פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

היי
האם ידוע המעביד על מחלתי, שאינה נראת חיצונית כעת, מקנה לי "הגנות" מסוימות (מפני פיטורין למשל)?
בתודה,
א.



קיימת לך הגנה מפני פיטורים או אפליה עקב המחלה.
ראה חוק שוויון הזדמנויות בעבודה לבעלי מוגבלויות



ודאי, אחרת ברור שהמעסיק לא ביצע אפליה אסורה וכן לא היה מודע לחובתו לבצע התאמות ככל שנדרש. יחד עם זאת אין חובה לפרט את המחלה כדי לשמור על הפרטיות ודי באישור רופא רצוי רופא תעסוקתי המאשר המגבלות



אני עובד במפעל שהמעסיק מכר את העסק . אני ממשיך לפחות כרגע עם המעסיק החדש . האם הוא צריך להמשיך את הוותק שלי לעניין ימי מחלה . והבראה. שהצטבר 17 שנה מהמעסיק הקודם



הותק למחלה כולל הצבירה, חופשה והבראה צריך להישמר . מומלץ בנוסף לודא כי קיבלת מלוא הסכומים המגיעים מהמעסיק הקודם לרבות פיצוי פיטורים פנסיה וכו'



שלום רב,
שאלתי היא -אם יצאתי להכשרה במסגרת העבודה , וחתמתי על חוזה שבו מצויין סכום בגין הכשרה (ותקופה אותה אני צריך לעבוד בסיום הכשרה כדי לבטל את ההתחייבות), וכאשר התפטרתי לפני סיום אותה התקופה , המעסיק יכול לטעון שהוא חישב מחדש (בע"פ) את עלות הכשרה והיא גבוהה יותר מזו שחתמתי עליה?



לא נראה כי המעסיק יכול לשנות בדיעבד, יחד עם זאת יש לראות את תניות ההסכם ולהבין מה מקור השינוי



אני בן 70+ אך עדיין ממשיך לעבוד אצל אותו מעסיק.
מחודש מאי 2006 עד חודש אפריל 2020 משכורת שלי הייתה מלאה (כ-10000 ברוטו) ומחודש יולי 2020 עברתי לעבוד לחצי משרה( 4500 ברוטו ).
לפי איזה משכורת יחושב לי פיצויים אם אני אתפטר מעבודה .
אציין שמעסיק מפריש לי לבטוח מנהלים כל חודש 6% לפיצויים.
אודה על תגובתכם.



באופן יחסי לתקופה שעבדת מלא לפי השכר הגבוה ובתקופה שעבדת חלקי לפי השכר המופחת



עבדתי במשרד התחבורה 26 שנים בעקבות סגירת מערך העבודה שלי והפרטתו
הוצע לנו הסכם פרישה מפלה שנאלצנו לחתום עליו ( במערך עבדו 130 איש בלבד מהם פוטרו כ 80 ) ההסכם מפלה אותנו ב 2 היבטים :

1. הוא אינו מציע פנסיה מוקדמת לאדם כמוני בגיל 63 עם 26 שנות עבודה . למיטב ידיעתי אין הסכם בכל מדינת ישראל ב 20-30 השנים האחרונות שאין בו מרכיב של פנסיה מוקדמת/גישור לאדם בנתוני עבודה כמו שלי או אף דומים ..
טענת הנציבות : אינם חייבים לתת פנסיה מוקדמת , כל הסכם והתנאים שלו ..

2. בגוף הסכם הפרישה יש אפליה בוטה בין גילאי הפורשים : הצעירים מקבלים הרבה יותר מהמבוגרים , טענת הנציבות : לצעירים "אופק שרות " גדול יותר . למיטב הבנתי טענה זאת אינה מעוגנת בחוק . החוק אוסר אפליה מחמת גיל . נקודה . ( אין סייגים לחוק )

אני מנהל תביעה נגד המדינה בסוגיות אלה .
הנתבעים דחו את בקשתי שיציגו הסכמי פרישה אחרים ובית הדין קיבל את טיעוניהם בצורה מוזרה ובלתי הגיונית .
עכשיו הנציבות דורשת ממני שאציג הכנסות שלי מאז הפרישה . לטעמי בקשה זאת אינה מעניינה של התביעה . ממש לא משנה כמה הרוחתי מאז פרישתי ..
התביעה עוסקת באפליה כאמור ..
קרא פחות
0



