פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

יצאתי לחל"ת תקופה מסויימת ואז היגשתי מכתב עבדתי במקום העבודה 33 שנים.עברו 9 חודשים ועדיין לא קיבלתי את הפיצויים כל הזמן עוד מעט וככה זה נמשך מה עלי לעשות? תודה



הינך מוזמן למשרדנו להגשת תביעה כנגד המעסיק , טיפול דחוף הינו חיוני לאור ההתיישנות על פיצוי ההלנה לאחר שחולפת שנה. טלפון לתאום 03-5174455



שלום רב אני עובד כ10 שנים במקום עבודה כעד שני שליש משרה , לפני כחצי שנה בתקופת הקורונה הוצאתי פעמיים לחלת .יצאתי ממרץ ועד סוף יוני , לחלת השני הוצאתי מספטמבר ועד אמצע אוקטובר. ברצוני לברר ,מהו משך הזמן שעלי לעבוד לאחר חזרה מחלת ,אם ברצוני לעזוב שם,ולקבל את הפיצויים שלי . תודה



אין כל קשר בין חזרתך לעבודה וזכאותך לפיצוי פיטורים, זכאות לפיצוי קמה במקרה של פיטורים או התפטרות עקב אחד החריגים לחוק, גיל פרישה, הרעה בתנאי העסקה, מעבר לישוב פיתוח וכו'



לפני כתשעה חודשים נפצעתי בתאונת עבודה .לפני כחודשיים רופא תעסוקתי קבע שאני כשיר לעבודה עם הגבלות מסויימות.
פניתי למעסיק בבקשה לחזור לעבוד והוא טוען שאין לא משרה שמתאימה לי ומצד שני לא מעוניין לפטר אותי .מה לעשות ? והאם בתקופה שאני נמצא בתאונת עבודה אני צובר וותק לפיצויים.עבדתי במקום כמעט 4 שנים עד התאונה.
תודה רבה



המעסיק אינו יכול להשאיר אותך ללא עבודה וככל שלא יעסיק אותך יתכן וקמה לך זכות תביעה לשכר בגיןו התקופה. לפי סעיף 2 לחוק פיצוי פיטורים היעדרות בשל תאונה או מחלה אינה קוטעת את הרציפות בעבודה, ומכאן אתה זכאי לפיצוי פיטורים בגין תקופה זאת.



שלום,

האם במקום עבודה שעובד 24/7
ועובדים שש ימים בשבוע צריכים לשלם על יום חג שהיה בשבת?

לדוגמא סוכות שעבר יצא החג ביום שבת וגם חג שני בחג הראשון ההוסטל היה סגור בחג שני פתוח אך לא עבדתי היו צריכים לשלם?



כעקרון יום המנוחה של עובד יהודי הינו בשבת, אם עבדת בשבת הינך זכאי לתוספת גמול עבודה בשבת כיום חריג אך לא תהיה זכאי לדמי חג בנוסף. כמובן שמענה זה יכול השתנות בהתאם לדתך , לענף בו הינך מועסק, להסכם האישי עליו הינך חתום וכו'



אני עובד בדיור מוגן לבעלי מוגבלויות
לא חתמתי על הסכם, אז זאת אומרת שבחגים בימי שבת אני לא אמור לקבל תשלום.



קיימת החרגה לגבי חגים שנופלים בשבת, יתכן וקמה לך עילת תביעה אם לא עבדת בחג וכן לא קיבלת יום עבודה אחר במהלך השבוע, אך הדבר אינו חד משמעי ובספק רב



היי אני בהריון ומפחדת לבצע חיסון בגלל שאין מחקרים על נשים בהריון. העבודה שלי היא מוקד ובתקופת הקורונה עבדו מהבית , משרדים מבודדים ועכשיו הם לא מוכנים לתת לי את האפשרות הזאת. אתה מציע לי לתבוע אותם?



