פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום
אני עובדת במ. בית,בעלי הבית טסו לחו"ל.נתנו לי מפתח. סיכמנו שלפני שאכנס הביתה אצלצל אליהם לניטרול האזעקה. כך עשיתי, 20דק ניסיתי ליצור עימם קשר טלפוני ואף הודעה כתובה ואין מענה מצידם. חיכיתי את כל הזמן הזה בשמש הקופחת וחזרתי הביתה.
(נסיעה של 20 דק)
שאלתי היא מה החוק אומר והאם הם אמורים לשלם לי יום עבודה, כי אני מצדי הגעתי והם לא עמדו בסיכום.
תודה רבה



לא נראה כי הינך זכאית לשכר יום שלם, לכל היותר בגין הזמן שהמתנת.



תודה לך על המענה המהיר.
ומה עם הנסיעה עד אליהם שאורכת 20דק לכל כיוון?ובכלל למה שלא ישולם יום עבודה? הרי הייתי זמינה להם ואף הגעתי עד לפתח הדלת?
משהו לא מסתדר לי.
אני עובדת אצלם כבר שנתיים וחצי עם תלוש וכל הזכויות.
4 ימים בשבוע 3 שע ביום.

תודה לך



עם כל הכבוד, ניתן היה לקבל את הסיסמא טרם הגעתך למקום, בכל מקרה תמיד פתוחה הדרך לפנות אל המעסיקים בדרישה או להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. נראה כי במקרה זה יש לשקול הסכומים בהם מדובר והעובדה כי אין מדובר בנושא מוחלט



שלום רב.
אני לאחר שימוע ולפני פיטורים מעבודה שבה אני עובד שנים. בזמן החודש של ההודעה המוקדמת חליתי ואני לא יכול להגיע לעבודה והגשתי אישור מחלה מהרופא. האם זה יכול לפגוע לי בפיצויים? האם ימי מחלה מחושבים כמו ימי עבודה רגילים מבחינת הפיצויים?
ובכלל איך בדיוק מחושבים נפיצויים? מהשכר של החודש האחרון לעבודה או ממוצע של השנה האחרונה?
תודה רבה



דין דמי מחלה כדין שכר ואין פגיעה בפיצוי הפיטורים. לעניין חישוב פיצוי הפיטורים הדבר תלוי בהגדרת שכרך חדשי או שעתי והאם חלות הוראות ס. 14 לכל תקופת עבודתך.
כעקרון החישוב צריך להעשות לפי שכרך האחרון
במידה והנך חדשי מדובר בשכר החדשי
במידה והנך עובד שעתי מדובר בשכר השעתי האחרון כפול ממוצע השעות בכל תקופת העסקתך



הוציאו אותי לחל"ת ב- 3/2020 החזירו ל- 6-7/2020 ושוב הוציאו לחל"ת ולא החזירו. ב- 4/2021 התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש.
האם מגיעים לי פיצויים והודעה מוקדמת ממקום העבודה הקודם.



הודעה מוקדמת בודאי שאינך זכאי על פי הנתונים אתה זה שעזב ועבר למקום עבודה אחר. לעניין פיצוי הפיטורים ככל שמדובר בהרעה מוחשית בתנאי ההעסקה היה עליך להתריע בפני המעסיק טרם התפטרותך. אכן יש בפסיקה התייחסות לנושא חל"ת ללא מועד סיום, והגישה כי במקרה זה מדובר על פיטורים. לאור האמור לעיל אין בודאות לעניין זכאותך לפיצוי פיטורים.



שלום רב
יש עובדת בחברה שלי שהתחלנו איתה תהליך שימוע פעם שניה.
פעם ראשונה היתה לפני שנתיים ואז הציגה שהינה בטיפולי פוריות וההליך נעצר.
הפעם שוב הציגה כי הינה בטיפולי פוריות.
אני בעד הגנה על מטופלות פוריות אבל מחברות שלה בעבודה שמעתי ש
א. החלה את ההבדיקות לטיפולים ולא טיפולים בעת שהבינה שבכוונת החברה לפטרה.
ב. העדויות אומרות שהחל מטענתה לפני שנתיים ועד היום לא עברה אפילו טיפול אחד אלא במקסימום בדיקות לפוריות עבור עצמה.מאד כללי.

איך אפשר לאשש את הנושא מבחינת החוק? האם זכותנו לבקש הוכחה כלשהיא לנושא ממנה (רפואית הכוונה)?