נראה כי בנושא הראשון הצדק עם הנציבות.
לגבי נושא העדפת הצעירים, יש מקום לתביעה
לעניין ההכנסות שלך אכן הדבר נראה לא רלוונטי, תמתין להחלטת כב' ביה"ד בעניין זה.
אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



ראשית תודה על התשובה .
בקשר עם סעיף א אתה כותב : הצדק עם הנציבות ....
בעניין הפנסיה , אין הסכם שחתמה הנציבות : מהמנכל הכי בכיר ועד אחרון העובדים שבו אין מרכיב של פנסיה מוקדמת / גישור לאדם בגיל ובוותק בעבודה הדומים לשלי לא ברור לי למה זאת לא אפליה .
אני לא מדבר על סכומי מענקי הפרישה .. על עניין הפנסיה המוקדמת בלבד . מה עוד שסכומי המענקים במקרה שלנו גם הם קטנים מאד ביחס להסכמים אחרים ..לזה אני לא נכנס .



עם כל הצער, נראה כי אין בסיס משפטי לטענה כי הסכמי פרישה שונים בזמנים שונים בנסיבות שונות צריכים להיות דומים בתנאיהם.
ויודגש כי זאת דעתנו המשפטית ויתכן ותקבל תשובות אחרות מגורמים אחרים.



האם יש צורך לצרף כבר לבקשת רשות הערעור מסמכים מההליך שתומכים בנימוקים או שבמעוד מאוחר יותר תהייה הזדמנות לכך?



יש לצרף את כל המסמכים הרלוונטים לבקשה



שלום, עובד התפטר ומעסיק ויתר על עבודתו במיידי ונתן לו מכתב סיום העסקה. למחרת המעסיק חזר בו באופן חד צדדי מהמכתב והאריך את העסקת העובד לעוד חודש בו העובד ישהה בחל"ת. האם למעסיק מותר לעשות את זה?



מי שקובע את מועד סיום ההעסקה הוא העובד שהתפטר, נראה כי המעסיק מנסה להתחמק מתשלום דמי הודעה מוקדמת או שכר ותנאים סוציאליים. מומלץ להתריע בפני המעסיק טרם פניה למוסד לבטוח לאומי בתלונה



שלום רב,
בחוזה עבודה שלי אני חתומה על הסעיפים הבאים:
"5.3 בשל העובדה שבהכשרתי לעבודתי אצל המעביד הושקעה תמורה מיוחדת ועברתי הכשרה מיוחדת, אני מתחייב/ת בזאת שלאחר סיום עבודתי אצל המעביד, לא אעבוד כשכיר/ה, כעצמאי/ת, כחלק משותפות או כחלק מתאגיד, במישרין או בעקיפין, עם לקוחות המעביד ו/או לא אקבל ו/או לא אסכים לקבל עבודה מקצועית מכל מין שהוא מלקוחות המעביד, אף אם תהיה אלי פניה בעניין זה, וזאת לתקופה של 12 חודשים מיום הפסקת עבודתי כשכיר/ה אצל המעביד.
5.4 התחייבויותי דלעיל יחולו, הן עלי אישית והן על כל פירמה ו/או גוף אליו אצטרף כשותפ/ה או כבעל/ת מניות."

אני עובדת אצל לקוח(ציבורי) של המעסיק שלי(פרטי) מיזה כשנתיים, אנו נחשבים "נותני שירות", אני עובדת אצל הלקוח מידי יום מישרה מלאה, הקשר היומיומי שלי הינו עם הלקוח ואני מקבלת הוראות מהלקוח עצמו, אבל המשכורת מתקבלת מהחברה המעסיקה אותי.
בתחילת עבודתי לפני כשנתיים עבדתי מספר ימים בלבד אצל לקוח אחר(גם ציבורי) וזאת בהוראת המעסיק שלי כחלק מעזרה ותגבור.
היום פנו אלי אותם לקוחות שזכרו אותי לטובה מלפני כשנתיים ומעוניינים שאתפטר מהמעסיק הנוכחי שלי ואקלט אצלם כעובדת מן המניין, עובדת המקום.
האם הסעיפים הנ"ל עליהם אני חתומה מחייבים אותי לחכות שנה? או שאוכל להתחיל לעבוד אצלם מיד מכיוון שאצל הלקוח הספציפי הזה לא עבדתי שנתיים?
ובאופן כללי גם אם אני חתומה אין כאן פגיעה בחופש העיסוק? אני אצל המעסיק הנוכחי כבר שנתיים.
אודה למענה, המון תודה
גילה