מכיון שאת בהריון המעסיק יצטרך לקבך אישור של הממונה על עבודת נשים לפיטורייך
לדעתי המקרה שלך מעלהנ סוגיות חשובות אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה ולייצג אותך
נא צרי קשר עם משרדנו 03-5174455



שלום,
בשנה האחרונה משנכנסה הקורונה הופעל עליי לחץ רב בעבודה, ריבוי משימות, עמידה בדד ליינים קשים שהצריכו שעות נוספות עבודה מהבית בכל שעות היממה וזמינות גבוהה.
בשבוע שעבר ביקשו ממני משימה אך לא נתנו לי את הכילים לעשות אותה דבר שיצר סטרס בתוספת משימות נוספות שהוטלו באותו יום, יצאתי מהעבודה עם לחץ בחזה סחרחורות קשיי נשימה ועוד.
גם לפני חצי שנה ביקרתי אצל הרופא בשל תופעות דומות.
חשוב לציין שבעברי (מעל 5 שנים ) נטלתי כדורים לסירוגין בעקבות חרדות שלא פגעו לי בכושר העבודה אלא מנעו ממני דברים אחרים אחרי הצהרים כגון לנהוג. אך עבודתי לא נפגעה כלל והייתי מרוכזת מאוד ונותנת תפוקה טובה.

שאלתי היא- האם יכולים להכיר בי כנפגעת עבודה בשל הסטרט יוצא הדופן בתקופה האחרונה שגרם לי לתסמינים הללו? או כיוון שבעבר סבלתי מחרדות ישללו את זכאותי לאובדן כושר עבודה



ישנם תקדימים לא מעטים בהם המוסד לבטוח לאומי הכיר במקרים מעין אלה כתאונת עבודה.
אשמח לסייע טלפון לתאום 03-5174455



שלום רב! אני עובדת כשכירה במשרה חלקית. האם זה חוקי שמקום העבודה שלי מחק לי ייתרת ימי חופשה שנותרו לי משנת 2020 ולא ניצלתי? לטענת מקום העבודה יכולתי לממש אותם מקסימום עד סוף מרץ 2021, ומאחר ולא עשיתי זאת - הם נעלמו ומתחילים את הספירה מחדש, רק עם ימי החופשה של 2021. תודה!



חוק חופשה שנתית אוסר על צבירת חופשה. עם זאת, רשאי העובד ויודגש הדבר מותנה בהסכמת המעסיק , לנצל רק חלק מימי החופשה שצבר (אך לפחות 7 ימים בשנה) ולצרף את היתרה שלא נוצלה לחופשה שתינתן בשתי שנות העבודה הבאות.
מצד שני המעסיק צריך להראות שפעל בתום לב ואיפשר לעובד לצאת לחופשה.



אני עובד בחברה קרוב ל6 חודשים.
שלחתי מכתב התפטרות עם התראה של 14 יום .
לאחר מכן המעסיק הביא לתשומת ליבי שאני חייב לפי החוזה לתת התראה של 30 יום.
אכן בחוזה כתוב את זה.
השאלה הראשונה שלי:
האם במידה וזה כתוב האם זה גם מחייב מעסיק לתת התראה של 30 יום במידה והוא היה מפטר אותי?
או לחלופין השאלה שלי האם כל סעיף בחוזה לגבי התראה מוקדמת ששונה מהחוק יהיה תקף גם על השכיר וגם על המעסיק?
במידה וכן-> באותו חוזה יש גם סעיף שכתוב בו שחצי שנה ראשונה אני על תקן מתלמד והמעסיק שומר לעצמו את הזכות לפטר אותי ללא הסבר עם התראה של 7 יום...
יש פה איזושהו ניגוד בין הסעיף הראשון לשני של המעביד, הרי איך זה יכול להיות שאני חייב התראה של 30 יום והוא יכול לפטר אותי רק ב7 יום.
האם במקרה זה אני יכול לטעון שהסעיף הראשון חל רק לאחר סיום חצי שנה ? או לחלופין שעד חצי שנה וותק יש לי את הזכות להתפטר בהתראה של 7 יום???



אין לגבי הנושא שהעלית פסיקה מחייבת בבית הדין הארצי, המגמה בבית הדין האיזורי הינה שבמידה וההסכם אינו הדדי, לא ינתן להודעה המוארכת תוקף.



