פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום, אודה לעזרתכם, אני ובעלי עובדים מזה כשנתיים וחצי במקום עבודה פרטי, לפני כשבוע בערך הודענו למעסיק על רצוננו להפסיק את עבודתנו, ההודעה נשלחה כהודעה קולית בוואטספ. נציין כי אין בינינו הסכם עבודה חתום והיחסים בינינו תקינים.
המשכורת משולמת בכל 10 לחודש.
בשיחה עמו הבהיר לנו המעסיק כי עלינו להגיש מכתב התפטרות והודעה מוקדמת של 30 יום מראש.
האם נכון הדבר ? האם במצב זה אנחנו זכאים לקבלת דמי פיצויין בגין שנתיים וחצי של עבודה.
והאם ואנו מחליטים לעזוב מיידית האם למעסיק יש עילה לתביעה כנגדנו?



דרישתו של המעסיק למכתב התפטרות מסודר לגיטימית. הנכם חייבים הודעה מוקדמת ובמידה ולא תינתן המעסיק רשאי לקזז. במידה והתפטרתם בנסיבות שאינן מזכות, אינכם זכאים להשלמת פיצוי פיטורים מעבר למה שנצבר בקרנות



עברתי תאונת עבודה ב16.10 ב18.1 הגשתי מכתב פיטורים עם מכתב מרופא תעסוקה לאובדן כושר עבודה
וכאשר קיבלתי מכתב סיום העסקה התאריך שהיה רשום שסיימתי לעבוד הוא 30.11 בלי שום הודעה מצדם בכל תקופה האם זה מהלך חוקי מבחינתם או יש עילה לתביעה? תודה לעונים/ות



על פי סעיף 8 לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות המעסיק צריך לתת לעובד אישור על תאריך התחלה וסיום. המכתב אינו קשור למכתב הסיום ונפרד ממנו.
אין כל עבירה במכתב הסיום שקיבלת אך המעסיק חייב בנוסף לתת לך גם אישור על תאריך התחלה וסיום



עובדת הגיעה לגיל 62.8 גיל פרישה ,היא רוצה לקבל קצבת פנסיה מהקופה שאנחנו מפרשים אליה .
העובדת רוצה להמשיך ולעבוד בחברתנו .
האם המעסיק חייב להמשיך ולהפריש עבורה לפנסיה ?
אנחנו במגזר הפרטי
לתשובתכם אודה



המענה הינו בהתאם לצו ההרחבה הכללי בדבר ביצוע הפרשה לפנסיה מקיפה מ 2008, המידה וחל הסכם או צו הרחבה ענפי ספציפי יש לבדוק את הוראותיו.
עובד שהגיע לגיל פנסיה וממשיך בעבודתו לאחר שהחל לקבל קצבה מהקרן, יש חובה להמשיך ולבצע הפרשות.
במידה ומדובר בעובד חדש שהגיע למקום העבודה לאחר גיל פרישה והוא מקבל קצבה, אין חובה לבצמע הפרשות בהתאם לצו ההרחבה לבטוח פנסיוני מקיף



שלום
אני עובד 27 חודשים בעסק. בעל העסק נפטר והחברה נסגרת (אדם פרטי, לא חברה בע"מ).
בעל העסק לא הפקיד לי לקרן פנסיה/פיצויים לאורך כל התקופה.
כעת אני מתנהל מול הבן שלו שטוען שאין עיזבון ויש רק חובות (שלא עוברות ליורשים).
הוא מוכן לשלם לי פנסיה לפי 6% ולא לפי 8.33% שמגיע לי להבנתי.
בנוסף הוא לא מוכן לשלם לי את החלק שלו בפנסיה 6.5% וטוען שלא מגיע לי.
כיצד עליי להתנהל? האם זה נכון כיוון שהאבא נפטר הבן לא חייב לשלם לי?



