פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום,

במקרה שאני יוזם את ההתפטרות,
ואני לא חתום על סעיף 14,
והמעסיק הפריש עבורי פיצויים. האם זה נכון, שגם במקרה של התפטרות, המעסיק חייב לשחרר את הפיצויים החל משנת 2008, גם אם אני לא חתום על סעיף 14?

בתודה מראש
אורן



ככל שאינך חתום על ס. 14, המעסיק אינו חייב לתת בידך מכתב שחרור.
הינך רשאי לפנות לקרן בבקשה למשיכת הכספים באופן עצמאי, וככל שהמעסיק לא יתנגד או יגיש תביעה כנגדך בבית הדין לעבודה למניעת שחרור הכספים, ישוחררו הכספים לזכותך, ראה תיקון 21 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים( קופות גמל) מיולי 2018



שלום וברכה,
במסגרת תפקידי אני אחראי לניהול דוחות הנוכחות ותנאי השכר והרווחה של העובדים במקום עבודתי.
ביחידת החשבות ישנה עובדת שאחראית על כלל העובדים ביחידה שלי והיא מתנהלת מול העובדת שלי שכביכול מרכזת רק את דוחות הנוכחות אולם אותה עובדת חשבות "מאצילה לעובדת שלי נושאים נוספים ללא אישורי או הסכמתי לכך מהסיבה שיש בינהן הסכמה שזה בסדר כי ככה הן התנהלו טרם הגעתי לתפקיד לפני יותר משנה".
ביקשתי מס' פעמים מאותה עובדת בחשבות שהיא חייבת לעדכן אותי כי אני זה שחותם על הדוחות, הטפסים והמסמכים של העובדים ובסופו של דבר זה מגיע אליי כל דבר כמובן שאותה עובדת מתחצפת עונה בזלזול כלפי וכלפי כל מי שפונה אליה וטוענת "שהיא לא חייבת להגיד לי כלום והיא עובדת רק מול העובדת שלי"..
ביקשתי מהממונה של אותה עובדת חשבות (שיצאה לפנסיה עד לא מזמן) שאני חייב להיות מעורב בתהליך של היחידה שלי ואני לא מקבל מידע ואותה עובדת מנצלת את הסמכות בתפקידה ועוקפת אותי ובכך מסתירה ממני מידע חשוב שעשוי לפגוע בי ובשאר העובדים ביחידה שלי תוך שימוש בעובדת שלי בעקיפין. באותה עת הממונה שיצאה לפנסיה אכן ניסתה לטפל בעובדת החשבות שהיא בתפקידה קבועה ולהערכתי מנצלת את היותה חסינה מפיטורין. לאחר פרישתה של הממונה עליה הגיעה ממונה חדשה שעדכנתי אותה על כך והיא אמרה "אני יודעת את המצב העגום אני אטפל בדברים בשמה של אותה עובדת חשבות שלי".. פשוט לדעתי אין לה כוח להתעסק עם העובדת שלה. אבל זה ממש לא המטרה להוריד סמכות מעובדת אחת בשביל "לשמור על שקט תעשייתי", וגם להערכתי אותה ממונה חדשה פשוט בתקופת ניסיון אז העדיפה פחות בעיות.
לצערי המצב עדיין ממשיך להיות כזה שכלל העובדים ביחידה שלי נפגעים מאותה עובדת חשבות שלא מספקת שירות מתעלמת מהם וממני מתחצפת והכי גרוע בכוונה דוחה נושאים כספיים של עובדים "ומוחקת או מעלימה מידע חשוב שנוגע לענייני עובדים" כתוצאה מכך תנאי השכר והחזרי השכר של העובדים נפגעים ואני לא יכול לעשות כלום כי אותה עובדת חשבות טוענת "שהיא לא חייבת לי כלום והיא לא רואה מסמכים ושנפסיק לשגע אותה".. ואם כבר היא מוכנה לעבוד מול העובדת שלי וגם לא באופן מלא אלא דרך יחידת כ"א, יחידת רווחה, כל גורם אחר רק לא דרכי שאני מתפקידי מחויב לקבל מידע חשוב כזה ולספק תשובות לעובדים. כמובן שגם יחידת כ"א וגם הרווחה מחזירים אליי לטיפול מיילים שלה ובקשות של אותה עובדת חשבות ולא מבינים מה הבעיה של אותה עובדת.
להלן מקרים שונים שגורמים לפגיעה ביכולת שלי לבצע את התפקיד: במהלך השנה פנו אליי מס' עובדים בטענה שכבר יותר משלושה חודשים אותה עובדת חשבות מעכבת להם את השכר שמגיע להם כגון החזרי מס, אחזקת רכב הפרשי שכר וכד' מכל מיני סיבות ומבקשים שאני אטפל מולה. כל פנייה שלי טוענת עובדת החשבות "לא ראיתי כלום, תפנו שוב". פונים שוב והתשובות שונות מתחמקות, מזלזלות, "תפנה דרך אותה עובדת שלך, תפנה דרך כ"א, תגיד לעובדים שיפנו אליי". פשוט בצורה בלתי נסבלת שממנה רק אותם עובדים נפגעים כלכלית. ואני התדמית שלי נפגעת מהיותי הגורם שאמור לדאוג לעניינים של אותם עובדים ואין לי את היכולת לבצע את התפקיד בהתאם.
מקרים שנוגעים אליי בכל בקשה שלי "המסמכים שנשלחים למייל עם אישור מסירה לא רואה אותה, נעלמים, נמחקים וכד'". כתוצאה מכך אני נפגע כלכלית מהזלזול של אותה עובדת חשבות.
לאחרונה קיבלתי מידע לפיו בוצעה ביקורת של יחידת השכר למעלה משנה וחצי ומסתבר שכבר שנה+הן עובדת החשבות והן העובדת שלי מסתירות ממני מידע חשוב במסגרת התפקיד. לא אפרט מה סיבות הביקורת כאן אבל ששאלתי את העובדת שלי למה את מעדכנת אותי? התשובה "כי אני לא ידעתי על הביקורת וכי "אני מנסה להיות בסדר עם כולם".
אני ממש לא מצליח להתנהל בצורה כזאת ומבין שלצערי במקום עבודה שבו ישנם עובדים קבועים של שנים יש להם אפשרות לעשות מה שבא להם אבל כל המצב הזה פשוט פוגע לי בסמכות הניהולית שלי בשם הטוב שלי ואף גורם לי למצבים לא נעימים הן כלפי עובדי היחידה שלי שלא מקבלים תשובות והן כלפי העובדת שלי שנמצאת באמצע מהמצב הזה.
האם יש לי עילה לתבוע את עובדת החשבות על התעמרות בעבודה מסיבה של התעמרות עמית כלפי עובד/מנהל? כלומר את אותה עובדת החשבות שמסתירה ממני מידע חשוב ומקשה על ביצוע תפקידי? האם פנייה לנציבות שירות המדינה זה משהו שעשוי לפתור את הבעיה הזאת?
אני לא רוצה להגיע למצב של להזיק או לגרום נזק לעובדת החשבות אבל מים הגיעו עד נפש אני באמת לא יכול להמשיך להתנהל בצורה כזאת.



