פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

היי
הייתי למעלה משנה בחלת. לאחר עבודה של 10 שנים בחברה.
בסוף מאי קיבלתי הודעה מוקדמת לפיטורין בכתב שבסוף יוני אהיה מפוטרת,
מאחר ומצאתי עבודה חדשה והתחלתי לעבוד בה ב10.6 המעסיק הקודם שלי טוען שאני לא זכאית לתשלום עבור ההודעה המוקדמת, האם זה באמת נכון וחוקי או שהוא חייב לשלם לי עבור החודש הזה?



הנושא אינו חד משמעי קיימת פסיקה בביה"ד האיזורי לא תקדימית ולא מחייבת, לפיה ההגיון של התוספת הגלובלית שהיא משולמת גם בגין מחלה וגם בגין חופשה גם בחדשים שעובדים פחות ימים ניתן להקיש שההגיון חל גם בהודעה מוקדמת או תמורתה אך הנושא כאמור לא חד משמעי וניתן לפרשנות



האם עורך דין שהקפיא את הרישיון יכול להקליט דיון בבית הדין שהוא מייצג בו את עצמו? והאם יש חובה לדווח עך זה בתחילת הדיון



הקלטת הדיון ללא היתר מהשופט אסורה. חלה חובה להודיע לבית המשפט טרם ההקלטה ולקבל את הסכמתו



אני עובד בחברה גדולה בתור קופאי, לאחרונה העבירו אותי תפקיד ירקן ונותנים לי רק משמרות ערב ואיתי סיכמו שאני אעבוד במשמרות ולא רק ערב.

השאלה אם זה נחשב הרעת תנאים?



שינוי התפקיד והמשמרות יכולים להוות הרעה בתנאי ההעסקה, אך לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי מבלי לבחון את מכלול הנסיבות



שלום רב

בחברת הפנסיה שלי אני מוכרת כנכה 100% (הנכות הרפואית בב"ל היא 40% עם 100% אובדן כושר עבודה אבל חברת הפנסיה מחשיבה זאת כנכות מלאה).

קראתי בתקנון החברה (כלל) שנכה המשתכר מעבודה מקוזזת לו הקצבה אם הוא עובר את ההכנסה הממוצעת שהיתה לו ב-12 החודשים שקדמו לאירוע הביטוחי, וזה מובן לי.

מה שכן, נאמר לי על ידי נציגת כלל שאחוז המשרה משפיע על אחוז הנכות, גובה השכר שתקבלי משפיע על הקיזוז.

איני מצליחה להבין מזה אם אחוזי המשרה גם הם משפיעים על הקצבה.

חיפשתי בתקנון כלל ולא מצאתי התיחסות לעניין.

אודה לסיועכם



לצורך מתן מענה נדרשים פרטים נוספים, לגבי מהות הקרן, השאלה והתשובה המדוייקת שניתנה על ידי נציגת הקרן. אשמח לעמוד לרשותך לתאום פגישה במשרדנו



שלום רב ,

לפי הפרסומים הבנתי שאין הארכה של החל"ת והיא מסתיימת בסוף החודש ( יוני ).
אני נשוי + 3 , בן 40 , נמצא עדיין בחל"ת שהתחיל מתחילת דצמבר 2021 ומסתיים בסוף יוני 2021 .
בנוסף , אני נמצא בהכשרה מקצועית מטעם לשכת התעסוקה ממרץ 21 עד נובמבר 21 ( פעמיים בשבוע ) .
חלילה , במידה והמעסיק יסיים את העסקתי אצלו ( כלומר : פיטורים ) .
רציתי לדעת האם אני אהיה זכאי להמשך קבלת דמי אבטלה , ועד מתי ?

בנוסף , המעסיק לא פנה אליי כל התקופה ולא ביקש שאחזור (החברה היא גדולה ורצינית , עובד שם 10 שנים ) , מה אני עושה ומה קורה ביום חמישי הקרוב ? אני פשוט מופיע לו במשרד ביום חמישי בבוקר ואומר לו נגמר החל"ת וחזרתי לעבוד ? מה הזכויות שלי ?