יש לבדוק את אמינות המצגים של הבן לא סביר שאין רכוש, מומלץ לתאם פגישה פרונטלית במשרדנו כדי לבחון את דרכי הפעולה לקבלת מלוא הסכומים המגיעים
טלפון לתאום פגישה 035174455



שלום. במידה ומושכים כספי תגמולים שלא כדין במס של 35%, האם המס הזה נלקח בחשבון בהגשת בקשה רגילה להחזר מס שנתי לשכיר? (כלומר לא על סמך הסעיף של הכנסות נמוכות או נכות שקשורים להחזר מס של כספי תגמולים)
לצורך הדוגמה: נניח שכספים בסך 100 אלף נמשכים בשנת 2024, נלקח עליהם מס מירבי של 35 אלף ,נשארתי עם 65 אלף נקי ולא אעבוד כל השנה, אם בשנת 2025 אגיש בקשה להחזר מס שנתי לשכיר, האם הדבר ייחשב שהיתה לי הכנסה שנתית של 100 אלף ברוטו בשנת 2024 ששילמתי עליה 35 אלף? על הכנסה כזו אמורים לשלם 4101 ש"ח מס (אחרי חישוב נקודות זיכוי ועל סמך שלא היו הפקדות פנסיוניות שמזכות), האם אקבל חזרה בערך 30900 ש"ח החזר?



המס שמנוכה הינו כעקרון סופי אך יש אפשרות לקבל עליו החזר בגין נקודות זיכוי שלא נוצלו, כדי לקבל את ההחזר יש למלא טופס 135 של רשות המיסים, טופס 106 לשנת המס שבה מושכים את הכסף טאישורים מקרן הפנסיה על סכום המשיכה כולל חותמת הקרן



שלום וברכה!

בחוזה שלי מול המעסיק סוכם על 8 וחצי שעות עבודה ליום שמתוכן חצי שעה הפסקה ובאותה חצי שעה אין חובה מצד המעסיק להישאר במקום העבודה (מעון) והבחירה בידי מדי יום אם לצאת או להישאר אך במידה ואבחר להישאר מרצוני, אקבל על זה תשלום (כל יום לגופו). בפועל נישארתי מדי יום ביומו.
לאחרונה טוען המעסיק שמכיון שאינו מחייב להישאר אזי גם אם בחרתי בכך, התשלום על זה לא אמור להיות כשכר אלא כבונוס ללא גמל, כי על פי החוק הוא לא מחוייב לשלם על זמן זה רק מכוח ההסכם בחוזה, וכעת (לאחר 3 וחצי שנים בעבודה) טוען הוא שמגיע לו החזר על מה שהפריש לגמל עד היום.

עוד טוען הוא שעל חגים וימי חופשות ומחלה ובחירות הוא לא צריך לשלם לפי 8 וחצי שעות כי זה כולל את ההפסקה, ושלכן מגיע לו החזר של התשלום על ההפסקה על כל הימי חגים וחופשות ומחלה ובחירות שהוא כבר שילם עליהם לפי 8 וחצי שעות.

כמו כן, אף שבחוזה סוכם על חצי שעה הפסקה ליום, מאז שהוא העלה את הטענות הנ"ל הוא מחשב את ההפסקה בימי חגים וחופשות לפי 45 דקות כי לדבריו זה זמן ההפסקה שהחוק מחייב ולכן הוא משלם באותם ימים רק עבור 7.75 שעות, וגם ההחזר שהוא טוען שמגיע לו על הימים שהוא כבר שילם לפי 8.5 שעות הוא מחשב לפי אותו חישוב אף שביום עבודה רגיל גם אם אבחר לצאת בהפסקה ולוותר על התשלום, השכר יחושב לפי 8 שעות ולא פחות.

האם טענותיו צודקות?

בתודה מראש!



כל עוד המעסיק התייחס לשעות ההפסקה כשעות עבודה ולא קיזז אותן הוא חייב בתשלום תנאים סוציאליים ואינו יכול לקזז בדיעב. הוראות החוזה גןברות על החוק בהיותן מטיבות.



