פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

אני מפונה מהעיר שדרות
כרגע גרים אצל ההורים באשקלון
עובדת בשתי עבודות- כללית ועוד ארגון פרטי.
בכללית אני עובדת חלק מהשעות והשאר הם משלמים כדי שהמשכורת לא תפגע.
ככה היה גם עד היום בעבודה השנייה, כרגע הם רוצים שאחזור למשרה מלאה וזה משהו שאני עדיין לא מוכנה לו נפשית. מה החוק בנושא? אני לא רוצה שהמשכורת שלי תפגע אבל כרגע לא חושבת שאני מסוגלת לחזור לכל העומס והלחץ של העבודה במאה אחוז.



כעקרון אין מניעה לחזור לעבודה סדירה באיזור אשקלון והינך חייבת לפעול בהתאם להנחיות המעסיק, יחד עם זאת לאור המצב שתארת ככל שהדבר אכן יגובה על ידי רופא ניתן להמציא אישור על מצבך הנפשי, או לחילופין לצאת לחל"ת. לא ברור מדוע בכללית הינך מסוגלת לעבוד ואצל המעסיק הפרטי אינך מסוגלת והדבר בודאי יעלה במידה והמעסיק יתנגד לבקשתך



נחתם הסכם בין שר האוצר להסתדרות בעניין קבלת מענק למאטחים ולעובדי הניקיון בחצרות משרדי ממשלה ביוני 2022 האם מאבטחי מוסדות חינוך כלולים בהסכם?



עובדי הנקבלן במוסדות חינוך מועסקים במסגרת הסכמים עם החברה למשק וכלכלה ונראה כי ההסכם לא יחול עליהם, תשומת הלב כי מדובר בתשובה שאינה סופית ולא מצאנו התייחסות ספציפית למגזר זה



בברור שערכנו, מרכז השלטון המקומי חתום על ההסכם ונראה כי יחול גם על המאבטחים אבל יש לבדוק ספציפית לגבי כל ישוב



כרגע עובדת בפרויקט שיכולה לעבוד מהבית , אמורה לעבור לפרויקט שידעתי לפני המלחמה שאי אפשר לעבוד מהבית , הילד בן 11 ולא רוצה שנשאר לבד שאולי תהיה אזעקה , למנהל לא אכפת ודורש שאמצא סידור , קשה למצוא סידור לילד באמצע השנה. האם החוק מגן עלי באיזושהי צורה ? תודה מראש



התשובה תלויה במספר גורמים , מקום העבודה, מקום המגורים, מצב משפחתי וכו' . מומלץ לקבל יעוץ פרטני אישי לפרוט מלא הנסיבות. אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 035174455



שלום,
הנני עובדת בתור אחות. דורשים ממני לעבוד לילות ואני כבר לא עבדתי כמה שנים בלילה עקב מצב בריאותי.
האם יכולים לחייב אותי לפנות לרופא תעסוקתי?
לא רוצה לפנות כדי שלא יהיה רשום לי ) למקומות עבודה אחרים) מגבלה שלי.
תודה



המעסיק יכל לשנות את המשמרות, ובמידה ומדובר בהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה תהיי זכאית להתפטר ולקבל פיצוי פיטורים.
כדי שהמעסיק יהיה חייב לאתר עבורך עבודה מתאימה להנחיות הרופא, ויתכן אף יהיה מנוע מלפטר עלייך לפנות לרופא התעסוקתי



היי נפגעתי בעבודה והייתי מושבת במשך שלושה חודשים ביטוח לאומי אישר דמי פגיעה עבור 91 ימים
הכסף הועבר למעסיק והמעסיק העביר אליי בפועל הסכום אשר הועבר אליי קטן משמעותית מ75% שהייתי אמור לקבל או מהסכום שביטוח לאומי העביר למעסיק המעסיק העביר את הסכום עבור ימי עבודה בחודש מסויים כתלוש שכר רגיל.
1. האם המעסיק אמור להעביר אליי את הסכום שהועבר אליו במלואו !!! כולל שישי שבת ?
2. האם הסכום שהועבר למעסיק ע"י ביטוח לאומי אחרי תשלום מיסים כגון מס הכנסה ביטוח לאומי וכו'? מכיון שהמעסיק העביר אליי אך הוריד את כל המיסים מהסכום החסר שהעביר אליי האם יש כאן הורדה כפולה?
3. האם המעסיק צריך להפריש מהסכום שמעביר אליי דמי פנסיה וכמו כן לקזז את חלקי בפנסיה מהסכום שמעביר?



