פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום,

עובד שהיה בשכר חודשי במשך יותר משנה ועקב סיבות אישיות שינו את המשרה שלו לשכר שעתי.
אין לו ימים או שעות קבועות וגם לא מינימום של שעות חודשיות שהוא צריך לעשות (אבל יש מקסימום של חצי משרה).
איך אמורים להתייחס אליו מבחינת חגים (תשלום) וצבירת חופש.
האם מכיוון שכבר היה איתו חוזה קיים הוא אמורה לצבור ימי חופשה כמו עובד חודשי?
ומה לגבי חגים או יום שבתון כמו בחירות? אם לא היה מתוכנן שהוא יעבוד בחג, האם הוא צריך לקבל תשלום על אותו יום חג כמו עובד שעתי?



השינוי שתארת הינו מהותי ולא רק שינוי בשיעור המשרה, נראה כי הצבירה של חופשה ותשלומי בחירות ודמי חגים ישולמו כעובד שעתי, לא יהיה תשלום אם לא היה מתוכנן לעבוד באותו יום



האם מענק כזה, שקובע שהיא תקבל מענק פרישה מותנה רק אם היא תפוטר ולא תתפטר (כלומר תמשיך לעבוד, על אף שזכאית כבר לצאת לפנסיה) תופס?
זה הסכם מקפח?
האם יש בדיני עבודה סעיפים מקפחים? אפשר דוגמאות, שמות/מספרי תיקים ,למקרים דומים?



לא הצלחתי להבין את מהות השאלה ונראה כי נדרש יעוץ פרטני אישי
אשמח לעמוד לרשותך לקביעת מועד לפגישה במשרדנו
טלפון לתאום 03-5174455



רק מ - 2008 היה חיוב להפריש לפנסיה ולפיצויים
השאלה שלי, אחרי פיטורים איך מחשבים את השנים שלא הופרש עליהם
לפי המשכורות שהיו אז או לפי המשכורות האחרונות?



שלום, התקבלתי למקום עבודה, והיה בחוזה שיעשו עלי background check, עכשיו לפני תחילת העבודה אני רואה שמבקשים פרטים של המעסיק האחרון ופרטים של מנהל.
אני מעדיף שלא יפנו אל המקום האחרון שעבדתי בו ולא ידברו שם עם אף אחד.
השאלה היא אם מותר להם בכלל לעשות את זה והאם אני יכול לסרב לזה אחרי שכבר חתמתי על החוזה ואיך זה יכול להשפיע?

החברה הזאת היא חברה אמריקאית אגב.



ודאי, קבלת המלצות או חוות דעת ממעסיק קודם הינה דבר מקובל והגיוני



הי,
ברגע שמוסרים קו"ח ויש שם של חברה אפשר להגיע למשאבי אנוש וכו'...
לחלופין אולי אמרת בראיון את שם המנהל...

בעיקרון נהוג לבקש מהעובד ממליצים והעובד בוחר את מי לתת .
אבל זה ידוע, יש מלא כתבות באינטרנט על כך שיש אופציה שמגלים על עובד ששיקר בקו"ח לפי זה שהרימו טלפון לחברה.

לצורך העניין: קרה לי משהו מוזר אתמול... כשהייתי סטודנט עבדתי בתפקיד זוטר בק אופיס.בחברה X זההיה לפני 10 שנים בערך... פתאום קיבלתי טלפון מוזר בערב אחרי שעות העבודה לכאורה יש להם את קו"ח שלי ומציעים לי משרה כי עבדתי באותו מקום בתפקיד בק אופיס. תמוהה נכון?. מי מתקשר הציע לך משרה בבק אופיס תפקיז זוטר שעבדת בו מלפני 100 שנה?
אז לא הייתה באמת משרה קיימת.. גם לא שולפים קו"ח ומתקשרים אלייך פתאום...
מסתבר שהמתקשרת יותר רצתה לדלות מידע על המקום שעבדתי כמות עובדים וכל מידע... (לא נתתי) כי מסתבר שיש מכרז מהמדינה על המקום הזה וכנראה רוצים לזכות במכרז..
אבל איך הגיעה אליי? מי מסר לה את קו"ח שלי? - לא שלא שאלתי אבל קיבלתי תשובות מתחמקות...

הכל אפשרי...



שממש חשובה לך המשרה תכין אותו ותחדד לו מה לומר. תזכיר דברים טובים..

גם אם פוטרת אל תתבייש להרים אליו טלפון...

מנהלים לא נוטרים טינה.