אני עובד בחברה קרוב ל6 חודשים.
שלחתי מכתב התפטרות עם התראה של 14 יום .
לאחר מכן המעסיק הביא לתשומת ליבי שאני חייב לפי החוזה לתת התראה של 30 יום.
אכן בחוזה כתוב את זה.
השאלה הראשונה שלי:
האם במידה וזה כתוב האם זה גם מחייב מעסיק לתת התראה של 30 יום במידה והוא היה מפטר אותי?
או לחלופין השאלה שלי האם כל סעיף בחוזה לגבי התראה מוקדמת ששונה מהחוק יהיה תקף גם על השכיר וגם על המועסק?
במידה וכן-> באותו חוזה יש גם סעיף שכתוב בו שחצי שנה ראשונה אני על תקן מתלמד והמעסיק שומר לעצמו את הזכות לפטר אותי ללא הסבר עם התראה של 7 יום...
יש פה איזושהו ניגוד בין הסעיף הראשון לשני של המעביד, הרי איך זה יכול להיות שאני חייב התראה של 30 יום והוא יכול לפטר אותי רק ב7 יום.
האם במקרה זה אני יכול לטעון שהסעיף הראשון חל רק לאחר סיום חצי שנה ? או לחלופין שעד חצי שנה וותק יש לי את הזכות להתפטר בהתראה של 7 יום???



אין לגבי הנושא שהעלית פסיקה מחייבת בבית הדין הארצי, המגמה בבית הדין האיזורי הינה שבמידה וההסכם אינו הדדי, לא ינתן להודעה המוארכת תוקף.



מה עושים במקרה שלא שולם לי יום עבודה חד פעמי ממעסיק?(תביעה זאת לא אופציה עבורי)



קיימים גופים הנותנים יעוץ ויצוג חינם שי"ל קו לעובד הסתדרות ועוד כמו כן ניתן לפנות בתלונה למשרד העבודה



שלום רב
אני מקבלת קצבת נכות מחברת הפנסיה שלי אך, לצערי,על פי המסלול הביטוחי הקודם שאליו השתייכתי ולא הנוכחי ולא הנוכחי.

כשערערתי בפני החברה על העובדה הזו טענה החברה שמדובר במצב רפואי קודם שכן חליתי במחלה בגיל 18, ולפני כשנתיים+ היא התקלחה מחדש ולאור זאת, החישוב של הקצבה נעשה לפי המסלול הביטוחי הקודם ולא הנוכחי בו צברתי פחות מ60 הפקדות.

טענתי היא שלא מדובר במצב רפואי קודם שכן כפי שאדם שחלה בסרטן לא עלינו החלים ואז חטף שוב את המחלה לא יתייחסו למחלה כמצב רפואי קודם, כך גם מחלה שעברה/היתה ברמיסיה במשך כ20 שנה ואז התפרצה מחדש אינה מצב רפואי קודם.

אשמח להארתכם האם אני צודקת ומחלה שלא היתה פעילה 20 שנה ואז ההתלקחה מחדש נחשבת מחלה קודמת/מצב רפואי קודם או שיש לי עילה לתביעת חברת הפנסיה שלי?

כמו כן, הסוכן שצירף אותי למסלול שנקרא עתיר שאירים עם ההפרשה הנמוכה יותר לפנסית נכות (37.5%) עשה זאת לאחר שהסברתי לו שאני בתהליכי גירושין ואני מבקשת לוותר על ההפרשה לטובת בן זוג, וזה, בטעות שלו ומבלי להסביר לי את השלכות, במקום לצרף אותי למסלול שנקרא משפחה עם ויתור על הפרשה לבן זוג (עם הפרשה של 75% לפנסית נכות). חשוב לי לציין כי במסמך ההנמקה לא פירט הסוכן את סיבת הצירוף למסלול זה.

האם יש לי עילה לתבוע את הסוכן שצירף אותי למסלול הביטוחי עם הפרשה נמוכה (37.5%) לפנסית נכות מבלי להסביר לי את ההשלכות ומבלי לפרט כאמור לעיל במסמך ההנמקה?

תודה



נראה כי סיכוי התביעה כנגד סוכן הבטוח נמוכים לאור חתימתך על הפוליסה, יחד עם זאת תשובה מסודרת תוכל לקבל רק לאחר יעוץ פרטני



תודה עו"ד בר על התשובה.
נכון שחתמתי על מסמך החיתום אך לא הוסבר לי לגבי ההפרשה הנמוכה לפנסית נכות וגם לא מצוין על גבי הטופס הסבר לצירוף למסלול זה ולא אחר.
אני זוכרת שהייתי בהליכי גירושין ועל כן אמרתי לסוכן שאני רוצה לוותר על הפרשה לטובת בן זוג, אך אין זה אומר שהוא היה צריך לצרף למסלול הנוכחי (עתיר שאירים), יכל לצרף למסלול משפחה תוך ויתור על בן זוג (המסלול שאני שייכת אליו עכשיו), שההפרשה אליו היא 75% לפנסית נכות.
דעתך?