ככל שקיבלת תמורה כנגד התחייבותך לאי תחרות התניה תקפה. יחד עם זאת הכשרה לתפקיד שאינה מזכה אותך בתעודה מקצועית ואין לה ערך אצל מעסיקים אחרים למעט הניסיון שרכשת, נראה כי אינה בגדר תמורה.
לאור המשמעויות של הפרת ההסכם לכאורה, מומלץ לקבל יעוץ אישי ופרטני אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה טלפון לתאום פגישה 03-5174455



שלום, אני נמצא בחל"ת כפוי מאז תחילת הקורונה. הגשתי לאחרונה מכתב התפטרות למעסיק עם חודש הודעה מוקדמת כפי שדורש החוק. להבנתי מרגע הגשת מכתב ההתפטרות החל"ת מופסק במיידית, אני מפסיק לקבל דמי אבטלה ועל המעסיק להחליט האם הוא מקבל אותי לחודש עבודה מלא או בוחר לפטר אותי באופן מיידי ולשלם תשלום עבור הודעה מוקדמת. השאלה שלי היא תוך כמה זמן המעסיק צריך להודיע לי מה הוא החליט בעניין? האם המעסיק יכול למשוך את התשובה במשך כמה זמן על מנת להתחמק מתשלום ימי עבודה או תשלום עבור הודעה מוקדמת? תודה מראש



אין פסיקה ברורה וחד משמעית בנושא אך נראה כי הימים בהם המעסיק התמהמה יחשבו כימי הודעה מוקדמת והמעסיק לא יוכל להנות מהעיכוב.



שלום,
אני עובדת באותו המקום כבר 17 שנים. בשנה שעברה כשהתחילה הקורונה הוצאתי לחלת. עכשיו כשהגיע הזמן לחזור לעבודה, הודיע לי הבוס שהוא סוגר את העסק הזה, ואם אני רוצה אני יכולה להמשיך איתו בעסק אחר שיש לו. הבעיה שבעסק השני המשרה שונה בהרבה מובנים - שעות עבודה אחרות, תפקיד פחות מעניין, וכנראה גם משכורת נמוכה יותר.
אם במצב כזה אני מודיעה לו שאני עוזבת, מה קורה עם הכספים שלי - קרן ההשתלמות, ביטוח מנהלים?
האם כשאני עוזבת לא אהיה זכאית לקבל את הכסף שבביטוח המנהלים ולחתום בלשכה?



כעקרון סגירת מקום העבודה דינה כפיטורים. יחד עם זאת לאור הותק הגבוה והסיכון הקיים שלא תוכלי להפרע מהמעסיק אנו ממליצים לקבל יעוץ אישי לפני קבלת החלטה בעניין המשך דרכך ואופן גביית הסכומים המגיעים לך.
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה לפגישת יעוץ ללא תשלום 03-5174455



שלום.
בבדיקה סרולוגית נקבע שמבחינה רפואית יש לי נוגדנים לקורונה (21 au והתקן העולמי עומד על 16 ומעלה) ואני מחוסן טבעית. אך בשל שינוי הפרוטוקול הרפואי במשרד הבריאות אני לא זכאי לתו ירוק. אני נדרש לבצע בדיקה כל 72 שעות לגלות שהיא שלילית כמובן.
1. האם במקרה הזה יש דרך לשנות את ההחלטה מבחינה משפטית?
2. אם אני מחליט שלא להבדק עוד האם זה יחשב כהתפטרות מצידי או כפיטורין מצד המעסיק?