הינך מתאר סיטואציה ארגונית אשר עליך לפתור במישור הפנימי מול המנהלים בארגון, בית הדין אינו עוסק בניהול השוטף של העסק ככל שלא מדובר בהפרה של החוק ו/או הפסיקה
התאור שתארת לכל היותר מבטא התנהלות בלתי תקינה, אך ודאי שאינו בגדר התעמרות



שלום רב,
אני עובד במקום עבודה שבמסגרתו עבדתי תחילה כחצי שנה דרך חברת כוח אדם,
וכיום עוד כארבעה חודשים כעובד מן המניין. העבודה היא באותו תפקיד בדיוק גם כעובד כוח אדם וגם כעובד מן המניין במקום עבודה זה. במידה ואני מעוניין להתפטר האם עליי
לתת הודעה מוקדמת מיום תחילת העבודה במקום, כלומר 10 ימי הודעה מוקדמת, או שרק 4 ימי הודעה מוקדמת עבור החודשים בהם אני עובד מן המניין במקום עבודה זה?
יש לציין כי בעת קליטתי למקום העבודה כעובד מן המניין נחתם חוזה חדש והסתיימו יחסי עובד-מעביד מול חברת כוח האדם. אך עדיין אני יושב על אותו כיסא בדיוק ועושה בדיוק את אותה עבודה אז לא ברור לי לגבי ההודעה המוקדמת איך צריך להסתכל על זה, אשמח להסבר, תודה רבה.