זאת כמובן הערכתנו מבלי שנכנסנו לעובי הקורה, במידה והינך מעוניין לבחון המשך ההליכים עליך להגיע למשרד עם החומרים הרלוונטים לשיחת יעוץ מסודרת



שלום רב
אני מקבלת קצבת נכות מחברת הפנסיה שלי אך, לצערי,על פי המסלול הביטוחי הקודם ולא הנוכחי.

כשערערתי בפני החברה על העובדה הזו טענה החברה שמדובר במצב רפואי קודם שכן חליתי במחלה בגיל 18, ולפני כשנתיים+ היא התקלחה מחדש. לאור זאת, החישוב של הקצבה נעשה לטענתה לפי המסלול הביטוחי הקודם ולא הנוכחי בו צברתי פחות מ60 הפקדות.

טענתי היא שלא מדובר במצב רפואי קודם שכן המחלה עברה/היתה ברמיסיה במשך כ20 שנה ואז התפרצה מחדש (כפי שאדם שחלה בסרטן לא עלינו החלים ואז חטף שוב את המחלה לא יתייחסו למחלה כמצב רפואי קודם)

האם מחלה שלא היתה פעילה 20 שנה ואז ההתלקחה מחדש נחשבת מחלה קודמת/מצב רפואי קודם או שיש לי עילה לתביעת חברת הפנסיה שלי?

תודה



לצערי לא ניתן לתת תשובה לשאלתך במסגרת הפורום ויש לבחון את התקנון הספציפי והנסיבות, אשמח לעמוד לרשותך לפגישה פרונטלית לבחינת סיכוי התביעה



לפני כחודש נפגשתי לראיון עבודה עם מנכל של מלון , בשיחה סוכם על קבלה לעבודה ותאריך קבלה תשובה, בין היתר סוכם שהמנכל יחזור אלי כעבור יומיים לגבי גובה השכר , כעבור חודש כשלא שמעתי ממנו ,שלחתי הודעה בכדי לברר מדוע אין תשובה וגם לזה לא היה מענה.

האם זה עומד בקריטריון של עבירה על החוק ולכן ניתן להגיש תביעה.

מה גובה הפיצוי שניתן לקבל במידה והתביעה מתקבלת?



אכן יש כאן הפרה של החוק, גובה הפיצוי אם בכלל תלוי בנסיבות המקרה



עובד מזון מהיר פס, ניקיונות, הכנות וכו' נחשב לעבודת כפיים? ואם לא מה מגיע לי מבחינת הפסקות בנוגע למשרה הזו?(6-7 שעות)



עובד מזון מהיר, הינו עובד כפיים. במידה והינך עובד מעבר לשש שעות הינך זכאי לחצי שעה הפסקה ועוד רבע שעה ובסה"כ שלושת רבע השעה הפסקה אשר אינה חלק משעות העבודה ואינך זכאי לשכר בגינה



לפי החוק..כמה זמן הפסקה מגיע שעובדים 6 שעות ביום? ואם יש הבדל בין 6 ל7 ו8?



החובה במתן הפסקה לאחר 6 שעות הינה לעובדי כפיים, אין הבדל בין 6,7,8,
עובדים שאינם עובדי כפיים לאחר 8 שעות



שלום, החברה בה אני עובדת נקלעה לקשיים וכעת הבוס שלי שוקל להוציא אותי לתקופה מסויימת לחל"ת אבל שאמשיך לעבוד ולמצוא דרך כלשהי להשלים לי את השכר כדי שאמשיך לקבל סכום הזהה למשכורת שלי בתקופה זו. רציתי לשאול האם זה חוקי והאם קיימות השלכות כספיות להצעה זו (למשל פנסיה, קרן השתלמות).
תודה רבה



מדובר בעבירה חמורה פלילית של גניבה מהמדינה. את עלולה למצוא עצמך נדרשת להחזיר את הסכומים למוסד לבטוח לאומי ואולי להיתבע



אני גר בבית עם ההורים וסבתא חיה איתנו כבר מעל 25 שנה.
המטפלת הסיעודית של סבתא היא הנכדה שלה (בת דודה שלי) כבר בערך שנה. היא ממש מנצלת את הקרבה המשפחתית הזו ולא עושה כלום מלבד לקלח אותה, במשך שאר היום רובצת על הספה ומתכתבת. בנוסף לזה היא לוקחת מאיתנו אוכל מחביאה בתוך שקיות או קופסאות ומכניסה לתיק בלי שנראה בדיוק לפני שהיא הולכת, היא גם מתקלחת אצלנו, מדי פעם מכבסת בגדים שלה..ממש מתנהגת בחזירות.
האם החוק מתיר לי להתקין מצלמה נסתרת ולצלם אותה בזמן שהיא גונבת אוכל וכו'? תודה.