עובד שיצא לחל"ת מסיבה רפואית- וכרגע לא מסוגל לנסוע נסיעות ארוכות עקב פציעתו, כבר סיים לחתום אבטלה.. האם רשאי בזמן הזה לעבוד בעבודה זמנית ליד ביתו עד שמצבו ישתפר? ובמידה ולא ועבד כך- למי צריך לדווח?



לא ניתן לעבוד אצל מעסיק אחר ללא אישור המעסיק המקורי



שלום
קודם כל תודה על הפורום שעוזר לעובדים פשוטים לקבל כל הזכויות שלהם.
האם יש חוק שאומר שאני מקבלת דמי מחלה לפי כמות שרופא רשם.
המעסיק שלי טוען שהוא משלם רק על ימים שהייתי אמורה לעבוד. היות ואני לא עובדת משרה מלאה אלה צריכה לעבוד כל יום ( 6 ימים) 4 שעות. אבל מעסיק נותן לי במקום 3 ימים של 8 שעות. הבעיה נוצרת שיש מחלה שלמרות שניתנת לכל השבוע המעסיק מוכן לתת רק 3 ימים של 4 שעות בטענה שכאילו הייתי אמורה לעבוד רק 3 ימים.
אשמח לחוק כדי להוכיח לו
תודה



ימי המחלה בהתאם לימי המחלה והשעות שהיית אמורה לעבוד, במקרה שציינת 6 ימים לפי 4 שעות בקיזוז יום המתנה ימים שני ושלישי 50% מהיום הרביעי 100% בקיזוז ימי מנוחה



שלום
ברצוני לברר לגבי כמות דמי מחלה שאני יכולה לקחת בשנה ובכלל.
יש ברשותי כ 200 ימי מחלה. לפי חוק קראתי שניתן לקחת רק 90 ימים לפי אישור רופא משפחה ולאחר מכן רק באישור רופא תעסוקתי ( בעצם מופעל ביטוח אי כושר עבודה)
שאלה שלי לגבי 90 יום. האם הכוונה ברצף או בכללי בשנה?
ואם לא ברצף האם אני יכולה לנצל את 200 ימים שלי. נגיד שבועיים בכל חודש.
תודה



רופא רשאי לתת תעודת מחלה עד 30 ימים, מעבר לכך נדרש המלצה של רופא מומחה או אישור רופא מנהל. ניתן לנצל ימי מחלה עד למקסימום הצבירה במקרה שציינת 200 ימים ( בהנחה כי חל הסכם לפי יש צמבירה עודפת על החוק ). אין צורך לעקוף את הוראות החוק אלא לקבל אישור רופא מנהל או מומחה.



לגבי 30 יום מחלה האם הכוונה ברצף? או לתקופה מסויימת?
הכוונה שלך שאפשר לקחת 3 ימים כל שבוע ושאר ימים לעבוד רגיל במשך 10 שבועות. ואחרי זה לבקש הפניה לרופא מומחה?
תודה



האם הכוונה 30 ימים ברצף ואז לפנות לבקש הפניה לרופא מומחה
או אם זה לא ברצף לא חל הכלל הזה.
וכל כמה שבועות ניתן לקבל חופש מחלה לכמה ימים עד שמגיעים ל200 ימים



שלום
אני קראתי ברשת שמעסיק יכול לפי פסק דין לבקש את כספי הפיצויים בחזרה אליו גם אם חלפו מעל 4 חודשים מאז סיום ההעסקה ואפילו אם העובדת חתומה על סעיף 14, וזאת במידה והעובדת מחליטה למשוך את כולם בבת אחת לפני גיל הפרישה. האם יש דרך להפטר מהעננה הזאת? כי תאורטית המעסיק יכול בכל זמן להחליט שהוא יגיש תביעה. בהקשר לשאלה הזאת - אם המעסיק יחתום לי על אישור שיחרור כספים הפיצויים, האם לאחר שאמשוך אותם הוא יכול להתחרט ולהגיש תביעה או שמרגע שחתם "נמגר הספור" מבחינתו ואין לו שום דרך לבקש אותם עוד?
ועוד שאלה אחת אם אפשר, מה ששאלתי לגבי הפיצויים, האם הוא חל באותה מידה גם על כספי התגמולים שהוא הפקיד או שעבורם אין צורך בשום אישור שיחרור מהמעסיק והם שייכים לי בלבד? (רק עם מס של 35% במקרה משיכה)
תודה רבה