המעסיק אמור להעביר את התשלום שקיבל מהמוסד לבטוח לאומי במלואו. לעניין ההפרשות הפנסיוניות אין חובה בחוק, קיימים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה המחייבים הפרשה, ניתנו פסקי דין לכאן ולאן ואין הלכה מחייבת



כלומר דמי הפגיעה שמועברים למעסיק לאחר הורדות מיסים כגון מס הכנסה וכו'?..



המעסיק משלם לעובד 75% מהשכר ברוטו החייב בדמי ביטוח לאומי. מסכום זה מנוכים כמובן מיסים בהתאם לחוק



הי, מה קורה אם עבדתי כשכירה במשך מספר שנים, התפטרתי ואז מקום העבודה מבקש שאחפוף את המחליפה כפרילנסרית, לפני שעברו 3 חודשים מאז ההתפטרות? האם הדבר פוגע בתקופת האכשרה, ו/או בגובה דמי האבטלה?
תודה,
שני



המוסד לבטוח לאומי יקזז כל הכנסה שקיבלת כעובדת או כפרילנסרית מדמי האבטלה, לא נראה כי התשלום כפרילנסרית ידחה את המועד לקבלת דמי אבטלה אך הדבר נתון לשיקול דעתו של המוסד לבטוח אלומי



עובד בתמיכה למחשבים HELP DESK
5 ימים בשבוע
בימי שישי תורן מהעבודה \ מהבית
ובמוצ"ש עובד מהבית
עבור ימי שישי תורנות מהעבודה במשרד כמה % צריך לקבל
עבור מוצ"ש מהבית כמה % צריך לקבל מקבלים רק 100%



בגין העבודה במשרד משולם גמול עבודה בשעות נוספות לאחר 9 שעות ליוםן או לאחר השלמת 42 שעות שבועיות, לעניין הכוננות הדבר נגזר מההסכם בין הצדדים.



היי, רציתי לדעת לגבי הזכויות של ניכוי חופשה עקב מצב המלחמה.
בסופ"ש שבו המלחמה התחילה הייתי בנופש באילת, ותכננתי לחזור ביום שבת בו פרצה המלחמה.
עקב השתלטות חמאס על מספר ישובים בדרום ועל כבישי הדרום לא יכולתי לחזור למרכז ולהגיע לעבודה ביום ראשון - זו הייתה סכנת חיים, לכן הארכתי את שהותי באילת ביום נוסף.
על יום זה נוכה לי יום חופש "שלילי" שמחוייב בקנס ששווה ערך ליום עבודה.
האם המצב המיוחד מאפשר למעסיק לנכות את זה?



נראה כי הניכוי הינו תקין, בעבר הוסדרו מצבים מעין אלה בהסכמים קיבוציים . אלה טרם נחתמו ומכאן קיזוז החופשה הינו כדין.



בוקר טוב, אני עובד מדינה (מוערך) מזה 27 שנים שמתמודד עם דיכאון וחרדות ובדר"כ אין בעיות אבל בשבוע שעבר הייתה לי שבירה נפשית והתפרצתי על עובדים בצורה חריפה. זה הגיע לעבירת משמעת ויכול להגיע לבית הדין לעבודה.
חוץ מלהתנצל ולהסביר את המצב הנפשי שהייתי בו, אין לי מה לעשות.
אני חושש מפיטורים.האם לדעתכם בית הדין יקבל את המצב הנפשי שהייתי בו ולא ימצא איתי את הדין?



