פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום רב עורך דין יקר יש לי שאלה
אני לפניי שנה הייתי שכיר כנהג בחברה שמספקת מגשי פירות לכל הארץ למרות פניותי הרבות למעסיק בביקוש שיתחיל להפריש לי את הפנסיה כמגיע לי בחוק כמובן שציינתי בפניו שקיים לי קרן פנסיה פעילה הוא קרוב לכל תקופת ההעסקה של 11 חודשים הוא לא הפריש . פניתי לסיוע המשפטי ומינו לי עורך דין שפנה אליו וכמובן בא הכוח שלו התקשר לעורך הדין המייצג אותי ושוחחו בנייהם
השאלה שלי היא כזו
האם למרות שסיימתי אצלו את העסקתי הוא יוכל להפקיד בקופת הפנסיה הפעילה או שהוא יוכל להפקיד זאת לחשבוני??
עורך הדין שלי אמר שלפי חוק הוא לא יכול להפקיד את ההפרשים כי לא יתנו לו אשמח לתגובתך



יכול להפריש רטרואקטיבית ויכול לתת פיצוי כספי בגובה ההפסד



שלום,
במידה ובחוזה העסקה יש cliff של 15 חודשים לאופציות, ומפטרים עובד באמצע החודש ה15. אם המעסיק רוצה לשלם חודש התראה ושהעובד יעזוב את העבודה מיידית, האם החודש התראה (שבו העובד כבר לא עובד) נחשב כחלק מהצבירה של 15 החודשים כך שהעובד כן אמור לקבל את האופציות שהיה אמור לצבור בסיום 15 החודשים ?
במידה ולא, האם זה חוקי לפטר כ״כ סמוך לקבלת ההטבה בלי האפשרות לקבל אותה ? (פיטורים על בסיס התייעלות, ללא חוסר שביעות מקצועי מהותי)



במידה והמעסיק פעל במכוון כדי להתחמק מתשלום ביה"ד יחייב אותו באופציות, קיימת פסיקה שמתייחס לחלף הודעה מוקדמת כשכר, אך הדבר אינו חד משמעי



שלום רב
אני עובד שעתי ששעות עבודה משתנות מדי חודש ונעות בין 176 ל192.
המעסיק מפריש לקרן פנסיה לפי מקסימום של 182 שעות גם בחודשים שעובד יותר שעות.
לדברי החשבת שכר החוק זה לפי חוק.
האם תקין?



ככל שמדובר בשעות עבודה רגילות המעסיק חייב לבצע הפרשות פנסיוניות גם מעבר ל 182 שעות, במידה ומדובר בשעות נוספות אין חובה



שלום
ברצוני לדעת האם יש חוק ברור לגבי תשלום נסיעות האם זה ברוטו או נטו?האם עובד שסוכם איתו שכר נטו אז הנסיעות גם נטו או ההפך?



כעקרון דמי הנסיעה הם ברוטו, ניתן לסכם עם עובד גם בנטו



שלום רב,
רציתי לשאול מול מי ניתן לבדוק את נכונות של תלוש שכר אחרון?
סך תלוש יצא 8700 ש"ח(מורכב מיום עבודה אחד,פדיון ימי חופשה ועוד 16.5 ימים חלף הודעה מוקדמת) מתוך 8700 ש"ח נוכה לי מס של 1719 ש"ח
לפי החישוב של מדרגות מס וערך נקודות זיכו סך מס אמור להיות בערך 280 ש"ח
בכללי כל חודש היה יוצא לי שכר של 11000 ש"ח ממוצע ולעולם לא שילמתי יותר מ750 ש"ח מס הכנסה,אז איך הגיוני משכר כל כך נמוך לשלם כזה מס?
ניסיתי לדבר עם החשב שכר הוא טוען שככה זה אמור להיות וככה המערכת מחשבת את זה
השאלה למי ניתן לפנות לבדיקה?לא נשמע לי הגיוני בכלל לשלם 20% מס מסך השכר.....
תודה מראש



במידה ולא עבדת בחודש בו נערך גמר החשבון אלא יום אחד יתכן ולא זוכית בנקודות זיכוי וככל הנראה הדבר תקין, הגורם שיכול לבדוק הינו רואה חשבון