במידה וקיימים מכתבי שחרור לטובת העובד המעסיק אינו יכול למשוך את הכספים, בהעדר מכתבי שחרור כדי למשוך את הכספים המעסיק צריך להגיש תביעה או להראות חוזה או מקור משפטי אחר למשיכת הכספים. לאחר 4 חדשים הכספים יעבור לבעלות העובד על העובד להגיש בקשה העברתם והמעסיק לא יוכל למשוך אותם. ככל שהעובד לא ביצע העברה על שם ולא ניתנו מכתבי שחרור והעובד משך את כספי התגמולים הכספים יכולים לחזור למעסיק ( לעיתים הקרנות מחזירות כנגד מכתב שיפוי מהמעסיק ). לטעמנו אם יוחזרו קמה לעובד עילת תביעה כנגד הקופה אך רצוי להימנע ממצב זה.



שלום, התפטרתי מעבודה מרצון לצורך טיפול בתינוקת בתום חופשת לידה. על פי חוק ביטוח לאומי אני לא זכאית לתשלום דמי אבטלה על 90 ימים ראשונים אחרי הפסקת העבודה. מספר ימי אבטלה שלו אני זכאית הוא 175 ימים. האם 90 ימי המתנה אמורים להיות מנוכים מסך ימי זכאות, או שפשוט אתחיל לקבל תשלום בגין כל ה175 ימים כעבור 90 ימי המתנה, כך שבעצם זו תהיה דחיה בתשלום ב90 יום, וסך מכסת הימים לא תיפגע? תודה!



קיימים מצבים שבהם יולדת לאחר חופשת לידה תהיה זכאית לדמי אבטלה מהיום הראשון, לדוגמא אם נדרשה לעבוד שעות ארוכות ללא אפשרות קיצור שעות, עבודה במשמרות, מגורים במרחק 40 ק"מ או יותר ממקום העבודה, או שאין תחבורה ציבורית סדירה.שינויים בתפקיד, הרעה מוחשית בתנאי העבודה. מצב בריאותי של היולדת או של בן משפחתה (בן זוג, הורה, ילד, נכד, אח/ות). במידה ולא חל אחד החריגים, ימי ההמתנה אינם מקוזזים מהזכאות



שלום
יש לי הרבה ימי חופשה צבורים. אני עכשיו בחל"ת. אם לא יאריכו את התקנות של אוקטובר עד דצמבר אז אני מבינה שאני לא אהיה זכאית לדמי אבטלה למרות שיש לי עוד ימים, וזה בגלל שיש לי ימי חופשה צבורים. השאלה שלי היא - האם המעסיקה יכולה לחכות עד 12 לפברואר, שאז אדע בוודאות אם אהיה זכאית או לא, ורק אז אם לא אהיה, אז המעסיקה תחזיר אותי לעבודה ותשלם לי ימי חופשה על כל חודש ינואר? האם זה תקין? על פניו זה נדמה שכן כי מדובר בימים של חופשה, ואני בחופשה, ואני רוצה שתהיה לי הכנסה לחודש ינואר.
תודה רבה על העזרה מראש



מה שכב' מבקשת הינו תיקון רטרואקטיבי של תלושי השכר כדי לקבל כסף מהמדינה, דבר שלטעמנו אינו חוקי בלשון המעטה.
הדווח לבטוח לאומי ובתלושי השכר אמור לשקף את המציאות בזמן הדווח



ואם מעסיקה תחזיר אותי לעבודה בשבוע האחרון של ינואר ובו אנצל את כל 30 ימי החופש שלי, זה בסדר?



