פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום,
אבקש לדעת מה הן זכויותיה על פי חוק, של מטפלת (ימי חופש, דמי הבראה וכו') שטיפלה בילד בביתה.
תודה



בדרך כלל מעמדה של המטפלת במקרה זה הינו של עצמאית והיא לא זכאית לתנאים סוציאליים כלשהם



תודה רבה עבור תשובתך.
המטפלת טיפלה 5 שנים בבני, בבית שלי. עבור תקופה זו שילמנו לה בהתאם לכל התנאים הסוציאליים להם הייתה זכאית. לאחר 5 שנים, עברה לטפל בבני בבית שלה.
אבקש לברר אם היא נחשבת עובדת עצמאית כשטיפלה בבני בביתה, למרות שלפני כן היא טיפלה בו בביתי, כאמור.
תודה רבה



על פי הפסיקה הרווחת כאשר מטפלת בביתה היא נחשבת עצמאית



שלום, 1. לפני כחודש ,אחרי שתבעתי המעסיק,חתמתי על הסכם פשרה: הפרשי שכר עבור 2013-2016 פדיון חופשה. 2.הצד הנתבע רצה לשלם לי ב2 תשלומים דרך משכורת(אינני עובדת בנתבעת משנת 2016). 3.הבאתי לצורך ניכוי מס וביטוח לאומי תיאום מס של השנה(בתלוש שקיבלתי רשום תחילת עבודה 1/10/20,ותק-חודש),גם רשום בתלוש-עבור הפרשי שכר(לא רשום עבור איזה שנים). 4.הנתבעת לא קיבלה את התיאום מס,בטענה שאינני עובדת בה(אבל תלוש נתנו לי השנה ובהסכם פשרה רשום שבשנה הבא חייבים לתת לי טופס 106). 5.בתלוש ראיתי שניכו לי 47%(למרות שבתיאום מס היה רשום 0%) 6.גם שילמו ביטוח לאומי ומס בריאות(למרות שזה לפי החוק אילו זה עבור שנים הקודמות דמי בריאות לא משלמים). 7.חלק של המעסיק לא שולם לביטוח לאומי(טענה אינני עובדת שם היום,אבל מדגישה בהסכם פשרה רשום שישלמו ב2 תשלומים והוציאו לי תלוש על הסכומים) 8.מפדיון חופשה גם ניכו מס הכנסה,ביטוח לאומי ודמי בריאות. 9.סך הכל ניכוי לי כ60% מהסכום במשכורת שהוציאו. שאלה: 1. אילו זה חוקי,כלומר מה החוק אומר על מיסוי הפרשי שכר ופדיון חופשה,אילו אדם כבר לא עובד בחברה ומוצאים לו תלוש לשנת מס של הסכם פשרה? 2. האם יש כאן הפרה של הסכם פשרה,כי באחד מסעיפים רשום,ניכוי לפי החוק,ואני מסרתי תיאום מס של השנה ממס הכנסה תודה רבה על העזרה



הנתבע חייב לפעול בהתאם לתאום המס שהצגת בפניו,
בהתאם לתאורך הסכומים חייבים בדמי בטוח לאומי ומס בריאות
המעסיק חייב לשלם את חלקו לבטוח לאומי ניתן לטעון כי מדובר בהפרה של ההסכם, אך טענה זאת אינה חד משמעית
מומלץ לפנות למעסיק במכתב דרישה טרם נקיטת הליכים, ולו כדי להראות שהוא פועל בחוסר תום לב



היי,
לאחרונה נעשה לי שימוע בעקבות צמצומים בחברה אבל עדיין לא הוחלט אם זה יהיה הוצאה לחל"ת או פיטורים,
כשלבחירה שלי גם תהיה משקל לפי מה שנאמר. מה עדיף?



ההחלטה הינה אישית ולצערי לא ניתן לתת המלצות בעניין זה במסגרת הפורום



תודה,
במידה ואני חתום על סעיף 14 לגבי פיצויי פיטורים,
אין הבדל בין אם אני מתפטר למפוטר? אם אין הבדל אז לא ברור שעדיף חל"ת?