וזה נראה לי יהיה מוזר לפנות אליה ולבקש כזה דבר..
היא לא תשקר בשבילי, היא לא חייבת לי כלום.
חשבתי אולי לבקש ממנה לשלוח רק תאריך התחלה או אישור שעבדתי שם אבל זה גם מוזר לבקש



הי שלום עשיתי משמרת לילה 00:00-7:00 על פי חוק מחויב לשלם לי יותר?



כעקרון אין תשלום מיוחד על משמרת לילה, משמרת לילה ששתי שעות ממנה הינה בתחום השעה 22:00 ועד 6:00 הינה קצרה יותר ( 7 שעות ) והחל מהשעה השמינית מזכה בגמול שעות נוספות . קיימים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה המזכים בתגמול מיוחד עבור לילה



שלום רב הייתי רוצה בבקשה לדעת או יותר נכון להבין אני עומדת לעבוד בעבודה כמטפלת בתינוקת בבית של המעסיקה והשאלה שלי היא כזאת הבנתי שאני לא מקבלת תלוש שכר אבל יש דיווח לביטוח לאומי וההפרשות והכל משולם כחוק השאלה שלי כזאת במידה ובן זוגי מקבל קצבת נכות לתוספת עליי ועל שני ילדינו האם הקצבה שלו תיפגע זאת אומרת כאילו הדיווח לביטוח לאומי זה משמש כתלוש שכר אשמח למענה והבהרה תודה רבה מראש



המבחן אינו האם מונפק תלוש אם לאו אלא האם קיימת הכנסהנ, דווח על שכר וניכויים לבטוח לאומי הוא דווח על הכנסה והמוסד לבטוח לאומי יתייחס אליו ככזה



שלום,
האם שייך בתביעה רגילה (לאל בבית דין לעבודה) על שכר שלא התקבל כבר כמה חודשים (בשונה ממה שכתבו בחוזה) על הסכם פרילנסר שמפורש שאין יחסי עובד/מעביד (וגם היה תקופה קצרה של חודשיים) לבקש הלנת שכר (או סוג מקביל של הלנת שכר כיוון שזה התקבל בזמן - כמו למשל ריבית וכו')?
אם כן האם יש לחשב את הסכום שצריך עוד בהגשת התביעה, או לתת בדיון שיחליטו?
תודה



לצערי לא הצלחתי להבין מה הסוגיה



פרילנסר שלא קיבל שכר כבר כמה חודשים (בחוזה התחייבו לשלם חודשית בתאריך קבוע, כאשר מפורש רשום שאין יחסי עובד/מעביד וזמן עבודה קצר של חודשיים סה"כ) יכול לדרוש הלנת שכר (או סוג מקביל של הלנת שכר כיוון שזה התקבל בזמן - כמו למשל ריבית וכו') כאשר התביעה היא במ.השלום?
אם כן האם יש לחשב את הסכום שצריך עוד בהגשת התביעה, או לתת בדיון שיחליטו?
תודה



המעסיק עקב אחרי דרך טלפון שסיפק לי בביתי. מאז הפנייה אליך התפטרתי מן העבודה עם הודעה מוקדמת מראש וכשבועיים לפני סיום העבודה גיליתי שהמעסיק פרץ את הטלפון האישי שלי. העברתי את הסים למכשיר אחר ותוך מספר ימים גם המכשיר השני נפרץ. עבר חודש מסיום עבודתי וקרוב לחודשיים שאני עם טלפון אישי פרוץ, נאלצת לסבול את הגהנום הזה, כאשר המעסיק עוקב אחרי 24 שעות ביממה, מאזין לראיונות עבודה שלי, שיחות, התכתבויות ובכלל יחסיי עם הסביבה הקרובה שלי. אני חסרת אונים לחלוטין. לא אפרט כאן יתר על המידה אך מאחר ומדובר במקום מאובטח ואופן הפריצה (כזאת שלא מרגישים כלום או שיחת טלפון), הפריצה בוצעה בעזרת גורמי ביטחון (שירות הביטחון הכללי). כך שהמצב מקשה עליי יותר. (לא עברתי סיווג בטחוני של השב"כ ומכאן הסיבה שאין באפשרותי להיות יותר מועסקת שם)
(יש לי מול המעסיק הוכחה חד משמעית במסרים שרק הקלדתי בטלפון האישי שלי ולא נשלחו ברשת שנקראו על ידיו. הוצאתי מסרים מסוימים ומייד המעסיק הגיב במייל או אחרת ספציפית למה שכתבתי)
האם במקרה כזה בו המעסיק מנצל את העובדה ששירותי הביטחון מאפשרים לו זאת ניתן לעשות משהו בנדון?
חיי הפכו לגיהינום ואני יודעת שסיכויי קלושים בגלל מעורבות השב"כ.



