פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

היי,
בתלוש שכר שולם לי 6 ימי מחלה, ובימי המחלה בצבירה הכניסו אותי למינוס.
בנוסף 7 ימים על חשבון המעסיק את הסכום לתשלום רשמו במינוס.
האם זה תקין כי לפי הבנתי 4 ימי מחלה על חשבון העובד ושאר הימים על חשבון המעסיק.



נראה כי המעסיק טעה, התשלום מעבר ל 4 ימים הינו על חשבון המעסיק והוא רשאי לפנות למוסד לבטוח לאומי ולקבל החזר ( חלקי )



שלום רב,
בסגר האחרון הייתי בחלת,היום קיבלתי תלוש משכורת ובו נוכו 350 שח על שם ביטוח לאומי בחל"ת,בנוסף לכלך התפטרתי מהעבודה ב5.1 ואף התחלתי לעבוד בעבודה אחרת כמה ימים לאחר מכן,אשמח לדעת מה ניתן לעשות בנידון
תודה



ניכוי דמי בטוח לאומי נעשה כדין , על פי תקנות בטוח לאומי ב 2 חודשים המלאים של החל”ת, על המעסיק לדווח על העובד ולשלם דמי ביטוח מינימליים שכר המינימום כפול 6.57%.
התקנות מאפשרות למעסיק לנכות סכום זה מהעובד, החל מהחודש השלישי של החל”ת על המבוטח לשלם דמי ביטוח בעצמו, והמעסיק אינו רשאי לנכות.
תשומת הלב כי מדובר בחדשי חל"ת מלאים וככל שהעובד עבד חלקי חודש הניכוי יבוצע בהתאם לימי העבודה בפועל ולא על פי המינימום



אני עובד 9 שנים בבית אבות . התפקיד שלי שומר לילה 5 ימים בשבוע משרה מלאה במסגרת תפקידי אני עובד רק לילות . אני מוגדר שומר לילה אבל בתלוש שכר רשום תפקיד אחר פקיד קבלה . במסגרת עבודתי אני ללא נשק אני נמצא בדלפק עם מצלמות ואני עושה 3 סיורים בלילה בתוך הבית אבות . יש לציין שאני עובד המקום ואני לא עובד דרך חברת שמירה או קבלן . ברצוני לדעת האם אני זכאי לקרן השתלמות ?



אודה אם תעדכן באיזה חברה הינך מועסק כדי למנוע ניגוד אינטרסים ( משרדנו מייצג מספר חברות שמירה ) ניתן גם בפרטי



ציינתי שאני לא עובד בחברת שמירה אני עובד של הבית אבות
תפקידי שם שומר לילה אבל אין לי תנאים של שומר ובתלוש איני רשום בתפקיד שומר . שאלה הפשוטה האם אני זכאי לקבל קרן השתלמות או שבגלל שהבית אבות יש לו הסכם קיבוצי אז הוא פטור מצו הרחבה לעובדים בשמירה והוא יכול לא לעמוד ולתת לי קרן השתלמות .
אודה לך על תשובה



נראה כי צו ההרחבה בענף השמירה אינו חל עליך, הואיל ואינך מועסק באמצעות חברת שמירה.



היי.. רציתי לדעת האם אפשר להודיע לעובד שלא מתחסן שהוא צריך לעבוד מהבית עד לקבלת חיסון?



כל הנושא נמצא במחלקות משפטית, לטעמי ניתן להורות לעובד שלא התחסן לעבוד מהבית או לשהות בחופשה ויש מקומות עבודה שנהגו כך. מצד שני יש גישות סותרות ואפשר לטעון שעצם הברור אינו חוקי, פוגע באוטונומיה של העובד ובפרטיות.



האם לידיעתך הדבר הגיע לדיון בבית משפט?



הי
עברתי דירה מעל ל 60ק"מ ממקום עבודתי, האם אקבל דמי אבטלה במיידי מביטוח לאומי?