לצערי איני רואה את הקשר לס. 14
עובד שמתפטר וחתום על ס. 14 יקבל מה שצבור בקרן בלבד, בדר"כ אך לא תמיד ההפרשה לקרן הינה חלקית בשיעור של 6% דהיינו 72 % מפיצוי הפיטורים.
ההחלטות האם לקבל מכתב פיטורים או לצאת לחל"ת קשורות גם סיכוי מציאת עבודה חליפית, ירידה בהכנסות וכו'
מדובר בשיקולים ובהחלטה אישית שאיננו יכולים ליצעץ בהם במסגרת הפורום



תודה, אני יודע שאצלי ההפרשה היא 8.33% כלומר 100%.
אין עוד הבדל אחר מבחינת זכויות?



מבחינת דמי אבטלה, אם אני בחל"ת ומתפטר אחרי כמה זמן אני יכול לקבל דמי אבטלה כאילו פוטרתי?
הרי יש פה הרעת תנאים.



ככל שהינך מעוניין ביעוץ פרטני אשמח לעמוד לרשותך, לא ניתן על גבי הפורום ליעץ מה עדיף לך מבחיחנה אישית



תודה רבה, הבנתי מביטטח לאומי שעקב גילי (67) אני מקבלת מענק הסתגלות ולא חל"ת. המעסיק הוציא לחל"ת עד פברואר 2021. התשלום שקעבלתי עד ספטמבר הוא 4000 מענק הסתגלות חודשי. האם זה טופס גם אם אני עובדת כסייעת לבעלי ואוכל חקבל את היתרה? או האם לא מגיע לי לקבל את המענק מביטוח לאומי?
תודה שוב



מענק ההסתגלות הינו חלקי וככל שהינך מקבלת פנסיה הוא נמוך יותר, כמו כן תקוזז ההכנסה הנוספת
שוב אנו ממליצים לפנות למוסד לבטוח לאומי ולקבל פרוט של הסכומים המגיעים והקיזוזים
לצערי לא ניתן לתת מענה מעבר למה שפרטנו במסגרת הפורום בהעדר נתונים



אני בת 67 , עובדת בחברה 15 שנה והוציאו אותי לחל"ת. בנוסף אני משמשת סייעת מטעם חברה סיעודית לבעלי שעבר 4 פעמים אירוע מוחי ונזקק לעזרה. במקום להביא מטפלת אני המטפלת. אני מקבלת כ800 בחודש על כך. קיבלתי חל"ת מביטוח לאומי עד לחודש ספטמבר ועכשיו טוענים שלא מגיע לי כי אני עובדת כמטפלת. אין לי הכנסה חטץ מהקצבה שלי ושל בעלי.האם זה חוקי לא לשלם לי חל"ת? תודה



מתשלומי המוסד לבטוח לאומ יבגין חל"ת מקוזזות הכנסות אחרות, המוסד לבטוח לאומי אמור לשלם לך בגין החל"ת בקיזוז ההכנסות האחרות לרבות מעבודה בסיעוד.
ככל שקיימת יתרה לאחר קיזוז שכר עבודתך השניה עלייך לפנות למוסד לבטוח לאומי לברור



שלום, פוטרתי ממקום עבודה לאחר בקשתי שאפוטר. עשיתי זאת כי עובדת קודמת ביחד עם המעביד השתמשו בתוכנה בשמי וחיבלו בקופה וביטלו חשבוניות מס, מה שגרם לאי דיווח-לא באשמתי כמובן.
אני חוששת היום מהאשמות עתידיות אותי במידה ויתגלה המעשה שעשו-בשמי. איך אוכל להתגונן?



ניתן לקבל מהמעסיק מכתב המאשר כי אין טענות ו/או דרישות כלפייך, כמו כן מומלץ לתעד ולשמור הראיות הרלוונטיות למקרה



שאלה עם הבוסית שלי והעו"ד שלה מגישים בבית משפט צו לפירוק להחברה כמה זמן מרגע זה עד שאומרים לעובדים ללכת הביתה . האם זה מידי או לוקח זמן ועם כן כמה.