ככל שתהיה כוונה לךפטר אותך על המעסיק לפעול בהתאם להוראות חוקת העבודהנ שחלה עובהדי המדינה, במקום עבודתך קיים ועד הליך בוררות וכו'
לעניין המלצות כיצד לנהוג נראה שלא ניתן על גבי הפורום הואיל ונדרש פרוט מסודר יותר של הארועים, והצעדים אשר המעסיק נקט



שלום,
האם מותר למעסיק להוריד משעות יום העבודה 45 דקות של הפסקה במקום 30 דקות?
(עבודה של 5 ימים בשבוע, 8 שעות עבודה)
כלומר לגרום להם להשלים עוד 5.5 שעות בחודש עבור זה.
תודה מראש :)



ככל והעובד אכן יוצא לפהפסקה בת 45 דקות , המעסיק רשאי לקזז 45 דקות יתכן ומדובר בהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה



עובדת כ-15 בגני ילדים של העיריה, מיומי הראשון לא עבדתי בחופשות בתיהס ותוגמלתי רגיל על חודש מלא.
עכשיו יש דרישה לפי הרפורמה החדשה שנובוד בימי החופשה. האם יכולים לחייב למרות שמעולם לא עבדתי? האם אין בזה הרעת תנאים?



ככל שמדובר בשינוי עקב הסכם קיבוצי ספק אם מדובר בהרעה בתנאי ההעסקה, גם אם היה מדובר בהרעה הרי שהזכות היחידה שעומדת בפנייך היא להודיע למעסיק על התפטרות



אני מועמדת לפיטורין. לצערי המעסיק מנסה בכל מיני דרכים לתפוס אותי בכדי שתהיה עילה לפיטורין ומניעת פיצויים. הרקע לכך אכזרי מאוד (מצד גורם אחר שהרס את החיים שלי) מסובך דיו ולא אפרט.
הוציאו אותי לשבוע השהייה (הטענה שזה חופש שאני חייבת לקחת) וכעת בחזרתי אני מגלה שהטלפון שקיבלתי מהעבודה במעקב. לא רק קריאת הודעות שכבר עליתי על כך קודם אלא גם האזנה לסביבה ומצלמה.
מניסיון מר כקורבן במעקב מסוג זה על רקע זוגי אני יודעת לזהות את הסימנים. האם למעסיק מותר לעשות זאת? ומה אם לא הייתי מבינה זאת והמעסיק היה מקבל תמונות אינטימיות? אנא עזרתך. תודה.



במידה ואכן יש ממש בתאור הדברים , מדובר בנושאים חמורים ביותר אשר גובלים בפלילים
הינך מוזמנת לפגישה פרונטלית במשרדנו לברור הפרטים והחלטה כיצד לטפל מול המעסיק
טלפון לתאום 035174455



התפטרתי מן העבודה עם הודעה מוקדמת מראש וכשבועיים לפני סיום העבודה גיליתי שהמעסיק פרץ את הטלפון האישי שלי. העברתי את הסים למכשיר אחר ותוך מספר ימים גם המכשיר השני נפרץ. עבר חודש מסיום עבודתי וקרוב לחודשיים שאני עם טלפון אישי פרוץ, נאלצת לסבול את הגהנום הזה, כאשר המעסיק עוקב אחרי 24 שעות ביממה, מאזין לראיונות עבודה שלי, שיחות, התכתבויות ובכלל יחסיי עם הסביבה הקרובה שלי. אני חסרת אונים לחלוטין. לא אפרט כאן יתר על המידה אך מאחר ומדובר במקום מאובטח ואופן הפריצה (כזאת שלא מרגישים כלום או שיחת טלפון), הפריצה בוצעה בעזרת גורמי ביטחון (שירות הביטחון הכללי). כך שהמצב מקשה עליי יותר.
(יש לי מול המעסיק הוכחה חד משמעית במסרים שרק הקלדתי בטלפון האישי שלי ולא נשלחו ברשת שנקראו על ידיו. הוצאתי מסרים מסוימים ומייד המעסיק הגיב במייל או אחרת ספציפית למה שכתבתי)
האם במקרה כזה בו המעסיק מנצל את העובדה ששירותי הביטחון מאפשרים לו זאת ניתן לעשות משהו בנדון?
חיי הפכו לגיהינום ואני יודעת שסיכויי קלושים בגלל מעורבות השב"כ.