עצם המעבר למקום מגורים מרוחק אינו מזכה, ככל שהינך עוברת לאיזור המוגדר בתקנות כמזכה.
אשמח לעמוד לרשותך לבחינת זכאותך



שלום,

רכשתי דירה בעיר ערד.

אני גר ברמת גן ועובד במרחק של כ-10 דקות הליכה.

אני עובר לערד רק בגלל שרכשתי שם דירה.

האם ההתפטרות נחשבת כפיטורים לצורך זכאות בדמי אבטלה?



המעבר לערד מזכה בתנאי שהינך עובר פיזית להתגורר בערד, משלם לרשויות ארנונה, חשמל מים וגז למשך לפחות חצי שנה



שלום רב,
אני עובדת בעיר מגוריי, ומשתמשת בתחבורה ציבורית להגיע
לעבודתי ברמת גן.
שאלתי מה עלות דמי הנסיעה שאני אמורה לקבל?



בהתאם לתעריף התחבורה הציבורית הזול ביותר הקיים, חופשי חדשי, כרטיסיה וכו'



שלום רב
ברצוני לדעת מאיזה גיל גבר יכול לצאת לפנסיה עקב אי יכולת עבוד במקצוע? איך יודעים מה אחוז הפנסיה שכר שיקבל? הגבר בן 55
תודה רבה



לא ניתן לענות על השאלה מבלי לבחון את הנתונים הספציפיים של אותו אדם. אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה בפגישה אישית



שלום רב
ברצוני לדעת. באם נזקפים לזכותי 180 ימי מחלה ובתקופה זו עקב ניתוח הוצאתי אישור רופא לימי מחלה זה החודש השלישי ברצף. האם המעסיק יכול לסרב להמשיך לשלם לי חודש נוסף? למרות שיש לי אישור רפואי לעוד חודש? תודה מראש



בהתאם לנתוני השאלה נראה כי קיים הסכם קיבוצי או הסכם אישי המסדיר את תשלום המחלה מעבר לצבירה החוקית .
כעקרון המעסיק מחוייב לימי המחלה שמפורטים בתלוש. כמובן שיש לבדוק את תנאי התשלום בהסכמים אם קיימים



שלום לך,
יש לי שאלה שאני קצת מסוקרנת לגביה. אם בן אדם נתבע למשל על דיבה בסכום 30000, והבן אדם הוא אדם שמרויח קצבה של 3000 ומוכר כנראה ביטוח לאומי. האם זה סיפור שיכול להיות הגיוני?
מה בתי המשפט עושים במקרה כזה שאין לנתבע איך לשלם? האם אפשר להמיר את זה כמו הקנסות, לימי כלא?
או שאולי בכלל מהתחלה הם בודקים את המצב ומגיעים להבנה,ונותנים לנתבע קנס לפי מה שהוא יכול לשלם? תודה



לצערי לא ניתן לענות במסגרת הפורום על שאלות תאורטיות לצורך העשרת הידע.



לום
לפני כחודשיים סיימתי יחסי עובד מעביד בחברה שבה עבדתי ועדיין לא קיבלתי את כספי הפיצויים המגיעים לי עבור 40 שנות עבודה בחברה.
שאלתי היא - כמה זמן אחרי שמסרתי לחשב השכר של המעביד את מסמכי אישור טופס 161 א' מרשות מס הכנסה, המעביד נדרש לשחרר לרשותי את כספי הפיצויים הצבורים בקופת הגמל ובפוליסת ביטוח המנהלים ?