עובד שנשלח לעבוד בחו"ל מטעם המעסיק לתקופה של חודש , בתקופה זו נפל יום בחירות לרישיות המקומיות בארץ ( יום שבתון )
האם העובד יקבל 200% שכר על עבודה ביום זה
תודה מראש



על-פי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965 יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, הוא יום שבתון בתחומן של הרשויות והמועצות שהבחירות נערכות בהן. נראה כי אינך נמצא בתחום הרשויות המקומיות. כמו כן לפי החוק עובדים הרשומים בפנקס בוחרים של רשויות מקומיות בהן מתקיימות בחירות, אף אם מקום עבודתם הוא ברשות מקומית שלא חל בה יום שבתון, זכאים ליום שבתון. לפי נתוני השאלה נראה שאינך נמצא גם בתחום רשות מקומית אחרת ומכאן לדעתנו אינךל זכאי, יצויין כי לא מצאנו פסיקה מנחה בנושא



עובד שנשלח לעבוד בחו"ל מטעם המעסיק לתקופה של חודש ימים , בזמן זה נפל יום הבחירות לרישיות בארץ (יום שבתון) האם מגיע לעובד תשלום 200% על עבודה ביום זה .
תודה מראש



על-פי חוק הרשויות המקומיות (בחירות), תשכ"ה-1965 יום הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות, הוא יום שבתון בתחומן של הרשויות והמועצות שהבחירות נערכות בהן. נראה כי אינך נמצא בתחום הרשויות המקומיות. כמו כן לפי החוק עובדים הרשומים בפנקס בוחרים של רשויות מקומיות בהן מתקיימות בחירות, אף אם מקום עבודתם הוא ברשות מקומית שלא חל בה יום שבתון, זכאים ליום שבתון. לפי נתוני השאלה נראה שאינך נמצא גם בתחום רשות מקומית אחרת ומכאן לדעתנו אינךל זכאי, יצויין כי לא מצאנו פסיקה מנחה בנושא



היי, עבדתי במקום עבודה משך שנתיים, התפטרתי והתחלתי עבודה חדשה אולם לאחר חודש פוטרתי. האם אני זכאית לדמי אבטלה באופן מיידי או שבגלל שהתפטרתי מהעבודה הראשונה תהיה לי תקופת המתנה של 3 חודשים?



במידה ובידך מכתב פיטורים, הינך זכאית לדמי אבטלה



שלום, יש לי וותק עבודה של 6 שנים ובחודשים יוני, יולי ואוגוסט 2023 שולמו לי דמי הבראה בשיעור של 378 ש"ח ליום ובספטמבר יום אחד של 418 ש"ח.
הבנתי שאני זכאית להפרש בין התעריף הישן לחדש כלומר 40 ש"ח לכל יום ששולם לי לפי תעריף ישן. פניתי לרועת חשבון של המפעל והיא טענה שזה לא נכון. הייתי רוצה לדעת מי מאיתנו צודקת ואם אני צודקת איך להסביר לה או להוכיח?



עדכון דמי הבראה הינו רטרואקטיבי לאותה שנה, והמעסיק חייב בתשלום הפרשים.



שלום רב.
אם עבדתי בחודש ינואר 4 ימים
ובחודש זה יש 23 ימי עבודה.
לפי איזה ערך המעסיק צריך לשלם לפי 23 ימי עבודה או 31.
יש לציין שאני עובדת רק 5 ימים ללא שישי- שבת.



היה מקובל לשלם שעות נוספות,ועכשיו הודיע המעסיק כי לא יישלם ולדאוג לקיזוזים ע"מ שלא יווצרו שעות נוספות,האם חוקי? ואם יש פעילויות מעבר לשעות העבודה המקובלות האם מחוייבת להגיע?



במידה והעובד מועסק בשעות נוספות קיימת חובה לשלם, אין למעסיק חובה להעסיק את העובד בשעות נוספות, המעסיק רשאי לשנות את סדרי העבודה, בכפוף להיתרים שנתן שר העבודה יכול המעסיק לדרוש עבודה בשעות נוספות במקומות שעובדים 6 ימי בשבוע 12 שעות נוספות לשבוע במקומות שעובדים 5 ימים בשבוע 15 שעות נוספות לשבוע



אחרי 15 שנה המעסיק החליט לעשות חוזה עבודה אומר שזה חייב לפי החוק.
החוזה חד צדדי ‏לטובתו ומבטל ‏הטובות שהיו לי בעבודה והוא לא מוכן לשנות כלום.
האם חייבים לחתום ?