תודה



לפי התאור בשאלתך מדובר בפרוק מרצון, כעקרון לא חייב להיות קשר בין סיום ההעסקה וקבלת צו פרוק ויתכן כי הפסקת פעילות החברה תעשה מוקדם יותר
הדבר החשוב בתהליך זה שהעובדים יהיו מיוצגים כדי לודא שאכן הם מקבלים את מלוא זכויותיהם
אשמח לעמוד לרשותכם בעניין זה 03-5174455



שלום רב, הודיעו לי היום כי נוחלט לסיים העסקתי בחברה. אני עובד בחברה 11 חודשים. האם אקבל דמי הבראה?



כעקרון הזכאות לדמי הבראה הינה לאחר 12 חדשי עבודה מלאים, במידה וביה"ד קובע כי הפיטורים נעשו כדי להתחמק מתשלום פיצוי פיטורים ודמי הבראה, יתכן וביה"ד יפסוק דמי הבראה למרות שלא הושלמה שנת עבודה



שאלה עבור בני בן 22 ,בני יצא לחו״ל למשך חודש ימים ואמור לחזור לבידוד לכשבועיים נוספים .הוא עובד כמנהל סניף ברשת ,עובד כ10 חודשים ,במהלכם הוצא כפעמיים לחל״ת .לזכותו כ7 ימי חופש בלבד .האם ניתן וכדאי לבקש מהמעסיק לצאת לחל״ת בתקופה זו,ולהכריז עליו כמחוסר עבודה ?מה קורה בתקופת הבידוד ,האם הוא זכאי לתשלום עבור תקופה זו ? ( נאלץ לצאת לחול ,האבא לא חש בטוב )אשמח לתשובתכם תודה .



בתקופת הבידוד יהיה זכאי לדמי מחלה חלקיים
במידה ויש לזכותו ימי מחלה יקבל תמורה בהתאם לחוק דמי מחלה
במידה ומיצה את ימי מחלה יהיה זכאי לפיצוי של 70% משכרו החל מהיום הרביעי לבידוד
לעניין חל"ת חלף בידוד, עולה חשש להטלת עלויות הבידוד על המוסד לבטוח לאומי ולא נוכל להתייחס



שלום !!
אני אשמח לקבל בבקשה מענה אם אפשרי . אני עובדת במקום עבודתי כשנה ותשע ומעוניינת לעזוב . בזמן שעבדתי לא שולמו לי דמי הבראה מעולם , והפרשות פנסיוניות מופרשות אך מעוכבות ( הכוונה מופרשות כל כמה חודשים ) פניתי לליבו של המעסיק וביקשתי שיפטרו והתנאי שלהם שאראה להם מסמכים על ניתוח שעברתי ועל ניתוח שאני עתידה לעבור ( לא מעוניינת להעביר לי פרטים אלו מרגישה חדירה לפרטיות ) השאלה אם אוכל להתפטר בדין מפוטר עקב עניין ההבראה והפנסיה ועקב כך שקיצצו לי שעות למרות שחתמתי אחרי החלת הראשון? והאם חוקי לדרוש ממני פרטים על הענינים הרפואיים? תודה



חידןד* אחרי החלת הראשון בטיפשותי חתמתי על קיצוץ שעות...



לא נראה כי מדובר בהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה או נסיבות המזכות, לאור העובדה כי ההפרשות הפנסיוניות מועברות אמנם באיחור, עניין קיצוץ השעות מאפשר התפטרות וקבלת פיצוי פיטורים.
חובה לתת התראה למעסיק לתקן את ההרעה הנטענת טרם ההתפטרות
אם קיימת התכתבות ותעוד לרצונך סיים את עבודתך מיוזמתך ללא קשר להפחתה בשעות הדבר יכול לפעול לרעתך



היי , עבדתי במלצרות כ3 חודשים עד הסגר האחרון. אחרי חודשיים של עבודה שם בערך, החתימו אותי על חוזה שאחד הסעיפים בו אומר שהטיפים שייכים לבעל המקום ושהם רשאים לנכות לי את כל הטיפים שהרווחתי המשכורת במידה ואני עוזב לפני שעברו 6 חודשים. הודעתי על התפטרות אחרי שנכנסה לי המשכורת האחרונה וכמובן שעד אז לא עבדתי כי המסעדות היו סגורות. המשכורת היתה 3500 בערך. עכשיו הבעלים של המסעדה דורשים ממני "להחזיר" להם 4196 ש"ח (שזה יותר המשכורת האחרונה ששילמו לי). האם זה חוקי בכלל? מה אני אמור לעשות?