הינך חייב בהודעה מוקדמת של 10 ימים



שלום, אני עובד בדיוק שנה במקום העבודה שלי ואני רוצה לעזוב, אני מבין שאני אמור לתת חודש התראה, ושאם המעסיק יבחר שאני לא אגיע במהלך החודש הזה הוא עדיין צריך לשלם לי עליו, אבל האם המעסיק יכול להוריד את התקופות שהייתי בהן בחלת במהלך השנה? זאת אומרת, האם יש לו קרקע משפטית להגיד שלא באמת עבדתי שנה ושהוא לא חייב לשלם לי על התקופה שאני אמור לתת לו אם יבחר שאני לא אעשה אותה? הייתי בשני חלתים במהלך השנה, אחד של חודש והשני של חודש וחצי. תודה.



הזכאות משתנה בהתאם לרכיבים ואין כלל אחיד וברור
כך לדוגמא לעניין פיצוי פיטורים מתקיים רצף אך התקופה לא תלקח יבחשבון למעט שבועיים, לעניין דמי הבראה התקופה לא תלקח בחשבון



במקום עבודה אחד חזרתי לעבוד ובמקום השני שילמו לי חלת עד לפני חודש ועכשיו הם מבקשים שאשלח להם תלוש שכר מהמקום בו אני מועסק אחרת הם לא ימשיכו לי את החלת ? האם לשלוח ? האם הם יוכלו לקחת בחזרה את התשלומים שכבר שולמו



ככל שחזרת לעבודה באחד ממקומות העבודה, יקוזז הסכום אותו אתה משתכר מדמי האבטלה המגיעים.
המוסד לבטוח לאומי יכול לבקש החזר כספים ששולמו ביתר רטרואקטיבית



במידה ועברו 3 שנים מתאונת עבודה והתחלתי תהליך בזמן אך במשרד הביטחון וזה נמשך לדחיות וערעורים בבית משפט וזה נמתח לפרק זמן הנל האם אחרי ששופט דחה ואני עובר למסלול נפגעי עבודה בביטוח לאומי יכירו בפציעה רק למשך 12 חודשים או שמרגע הפציעה בעקבות התהליך הארוך שעברתי? תודה מראש .



לצערי לא נוכל לחוות את דעתנו מבלי להכיר את התיק
ממליץ כי תפנה למוסד לבטוח לאומי ו/או לעורך הדין המייצג אותך בנושא זה



שלום רב,
עובדת במקום כ- 6 שנים כמזכירה . היינו 3 מזכירות מתחילת עבודתי. לפני כשנה עזבה מזכירה אחת את העבודה.
נותרנו 2 עם עומס עבודה רב ביותר. אין זמן לאכול ולשתות . לא הייתי יוצאת להפסקה. הלחץ היסטרי .
חווה סטרס ולחץ נפשי שהשפיע על הפיזיות שלי. בשיחות עם המעסיקה העלתי אפשרות להוסיף לי שעה לפזר את המטלות שיש עלי . לאחר מספר שיחות הוסיפו לי שעה אולם העומס רק גדל וגדל.
כעת הגשתי את התפטרותי כתוצאה מסטרס נפשי חזק שמקרין על בריאותי.
המעסיקה לא מעוניינת לשלם לי פיצויים. אמרה שמה שיש לי בקרן פנסיה זה מה שעלי לקבל מהם.
מה החוק אומר? והאם יש מקום לשקול פניה נוספת למעסיק לקבלת פיצויי הפיטורים.