במידה ותפוטר תהיה זכאי לדמי אבטלה, במידה ותקבל דמי הודעה מוקדמת לא תוכל לקבל דמי אבטלה במקביל, בכל מקרה יהיה עליך להרשם שוב בשרות התעסוקה ולדווח על פיטוריך



שלום,
ברשותכם: האם מותר למעסיק להוריד ימי חופשה מעובד בעקבות סגירה זמנית של מקום העבודה בגלל חשש מהמצב הביטחוני?
באמצע חודש מאי, בגלל חשש לבטיחות הלקוחות (מקום העבודה בגליל המערבי) לא הייתה פעילות וביקשו ממני לא להגיע לעבודה יומיים. בתלוש המשכורת אני רואה שירדו לי שני ימי חופש (השכר שלי גלובלי).
האם זה תקין? כך זה אמור לעבוד גם כשלא בחרתי לנצל ימי חופשה?
תודה,
אייל



זכותו של המעסיק להוציא העובדים לחופשה מאולצת לפי שיקול דעתו



שלום, אני עובד בדירה של חוסים עם פיגור. משמרת הלילה מתחילה בשעה 22 ומסתיימת ב8 בבוקר. ומקבלים עליה שכר שעתי רגיל.
במהלך המשמרת יש חדר ומיטה וניתן לישון . האם בשל העובדה שאפשר לישון שם המעסיק אינו חייב לשלם עבור שעות נוספות עבור השעתיים שמעבר לשמונה שעות?
תודה



גמול שעות נוספות בלילה משולם מהשעה השמינית. נראה כי בנסיבות שהינך מתאר הינך עומד לרשות מקום העבודה בכל השעות והינך זכאי לגמול שעות נוספות. יחד עם זאת לאור הנסיבות המיוחדות של המקרה, מומלץ לקבל יעוץ אישי טרם פניה למעסיק או בהליכים. אשמח לעמוד לרשותך לבחינת המצב המשפטי.



שלום, אני מתראיין לתפקיד בהיקף של 80 שעות חודשיות בתשלום לפי שעה. המעסיק דורש להתחייבות מצידי לפחות לשנה שלא אעזוב. נראה לי לא הגיוני כי אני לא מקבל איזה קורס או איזו השקעה אחרת מהמעסיק, אבל בכל מקרה אני אחתום כי אני צריך את העבודה...מצד שני, מה יקרה אם יציעו לי בעוד כמה חודשים משרה אחרת בתנאים יותר טובים? האם דרישה כזו אינה נוגדת את חוק חופש העיסוק? רועי



יש להתייחס לכל התחייבות בכתב בכובד ראש, ויש לקחת בחשבוןן את עלויות ניהול התדיינות גם אם סיכוי התביעה גבוהים.
כדי לתת מענה מלא יש כמובן לעיין בהוראות ההסכם הספציפי.
לגופו של עניין ככל שלא בוצעה הכשרה שיש לה ערך מחוץ למקום העבודה, בדרך כלל המעסיק מנוע מלנכות את סכום ההתחייבות ובמידה ותגיש תביעה ככל הנראה כב' ביה"ד יחייב את המעסיק.



שלום, היום אני עובדת ברשות מקומית בחצי משרה 4 ימים בשבוע 21 שעות שבועיות
הציעו לי להגדיל את המשרה לעוד יום בשבוע ואעבוד 5 ימים בשבוע . האם גודל המשרה הינה 70 אחוז? כך נאמר לי למרות שאין זה מסתדר לי
בנוסף אשמח לדעת מה זה אומר הגדלת משרה לעניין התוספות המשולמות בשכר ?



היקף משרה מלאה ברשויות המקומיות עומד על 42 שעות שבועיות. מומץ לבדוק את נושא שיעור המשרה ברשות המקומית יתכן ומדובר בתפקיד שקיימות עבורו הוראות מיוחדות. לעניין התנאים הנלווים כעקרון אותם רכיבים שצמודים למספר שעות העבודה אמורים להשתנות באופן יחסי לשיעור המשרה, נסיעות למי שעובד 5 ימים ישולמו לפי 6 ימים.



תודה על המענה
אך לא הבנתי , מי שעובד 5 ימים משולם לו על 6 ימים נסיעות?



אני פוטרתי ב-07/20. עבדתי אצל המעסיק מה-01/01/20 עד ה-01/07/20. הפרמעה הראשונה הגיעה לחברת הביטוח רק ב-10/07/20. את מכתב עזיבת עבודה המעסיק שלח רק ב-11/20 ואת טופס 161 המעסיר העביר רק ב-02/21.ת.עובד לא ירדו לי מהמשכורת ועכשיו המעסיק דורש שאני אעביר לו את הכסף ישירות לחשבו שלו. הוא יכול לבקש זאת? מה לגבי מס. הרי מדובר בכספים חייבים במס וגם מקבלים בגינם הטבת מס בתלוש השכר שאני כמובן לא קיבלתי את אותה הטבה



דרישת המעסיק הינה לגיטימית, אחרת תהני מההפקר. לעניין המיסוי ניתן יהיה לבצע תאום בסוף השנה, לפי פסיקת ביה"ד לעבודה הוא פחות נוטה להתעסק בנושא המיסוי.