שאלה נוספת - האם למעביד קיימת זכות כלשהי לעכב את שחרור כספי הפיצויים בתואנה שאני אחראי לאובדן של ציוד מיחשוב שערכו כחדש מזערי מאוד יחסית לכספי הפיצויים ושכיום עקב הפחת ערך הציוד שלא אותר הינו חסר ערך בספרי החברה ? (בתהליך סיום העבודה נדרשתי לאתר על ציוד מיחשוב שהייתי "חתום" עליו ושהיה בשימוש גם ע"י שאר העובדים).
חשב השכר של המעביד מעכב את תהליך שחרור כספי הפיצויים בתנאי של איתור ציוד המיחשוב ה"אבוד"
אודה לקבלת התייחסותכם
אשר



מדובר בהלנה של פיצוי הפיטורים. ככל שלא ישוחררו באופן מיידי אשמח לעמוד לרשותך למיצוי זכויותיך



שלום, אני עובדת פרא רפואי בגן חינוך מיוחד(דרך עמותה), הגן נכנס לבידוד עקב ילדה חולה. אני לא נחשפתי לילדה ועל כן לא נכנסתי לבידוד. אני עובדת חודשית ומקבלת שכר גלובלי.
מקום העבודה נתן לי אפשרות לעבודה מרחוק של 40% ודרישה להשלמת 60% בשעות אחרות או בימים אחרים( שאינם ימי עבודתי). האם מקום העבודה פועל כחוק?



גם אם יש בהצעה משום הרעה בתנאי העסקה, מכיון שמדוב בהרעה זמנית לא ניתן לטעון כי מדובר בהרעה מוחשית, ובמידה ולא תקבלי את ההצעה קיים סיכוי שלא תהיי זכאית לשכר.
כמובן שיש פתרונות נוספים, חופשה, חל"ת



שלום רב,
אני חתומה על סעיף 14 ומתכוונת להתפטר מעבודתי לאחר שנה וחצי
אני מבינה שאני אמורה לקבל את הפיצויים שנצברו בקופה אבל השאלה שלי האם מעסיק חייב להשלים לי את הפיצויים?ההפרשות לקופה התחילו רק לאחר חצי שנה מכיוון שלא הייתה לי פוליסה פעילה,לכן נכון להיום נצברו לי פיצויים בגין שנה ולא שנה וחצי.
תודה



במידה והינך מתפטרת בנסיבות שאינן מזכות בפיצוי פיטורים, הינך זכאית לקבל אך ורק את הסכומים שנצברו בקרן ללא כל השלמה.



שלום יש לי דיון בעוד יומיים בבית דין לעבודה . כעת תקף אותי וירוס בטן וחריף ואני לא יכול לצאת מהבית . מרגיש לא טוב. יש לי פתק מרופא. אני התובע בתיק מה עושים במקרה כזה? הוזמן גם עד להעיד. מה עושים אם מצב בראותי לא מאפשר לי להגיע לדיון?



מגישים בקשה לבית הדין לדחית מועד הדיון, מפרטים הסיבה ומצרפים תעודת המחלה
כל עוד לא התקבלה החלטה על דחיית המועד, המועד תקף



במשך 5 חודשים קיבלתי דמי אבטלה והייתי אמורה לקבל אותם עד יוני 2021. מצאתי עבודה. עבדתי במשך שבוע בלבד (הודעתי לביטוח לאומי) ואז החלטתי להפסיק לעבוד מהטעמים הבאים: 1. העבודה לא תאמה את יכולותיי (עמידה על הרגליים במשך שעות), 2. המעסיק לא שמר על כללי הזהירות הנדרשים כדי למנוע הדבקה בקורונה. חששתי לבריאותי. איני מוצאת עבודה.
שאלתי:
האם אוכל לשוב ולקבל דמי אבטלה שכן איני מוצאת עבודה? כיצד?



כעקרון מי שמתפטר צריך להמתין 90 ימים עד לקבלת דמי האבטלה, אלא אם התפטר עקב נסיבות שאינן מאפשרות לו להמשיך לעבוד, ונושא זה נתון לבחינה ושיקול דעת של המוסד לבטוח לאומי.
יחד עם זאת מכיון שהיית זכאית לדמי אבטלה , המוסד לבטוח לאומי יכול לראות אותך כמי שהתפטר מ"עבודת ביניים" ואז גם אם התפטרת לא תצטרכי לעבור את תקופת ההמתנה. כדי לברר האם הינך עומדת בקריטריונים הנדרשים עלייך לפנות למוסד לבטוח לאומי. מומלץ להגיש את התביעה לדמי אבטלה לציין את הזכאות הקודמת ולהמשיך לפעול בהתאם לתשובת המוסד לבטוח לאומי,