נראה כי מדובר בניכוי או בדרישת השבה בלתי חוקיים



שלום,
התחלתי עבודה חדשה והשבוע קבלתי את התלוש הראשון שלי.
בחוזה כתוב כי אני מקבלת תשלום משכורת חודשית בסך מסוים וסך נוסף בגין מספר מסוים של שעות נוספות גלובאליות. מה שאני מבינה מזה זה שהשכר שלי כל חודש אמור להיות משכורת חודשית + שעות נוספות גלובליות, וזה גם מה שהאחראית משאבי אנוש אישרה לי לפני תחילת העבודה.
בתלוש עצמו רשום כי השכר שלי הוא המשכורת בלבד. בחישוב שכר רשום כי עבדתי x שעות כפול שכר שעתי (נגזר מהמשכורת חלקי שעות העבודה הרגילות הרשומות בחוזה).

כמובן שעל חודש חלקי אני לא מצפה לקבל שעות נוספות, השאלה שלי נוגעת לחודשים הבאים בהם אני בוודאות אעבוד שעות נוספות.
האם הדרך בה השכר שלי משולם הוא תקין? איך אני מוודא שאני מקבלת גם את השעות הנוספות הגלובליות? האם הן נוספות אוטומטית ברגע שאני עוברת את מספר השעות הנורמליות הכתובות בחוזה?



מכיון שזה החודש הראשון והוא כפי שאת מציינת חלקי, הכתובת לברור כיצד נערך תלוש השכר הינה הנהלת החשבונות של המעסיק ולא נוכל לסייע בנושא



שלום אני כרגע במחלה ומתקרב ל 90 ימי מחלה , המעסיק ייצר איתי קשר ואמר שאני לא יכול להמשיך את המחלה יותר מ 90 יום על פי החוק , למרות שיש לי עדיין ימי מחלה שלא ניצלתי שהצטברו עם השנים. מה אליי לעשות במקרה כזה שאני לא יכול לחזור לעבודה בגלל סיבה רפואית ? האם זה חוקי שהמעסיק כופה עליי לחזור לעבודה ולא להמשיך את המחלה ? האם המעסיק יכול להפסיק לי את החלה ולהעביר אותי בטיפול ביטוח לאומי ? תודה רבה



המעסיק אינו יכול לכפות עליך חזרה לעבודה כאשר הינך חולה
לאחר מיצוי ימי המחלה יש לפנות למוסד לבטוח לאומי לתביעת נכות כללית



לאחר מיצוי ימי המחלה שהצטברו בכללי ?
או לאחר מיצוי 90 ימי מחלה ?
תודה רבה .



המקסימום האפשרי לצבירה הוא 1.5 ימים לחודש ולא יותר מ 90 ימים
הכוונה למיצוי ימי המחלה הצבורים בתלוש בהתאם לתקופת עבודתך וניצול ימי המחלה



מחילה על הבורות לא מצליח להבין .
הצטברו לי בתלוש 1100 שעות מחלה כרגע לאחר שלושה חודשי מחלה נשאר לי עוד כ 500 שעות , האם אני יכול להישאר במחלה עד שנגמרים ה 500 שעות ? ושוב תורה רבה 🙏🙏🙏



ככל שעומדת לזכותך יתרת ימי מחלה בתלוש, הינך רשאי לנצל אותה בכפוף להמצאת תעודת מחלה



תודה רבה עזרת לי מאוד .



האם אני יכול להפסיק את רצץ המחלה זאת אומרת לחזור לעבודה ליום יומים ואז להוציא שוב מחלה חדשה , האם במקרה כזה הספירה של ה90 יום מתחילה מחדש ? האם אני אמור לקבל על זה כסף ?
האם ימי שיש ושבת נחשבים להפסק לעניין המחלה
תודה .