אני בן 34 (בסוף חודש יולי ימלאו לי 35).

בתאריך 12.4.2021 חתמתי בלשכת התעסוקה ובביטוח הלאומי והתחלתי לקבל דמי אבטלה, לאחר שצברתי 6 חודשי עבודה רצופים. היום האחרון שבו עבדתי היה 11.4.2021.

לפי החוק מגיעים לי 100 ימי אבטלה.

בסוף החודש הנוכחי מסתיימת תקופת החל"ת, ולכן לכאורה אני לא אמור להמשיך לקבל דמי אבטלה.
אך למרות שהחל"ת מסתיים, תקופת האכשרה ממשיכה להיות 6 חודשים, עד לסוף חודש ספטמבר.

לעניות דעתי, כל עוד תקופת האכשרה נותרת 6 חודשים, ועדיין לא ניצלתי את כל 100 הימים, עדיין מגיעים לי דמי אבטלה.

האם לדעתכם המלומדת אכן מגיע לי לפי חוק להמשיך לקבל דמי אבטלה?



התקנות המיוחדות לקורונה אינן אמורות לגרוע מזכויותיך וככל שצברת תקופת אכשרה מספיקה נראה כי הינך זכאי להמשיך ולקבל דמי אבטלה



אני חושש שמא הביטוח הלאומי יימנעו לשלם לי תחת אצטלה של ביטול החל"ת וכיו"ב..

האם מומלץ לי לפנות מבעוד מועד לביטוח הלאומי לוודא את הדברים וכיו"ב?



אין כל מניעה להתקשר עם המוסד לבטוח לאומי ולברר את מעמדך, ולא נראה כי יתנכלו לך



בסוף החודש הבא -תוך כדי שאני מקבל דמי אבטלה- ימלאו לי 35 שנים.

האם זה אומר שאקבל תוספת של 38 ימים נוספים לימי האבטלה המרביים שמגיעים לי?
(הרי בני הגילאים 45-35 זכאים ל-138 ימים).

רב תודות על המענה המהיר והמקצועי, עלו והצליחו!



על פניו נראה שהינך זכאי למכסה הגבוהה יותר, יחד עם זאת אציין ואדגיש כי לא מצאתי הנחיה ברורה בנושא ומומלץ לפנות למוסד לבטוח לאומי בשאלה ספציפית ולקבל מענה מחייב



בהתאם לקריטריונים של הביטוח הלאומי, תושב בין הגילאים 35-28 שיש לו עד 2 תלויים זכאי ל-100 ימי אבטלה.

כיצד מחשבים את 100 הימים הנ"ל? האם כל יום בחודש נחשב במניין 100 הימים, או רק ימי עבודה (ראשון עד שישי). לדוגמה אם בחודש ינואר ישנם 31 ימים, אזי מי שמקבל דמי אבטלה בחודש ינואר, ירדו לו מסך 100 הימים 31 ימים עבור חודש ינואר?

אני שואל באופן כללי, בלי קשר לדינים ולכללים המיוחדים של תקופת הקורונה וכיו"ב.



ימי האבטלה מחושבים לפי ימי העבודה האפשריים בחודש ללא שבת וחגים, כך גם הימים לתשלום



שלום ברצוני לשאול האם זה תקין שבמהלך תיק שמתנהל בבית הדין פנתה בכ הנתבעת לאחד מעדי התובע שהשופט לא אישר להביאו ללא תצהיר ובררה דרך שאלות אם מה שכתוב בתצהיר נכון?



זכותו של הנתבע לחקור את העדים על התצהירים שנתנו



השאלה לא הובנה . עורך דין של הנתבעת שוחח עם עד אחד של התובעת מעין שיחת חולין ובירר איתו מה שכתבה התובעת בתצהירה וזאת בזמן שיש הליך משפטי בתיק. מאחר והעד לא נתן תצהיר הוא לא אושר להגיע למשפט. האם היה מותר לעורך דין של הנתבעת לשוחח איתו בנוגע לתיק ולבדוק אם העובדות נכונות?



יתכן ומדובר בהדחת עד, הנושא לפי התאור בתחום אפור ויש לבחון את המועדים והתוכן. כעקרון אם מדובר במי שהוזמן כבר להעיד או בזמן שידע כי יש כוונה להעיד את אותו אדם או בזמן שהנושא היה בברור בביה"ד חל איסור על עוה"ד לשוחח עם העד.