הסוגיה שהעלית אינה מתאימה למענה בפורום, הינך מוזמנת למשרדנו לקבלת פרטים נוספים כדי שלקול את הצעדים שיש לנקוט
טלפון לתאום 03-5174455



הי שלום רב התחלתי עבודה חדשה והיה לי הדרכה ומשמרת עם אחת העובדות ביום שבת האם צריכים לשלם לי על זה 150 אחוז?

בתודה



ככל שההדרכה נעשתה בתחום שבת הינך זכאית לתשלום בשיעור של 150%



נשלחתי ל3 עבודות מטעם לשכת התעסוקה וזאת בניגוד לרישום של ועדה רפואית שלא מעידים על אופי העבודות המתאימות( גם לאחר ערעור שהוגש על החלטת הועדה הרפואית). נשלחתי לעבודה פיזית ו2 עבודות בשירות לקוחות טלפוני. הוזמנתי ליום ראיונות בלשכה לגבי העבודה הפיזית- המעסיק לא היה נוכח ולא קיבלתי הסבר עבור העבודה עצמה- ש.עבודה, ימים ושכר. במעמד מתאמת ההשמה נקבע מועד לפגישה עם המעסיק. במועד שנקבע המעסיק גם כן לא הגיע- האם זה עילה של הלשכה לרשום סירוב?( המצאתי אישור רפואי מרופא משפחה שמגביל אותי בעבודה פיזית בהתאם למסמך רפואי מרופא מומחה- אישור בריאות). בנוסף לזה נגשתי לראיון של משרה בש.לקוחות טלפוני באותו היום ולא קיבלתי תשובה כלשהי אודות תהליך המיון לאחר הראיון תוך 14 יום. האם התנהלות המעסיקים הנ''ל תקינה - האם זה יכול להוות עדיין עילה לרשום לי סירוב מול ועדת ערר על החלטת סירוב בהתאם לרישום לא נכון ע"י הועדה הרפואית? (עבר הזמן לערער בבית הדין לעבודה על כך). האם הלשכה יכולה להתנות סירוב שנרשם במערכת בקבלה לעבודה אחרת? האם התנהלות הלשכה תקינה מבחינה זו???

חייבת לציין שהיני עובדת כפרילנסרית אך לא מקבלת תלושי שכר ותובעת ה.הכנסה- מבחינת החוק האם הלשכה יכולה להפנות אותי לכל עבודה ועדיין לבזבז לי זמן שכל מטרתו לרשום לי סירוב?



ככל שלא פעלת להשתלב בעבודה, והרי העדרות המעסיק יכולה להיות מסיבות רבות מילואים מחלה וכו, מדובר בסירוב.
לעניין מועד קבלת תשובה לראיון איננו רואים עילת תביעה, לעניין עבודתך כפירלנסרית לא ברורה השאלה וכיצד הינך מקבל תמורת עבודתך, נרשמת לדורשת עבודה ומקבלת הבטחת הכנסה בד בבד.



שלום רב,
אני בתפקיד ניהולי בחברה שהודיעה על תהליך התייעלות לטובת הגדלת ריווחיות החברה.
הוחלט שהתפקיד שלי מתבטל והציעו לי לעבור לתפקיד אחר, תפקיד שונה ממה שאני עושה היום ולא ניהולי עם כפיפים.
במקביל אני בתהליך פוריות שהחברה עודכנה על כך מראש בחודש נובמבר. מדובר על תהליך לילד שלישי. הותק שלי אצל המעסיק הינו 4 שנים ולא עשיתי אצל מעסיק זה תהליך פוריות בעבר או בכלל לא עברתי תהליך כזה אצל אף מעסיק בעבר.
מהן הזכויות שלי במקרה הנוכחי?