במידה והמעסיק מחזיר אותך לעבודה הינך רשאית לנצל ימי חופשה בתאום עם המעסיק



מה ששלחת ברור לי. הדבר שלא ידוע לי הוא אם יש הגבלה למספר של ימי חופש שאפשר להשתמש בהם מבחינת ביטוח לאומי. אני עובדת שעתית וכל יום חופש, יש לו ערך כספי של 8.5 שעות כפול 33 (השכר השעתי), כלומר יום חופש לא אומר שאני בהכרח יושבת בבית, אלא יכולה תוך כדי עבודה לנצל את הימים כשכר נוסף. השאלה שלי היא לדוגמה: האם אני יכולה לנצל 30 ימים של חופשה (שכר של 8415) בטווח של ארבעת הימים האחרונים של ינואר (כלומר אם היא מחזירה אותי מחל"ת ב-28 לחודש)
מבחינת המעסיקה אין שום בעיה, השאלה אם דבר כזה בתלוש הוא תקין מבחינת ביטוח לאומי.



לצערי לא ניתן לתת יעוץ פרטני ברמה זאת במסגרת הפורום, בודאי כאשר יש לדבר השלכות על קבלת כספים מהמדינה.



שלום,
הייתי בראיונות עבודה בחברה גדולה, היה לי ראיון עם בחורה ממדאבי אנוש ועוד גורם בחברה, אחרי זה ביצעתי מבחן אדם, אחרי זה קבעו לי פגישה עם בחורה ממדאבי אנוש, עוד מישהי ומנכ״ל של החברה. עבר זמן רב, ועדין לא קיבלתי תשובה אם התקבלתי לעבודה או לא. השאלה שלי: מהו זמן סביר למסירת הודעה ואם לא תמסר הודעה ככלל האם ניתן לעשות עם זה משהו? מראש תודה על המענה!



כעקרון במידה והתקבל אדם אחר למשרה המועד הינו 14 ימים ממועד קבלת אותו אדם לתפקיד המוצע. ניתן להגיש תביעה יחד עם זאת מדובר בתביעות בסכומים נמוכים ביותר שברוב המקרים אין להן כדאיות כלכלית



שלום,
אני נמצאת באובדן כושר עבודה משנת 2021 עקב מחלת הסרטן.
במרץ 2023 חזרתי לעבודה מזערית של שעות בודדות במחודש במקביל לקבלת קצבה מביטוח לאומי וקצבה מקרן פנסיה עבור אובדן כושר עבודה.

אני רוצה לחזור לאובדן כושר עבודה מלא מכיוון שאני מרגישה שקשה לי להמשיך אפילו אם זה לקצת שעות.

האם המעסיק יכול לפטר אותי? בנוסף האם אני צריכה לתת הודעה מוקדמת לפני שאני חוזרת לאובדן כושר מלא?

אודה לתשובתכם הדחופה



במידה ומיצית את ימי המחלה העומדים לזכותך המעסיק יכול לפטר , גם אם הינך עובדת וגם אם לאו, אינך חייבת בהודעה מוקדמת לא מדובר בהתפטרות אלא בישום המלצות הרופא.
איחולי בריאות