לאור המשמעויות הכספיות הכרוכות בפיטורי עובדת בטיפולי פוריות מומלץ לקבל יעוץ אישי כדי לעמוד בדרישות החוק ולמזער את הסיכונים.
אשמח לעמוד לרשותך בענין זה לפגישה במשרדי טלפון לתאום 03-5174455



האם שמגישים ערעור לארצי יש גם דיון או מתקבלת החלטה בלי דיון?



בחלק מהתיקים מתקיים הליך של דיון מוקדם, יש דיון בפני ההרכב, הצגת הטיעונים ללא ראיות וחקירות.



היי אני עובדת במקום עבודה מסוים במקום העבודה עובדת מסוימת התנכלה אליי תקפה אותי , בעקבות בתקיפה יש לי שבר באצבע ( הכל מתועד רפואית ) וגם היא שברה לי רת מכשיר הרדיו הפרטי שלי. המעסיק כמובן ניסה להשתיק את הסיפור ושלא אפנה למשטרה ואפילו לא רצה שאלך לטיפול רפואי! בסוף התברר שיש לי שבר כמו שציינתי , מה הן זכויתיי? האם למקום העבודה יש אחריות? האם אפשר לתבוע את העובדת התוקפת? מקום העבודה אמור להגן עליי? תודה



כמובן שמדובר בתאונת עבודה ויש למצות ההליכים מול בטוח לאומי, כמו כן ניתן לרשלנות של מקום העבודה, ואף להתפטר ולקבל פיצוי פיטורים.
מומלץ במקרה זה לקבל יעוץ פרטני כדי להבין את פרטי הארוע ונסיבותיו, אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



שלום,
אני עובד אצל המעסיק הנוכחי כשנה וחצי.
ב-13.7 קיבלתי זימון לשימוע ל-15.7. החל מה-15.7 אני בחופשת מחלה, שתוארך עד ל-15.8 (בהתאם ליתרת ימי המחלה הצבורה). ב-15.8 כשאחזור מהמחלה - אקבל מכתב פיטורין, וייתכן שאדרש לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת בהתאם לחוק.

בנוסף לימי חופשה משנת 2021 שעבורם אקבל תשלום - צבורים לרשותי גם 8 ימי חופשה משנת 2020, שעפ"י דרישת הארגון עליי לנצל עד סוף אוגוסט - אחרת יימחקו. ב-1.7 ביקשתי אישור לנצל ימים אלו בסוף אוגוסט (22-31.8), ב-6.7 קיבלתי לכך אישור כתוב.
לאחר שהוצאתי ימי מחלה - קיבלתי הודעה מהמעסיק שבשל צרכים ארגוניים לא יהיה ניתן לנצל ימים אלו בתאריכים שאושרו (חרף האישור הכתוב), ושהנושא יידון כשאחזור מהמחלה.

במידה ולא אדרש לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת - ברור שאקבל תשלום עבור הימים הצבורים.
במידה ואמשיך לעבוד לחודש נוסף - האם המעסיק רשאי לשלול ממני את הזכות לנצל את ימי החופשה וגם לא לאפשר לי לפדות אותם בכסף?

תודה מראש



בנסיבות שאתה מתאר לא נראה כי המעסיק יכול לשלול ממך את החופשה לאחר שנתן את הסכמתו להעברת החופשה לשנה הבאה.



1. אני שכירה בת 30 פלוס ועובדת 41 שעות בשבוע,שישה ימים בשבוע, וסוג המשרה שלי הוא שעתי. וזאת משרה מלאה. האם מגיע לי לקבל שעה אחת פחות בשבוע ע"פ חוק קיצור שבוע העבודה?
2. קיבלתי פיטורים בעל-פה ללא שימוע וללא התראה או הודעה מוקדמת לאחר עבודה של חודש וחצי במקום עבודה מסוים עם משמרות צהריים וערב. והמעסיק סירב לתת לי מכתב פיטורים ומכתב העסקה. האם אני זכאית לפיצויים? בהסכם עבודה ובתלוש משכורת לא היה מוגדר לי סוג המשרה. המעסיק היה אומר לי בע"פ שהמשכורת שאני מקבלת זה גלובלי ולא הסביר את זה. הייתי מגיעה לעבודה ע"פ סידור עבודה בע"פ מהמעסיק ועובדת 6 ימים בשבוע בשעות משתנות ולא קבועות.