לצערי לא נראה כי יש דרך ייעילה וכלכלית לתקוף את החלטות משרד הבריאות בנושא התו הירוק.
ככל שתחליט שלא להבדק המעסיק יצטרך לקבל החלטה לעניין המשך העסקתך, בנושא זה ניתנה החלטה בביה"ד האיזורי שאישרה הפסקת עבודה במוסד חינוכי לעובדת שסרבה להתחסן או להבדק, אך אין תקדים מחייב



שלום לכם .
יש לי כמה שאלות
1-גנב ממעסיק שלי במשך חצי שנה בשר בשווי 10000 שקל
ונתפס על ידי הקבט
נתן לו הצהרה על המעשה העלוב שעשה והודה באשמה ויבקש בהצהרה שהוא מתנצל ושהוא מוכן לתת להם ציקים בשווי הסחורה בתשלומים שווים וביקש התנצלות מהמעסיק
למרות זאת זומן לחקירה במשטרה
ונתן עידות והודה באשמה
השאלה היא ככה
האם המעסיק רשאי לא לשלם את השכר שלו?



ככל הנראה קיימת מחלוקת לגבי שווי הגניבה והמעסיק סובר שהסכומים גבוהים ממה שהודה העובד.
המעסיק רשאי לפטר לשלול את פיצוי הפיטורים ואת דמי ההודעה המוקדמת



שלום רב
רציתי לשאול ,
התחלתי לפני כמה חודשים עבודה חדשה ובחוזה העבודה רשום לי ששעות העבודה הם 9 שעות ביום וביום ראשון 8 שעות ורשום שמעת לעת אצטרך לעבוד שעות נוספות ובעבור זה אני מקבל תוספת שעות נוספות גלובליות בעבור עד 40 שעות בחודש,
בפועל מה שקורה שאני מגיע בבוקר ואני לא יודע מתי אני מסיים לטענת הבוס שלי כל הזמן יש עבודה וכל הזמן יש מה לעשות ובפועל יוצא שאני עובד כ11 שעות ביום (יצא לי אפילו 15 שעות ביום למרות שזה לא חוקי) .
ויצא כמה פעמים שרציתי ללכת אחרי שסיימתי את ה9 שעות היומית והבוס לא איפשר והוא רצה שאני יעשה עוד דברים למרות שסיימתי את המשימות של אותו היום .
ככה קורה מצב שאני לא יכול לתכנן דברים אין לי חיי פנאי ובקושי נמצא עם הילדים .
הבוס מאפשר לי לצאת פעם אחת בשבוע מוקדם והמוקדם שלו זה שעה 4 . אבל הוא מצפה שבשאר הימים אשאר ואתן מעצמי עוד שעות ועוד עבודה .
השאלה אם זה חוקי לנצל עובד בצורה כזאת ולהכריח אותו לעבוד בצורה כזאת ולתת שעות נוספות על בסיס יומי?



המעסיק יכול לחייב אותך לעבוד בשעות נוספות עד המכסה שנקבעה בחוזה ולא יותר מהמכסה הקובע בחוק, ככל שנראה לך כי תנאי העבודה אינן סבירים באפשרותך להתפטר



שלום, בגלל בעיה בריאותית נגמרו לי מכסת ימי המחלה בעבודה. מורידים לי מימי החופש כשאני חולה ובגלל שאין לי ימי חופש מכניסים אותי למינוס ימי חופש. למרות שביקשתי שיורידו לי מהמשכורת. האם זה חוקי והאם ניתן לעשות משהו?



לא ניתן להכניס אותך ליתרה שלילית של חופשה ללא הסכמתך ולא ניתן יהיה לקזז אותה.



שלום רב,

יש לי עובד שהוא גם עצמאי. העובד מועסק באמצעות תלוש שכר כמובן ומתקיימים יחסי עובד- מעביד. העובד מתעסק במכירות. האם אותו עובד יכול להוציא חשבונית על העמלות בלבד בגין המכירות שלו( שכר בסיס שלו בכל מהלך השנה דרך תלוש עם כל הזכויות וההפרשות הסוציאליות כמקובל בחוק)? האם זה חושף אותי כמעסיק או שם אותי בבעייה כלשהיא מול הרשויות? האם הוא צריך להוציא לי חשבונית ולגלם בה את עלות המעסיק?

מה לגבי הפרשות סוציאליות? על החלק של העמלות אין הפרשות סוציאליות כלל - האם זה חושף אותי כמעביד פה?