פלוני משתכר 720 ש"ח ליום (80 ש"ח לשעה, 45 שעות בשבוע), האם השכר שהוא מקבל עבור יום מחלה/חופשה הוא 720 ש"ח או 520 ש"ח? אני אסביר: לפי פרשנות א' השווי של יום מחלה או חופשה מחושב כך: שכר יומי (720 ש"ח) כפול 21.66 (15,600 ש"ח) ואת המכפלה מחלקים ב-30 (זה מביא אותנו ל-520 ש"ח). שכיר (המועסק בימים א' עד ה') לקח 7 ימי מחלה ונעדר בימים ראשון עד שבת. עבור היום הראשון לא קיבל שכר. עבור הימים שני ושלישי קיבל 50% מהשכר ועבור הימים שלישי עד שבת קיבל 100% מהשכר. בסה"כ 500%. 5 כפול 520 = 2,600 ש"ח וזה הסכום שיקבל מהמעסיק עבור היעדרותו. לפי פרשנות ב' העובד זכאי במקרה זה ל-3,600 ש"ח (720*5). דמי חופשה זה אותו סיפור: לעובד 7 שנות ותק והוא זכאי ל-21 ימי חופשה. נניח כי לקח חופשה בת שלושה שבועות בימים 1 עד 21 במאי. לפי פרשנות א' הוא זכאי לדמי חופשה בסך 10,920 ש"ח (520*21) ואילו לפי פרשנות ב' הוא זכאי לדמי חופשה בסך 15,120 ש"ח (720*21). איזו פרשנות היא הנכונה?



לגבי חישוב דמי מחלה, החישוב הנכון הינו לפי ערך יום של 720 ש"ח. לפי החוק חישוב מספר ימי המחלה אינו כולל ימי מנוחה וגם חישוב ערך היום נעשה ללא ימי מחלה.
לגבי חופשה שנתית במידה ומדובר בעובד שעתי או יומי החלוקה הינה ב 90, המכפלה אף היא במספר ימי החופשה כולל ימי המנוחה, כך שהתוצאה אמורה להיות דומה.



שלום,
1.אני נפגעת עבודה- ביטוח לאומי כבר הכיר בזה.
מתעתדת להגיש תביעת אבטלה ואשמח לסיוע.

2. מיד לאחר הפגיעה הגשתי מכתב( שהובן כהתפטרות)הוא בכלל הוגש לכמה מכותבים בינהם המנכל של החברה.
3. יש לציין שזה היה באוקטובר עם כל הכאוס במדינה, לא ישנתי בלילות והתאונה אגב קרתה כי אולצתי לחזור לעבודה. נסיעה ברכב ללא מקום עם שוליים או התגוננות חוץ מידיים על הראש. באזור מטחים.
4. נפגע עבודה נתן רופא משפחה והוא בעצמו לא ידע כמה ימים לתת לי אז קיבלתי שבועיים. עברו כבר חודשיים ואני עם כאבים ופיזיותרפיה.
5. לאור ההתנהלות בחברה שלי שלא איפשרו לעבוד כמה ימים מהבית תוך כדי הסבר שאני מטפלת סיעודית באימי. (אפשרות לעבוד מהבית זה באישור ההנהלה)והמנהלת הישירה הראתה שזה לא תלוי בה. למרות שנכתב מטעם ההנהלה שיש לפנות למשאבי אנוש דרך ממונה ישיר. אני גם פניתי ישירות למשאבי אנוש ואף אחד לא חז ראליי. ובכל מקרה קרתה כבר התאונה.
אז החלטתי כתוב מכתב כי ידעתי שאחי הימים של נפגע עבודה אצטרך לחזור.
מאחר והובן שאני מתפטרת עוד יותר נעלבתי
בכל מקרה לאחר שניסיתי לדבר בטלפון עם מנהלת ולהסביר וקיבלתי צרחות ( מוקלט)
בחלטתי שהו אני לא חוזרת.
ראשית אני הייתי בחרדות מהמצב, לא מסוגלת לנהוג, (הכל היה באוקטובר) שנית מתקשה לשבת על כיסא, שלישית אימי כאמור אני מטפלת שלה, אני לא חייבת לפרט להם מה בעיות שלה אבל מאחר ולא התיחסו למכתב זה העליב אותי.