אין שינוי בשעות העבודה למי שעובד פחות מ 42 שעות שבועיות.אינך זכאית לפיצוי פיטורים לאחר חודש וחצי. יתכן והינך זכאית לפיצוי בגין פיטורים שלא כדין ללא שימוע וללא מכתב. אין משמעות בשלב זה להגדרת סוג המשרה בתלוש.



עבדתי מספר שבועות בחברת תקשורת מוכרת שלא אנקוב את שמה, במהלך כניסתי לעבודה שם חתמתי על סעיף התחייבות לחצי שנה.
העניין הוא שהבנתי שיש הרבה אנשים שעזבו לפני מבלי לשלם את הפיצוי הזה
ההכשרה שקיבלתי במקום העבודה לא באמת יכולה לעזור לי במקום אחר ואין לי מה לעשות איתה בעצם.
ההכשרה הייתה סתמית לחלוטין ולרוב רק ישבנו והעברנו את הזמן מבלי באמת ללמוד משהו, קשה לי להאמין שהיא באמת עולה 1200 שקל
ואכן עזבתי את מקום העבודה לפני תקופת ההתחייבות המקובלת ואכן גם ראיתי שהורידו לי 1200 שקל ממה שהגיע לי.
התפטרתי אגב מסיבות בריאותיות
האם העניין חוקי?



נראה שהניכוי אינו כדין . במידה וברצונך להוציא מכתב התראה אשמח לעמוד לרשותך



אני עובד כ-3 שנים במעמד קבוע בשירות המדינה.
המעסיק הישיר שלי מעוניין לפטר אותי כאשר הוא משמש גם כיו"ר וועד עובדים.
הליך ידוע בשירות המדינה לפני פיטורין , הסכמה מלאה של הוועד לפיטורי העובד.
האם מדובר בהליך לא חוקי כאשר המנהל הישיר מעוניין לפטר את אותו העובד כאשר הוא גם משמש כיו"ר וועד עובדים?



נרטה כי אכן יש כאן טעם לפגם. מומלץ במקאה זה לקבל לווי מעורך דין. אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



היי,
אני עובדת במשמרות וגיליתי שבכל חודש שמצטבר לי יום חופש המעסיק פשוט מוריד לי אותו ומשלם לי עבורו מבלי שאבקש ואדע על כך מראש.
האם זה חוקי לעשות כך?



ככל זבאחד הימים לא עבדת. המעסיק יכול לשלם בגין חופשה.



אני עובדת במשמרות לכן יש ימים שאני לא עובדת ובימים אלו המעסיק שילם לי אוטומטית ימי חופש מבלי לידע אותי על כך.
הדבר מותר?



אני עובדת כמורת שילוב ב-3 שנים האחרונות. המעביד שלי מקבל תקציב מסל מיוחד עבור השעות שלי וכך משלם. כל שנה בסוף חודש מאי נתן לי מכתב פיטורין, ובתחילת שנת הלימודים שילם לי כשנכנס לו התקציב- בערך בחודש נובמבר, שילם לי רטרואקטיבית מתחילת ספטמבר. ככה במשך 3 שנים. השנה גם נתן לי מכתב פיטורין אך הפעם הודיע לי שלא אמשיך בכלל.
השאלה היא אם מגיע לי פיצויים, ואם כן- האם מגיע לי גם רטרואקטיבית על השנתיים הקודמות שגם פוטרתי??



יש לקבל פרטים נוספים כדי לתת מענה. אך על פניו ניתן לראות את כל התקופות כרצף של עבודה עונתית. נשמח לעמוד לרשותך לבחינת זכאותך 035174455



האם כאשר מעביד מוכר את העסק חייב בתשלום הודעה מוקדמת.



ודאי. הרי במכירה לא היתה ארוע בלתי צפוי. יש לתת הודעה או לשלם חלף



בשנה שעברה לאחר שביתה נחתם הסכם שכר זמני לעובדים סוציאליים והמדינה העבירה עבורם תוספת שכר זמנית למעסיקים. התוספת הייתה אמורה להיות משולמת מאוקטובר עד יולי. מעסיק שקיבל את הכספים ולא העביר לעובדים האם הלין את שכרם עפ''י החוק?



כדי לתת מענה יש לבדוק מה מהות התוספת. מה המועדים שנקבעו בהסכם לתשלום. מה הסיבות לעיכוב בתשלום. יצויין כי ביהד נוהג לחייב בפיצוי הלנה במשורה ובמצביםחריגים בלבד



שלום רב,
בתקופת הקורונה הועברו ע''י המדינה למעסיק תוספות תשלום זמניות( מאוקטובר עד יולי) שלא הועברו לעובדים עד כה( יולי). האם העניין נחשב הלנת שכר בחוק?