הטענה כי עומס עבודה הינו בגדר הרעה או נסיבות המזכות בפיצוי פיטורים בעייתי ולא נראה שיעמוד במבחן ביה"ד
מומלץ לקבל יעוץ אישי כדי לבדוק את כלל האפשרויות העומדות בפנייך למיצוי הזכויות
אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה טלפון לתאום פגישה 03-5174455



לפני מס' חודשים הוצאתי לחל"ת (מרץ) עד שלפני חודשיים יצאתי לפנסיה ושולמו לי חל"ת מביטוח לאומי. קיבלתי מכתב שלא הבנתי מה עם המשך התשלומים של ביטוח לאומי. (הייתי צריכה לקבל לפני מס' ימים תשלום ולא קיבלתי).
במכתב כתוב -
מכיוון שנמצא כי שולמה לך גמלת אזרח ותיק בעד אותה תקופת תשלום של גמלת אבטלה, יעוכב התשלום עד לביצוע בירור וקיזוז.
עד סוף חודש 10/2020 ניצלת 175 מתוך 175 ימים בחודש זה וב-11 חודשים שקדמו לו.
לידיעתך, שולמו לך 3 ימים מעבר לימים המרביים המגיעים לך, מכח תקנות לשעות חירום.
ואז טבלה עם הסכומים לחודש אוקטובר והימים שנוצלו.
אודה לתשובתך האם זה אומר שהסתיימה התביעה בגין האבטלה וצריך להפעיל את הפנסיה וכו'...

תודה



מענק ההסתגלות לאזרחים ותיקים הינו חלקי וככל שהינך מקבלת פנסיה הוא נמוך יותר, כמו כן תקוזז ההכנסה הנוספת
אנו ממליצים לפנות למוסד לבטוח לאומי ולקבל הסבר לעניין האפשרויות העומדות בפנייך לאחר מיצוי הזכויות
כמו כן תמיד קיימת האופציה לדרישה להחזרה לעבודה



היי,
רציתי לשאול אם אני עובד בשני מקומות עבודה, ופוטרתי מאחד - איך צריכים לחשב לי את פיצויי הפיטורין??
זה משנה שאני עובד בעוד מקום??
תודה.



שלום לכולם
אני עובדת כעובדת מעבדה באחד מבתי החולים בארץ כ-9 חודשים אבל המעסיק שלי הוא "קרן המחקרים" של בית החולים. בחוזה העסקה נקבע שאני לא עובדת מדינה, אבל מצד שני נכתב בחוזה "משכורתו החודשית של העובד ותנאי העסקתו יהיו בהתאם למקובל לגבי עובדים באותו דירוג בבתי החולים הממשלתיים בצירוף תוספות ותנאים סוציאליים הנהוגים בקרן". לאחרונה בעקבות משבר הקורונה, משרד האוצר החל להעניק מענקים לעובדי המעבדות המבצעים את בדיקות הקורונה, המגיעים לסכומים של אלפי שקלים בכל חודש, ונטען כי הדרוג שלי מחריג אותי במיוחד מקבלת המענק הזה. אני מבצעת את בדיקות המעבדה בדיוק כמו שאר העובדים אך אני היחידה שמוחרגת מקבלת המענקים (למעט המנהלים הנמצאים בהסדר אחר).

האם אני יכולה לדרוש מהם את קבלת המענק? האם הדבר מהווה אפליה פסולה המצדיק הגשת תביעה?



נראה כי את זכאית לקבלת המענק, הואיל ומדובר בחלק מתנאי ההעסקה
אשמח לעמוד לרשותך להוצאת מכתב דרישה מסודר טרם הגשת תביעה
טלפון לתאום 03-5174455



שלום לכולם - יש לי חברה שנותנת שירותים לחברות אחרות איך יש לנו חשש שהחברות שאנו עובדים מולן יעסיקו את העובדים שלנו לא בידיעתנו ו"יגנבו" לנו עובדים.
ידוע לי שאין ביכולתנו למנוע מהעובדים לעבור שם בגלל חופש העיסוק אבל האם ביכולתי להחתים את החברות ולאסור עליהם להעסיק את העובדים שלנו?
אם כן - האם יש חוזה כזה לדוגמא?



בודאי, ניתן לההכניס להסכמים סעיפים האוסרים העסקת העובדים, מדובר בהסכמה חוזית לכל דבר ועניין המחייבת את הצדדים.
משרדנו מייצג מספר רב של חברות קבלניות, ונשמח לסייע בידך
נא צור קשר עם משרדנו 03-5174455



אני בחל"ת ארוך ומשרד התעסוקה מתקשר להציע לי עבודות ואני מעוניין לחזור לעבודה שלי, האם משרד התעסוקה יכול לחייב אותי להתחיל עבודה חדשה כשאני בחל"ת?
תודה מראש!