שלום
האם תקנות סדר הדין החדשות המגבילות אורך כתב תביעה וההגנה ל-10-11 עמ',
חלות גם בביה"ד לעבודה?!
תודה



שלום , לאחרונה נשלחה לחלק גדול מעובדי החברה שבעא אני עובד דרישה לחתום על הסכם סודיות. על פניו נשמע הגיוני , אבל בהסכם מסתתרים סעיפים של התחיבות , במידה ומעונינים להתפטר לא לעבוד אצל לקוחות החברה , ספקים או חברות מתחרות במשך תקופת צינון של שנה. כמו כן - מבקשים להתחייב שכל רעיון שעובד עובד עליו באופן עצמאי , אם הוא קשור ישירות או לא קשור ישירות לחברה ואפילו אם נעשה בזמנו הפנוי - שייך לחברה וכל הזכויות והרווחים ממנו שייכים לחברה. האם הסעיפים האלה חוקיים ? או שהם מנוגדים לחוק חופש העיסוק ? תודה



ניתן להעלות בהסכם סעיפי אי תחרות ושמירה על קניין רוחני. כדי שהסכם אי תחרות יהיה לו תוקף בדרך כלל בית הדין ידרוש תמורה. יחד עם זאת חתימה על הסכם כזה במהלך העבודה בניגוד לפני ההתחלה ינתן לו תוקף חזק יותר.
לעניין הקניין הרוחני מדובר בנושא למשא ומתן ואין מניעה לקבוע כך או אחרת



שלום רב,אני מועסקת מעל 10 שנים באותו מקום עבודה, 9 שעות ביום ולא חתומה על סעיף 14. לפני כ4 חודשים ילדתי... קבלתי הצעה ממעסיק אחר של תנאים קצת יותר טובים ממה שיש לי כיום והורדת שעות ל8 ביום (במקום 9). פניתי למעסיק שלי שקבלתי הצעה זו ואם יוכל לעמוד בתנאים של 8 שעות ביום מאחר ובשעה שיורדת אוכל להיות יותר עם התינוק שלי. כ20 שעות בחודש יותר עם התינוק.הוא אמר שלא יכול. במידה ואתפטר, האם אני זכאית לפיצויים מוגדלים, כלומר משכורת אחרונה כפול מספר שנים? כי כעת אני יותר שעות עם התינוק?



האם מדובר בהתפטרות לצורך טיפול בילד בספק, לפי הנתונים יש גם שיפור בתנאים כנראה גם בשכר. התשובה אינה חד משמעית ונתונה לשיקול דעת ביה"ד



עובדת כמנהלת לישכה עם קהל אני בחל״ת עד 30/6/21 המעסיק הציע לי חזרה לעבודה ללא תאריך צפי ב-50%במקום 100% או פרישה מרצון . לא נתתי לו עדיין תשובה
קיבלתי למייל הסכם פרישה האם אני מחוייבת כפי חוק לתת תשובה או להגיד שאענה לו לגבי 2 ההצעות בסיום החל״ת
אני מעוניינת לחזור אך לא בקיצוץ כזה ובהורדת סמכויות
במקרה שלי אני יודעת שזה אישי כי אני חלק מהועד הזמני לחתימת הסכם (ההסכם עדיין לא נחתם) -2 עובדים פוטרו/התפטרו בשל כך



המעביד הפסיק את עבודתי עקב גילי (67) פרישה חובה, לאחר שימוע האריך בחודש. האם זה נחשב לפיטורין לצורך זכאות ל מענק הסתגלות לבני 67 ומעלה (אין לי פנסיה). תודה על התשובה.



ככל שפוטרת נראה כי הינך עומד בקריטריונים והינך זכאי למענק ההסתגלות



«   «הבא   | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close