תודה מראש על תשובתך



נראה כי הדבר בעייתי מאד והינך חשוף לתשלום תנאים סוציאליים על הסכומים שישולמו כנגד חשבונית, מומלץ לחתום על הסכם מסודר אשר יעגן את ההסכמות למניעת תביעה עתידית, אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



לאחרונה קיבלתי הצעה לשוב לעבוד אצל מעסיק שסיימתי לעבוד אצלו (מיוזמתי ולפני גיל הפרישה) לפני יותר מ-5 שנים (בינתיים עבדתי אצל מעסיקים אחרים). לפני חודש בערך משכתי מקרן הפנסיה את כל כספי התגמולים והפיצויים מכלל המעסיקים (לאחר שפוטרתי מהמעסיק האחרון בתקופת הקורונה), אציין שאת כספי הפיצויים (מהמעסיק שמלפני 5 שנים) משכתי בניכוי מס מירבי (לא היה לי מכתב שחרור כספים).

האם לחזרתי לעבודה אצל אותו מעסיק (מלפני 5 שנים) יש השלכות כלשהן מבחינת זכויות/חובות?
האם מעסיק זה יכול לבקש שאחזיר לו את כספי הפיצויים שכבר משכתי?

תודה מראש



לאחר שקיים ניתוק של יחסי עובד ומעביד של מעל 6 חדשים אין כל משמעות לחזרה



היי שלום בר
רציתי לשאול אשתי עובדת כאחות בביה"ח וכמעט תמיד היא יוצאת מאוחר ממשמרת בוקר (כך גם עוד אחיות במחלקה שלה)
לפי מה שהבנתי ממדור שכר על משמרת בוקר משלמים רק עד שעה 15:15 ואם העובד יוצא נניח ב 15:45 הוא לא מקבל שכר על החצי שעה הזו
גם אם הסיבה לאיחור זה העומס העבודה המטורף שמוטל על כתפי האחיות שפשוט צריכות להשלים את עבודתן אחרי השעה 15:15 ואם לא ישלימו את העבודה אז יבואו אליהן בטענות מדוע לא סיימו את עבודתן
בסוף כל חודש מונפק מסמך נתונים חודשיים יש שם טור של נוכח בפועל וטור נוסף של נוכח לשכר ותמיד בשורת סיכום יש בערך שעה של נוכחות בלי שכר
האם זה חוקי ??? להעסיק עובד ולא לשלם לו ???
תודה רבה



הדבר אינו חוקי אשמח לעמוד לרשותך למיצוי זכויותיכם



שלום,
האם יכול המעסיק לחייב עובד להוריד אפליקצייה לנייד הפרטי כדי להחתים כניסה לעבודה ויציאה מהעבידה דרך האפליקציה. מה גם שהאפליקציה דורשת גישה תמידית ואוטומטית למיקום העובד דרך הנייד וגישה למדיה/קבצים/גלריה שנמצאים בנייד של העובד. אין פה הפרה בוטה של הפרטיות??



העובד יכול לסרב להתקין את האפליקציה, במידה ומדובר באפליקציה "מידתית" המבצעת איכון בשעות העבודה בלבד ואינה מקבלת גישה לקבצים נראה העובד לא יוכל לסרב להתקנה.



נתתי מכתב למעבידה . שאיני נשארת בעבודה עקב הלנת שכר . סירוב להביא תלושי משכורת .אי תשלום פנסיה בזמן. בקשת המעבידה להוריד ימי עבודה עקב האטה בהכנסה
שאלה : האם אני מחוייבת למלא את הימי ההתראה הקבועים בחוק או שעקב אי תשלום שכר לא לחזור לעבודה



עלייך לתת הודעה מוקדמת כחוק, ולהופיע לעבודה. ככל שלא תופיעי לעבודה יכול הדבר לשמש נגדך כטענה שלא נתת למעסיקה שהות לתקן את ההרעה או הנסיבות



12
שלום. אני בת 18, לפני גיוס. עבדתי כמלצרית ובריסטה במסעדה מגיל 16 (ספטמבר 2018) והודעתי על התפטרותי בפברואר 2021 בגלל שאני אמורה בעוד כחודש להתגייס. השאלה היא האם אני זכאית לפיצויים? אני שואלת בגלל שבזמן הסגרים יצא שלא עבדתי תשעה חודשים במצטבר. (שלושה חודשים בסגר הראשון וחצי שנה בסגר השני). תודה



הינך זכאית לפיצוי פיטורים, תקופת החל"ת לא תחושב לצורך חישוב הותק למעט שבועיים.



«   «הבא   | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close