האיסור על פיטוריך חל בטיפולי פוריות לקראת 2 לידות במהלך תקופת ההעסקה באותו מקום עבודה, או עד 2 לידות מבת הזוג הנוכחית, נראה כי אינך עומד בקריטריונים והמעסיק רשאי לשנות את תנאי ההעסקה, וממילא אין מדובר בפיטורים אלא בשינוי תפקיד, גם לגבי חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה נראה כי אם מדובר אכן בתהליך התייעלות אינך מוגן. כמובן שתעמוד לך הטענה בדבר הרעה בתנאי ההעסקה, יודגש כי מדובר במענה לא מחייב ראשוני ללא כל פרטי המקרה ורצוי ומומלץ לקבל יעוץ אישי פרטני



שלום,
שתובעים שכר שלא שולם בתור עצמאי, האם יש להכניס גם רכיב של תשלום מע"מ לתביעה או לא?
והאם אחרי הפסיקה בדיון שהצד הנתבע מעביר את התשלום צריך להוציא לו תמורת זה קבלה?
תודה



תשלום המע"מ עובר לרשויות אינו חלק מהתמורה ואין לתבוע אותו. במידה והוכרו יחסי עובד ומעביד אין חובה להוציא קבלה או חשבונית מס.
במידה ומדובר בהסדר פשרה יש להנפיק קבלה וחשבונית מס במידת הצורך



שלום. אני עובדת בבי"ח כ 8 שנים. רוצים להעביר אותי להיות בתפקיד אחר כמחליפה למישהי שיוצאת לחופשת לידה (על הדרך מחפשים לצמצם ולבטל את המשרה שלי בעצם). מה שאומר שאני הופכת לזמנית וכשהיא תחזור אני בעצם נשארת חסרת עבודה או צריכה למצוא עבודה אחרת בבי"ח או במקום אחר... כבר עדיף לי לחפש משהו אחר עכשיו מאשר להפוך לזמנית לחל"ד. האם מותר לעשות דבר כזה?
תודה



נתוני השאלה אינם ברורים, מומחלץ לקבל יעוץ יעוץ אישי .
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



שלום,
במה זה תלוי שאפשר יהיה לבקש מבית דין שלא יפורסם מראש שום דבר בקשר לדיון בצורה חופשית כלשהי?
פשוט מדובר על עסק ולא רוצים שאנשים יראו תוצאות של דיונים בחיפטש ברשת.
תודה



אין דרך ידועה לבקש מבית הדין שפסק דין לא יפורסמו , ההיפך קיים ערך ציבורי בפרסום ופסקי הדין הם נחלת הכלל. פסק דין לא יפורסם/תחת דלתיים סגורות/ חסיון במקרים חריגים ביותר של צנעת הפרט הטרדה מינית וכו'



שלום,
בתביעה על שכר שלא שולם בהסכם פרילנסר, רוצה לפנות לבית דין לענייני עבודה, הסכום של התביעה פחות מ-37 אלף, אבל אם מסמן את הסעיף של הלנת שכר עובר את הסכום (של 37), חישוב ההלנת שכר בכל מקרה נקבע בסופו של דבר בדיון.
אם כך האם יכול להגיד את התביעה בסכום של פחות מ-37 יחד עם סימון בקשת הלנת שכר ככה שזה יודן בהליך מהיר
או שיש לחשב את הסכום הסופי שמבקש יחד עם הלנת שכר ואז לדון בהליך רגיל (אם כן רק בבית דין לענייני עבודה)?

תודה



בכל מקרה דיון על עצם קיום יחסי עובד ומעביד לא יהיה בדיון מהיר גם אם יוגש כך, פיצוי ההלנה אין צורך לציין בסכום אך יש לתבוע מפורשות ולציין במקום המתאים בטופס



זה לא ברור מאליו שאני יכול להגיש תביעה בבית דין לעבודה (בהסכם עבודה ללא יחסי עובד מעביד אלה כפרילנסר בלבד)?
אם הבנתי נכון - אני מגיש את התביעה על פחות מ-37 אלף שזה נטו השכר והוצאות בלי הלנת שכר, ובדיון יחליטו בנושא הלנת השכר אם כן וכמה?
תודה



במידה והינך פרילנסר והינך טוען כי התקיימו יחסי עובד ומעביד , הסמכות נתונה לבית הדין
במידה ואינך טוען ליחסי עובד מעביד הסמכות בבית משפט שלום
לגבי הלנת שכר יש לציין את העילה בכתב התביעה ובמידה ולא תציין לא תוכל לקבל, יתכן ובטפסים הסטנדרטיים של בית הדין העילהנמצאת באופן מובנה.



המעסיק שלי טעה והעביר את ההפרשות הפנסיוניות שלי לחשבון בנק שגוי של החברה הפנסיונית. הוא כרגע בדין ודברים מול בעל החשבון כדי לקבל את ההפקדה חזרה. בנתיים הוא העביר את ההפרשה לחשבון הנכון אבל הזין לי (בתלוש משכורת) את התשלום הנוסף (לצורכי מס הכנסה לטענתו) של ההפרשה הפנסיונית. כלומר, שילמתי פעמיים מס הכנסה ויצא לי סכום נטו מאוד נמוך.
המעסיק טוען כי הוא חייב לתת לכך ביטוי בתלוש וברגע שהוא יקבל את הכסף שלו חזרה הוא יקזז אותי.
האם זה תקין?