דרושים לעבודות קלות מהבית בקלדנות והזנת תוכן מהבית, לפניות שלחו לי הודעה בוואצפ 058-7338281 אלעד



לאחר שעבדתי בחברה כמעט 3 חודשים, זומנתי במפתיע לשימוע לפני פיטורים על רקע ביצועים לא טובים לכאורה. ההזמנה ניתנה בהתראה של פחות מיומיים.

במעמד ההזמנה, ציינתי בפני המנהל (שלא היה מנהלי הישיר) שעד לאחרונה כלל לא שותפו איתי נתוני ביצועים (של תוצריי או של תוצרי אחרים להשוואה), מעולם לא הוגדרו לי יעדים או מדדים, והמנהל הישיר מעולם לא העלה בפניי חוסר שביעות רצון.

גם מכתב ההזמנה לשימוע לא פירט את הטענה. בקשתי, שבשימוע יוצגו המספרים המהווים בסיס לטענה, נענתה ב"אני לא חושב שהם יוצגו לך". גם בקשתי לצרף לשימוע את המנהל הישיר, שהיה מצוי יותר בפרטים, נדחתה.
ואכן, בשימוע לא הוצגו מספרים, וכך נאלצתי להתגונן בפני טענה כללית ומעורפלת.

יומיים לאחר השימוע נשלח אליי מכתב סיום העסקה לאלתר, תוך תשלום חלף הודעה מוקדמת. נוסף על אותה טענה, נטענו בו דברים שקריים ולא מבוססים שכלל לא הוזכרו בשימוע או בהזמנה לו.

החל ממועד ההזמנה לשימוע ועד למועד הפיטורים הייתי מושעית מעבודתי, דבר שגרם אי נעימות רבה מול קולגות עקב שיבוש תהליכי עבודה משותפים.

ראיתי פסיקות בהן נפסקו פיצויים בגין:
1. מכתב הזמנה לשימוע שלא היה מפורט דיו (סע"ש (ת"א) 20587-11-13, סע"ש 37124-04-15)
2. שימוע בהתראה קצרה מדי (ס"ע 54360-01-11)
3. הוספת טענות חדשות במכתב הפיטורים עצמו (ע"ע 27600-10-11 )
4. פיטורי בזק כאשר הסבירות למצוא עבודה חלופית נמוכה (סע"ש 43128-01-16 עוסק בגיל, אני מתכוונת למצב המשק).

שאלתי:
בהינתן שעבדתי בחברה רק 3 חודשים, מהם סיכוייה של תביעה המתבססת על פסיקות אלו?



ביה"ד פוסק פיצוי בגין פגמים בשימוע בהתאם למספק קריטריונים:
האפשרות להשארת העובד במקום העבודה אם היה מתנהל שימוע כדין
ותק העובד במקום העבודה
הנזק שנגרם לעובד עקב הפיטורים
לאור תקופת ההעסקה הקצרה נראה כי אם תהיה זכאי לפיצוי לאחר שתוכיח את טענותיך , הפיצוי יהיה ברמה הנמוכה יחסית שיעור של משכורת אחת עד שתי משכורות.



שלום רב לעובד,
אני עובדת בחברה פרטית משנת 2014 כמנהלת משרד. לאחרונה המעסיק הוציא את כל עובדי החברה לחל"ת אך דורש מאיתנו להגיע לעבודה כרגיל ו"ישלם" לנו בזיכוי בימי חופשה.בטענה שהרבה מעסיקים נוהגים כך ורק הוא פראייר שהוא לא עשה את זה מזמן" כשאמרתי לו שמדובר בהונאה ואף בעבירה פלילית הוא אמר שמי שלא מוכן לעבוד לא בטוח שתהיה לו עבודה כשנשוב מחל"ת. מה לעשות? אם אשתף פעולה עם ההונאה של המעסיק ונניח שאתפס ע"י הממסד האם יכולים להעניש גם אותי או שרק המעסיק חשוף לעונש? תודה רבה מראש!