אציין שמלא עובדים לא באו לעבוד.הרגשתי שכל הזמן מנהל ישיר עמומדת על הראש לאף אחד לא אכםת שנגעתיבתאנה שיכלה להסתיים אחרת. כל מה שמעניין לחזור לעבודה. יש לציין שאין בעיה כי לכל אחד יש מחשב בבית והכל תוקתק. זהרק עניין של מיקום.

בקיצור זרמתי שהמכתב יהיה התפטרות.

שאלה שלי:
נפגע עבודה יכול להיות בדין מפוטר עקב מצבו הבריאותי. האם מקרה זה תופס?
יש כאמור את המכתב שכתבתי להנהלה בו הסברתי שאניאחרי תאונה ויש לי אמא ומבקשת לעבודמהבית...לא קיבלתי מענה עליו. אף אח מהמכותבים לא חזר או כתב .

אשמח לתשובה.



נפגע עבודה יכול להתפטר עקב מצבו הבריאותי בהסתמך על אישורים רפואיים, וייהה זכאי לפיצוי פיטורים. יחד עם זאת יצויין כי זה לא המקרה שציינת לאור האמור במכתבך רצון לעבוד מהבית כדי לטפל באמא. כדי שנוכל לתת לך יעוץ לגבי חזרה לעבודה או קבלת פיצוי מהמעסיק נחוצים פרטים נוספים שניתן לקבל רק בפגישה אישית.
טלפון לתאום פגישה -.035174455



הגשתי ב1/23 דיון מהיר לבית דין לעבודה בהתאם היה סכום התביעה, רק לאחר 5 חודשים דיון ראשוני ללא הוכחות ואחרי כמעט שנה דיון הוכחות 20/12/23 ועבר כמעט חודש שסיכומים היו ביום ההוכחות ועדין אין פסק דין עד מתי יש זכות לשופט לתת פסק דין שמדובר בדיון מהיר תודה



כעקרון המועד 15 ימים בדיון בפני רשם 30 ימים בדיון לפני שופט או מותב, יחד עם זאת צריך להבין שעקב המצב הבטחוני והעומס הגדול בבתי הדין לעבודה פסקי הדין מתעכבים בפרקטיקה מעבר לקבוע בתקנות.



אני גמלאית והתחלתי לעבוד בחברת סיעוד. 1) אני בת 70. 2) מקבלת פנסיה מקג"מ.
המעסיק מחייב אותי ואף מחייב אותי להצטרף לקרן פנסיה כשיש לי כבר קרן פנסיה.
מה עושים כדי לקבל כל מה שניכו ממני וגם להפסיק הגביה העתידית.
המעסיק לא מוכן ואומר כי זה חוקי.



זכותו של המעסיק לבצע הפרשות, ככל שהינך מקבלת פנסיה ממקום אחר ניתן להעביר הכספים המורשים למסלול מוטה חסכון



שלום רב,
אני רוצה להעסיק פרילנס למתן שירותי מיחשוב.

מה קורה במצב בו הפרילנס גורם לנזק ללקוח. האם אני כמעבידה נתבעת ע"י הלקוח שקיבל את השירות מהפרילנס?

האם זה משהו שאפשר לעגן בהסכם ביני לבין הפרילנס, במידה ונגרם נזק על ידו ללקוח הוא אחראי על כל נזק?

תודה רבה
מעיין



ניתן לעגן נושא הנזקים וקיזוזם בהסכם



שלום רב, האם הודעות התפטרות עובד יכולה להיות כמסמך מוכן בפורמט מעסיק , כמובן עם תאריך הודעה / תאריך סיום / שם מלא/ ת.ז. ללא ציון סיבת עזיבה. .או הודעת התפטרות יכולה להגיע מהעובד בלבד ואין להחתים אותו על טופז התפטרות מוכן של המעסיק. תודה מראש



אין מניעה שיהיה טופס מובנה בחתימת העובד, אך עדיף כמובן שיהיה בכתב יד של העובד כדי שלא תעלה שאלת אותנטיות



«   «הבא   | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77 | 76 | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69 | 68 | 67    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close