הינך נרשם כדורש עבודה כמו כל מי שמקבל דמי אבטלה, ושרות התעסוקה יכול להציע לך עבודה



יש לי אפשרות לסרב לקבל עבודה מהלשכה שמכניסה לי פחות מהחל"ת?
או להתעקש להמתין לחזרה מהחל"ת?

תודה רבה!



שלום רב.
אבא שלי נפטר לפני חודשיים ומאז אני סובלת מדיכאון חמור ולא מסוגלת לחזור לעבודה.
ימי המחלה שלי נגמרו.
רציתי לברר האם מותר למעסיק להוציא אותי לחלת והאם אקבל דמי אבטלה מביטוח לאומי בעקבות זה?!



בראש ובראשונה אנו משתתפים בצערך, נראה כי מטרת החל"ת אינה לספק חלף שכר במצבים כפי שתאר, אלא לספק מקור הכנסה לעובדים אשר איבדו את מקור פרנסתם עקב משבר הקורונה, לכן לא נוכל לתת תשובה לשאלתך במסגרת הפורום



היי
הייתי בתאונת עבודה 3 חודשים (תאונת דרכים בדרך הביתה).
היו לי צבירה של 150 מחלה ו50 ימי חופשה.
בתאונת עבודה החשיבו אותי כחל"ת.
הגעתי לשיחה בחברה (כוח אדם) ולא רצו לפטר אותי לאחר התאונת עבודה והוסכם שאני יוציא ימי מחלה.
הוצאתי ועל החודש האחרון הם נתנו לי 750 שקל, כשהמשכורות שלי לפני התאונה עמדו על 6-8 נטו.
ממה שאני מבין הם כנראה הולכים לטעון שהם מחשבים לפי 90 יום וב90 יום האחרונים הייתי בחופשה ולכן המשכורת שלי 0 או משהו בסגנון.
האם זה חוקי? מה עליי לעשות????? זה פשוט חוצפה שאין כדוגמתה. אני 15 שנה עובד בלי לקחת ימי מחלה בגלל וכמעט לא לוקח ימי חופש וזה מה שעושים לי.



הינך זכאי לדמי מחלה בהתאם לכללים הקבועים בחוק ( יום המתנה , 2,3 50% , מ4 ואילך 100% ), וזאת ללא קשר להיותך בחל"ת. ככל שהינך מועסק לפי שעות החישוב צריך להעשות לפי שכרך קודם לתאונת העבודה והחל"ת.
להלן הוראות החוק בעניין :
(תיקון מס' 4) תשע"א-2011
(ב) לגבי עובד ששכרו משתלם לפי כמות התוצרת – דמי המחלה יהיו בגובה שכר העבודה שהיה העובד זכאי לקבל בתקופת זכאותו לדמי מחלה אילו המשיך לעבוד והפיק בכל אחד מהימים הכלולים בתקופה האמורה את כמות התוצרת הממוצעת ליום עבודה שהפיק בשלושת החדשים שקדמו למחלתו.
רכיבי השכר לענין דמי מחלה
6. (א) רכיבים אלה יובאו בחשבון השכר המשמש בסיס לחישוב דמי המחלה:
(1) שכר יסוד;
(2) תוספת ותק;
(3) תוספת יוקר או פיצוי בעד התייקרות;
(4) תוספת משפחה;
(5) תוספת מחלקתית או מקצועית.
(ב) לא היה שכר העובד משתלם לפי הרכיבים המנויים בסעיף קטן (א) או לפי חלק מהם, יובא בחשבון לענין סעיף קטן (א) שכרו המשתלם לו בעד יום עבודתו הרגילה בצירוף כל תוספת מהתוספות האמורות בסעיף קטן (א) שהשתלמה לו.
(ג) שר העבודה באישור ועדת העבודה של הכנסת רשאי לקבוע בתקנות שיטה אחרת או רכיבים אחרים לענין השכר שישמש בסיס לחישוב דמי מחלה.