היי,
במקום העבודה שבו אני עובדת החליטו שמעכשיו בגלל המלחמה אם עובד לוקח יום חופש, מורידים לו את זה בשכר בתלוש ולא מימי החופש שהוא צבר, גם אם יש לו ימים כאלה.
אני לא מצאתי שום מידע באינטרנט שמעיד על כך שדבר כזה הוא חוקי.
האם תוכלו לענות ולהגיד האם מותר למעסיק לעשות דבר כזה? אם יש לי ימים צבורים ואני רוצה לקחת יום חופש, אני מצפה לקבל את השכר המלא שלי ושרק יורידו לי יום מהימים הצבורים.



ככל שהחופשה מתואמת עם המעסיק , המעסיק חייב בתשלום . במידה והמעסיק אינו משלם מדובר בעבירה אזרחית ופלילית



עבדתי שנה וחודש סיום החוזה היה בסוף ספטמבר 2023 עקב המלחמה הוארך עד 11/10 כמו כן לא חתמתי על הארכהכעט מקום העבודה מחייב אותי במתן הודעה מוקדמת האם אני מחוייבת ובכמה ימים ?



כעקרון אם דחית מועד הסיום הינה בהסכמה נראהנ שאינך חייב הודעה מוקדמת נוספת אך תשובה זאת אינה חד משמעית ויש לבחון את ההסכם והנסיבות



עברתי ממשרה שעתית למשרה גלובלית כשנה שבתלוש מדווחים לי הימים להם אני זכאית , במלחמה ניצלתי על פי התלוש , לאחר הניתוח התקשרו מכוח אדם שעבר טעות אנוש שלהם בתלוש לא הימרו את הימים לשעות ולכן אני בחוב של 19 ימים הם טענו שיכולים לבוא לקראתי ולקזז לי רק 6 ימים בתשלום או להיות במינוס 19 לשני ההצעות אני לא מוכנה. מה עליי לעשות



כדי לדעת האם הצדק עם המעסיק יש לבחון את תלושי השכר ונתוני ההעסקה, ולא ניתן ללת מענה באמצעות הפורום
נשמח לעמוד לרשותך לביצוע הבדיקה



שלום,
ראיתי עבודה באתר אינטרנט .העסקה דרך חברת כ"א כלומר שאעבוד דרכם בתור ממלאת מקום בחברה מסוימת בתפקיד אדמיטנסרציה.עבודה זמנית עד 9 חודשים.
שאלות:
האם בסיום העסקה באותה חברה זה לא נחשב פיטורין כי אני דרך כ"א? אני לא מדברת על פנסיה והשלמה לפיצויים.
האם חברות כ"א עושים לי חוזה?

חשוב לי שיהיה לי חוזה עבודה עם תאריך תחילה וסיום. האם זה נהוג דרך כ"א?

אחרת אני מרגישה שאפסיד מלא זכויות.

תודה



סיום חוזה לתקופה קצובה, גם בחברת כח אדם דינו כדין פיטורים. לעניין החוזה יש יתרונות וחסרונות ואין נוהג



שלום רב,יש לי חבר שהמנהל שלו רוצה לפטר אותו בגלל שהוא לקח חופשת מחלה(המנהל לא מאמין לו שהיה חולה למרות שיש לו אישור מחלה מהרופא משפחה שלו). אני רוצה לציין שלפני שהוא יצא לחופשת המחלה לא נאמר לו במישרין ולא בעקיפין שרוצים לפטר אותו וגם לא הזמינו אותו לשימוע. האם זה חוקי לפטר עובד בגלל שהיה בחופשת מחלה(וקיבל כמובן אישור מחלה מרופא המשפחה שלו)? במידה ויפוטר יש לו קייס לתביעה? תודה מראש לתשובה.



