יצאתי לחופשת לידה ואחריה לחל"ת של חדשיים
המעסיק לא מוכן להחזיר אותי לעבודה ולא נותן לי מכתב פיטורים



פיטורים בזמן חופשת הלידה הינם אסורים על פי חוק ומחייבים קבלת אישור מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד העבודה
לאחר חופשת הלידה ו/או החל"ת לפי דין חייב המעסיק להשיב את העובדת לעבודה לתפקידה הקודם לתקופה שלא תפחת מ 60 ימים.
בתקופה זאת חל איסור על המעסיק לתת לעובדת הודעת פיטורים ו/או להרע את תנאי העסקתה



אני מועסק כפרילנסר עם חשבונית במקום עבודה, במשך כ 10 שנים ברציפות
מה הסיכוי שיכירו בי כעובד ומה המשמעות מבחינת הזכויות



ביה"ד קבע מספר קריטריונים להכרה בפרילנסר כעובד, בין שאר המבחנים, מבחן הפיקוח, מבחן הציוד, מבחן ההשתלבות וכו'
ככל שביה"ד יכיר בך כעובד, תהיה זכאי לכל הזכויות הנובעות ממעמדך לרבות פיצוי פיטורים, הפרשות פנסיוניות, דמי חופשה, דמי והבראה
לאור המשמעויות והסכומים הנובעים מההכרה בפרילנסר/ עצמאי כעובד, מומלץ לכל פרילנסר לבצע בדיקה של הסטטוס שלו עם עורך דין המתמחה בתחום.



אודה לתשובתכם האם זה תקין שבמהלך דיון משפטי בכ הנתבעת פנה לאחד מעדי התובע שהשופט לא אישר להביא לדיון ללא תצהיר וברר דרכו דרך שאלות עם מה שנאמר בתצהיר של התובע נכון?



צהריים טובים,

אני מנהל חדש של בית קפה באזור נתניה. שקלתי לאחרונה להעסיק עובדים זרים במטבח וגם לסיוע חלקי בשליחות. נוסף על תשלום משכורת מינימום לעובדים מהם החובות שאני מחויב עליהם כמעסיק עובדים זרים בבית הקפה?

תודה



עובדים זרים זכאים לכל הזכויות מכח חוקי העבודה וההסכמים הקיבוציים, ובכלל זה דמי חופשה, דמי הבראה, דמי נסיעה, חגים, פיצוי פיטורים, והפרשות פנסיוניות. בנוסף זכאים העובדים הזרים לבטוח רפואי על חשבון המעסיק
תשומת הלב כי על פי פסיקת בימ"ש עליון חלה חובה לשלם היטל עובדים זרים בשיעור של 20% משכרו של העובד
כמו כן יש להעביר את הפרשות הפנסיוניות לקרן יעודית שהוקמה לצורך כך



שלום רב,

אני עובד בחברת פרוטליקס ,אתמול עשו לי ולחברי לעבודה שימוע לפני פיטורים. אני מרגיש נבגד מחברה שעבדתי בה יותר מ-7 שנים ולא יודע מה צפוי להיות עתיד התעסוקתי שלי בגיל 43. האם הם מחויבים לתת לי פיצויים או שאני מקבל פיצויים מהביטוח לאומי בלבד? כמה זמן מרגע השימוע הם מחויבים להעסיק אותי בעבודה?

תודה



הינך זכאי לפיצוי פיטורים ממעסיקך ולשכר בגין התקופה עד לקבלת ההודעה על סיום עבודתך



«   «הבא   | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1
כניסה מנהל

Close