ניתן להתקין מצלמות, אך יש לידע את המטפלת/קרובה על המצאות המצלמות רצוי לתעד בכתב שהיא מודעת כדי לא לגוע בפרטיותה.



היי מקום עבודה שמפטר עובד שמסרב להתחסן ולהבדק לקורונה. לא הוצעו לעובד חלופות כמו מקום מרוחק או עבודה מהבית. (העובד עבד מהבית כל תקופת הקורונה). בעצם ניתן לומר שהמעסיק לא ניסה למצוא או להתאים כל פתרון והסירוב להבדק או להתחסן הוביל לפיטורים ישירות. האם ניתן לפנות לבית דין על מנת לבטל את הפיטורים?



תוכן התגובה מופיע ריק?



התשובה אינה חד משמעית, בתקופה האחרונה ניתנו בבית הדין החלטות ופסקי דין המאשרים פיטורים עובדים שסרבו להתחסן או להיבדק, יחד עם זאת השופטים מציינים כי יש לבדוק כל מקרה לגופו, האם העובד חשוף לעובדים אחרים, לקוחות, אוכלוסיות בסיכון וכו'.
עם השיפור בנתוני התחלואה יתכן ובהי"ד יקל עם עובדים המסרבים להיבדק. מומלץ להמתין עם כל החלטה, ובמידת האפשר להנציע למעסיק לצאת לחופשה בתשלום, חל"ת מעבר זמני לתפקיד אחר שאינו חשוף לאוכלוסיות בסיכון וכו' עד שהמצב המשפטי ונתוני ההדבקה יהיו ברורים יותר



שלום,

מתי צריכה להינתן הודעה מוקדמת על התפטרות במידה ו-
1. עבדתי בחברה אחת מסויימת במשך יותר משנה בצורות העסקה שונות.
2. 8 חודשים במשרת סטודנט.
3. 5 חודשים במשרה מלאה.

האם ההודעה המוקדמת צריכה להינתן חודש לפני בגלל שעבדתי מעבר לשנה בחברה או 5 ימים לפני בגלל שעבדתי במשרה מלאה רק 5 חודשים?



במידה והינך מועסק בשכר שעתיח לפי מספר החדשים שעבדת ללא קשר לשיעור המשרה, אם עבדת 13.5 חדשים הינך חייב הודעה מוקדמת של 15 ימים קלנדריים. 14 ימים בגין השנה הראשונה ויום נוסף בגין כל חדשיים מעבר לכך.
במידה והינך מועסק בשכר חדשי הינך חייב חודש הודעה מוקדמת



בתקופת הקורונה אחרי החל"ת פוטרתי ממקום העבודה.
בחודש 11/20.
ב 12/20 , התחלתי עבודה במקום חדש.
וברצוני לעזוב את מקום העבודה.
שאלתי, במידה ואני מתפטרת האם אני אקבל דמי אבטלה
או שצריך לעבוד תקופה מסויימת בכדי להיות זכאית.
או רק במידה ואקבל פיטורים?
תודה



להלן ההוראות מאתר בטוח הלאומי
התפטרות מ"עבודת ביניים" (עבודה של עד 6 חודשים) - מי שסיים עבודתו ובחר שלא לממש את זכאותו לדמי אבטלה, אלא היה מעוניין להשתלב בעבודת ביניים חדשה. אם עבד בעבודה זו תקופה של עד 6 חודשים והתפטר ממנה, התפטרותו תיחשב מוצדקת, בתנאי שצבר תקופת אכשרה כנדרש, במועד סיום עבודתו הקודמת.



שלום, יש לי שאלה
אם התחלתי לעבוד עבודת ביניים אצל מעסיק נוכחי ב01/07/2023 - ואתפטר ב 01/01/2024 - זה יוצא חצי שנה (6 חודשים)
אהיה זכאי לדמי אבטלה באופן מיידי?



«   «הבא   | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31 | 30 | 29 | 28 | 27    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close