המעסיק רשאי לשנות, לך שמורה הזכות לסרב, לא לחתום ולטעון כי מדובר בהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה לאחר מתן אפשרות לתיקון, דבר אשר יכול לזכות אותך בפיצוי פיטורים. במידה והינך מעוניין לסיים את עבודתך ולקבל את פיצוי הפיטורים הינך מוזמן לקבוע פגישה מסודרת במשרדנו לקדם התהליך.
טלפון לתאום 035174455



שלום,
לפי חוק מתן הודעה מוקדמת היה עליי לתת למעסיק שלי התראה של 18.5, מתוך בקשה שלו ורצון טוב שלי ההתראה שונתה ל32 ימים.
בעקבות התנהגות לא ראויה של המעסיק שלי ברצוני לשנות את התאריך לתאריך שהחוק קובע, האם ניתן לשנות את התאריך במקרה כזה לאחר מתן ההודעה?
תודה



הדבר תלוי בנסיבות, הארכת המועד הינה חוזה שנכרת בין שניכם שינוי המועד הינו בגדר הפרה מצידך, יש לבחון האם ההתנהגות הינה חמורה עד כדי כך שתפטור אותך מקיום החוזה



בשבוע שעבר הוציאו אותי ליום חופש בטענה שאין שעות, האם אני מקבל על זה כסף?



זכותו של המעסיקר להוציא אותך לחופשה כפויה, הינך זכאי לדמי חופשה בלבד



בעוד כ 3 שבועות ימי זכאות האבטלה שלי ייפסקו, ולצערי, לא הצלחתי עדין למצוא עבודה בתחום שלי. אני קיבלתי אישור לעבוד כשליח עצמאי בחברת "וולט", אבל אני עדין רוצה לנצל את 3 השבועות שעוד נשארו לי לחיפוש עבודה בתחום שלי באופן אינטנסיבי, ורק אם לא תהיה ברירה אז להתחיל בפועל לעבוד בוולט בסוף ימי זכאות האבטלה. האם אני רשאי לכך? או שעשויים להגיד לי ממשרד העבודה שימי הזכאות שלי הסתיימו מרגע שקיבלתי אישור לעבוד כעצמאי?



כעקרון ימי האבטלה מסתיימים ברגע שהתחלת לעבוד פיזית, לא מן הנמנע כי המוסד לבטוח לאומי יראה את סרובך להתחיל לעבוד כעצמאי לחובתך ויפסיק לשלם את דמי האבטלה



ממתין להחלטה לאחר שימוע בה הוצגו לפני תוצאות מיפוי ביצועים מפוברקות ושיקריות.



האם מיפוי המפוברק ושיקרי של הכישורים והמיומנויות של עובד שהביאו להחלטת לפטר חוקי



אני מתפטרת מתפקידי כמורה בבי"ס, ההנהלה כותבים לי כך:
"על מנת שתוכלי לקבל את משכורתך על החלק היחסי של עבודתך בחודש זה,
עלייך להשלים את חובותייך כמחנכת הכיתה, ובכללם הכנת תעודות מחצית לתלמידי כיתתך.
את גיליונות הציונים והתעודות יש להגיש עד לתאריך..."
ובסוף כותבים:
"אינך מורשית לעדכן את תלמידי/ הורי כיתתך על עזיבתך עד לעוד כשבועיים לאחר שאנו נעדכן .
נבקשך לעמוד בדרישות על מנת להימנע מאי נעימות ומתביעות משפטיות."
1. האם מותר להם להתנות את קבלת שכר השעות שעבדתי?
2. האם יכולים למנוע ממני לעדכן את תלמידי? (כרגע הם לא נותנים לי אפילו להיפרד מהם!)
3. והאם ישנה עילה לתביעה במקרה שכזה?
יצוין שאני מתפטרת משום שהפרו הסכמים (במייל, לא חתומים) ושיקרו לי בעניין שעות ותנאי העסקתי.
תודה רבה!