אני מועסק כעובד שעתי במשרה חלקית. יום העבודה המקוצר בחברה נקבע ליום חמישי - 7.4 שעות. האם אני זכאי לתשלום ש"נ במידה ועבדתי באותו היום מעבר ל 7.4 שעות? תודה



לפי צו ההרחבה לקיצור שבוע עבודה, במקרה של חריגה משעות העבודה שנקבעו ביום המקוצר מגיע גמול עבודה בשעות נוספות.
סעיף 2.5 "למען הסר ספק, היה והעובד יידרש לעבוד בשעה המופחתת ביום המקוצר עקב צרכי
עבודה, יעבוד העובד בהתאם לנדרש ובהתאם להוראות הדין, ותשולם לו תמורה בגין
עבודה בשעה נוספת"
יחד עם זאת לא פורט בהסכם המנגנון לתשלום האם לאחר 9 שעות או 7.4 במקרה שציינת או חישוב שבועי , והדברים ניתנים לפרשנות לכאן או לכאן



האם ניתן להגיש תביעה על מעסיק באמצעות תביעות קטנות? המעסיק לא שילם פנסיה ושכ"ט עו"ד (הפר הסכם פשרה)



כל התביעות כנגד מעסיק ללא קשר לסכום מוגשות לבית הדין לעבודה ולא לבית משפט לתביעות קטנות



המעסיק פיטר אותי ב 9/20 ולא רצה לערוך גמ"ח עד להתערבות של עו"ד, בסופו של דבר שילם לי ב2/21 אבל הוציא לי תלוש רטרואקטיבי למועד בו פיטר, האם זה חוקי? האם אני יכול לדרוש תלוש נכון למועד התשלום?



כדי לתת מענה יש לקבל נתונים נוספים, כעקרון התלוש צריך להיוטת מונפק בחודש העוקב לעבודה ולהמסר לעובד עד ל 9 לחודש העוקב. נראה כי במקרה שציינת התלוש הנופק במועד אך התשלום בוצע באיחור, וככל הנראה יש מקום לתבוע פיצוי



שלום. ב 2015 אמא שלי התפטרה וקיבלה טופס 161 למשיכת פיצויים(אציין שאימי אינה ילידת הארץ ואינה יודעת לקרוא טוב בעברית אם בכלל. ב2016 היא משכה את הפיצויים מחברת הביטוח. היום ביררתי בעיון בטופס 161 ומשיחה עם חברת הביטוח. שחברת הביטוח קיבלה ממקום העבודה רק חצי מהסכום שהיה רשום בטופס 161 וזה הסכום שהועבר לאימי. הנושא בבירור כרגע מול מקום העבודה הקודם. שאלתי אם במידה ויתברר שזו לא טעות ויש כאן עילה לתביעה להלנת פיצויים האם חוק ההתיישנות (בסך של עד שנה לפי הבנתי מרגע גילוי ההלנה) לא יאפשר לתבוע? תודה.



ההתיישנות היא של 7 שנים, לא נראה כי יש כאן מקום לפיצוי הלנה אשר ככל הנראה חלה עליהם התיישנות.
הטענה של חוסר ידיעה או גילוי נראית בעייתית לאור הנסיבות.



שלום ובוקר טוב אני עובד במפעל 17 שנים. לפני 10 שנים מתוכם המפעל היה ממוקם ליד הבית מרחק רגלי קילומטר המעביד לא שילם נסיעות . 7 שנים ועד היום המפעל הועתק למרחק של 30 ק"מ ויש לי הסעה . השאלה היא האם בעבור ה 10 שנים לפי התיאור שלי מגיע לי רטרו דמי נסיעה או שעבר זמנו. תודה ממתין לתשובה



ככל שהמרחק מביתך למקום העבודה היה קטן מ 500 מטר עד שתי תחנות לא היית זכאי לדמי נסיעה, בכל מקרה חלה התיישנות על התביעה לאחר שחלפו מעל 7 שנים



שלום
חתמתי חוזה עבודה לפני שבועים לתחילת עבודה בעוד חודש וחצי.
התחרטת מה עליי לעשות והאם יכולה להיות דרישה ממעסיק חדש?



כדי לתת מענה יש לבדוק את סעיפי החוזה, מעבר לכך וללא קשר המעסיק יכול להגיש תביעה לקבלת פיצוי על ההפרה.
יצויין עם כל הזהירות כי תביעות מסוג זה לא מוגשות כדבר שבשגרה.
במידה ותודיעי באופן מיידי ויוותר למעסיק מספיק זמן להערכות יתכן ולא ינקטו סנקציות.



שלום אודה לייעוץ עיינתי בתיק האישי שלי אני עובדת במקום ציבורי וראיתי הערכות עובד שלא הובאו לידיעתי האם זה תקין?



הערכת עובד צריכה להיות מלווה בשיחת משוב וחתימת העובד על המשוב.



«   «הבא   | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32 | 31    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close