הי,
לא אספר כאן את סיפורי. אבל כשמביאים אישור מחלה יש לשלם זה דבר ראשון.
שנית עובד לא חייב להוכיח את מחלתו למשל מנהל נודניק שמתקשר לשאול ולחטט לדלות פרטים.
עובד וכך גם באישור מחלה- יש דיסקרטיות.
אם מעסיק לא מאמין לעובד כלומר חשב שמשתמש בחופשת מחלה ויצא לחופש... אז אם בידי המעסיק הוכחה לכך שנפש או עבד בזמן הזה במקום אחר כלומר ששיקר יכול להזמינו לשימוע.
אחרת אין בידו טענה. כן יכולל הביא איזה רופא תעסוקתי מטעמו אבל שום מעסיק לא יעשה דבר כזה.

לעניין נוסף- הרבה רופאי משפחה מאשרים אישורי מחלה של 4 ימים.( מבלי להגיע למרפאה) ורופא לפי חוק נותן מחלה עד 7 ימים. אם יש בעיה יותר חמורה נותן המשך מחלה.
בעיקרון לרופא אסור סתם לרשום אישורים.

לא ציינת כמה זמן היה חולה..



אתה מניח ספקולציות.
קודם יש שימוע לפי פיטורין ואסור לפטר ללא שימוע.
אז ראשית צריך לחכות ולקבל הזמנה לשימוע עם תאריך ושעה. לפעמים מציינים כבר במכתב הזמנה על מה ידובר.
מטרת השימוע ללבן את העניינים ולמנוע פיטורין.כלומר פיטורין רוצים שיהיו בתום לב. המטרה לשמוע את צד העובד.

למרות שרוב המקרים כבר גמלה ההחלטה לפטר והשימוע זה חרטה.



אם יפוטר הוא צריך לתבוע? תודה מראש לתשובה



ניתן להגיש תביעה על פיטורים שלא כדין, אך תשומת הלב לעובדה כי קיים קושי להוכיח את הקשר להמצאת תעודת המחלה. המעסיק חייב לשלם גם אם חשב שמדובר בבידוי מחלה.



שלום, רציתי בבקשה לדעת האם נדרש רישיון מטעם משרד העבודה כדי לעבוד בהנהלת חשבונות (אני מעוניין לבחון את האפשרות להקים עסק קטן)?



שלום אם יש מודעה של העסקה דרך חברת כ"א כלומר לא רק מודעה מתפרסמת דרכם אלא גם העסקה.
וכ"א משלם לי. וזו עבודה זמנית. ועובדים בחברה מסוימת.

האם כשאני מסיימת לעבוד שם זה נחשב פיטורין? או אם עבדתי דרך כ"א אז לא?

מדובר על עבודה של חצי שנה עד 9 חודשים.

ואם לא.
האם אפשר לבקש מהמעסיק שיעשה לי חוזה ויכתוב שאני זמנית דרך כ"א עם תאריך נקוב ואז זה יחשב לפיטורים?

תודה



כעקרון הפסקת ההעסקה אצל הלקוח המשתמש, אינה בגדר פיטורים וחברת כח האדם רשאית לספק עבודה חליפית. יש כמובן לבדוק את חוזה ההעסקה מול חברת כח האדם. ניתן לסכם עם המעסיק את תקופת ההעסקה בכל מקרה אם מדובר בתקופת העסקה של פחות משנה אין זכאות לפיצוי פיטורים



בתאריך 1.2.23 יצאתי לפרישה לאחר 29 שנות עבודה ברשות מקומית .
ב 2.3.23 נחתם הסכם שכר לעובדים לשנים 2020-2027 ע"י ההסתדרות .
האם אני זכאית לקבל את החלק היחסי של התוספת לשנים 2020-2022 , שנים בהן עבדתי.



כדי לתת מענה יש לבחון את פרטי ההסכם וההתייחסות בהסכם לפורשים, האם קיבלת מקדמה ע"ח ההסכם וכו המקום לבדיקה הינו ועד העובדים אשר מכיר את ההסכם וביכולתו לטפל בחריגים. ככל שלא תעני על ידי הועד נשמח לעמוד לרשותך



«   «הבא   | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77 | 76 | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69 | 68 | 67 | 66 | 65    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close