המעסיק אינו יכול להתנות את תשלום השכר בגין שעות שביצעת, והינך זכאית לתשלום ללא כל תנאי. המעסיק רשאי לנהל את עסקו ולקבוע שלא תעדכני את התלמידים, רצוי ומומלץ כי ידוע ההתלמידים יעשה בתאום עם המעסיק.



בכל תחילת חודש אני מקבל שכר עבור כל החודש קדימה. חזרתי מחופשת לידה במהלך דצמבר וב- 1.1 שלמו לי במשכורת שתי משכורות- אחת עבור דצמבר ואחת עבור ינואר. המעסיק הפריש לפנסיה עבור חודשיים מה שיצר מצב שעברתי את תקרת ההפקדה לפנסיה וכעת נפתחה לי קופת פנסיה נוספת עם סכום של כמה מאות שקלים שהוא הסכום שהינו מעבר לתקרה.
בפועל מדובר בשתי משכורות ששולמו במשכורת אחת ולכן יש פה גם שתי הפקדות לפנסיה עבור חודשיים
פניתי לחברת ביטוח מדוע הם פיצלו כי בפועל ברמת השכר החודשית לא עברתי את תקרת ההפקדה והתשובה שקיבלתי היא שבחודש אחד ביצעו שתי הפקדות ויחד הן עברו את התקרה.
האם זה תקין וחוקי? הרי מדובר פה בהפקדות עבור חודשים שונים אבל בגלל שחזרתי מחופשת לידה נוצר מצב שביצעו את ההפקדות באותו חודש



מבחינת מס הכנסה והקרנות חודש התשלום הוא הקובע ולא השיוך, לענין פתיחת קופה נוספת לא ברור מדוע הדבר נעשה. בכל מקרה הטיפול מול קרן הפנסיה



שלום מס שאלות לאותו עובד:
1.עובד שיצא לחלת לאחר 7.10 האם חייב לשלם עליו ביטוח לאומי בחודשיים ראשונים?
2.עובד שנמצא בחלת האם אפשר לפטר אותו בחלת?או שחייב להחזיר ולעשות שימוע וכן הודעה מוקדמת?
3.עובד שיצא לחלת לאחר 10 חודשי עבודה.ופוטר לאחר החלת.האם חודשי החלת נחשבים לו לעניין פיצויים(כלומר יעבור שנה כולל החלת)
4.עובד שיצא לחלת וחזר.האם צריך להפריש לו קופות רטראקטיבית?

תודה

תודה



דמי הביטוח עבור עובד בחופשה ללא תשלום בחודשיים הראשונים ישולמו על ידי המעסיק. המעסיק רשאי לנכות את דמי הביטוח ששילם עבור החודשיים הראשונים משכרו של העובד.
פיטורים בחל"ת לא מצאנו פסיקה ברורה, לטעמנו צריך להודיע על סיום החל"ת בכל מקרה להזמין לשימוע ולתת הודעה מוקדמת.
שבועיים מתוך החל"ת נחשבים לצרכי ותק לתשלום פיצוי פיטורים, אין חובה לבצע הפרשות רטרואקטיביות.



שלום, אודה לעזרתכם, אני ובעלי עובדים מזה כשנתיים וחצי במקום עבודה פרטי, לפני כשבוע בערך הודענו למעסיק על רצוננו להפסיק את עבודתנו, ההודעה נשלחה כהודעה קולית בוואטספ. נציין כי אין בינינו הסכם עבודה חתום והיחסים בינינו תקינים.
המשכורת משולמת בכל 10 לחודש.
בשיחה עמו הבהיר לנו המעסיק כי עלינו להגיש מכתב התפטרות והודעה מוקדמת של 30 יום מראש.
האם נכון הדבר ? האם במצב זה אנחנו זכאים לקבלת דמי פיצויין בגין שנתיים וחצי של עבודה.
והאם ואנו מחליטים לעזוב מיידית האם למעסיק יש עילה לתביעה כנגדנו?



דרישתו של המעסיק למכתב התפטרות מסודר לגיטימית. הנכם חייבים הודעה מוקדמת ובמידה ולא תינתן המעסיק רשאי לקזז. במידה והתפטרתם בנסיבות שאינן מזכות, אינכם זכאים להשלמת פיצוי פיטורים מעבר למה שנצבר בקרנות



«   «הבא   | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77 | 76 | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69 | 68    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close