נראה כי המעסיק שוגה, לכל הפחות היה עליו לגלם את שווי המס ולהזדכות כאשר יגיע המועד, אינך חייב בתשלום מס בכפל וספק אם כאשר יבוצע התיקון תהיה זכאי להחזר הדבר יהיה תלוי בנתונים לאותו המועד



היי,
במידה ואני עובד בחברה שהיה נהוג לתת מענק של פיצוי של שלושה חודשי עבודה למפוטרים ,בנוסף לפיצויי פיטורין כחוק (נוהג של שנים) . ולצורך העניין בסבב פיטורים הבא יחליטו שלא לתת יותר האם יש לי עילה לתבוע את אותם שלושה חודשי פיצויים ?



קיים קושי משפטי להוכיח נוהג ומנהג, גם אם הוכח המעסיק עדיין יכול לשנות כמו כל שינוי אחר שהוא רשאי לעשות בתנאי העבודה. במידה והשינוי יהיה רק לגביך ולא יהיה רחבי ניתן להגיש תביעה



עובד בחנות פרטית כבר 17 חודשים
קיבלתי משכורות בהעברה בנקאית
פוטרתי ב15.1.24 , היום אפילו לא הפקידו לי משכורת של ינואר. מה גם, מתברר שאין תלושים על אף חודש ולא שולמו אף אחד מהתנאים הסוציאליים.
מה ניתן לעשות כדי לקבל את מה שמגיע לי ופיצוי?



שלום רב,
האם שווי רכב וזיקפת שווי רכב אמור להיכנס לתשלום ביטוח לאומי ?
ובמידה והעובד במילואים האם ביטוח לאומי משלם גם על הרכיב הזה?
אודה לעזרה



כל הרכיבים החייבים בדמי בטוח לאומי לרבות שווי רכב וגילום שווי רכב חייבים בדמי ביטוח לאומי, והם חלק מהשכר הקובע לדמי מילואים



עובדת שכירה שהמשיכה לעבוד , בת 65 שמקבלת במקביל קצבת זקנה.
1) האם אמורה לשלם בתלוש השכר דמי ביטוח תאונות לביטוח לאומי?
2) האם עליה לשלם דמי ביטוח בריאות , כאשר בעלה עובד ומשלם דמי ביטוח בריאות. (יש לציין שמקצבת הזקנה אין ניקויים בגין הנ"ל)



מאתר בטוח לאומי
מקבלי קצבת אזרח ותיק
מקצבת אזרח ותיק מנוכים דמי ביטוח בריאות בשיעורים האלה:

מקבל קצבת אזרח ותיק בתוספת השלמת הכנסה - ישלם סכום מינימלי של 116 ש"ח (החל ב- 01.01.2024)
מקבל קצבת אזרח ותיק ליחיד ללא השלמת הכנסה - ישלם 223 ש"ח (החל ב- 01.01.2024).
גבר שמקבל קצבת אזרח ותיק עם תוספת בעבור אשתו, או שני בני זוג שמקבלים קצבאות זקנה מכוח עצמם - ינוכו מקצבתו של הגבר דמי ביטוח בריאות בשיעור של 321 ש"ח (החל ב- 01.01.2024).
אישה נשואה שמקבלת קצבת אזרח ותיק ובעלה מבוטח בביטוח הלאומי - פטורה מתשלום דמי ביטוח בריאות מהקצבה.
שים לב, אם אתה מקבל קצבת אזרח ותיק, ויש לך הכנסה אחרת - אתה פטור מתשלום דמי ביטוח בריאות מההכנסה האחרת.



תודה לך
ומה לגבי דמי ביטוח תאונות לעובדת שכירה בת 65 שמקבלת במקביל קצבת זקנה
האם היא פטורה מלשלם דמי ביטוח תאונות מתלוש השכר שלה בתור עובדת שכירה?



במידה והינך מקבלת קצבת אזרח ותיק, אינך חייבת בדמי בטוח משכרך הינך מבוטחת באמצעות חלק הבטוח המשולם על ידי המעסיק



«   «הבא   | 83 | 82 | 81 | 80 | 79 | 78 | 77 | 76 | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close