שלום, במרץ 2020 פוטרתי מעבודתי בהיותי בהריון. בחודש יוני 2020 ילדתי ולאחריו קיבלתי דמי לידה מלאים. דמי הלידה הסתיימו לפני חודש במהלך אוקטובר 2020. כיום אני נמצאת בהריון שוב, שבוע 10 (משמע נכנסתי להריון בחודש אוגוסט, בזמן זכאותי לדמי הלידה). הבנתי שמצב זה נקרא "הריון עוקב".
במידה ולא אמצא עבודה עד יוני 2021, חודש הלידה המשוער שלי, האם אהיה זכאית לדמי לידה כלשהם?



תקופתחופשת הלידה כמוה כעבודה הואיל ומנוכים ממנה דמי ביטוח לאומי.
היום ההאחרון לתשלום דמי הלידה הינו היום הקובע לצורך זכאותך ולחישוב תקופת אכשרה לדמי לידה
להלן כללי המוסד לבטוח לאומי :
אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 10 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה, או עבור 15 חודשים מתוך 22 החודשים - תהיי זכאית לדמי לידה מרביים עבור 15 שבועות (105 ימי זכאות).
אם שילמת דמי ביטוח לאומי עבור 6 חודשים מתוך 14 החודשים שלפני יום הפסקת העבודה – תהיי זכאית לדמי לידה חלקיים עבור 8 שבועות (56 ימי זכאות).
בהתאם לנתוני שאלתך נראה שלא תהיי זכאית לדמי לידה, הואיל וב 14 החדשים לא תצברי 6 חדשי עבודה/זכאות



אני עובד כשנה וחצי בחברה כה גדולה, ביום אחד הודיעו לי שאני עובר למקום אחר, הייתי בטוח שאני עובר למקום אחר אך לא קיבלו אותי (אין לי מושג אם המעסיק שם לי רגל להתקבל לעבוד במקום אחר באותו חברה), לאחר מכן הודיע לי המעסיק שהוא יבצע לי שימוע מהיום למחר, פניתי לכמה גורמים בחברה עד שהוחלט לשנות לי את במועד ולדחות אותו ליומים, נתן לי מכתב ללא פירוט, שוב אחרי כיום המעסיק אמר שפעל לא לפי חוק דחה לי את השימוע נתן לי מכתב עם סיבה שלדעתי לא נכונה כלל.
הגעתי לשימוע בשימוע רק אני דיברתי לא המנהל והייתה רק טענה אחת שהוא לא הרחיב עליה, אני הבנתי שגם אם הגעתי לשימוע וגם אם לא המעסיק כבר החליט תשובה מראש והיא לפטר אותי, כמובן שאמר שיחזיר לי תשובה אחרי 48 שעות.
לא הודיעו לי כלל הודעה מוקדמת שהולכים לפטר אותי ולא ידעתי שבכוונת המעסיק להפסיק את עבודתי, יום אחד הכל נודע לי, בינתיים אני יושב בבית וגם כסף לא מקבל על זה כי לא נתנו לי בזמן הזה לעבוד.
השאלה אם יש הצדקה להגיש תביעה בגין הליך שימוע שלא כדין?



כדי לברר האם השימוע שנערך לך הינו כדין אם לאו יש לקבל נתונים נוספים ההזמנה לשימוע פרוטוקול וכו'
לאחר הברור ניתן יהיה להעריך האם קיימת לך עילת תביעה כנגד המעסיק
אשמח לעמוד לרשותך 03-5174455



שלום רב .
אני עובד במקום עבודה קבוע כבר 12 שנה ובזמן הזה צברתי 50 ימי חופש ,למעסיק שלי אף פעם לא היה אכפת ומבחינתו רק עבודה וגם לי זה היה מתאים .בשנתיים האחרונות יש מנהלת חדשה שהאירה את עניו והוחלט שאני צריך להתחיל לנצל את הימים .כמובן שלא היה לי ברירה ועד כה ניצלתי 30 יום במהלך השנה הנוכחית .שאלתי היא : האם אני חייב לנצל גם את ה 20 הנותרים עד סוף השנה או שאני יכול לעבור איתם לשנה הבאה ?



צבירת ימי חופשה אפשרית בתאום עם המעסיק בלבד.