אכן מדובר בעבירה פלילית, גם העובד וגם המעסיק חשופים לתביעה.
ויודגש מדובר בעבירות חמורות של קבלת דבר במרמה, גניבה וכו' אשר אם המוסד לבטוח לאומי יחליט להפוך לתיקי דגל למען יראו ויראו העונשים עלולים להיות כבדים ביותר.
עצתנו להתרחק מכל דבר פלילי טלא לשתף פעולה, לתעד את הודעות המעסיק ואיומיו והיות מלווים החל מרגע זה על ידי עורך דין.
אשמח לעמוד לרשותך 03-5174455



אני חבר בארגון עובדים שמעמדו המשפטי של אגודה עות'מאנית. כל גמלאי המוסד היו והינם חברי הארגון. נושא זה מוסדר בתקנון האגודה:
"חבר שפרש לפנסיה נשאר חבר בארגון".
בנוסף, קובע התקנון זכויות זהות לכל חברי הארגון:
"זכויות החברים הן שוות ובלתי מוגבלות".
למרות האמור, במהלך עשרות שנים לא היתה לגמלאים נציגות מוסדרת בועד האגודה והם לא השתתפו בבחירות למוסדותיה.
לאחרונה התארגנו הגמלאים בוועד גמלאים, שנבחר בנוהל חשאי ודמוקראטי ונבחרו לגמלאים חמישה נציגים.
ועד הגמלאים פנה ליו"ר הוועד, שנבחר לאחרונה, ובקשו לשנות את התקנון כך שיוסדר נושא ייצוגם בוועד הארגון.
יו"ר הוועד ניסח תקנון חדש, שאושר ע"י הוועד ועתיד להיות מובא לאישור אספת החברים. בתקנון החדש מותנית חהחברות של הגמלאים בתשלום דמי חבר, מה שלא היה נהוג בעבר. השלכות שינוי זה הן שכל גמלאי חבר אגודה שלא ישלם את מסי האגודה, לא יהיה חבר אגודה.
נציג הגמלאים הציע, בין השאר, שנוהל התשלום יחול רק על גמלאים חדשים. יו"ר הוועד דחה הצעה זו. ולכן, אם יאומץ הנוסח החדש של התקנון, רבים מהגמלאים ימצאו עצמם מוצאים מהאגודה.
חשוב להזכיר את בג"צ בר-אילן (בג"ץ 1181/03, אוניברסיטת בר-אילן נ' בית הדין הארצי לעבודה ואח';) שקבע שמחובתו של ארגון עובדים להבטיח את זכויות הגמלאים ואף אסור לו לנהל מו"מ על פגיעה בזכויותיהם. התנאי היחיד לחובה זו הוא שהגמלאים יהיו חברי הארגון.
בנוסף, חשוב לציין שמדובר במוסד שבו נהוגה פנסיה צוברת, כך שתנאי הפנסיה של הגמלאים נקבעים במועד יציאתם לפנסיה ומתנהלים באמצעות קרן פנסיה ולא ישירות ע"י המעסיק (כמו במוסדות פנסיה תקציבית).
האם חוקי לנסח תקנון חדש ולגרום באמצעותו לסילוקם של חברים נוכחיים מהארגון?



השאלה שהעלת מורכבת ויש לבצע בדיקה מעמיקה של חוקת ההסתדרות ולשקול האופציות הארגוניות והמשפטיות העומדות בפניכם.
לטעמנו ביטול הפטור שקיבלו גמלאים מדמי החבר הוא עניין מהותי, וניתן לתקוף את ההחלטה ארגונית ומשפטית לאור הוראות החוקה.
אשמח לעמוד לרשותכם לפגישה לבחינת באופציות העומדות לרשותכם ולווי התהליך.



שלום רב,
התחלתי לעבוד באמצע חודש אוגוסט ואני מתכננת להתפטר בסוף החודש.
כלומר אני לא אעבוד 3 חודשים מלאים אבל כן יהיו לי 3 תלושים.
האם חלה חובה על המעסיק שלי להפריש לי תגמולים לפנסיה לאחר התפטרותי? (לא היתה בינתיים קבלת בעלות).

תודה רבה.