ככל הנראה מדובר במענק שמשולם למעסיק בגין הגדלת מצבת העובדים או החזרת עובדים . מענק זה אינו עובר לעובדים. קיים מענק לעובדים שחזרו לעבודה ששכרם פחת והוא משולם אליהם ישירות.



שלום, התחלתי לעבוד דרך כח אדם בעבודה עונתית של פרי הדר. התחלתי בחודש ינואר והייתי אמורה לסיים בסוף אפריל אבל המנהל עשה לי שיחה במשרד ושאל אם אני רוצה להישאר לעבוד בקיץ ועניתי בחיוב רוב העובדים יצאו לאבטלה, נשארנו קבוצה קטנה) הוא גם שאל אותי מה לגבי להיות עובדת חברה ואמרתי שלא בטוח בגלל השעות (4:30-16:30). אני מחינתי לא התכוונתי להישאר מעבר לקיץ אבל שמעתי שמועות בעבודה שהוא רוצה שאני אשאר. אני לא כל כך מעוניינת אני רוצה לסיים לעבוד עד הקיץ כמו שאמרתי. אני עובדת שם קצת יותר מחצי שנה מתי ואיך אני אמורה להודיע אם אני מתכוונת לעזוב?



הינך חייבת הודעה מוקדמת של 6 ימים



אני מחפשת עבודה בתחום המזכירות. לרוב אני מגיעה לראיונות עבודה בהם שואלים אותי אודות הידע שלי, הניסיון התעסוקתי שלי וכו'... ולאחר דקות אחדות "יוצא המרצע מן השק" ואני מגלה שהביאו אותי לראיונות בשביל לשמוע אודות הידע שלי במטבח: "אם אני אבקש קפה את תכיני?", "את תצטרכי להזמין לי אוכל בוולט", "את צריכה להכין קפה לאורחים". אני לא מבינה, זה חוקי? להביא אותי לראיון עבודה ובסוף לבקש שאכין קפה? אני מרגישה שמבזבזים את זמני כי אני לא מוכנה לעבוד במקום שמצפה שאכין קפה.



אם מדובר בחלק מדרישות התפקיד אין פסול בשאלות



שלום רב, אני עובדת בחברה 3 שנים, יש לי ילד שניכנס לגן שנה ראשונה וכל שבועיים היה חולה שלרוב נשארתי איתו בבית,עכשיו ביקשתי חופש בסוף אוגוסט והמעסיק לא מאשר משום שנעדרתי בגלל הבן שלי וכי בחודש ספט יש מלא חופשים, האם מותר למעסיק לסרב לי 7ימי חופש?
תודה



המעסיק הוא זה שקובע את מועדי החופשה ובסמכותו לסרב



בקול קורא שיצא לא הופיע שנת ניסיון . כשהתקבלתי לתפקיד נאמר שיש שנת ניסיון . אני לא עובדת חדשה במקום. האם זה תקין שלא הופיע בתנאי מכרז ניסיון?



אין חובה בקול קורא לציין את תקופת הניסיון, חובת תקופת ניסיון מופיעה בתקשיר



פוטרתי ב26/5 בשיחה קולנית ולא מכבדת עם מילים פוגעות בנוכחות עובדים במשרד, לא בוצע לי שימוע, לא קיבלתי מכתב פיטורין, לא שולמו ע"י המעסיק לחברת הביטוח תשלומי פנסיה מחודש 10/2020, למרות שהופרשו תשלומים מתלוש השכר שלי.
בכל חודש יוני הייתי במחלה דאגתי להעביר למעסיק אישור מחלה על כל התקופה.
בשיחה עם המעסיק לגבי מכתב פיטורין והתשלום שמגיע לי עבור שנתיים עבודה, נמסר לי כי החודש שבו הייתי חולה הינו חודש הודעה מוקדמת...האם זה נכון עפ"י החוק?
והאם המעסיק יכול להמשיך ולדחות אותי ולא ולשלם לי את כל התשלומים שמגיעים לי.



בנסיבות המקרה שאתה מתאר מקימות עילה לתביעה כנגד המעסיק, לעניין המחלה יש לבחון מתי חלה המחלה האם לפני הפיטורים או אחריהם.
לאור האמור לעיל אשמח לעמוד לרשותך לבחינת אפשרות הגשת תביעה כנגד המעסיק
טלפון לתאום פגישה 03-5174455



«   «הבא   | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34 | 33 | 32    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close