צבירת החופשה (תיקון מס' 14) תשע"ד-2014
7. (א) אין החופשה ניתנת לצבירה; ואולם רשאי העובד בהסכמת המעסיק, לקחת רק שבעה ימי חופשה לפחות ולצרף את היתרה לחופשה שתינתן בשתי שנות העבודה הבאות.



שלום
במקרה של מחלה של אחד מההורים במחלת הסרטן שמצריכה עזרה ממני בטיפול , הסעות , השגחה , בישול ועוד , יש באפשרותי להתפטר כדין מפוטר ולקבל דמי אבטלה ללא המתנה ?
תודה



בדרך כלל קיימת סימטריה בין הין הזכאות לפיצוי פיטורים והזכאות לדמי אבטלה.
יחד עם זאת המוסד לבטוח לאומי אינו מחוייב לשלם דמי אבטלה במקרים של התפטרות גם אם היא מזכה בפיצוי פיטורים. והוא בודק כל מקרה לגופו



איזה בדיקה למעשה עודה הביטוח הלאומי .
מה הפרוצדורה בבקשת האבטלה לאחר ההתפטרות עקב המצב הבריאותי של ההורה ?



יבדוק האם היה הכרח בהתפטרות,



שלום
אני פנסיונר של המשטרה ועובד באבטחת מוסדות ציבור בחברת ש.נ.ל
בין התאריכים 20.3.2020-20.4.2020 הוצאתי לחל"ת יחד עם העובדים האחרים בחברה.מילאתי את כל הטפסים בלשכת תעסוקה ובביטוח לאומי באופן מקוון .בדקתי שאכן הטפסים נקלטו בנצלחה.
במהלך חודש אפריל כל חברי לעבודה קיבלו את תשלומי החל"ת ,אך לי לא שולם דבר.
פניתי לביטוח לאומי והם טענו כי מאחר ואני מקבל פנסיה מהמשטרה אני לא זכאי לקבל תשלום עבור חל"ת.
תשובתם לא היתה מקובלת עלי ופניתי למספר עורכי דין וכן לסיוע המשפטי ותשובתם של כולם היתה זהה."אלה התקנות של ביטוח לאומי".יש לי אפשרות לערער למחוזי תוך 30 יום.הטענה שלי היא שלא מדובר בימים כתיקונם.זה מצב חירום לאומי שבו אלצתי לצאת לחל"ת.קיימת פה אפליה גרידא של פנסיונרים שמקבלים משכורת פנסיה בזכות ולא בחסד.מה גם שביטוח לאומי לא משלם לי את הפנסיה .מה גם שאני משלם היום 1000 ש"ח ביטוח לאומי כל חודש משני משכורות.בחיים לא לקחתי מהם שקל ולא ביקשתי מלבד הפעם הזו .גם אם קיימת תקנה כזו הרי היא לא רלוונטית בתקופה המדוברת.
אבקש את עצתך בענין תודה .אין לי בעיה לערער וגם לתבוע אותם בבית דין לעבודה .זו כוונתי בכל מקרה.
תודה



שלום.
בסביבות יוני השנה ראיתי מודעה בפייסבוק על אדם שמחפש קלדנית. פניתי אליו והוא אמר לי שהוא עובד עם חברת השמה וצריך קלדנית שתקליד לו פרטים. הסכמתי והוא החתים אותי על חוזה שהוא כתב. עבדתי מהבית ובסף הכל חברתי בחודש הראשון משכורת של 300 שח עד שהוא נעלם כלא היה. בהתחלה טען שהוא בבית חולים ויעביר לי. אנחנו בחודש נובמבר והוא טוען שהחברה של ההשמה היא בינלאומית והם לא שילמו לו אז אין לו איך לתת לי. הוא אמר שתבע אותם וקיבל דחייה. על העורך דין שילם 3000 שקל ובקצרה אין לו איך לשלם לי ואני עם הלנת שכר. הסיפור נשמע לי תמוה, איך זו חברה בינלאומית להשמה, איך הם דחו אותו הרי מגיע לו כסף במידה ובאמת הוא לא קיבל את שכרו. אשמח לעזרה תודה



ניתן לתבוע את מזמין השרות וכן את חברת כח האדם
אשמח לעמוד לרשותך 03-5174455



«   «הבא   | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close