3 חדשים הינם בתנאי שהגעת למקום העבודה עם בטוח פנסיוני פעיל, אחרת מדובר ב 6 חדשים
בהתאם לצו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף, החובה לביצוע ההפרשות הינה לאחר 3 חדשי עבודה או עם שנת הכספים המוקדם מבינהם
מכאן אינך זכאית לבטוח פנסיוני



שלום רב, התפטרתי מעבודתי אחרי 4 וחצי שנים, מכיוון שיצאתי לחלת ועברה תקופה.. ואני מעוניינת לצאת לדרך חדשה.. אני עובדת משרה חלקית. שאלתי היא, כמה אני צריכה לתת לפני שאני עוזבת...? כמה זמן עלי לעבוד? תודה



תקופת ההודעה המוקדמת הינה של חודש ימים אין קשר לשיעור המשרה



שלום רב,
מקווה שזה המקום הנכון לשאול.

אני עובד על בסיס 75% משרה.

ימי מילואים שאני עושה, יוצאים עד הערב פעמים רבות, כלומר שוות ל100% משרה.

את תגמולי המילואים בתלוש השכר, אני מקבל על בסיס אחוזי המשרה שלי, כך אני מבין לפחות.
האם אני מבין נכון?

או עליי לבדוק מול ביטוח לאומי, ולדרוש שישלמו לי כמו על משרה מלאה?

היום מילואים שלי מתחיל ב8 ונגמר ב16. ופעמים אף ב18/19.

אודה מאוד לתשובתכם



היום מילואים מתחיל ב8 ונגמר ב16,18, או19 כפי שציינתי למעלה.

ויום העבודה מתחיל ב8 ונגמר בדרך כלל ב13, והיום הכי ארוך ב14וחצי.



תגמולי המילואים משולמים בגין מספר ימי המילואים ובהתאם לממוצע הכנסתך ברבעון שקדם למילואים וזאת ללא קשר לאורך יום המילואים ו/או ערך יום העבודה



שלום, בחוזה עבודה בחברת הייטק נתבקשתי לחתום על הסכם אי תחרות למשך 18 חודשים מסיום העבודה שיהיה תקף לכל חברה עם אופי מתחרה לאופי העבודה של החברה הנוכחית ובכל מקום בעולם. מכיוון שמדובר בחברה שמפעילה תחום יחסית נפוץ בהייטק אפשר לומר שחתימה על הסכם כזה תגביל אותי לא לעבוד במקצוע אותו אני ארכוש בחברה הזאת. האם מדובר בהסכם חוקי? תודה



ההסכם חוקי
לעניין המשקל שיתן כב' ביה"ד להתחייבות והאם יאכוף אותה במקרה של הפרה, הדבר תלוי נסיבות, האם קיבלת תמורה בגין ההתחייבות, האם אישררת את ההתחייבות במהלך עבודתך, האם ביצעת הפרה מהלך עבודתך או לאחריה וכו'



שלום, תודה על התגובה.
1. מעניין אותי לדעת יותר אם הדרישות הן סבירות מצד החברה כי עכשיו ברור לי שההסכם חוקי אבל כנראה לא ייאכף בפועל. כלומר האם 18 חודשים בכל העולם לא לעסוק בתפקיד דומה בחברה דומה זה הגיוני כשיש הרבה חברות כאלה.
2. בנוסף בהסכם צוינה העובדה שיש פיצוי מיוחד אבל לא צוין גובהו כך שהדבר היחיד שבאמת ידוע הוא גובה המשכורת שסוכמה ולכאורה מבחינת החברה כוללת את הפיצוי המיוחד.
3. מדובר במשכורת סטנדרטית לעיסוק זה.
4. מדובר על הפרה מצד העובד לאחר סיום העבודה, כלומר על עבודה בתפקיד דומה בחברה דומה לאחר סיום העסקה וכמובן לא הפרה של התנאים במהלך העבודה עצמה.



שאלותיך מחיבות עיון בהסכם, ככל שהינך מעוניין ביעוץ אישי נא צור קשר עם משרדנו 03-5174455 לתאופ פגישה



«   «הבא   | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close