פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

עובד גנב לי לקוחות ולקח אותם לחברת אחרת. אני תובע את העובד בבית הדין לעבודה. השאלה שלי האם אפשר לתבוע גם את החברה שלה העביר את הלקוחות והאם גם התביעה הזו היא בבית דין לעבודה?



הסמכות נתונה לביה"ד לעבודה- סמכות יחודית

מצ"ב- סעיפים הרלוונטיים בחוק עוולות מסחריות
"חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999" (חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999 - מאגר נבו)
"פרק ב': גזל סוד מסחרי
הגדרות5.בפרק זה –
"בעלים" – לרבות מי שסוד מסחרי נמצא בשליטתו כדין;
"סוד מסחרי", "סוד" – מידע עסקי, מכל סוג, שאינו נחלת הרבים ושאינו ניתן לגילוי כדין בנקל על ידי אחרים, אשר סודיותו מקנה לבעליו יתרון עסקי על פני מתחריו, ובלבד שבעליו נוקט אמצעים סבירים לשמור על סודיותו;
"שימוש" – לרבות על ידי העברה לאחר.
גזל סוד מסחרי6.(א)לא יגזול אדם סוד מסחרי של אחר.
(ב)גזל סוד מסחרי הוא אחד מאלה:
(1)נטילת סוד מסחרי ללא הסכמת בעליו באמצעים פסולים, או שימוש בסוד על ידי הנוטל; לענין זה אין נפקא מינה אם הסוד ניטל מבעליו או מאדם אחר אשר הסוד המסחרי נמצא בידיעתו;
(2)שימוש בסוד מסחרי ללא הסכמת בעליו כאשר השימוש הוא בניגוד לחיוב חוזי או לחובת אמון, המוטלים על המשתמש כלפי בעל הסוד;
(3)קבלת סוד מסחרי או שימוש בו ללא הסכמת בעליו, כאשר המקבל או המשתמש יודע או שהדבר גלוי על פניו, בעת הקבלה או השימוש, כי הסוד הועבר אליו באופן האסור על פי פסקאות (1) או (2), או כי הסוד הועבר אל אדם אחר כלשהו באופן אסור כאמור לפני שהגיע אליו.
(ג)גילוי סוד מסחרי באמצעות הנדסה חוזרת, לא ייחשב, כשלעצמו, אמצעי פסול כאמור בסעיף קטן (ב)(1); לענין סעיף קטן זה, "הנדסה חוזרת" – פירוק או ניתוח של מוצר או של תהליך במטרה לפענח סוד מסחרי, בהילוך חוזר.
סייגים לאחריות7.(א)לא יהיה אדם אחראי בשל גזל סוד מסחרי, אם התקיים אחד מאלה:
(1)הידע הגלום בסוד המסחרי הגיע אליו במהלך עבודתו אצל בעליו של הסוד המסחרי וידע זה הפך לחלק מכישוריו המקצועיים הכלליים;
(2)השימוש בסוד המסחרי מוצדק בשל תקנת הציבור.
(ב)עשה אדם שימוש בסוד המסחרי כאמור בסעיף קטן (א)(2) וזכה עקב כך בטובת הנאה, רשאי בית המשפט אם ראה שהדבר מוצדק בנסיבות הענין, לחייב אותו בהשבת טובת ההנאה, כולה או חלקה, לבעל הסוד.
רכישה בתום לב ובתמורה8.(א)אדם אינו אחראי לפי סעיף 6(ב)(3) בשל שימוש שעשה בסוד מסחרי, אם רכש וקיבל את הסוד המסחרי בתום לב ובתמורה, אלא אם כן ראה בית המשפט כי לשם עשיית צדק בין הצדדים, יש להטיל עליו אחריות בשל גזל סוד מסחרי.
(ב)הטיל בית המשפט אחריות כאמור בסעיף קטן (א), רשאי הוא לפטור את האחראי לגזל הסוד המסחרי מהסעדים שלהם זכאי בעל הסוד, כולם או חלקם.
דמיון מהותי9.יראו כשימוש בסוד מסחרי אף שימוש בסוד שנעשו בו שינויים, ובלבד שמתקיים דמיון מהותי בין הסוד המסחרי לבין המידע שבו נעשה השימוש.
חזקת שימוש10.חזקה על הנתבע כי השתמש בסוד המסחרי שבבעלות התובע, אם התקיימו שניים אלה:
(1)הסוד המסחרי הגיע לידיעתו של הנתבע או שהיתה לו גישה אליו;
(2)המידע שבו משתמש הנתבע דומה דמיון מהותי למידע נושא הסוד המסחרי.
פרק ג': נזיקין וסעדים
עוולה בנזיקין11.הפרת הוראה מהוראות פרקים א' ו-ב' היא עוולה בנזיקין, ופקודת הנזיקין [נוסח חדש] (להלן – פקודת הנזיקין) תחול עליה, כפוף להוראות חוק זה.
תחולת סעדים12.הסעדים שבסעיפים 13 עד 21, לא יחולו על עוולות לפי סעיפים 2 ו-3.
פיצוי בלא הוכחת נזק13.(א)בית המשפט רשאי, על פי בקשת התובע, לפסוק לו, לכל עוולה, פיצויים בלא הוכחת נזק, בסכום שלא יעלה על 100,000 שקלים חדשים.
(ב)לענין סעיף זה יראו עוולות המתבצעות במסכת אחת של מעשים, כעוולה אחת.
(ג)שר המשפטים רשאי, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, לשנות בצו את הסכום שבסעיף קטן (א).
עיון מחדש בצו מניעה14.ניתן צו מניעה לטובת בעליו של סוד מסחרי, זכאי הצד שכנגד לבקש, בכל עת, כי ייערך עיון מחדש בצו, בטענה שהסוד המסחרי פורסם; ראה בית המשפט כי המבקש הפיק יתרון לא הוגן מההחזקה בסוד לפני פרסומו, רשאי הוא, כל עוד מתקיים אותו יתרון, להשאיר את הצו בתוקפו.
מתן חשבונות15.בית המשפט רשאי לחייב את הנתבע, בדרך שנקבעה בתקנות, במתן דין וחשבון לתובע לגבי פרטי העוולה.
כונס נכסים16.(א)הוכח להנחת דעתו של בית המשפט, בתצהיר או בעדות אחרת, כי קיים חשש של ממש לביצועה של עוולה, רשאי הוא למנות, בצו, כונס נכסים, ולהסמיכו להיכנס לחצרים המוחזקים על ידי הנתבע או על ידי אדם אחר שאינו הנתבע (להלן – צד שלישי), לשם חיפוש ותפיסת נכסים אשר הופקו תוך ביצוע העוולה או שימשו לביצועה, או לשם תפיסת ראיות אשר קיים חשש סביר להעלמתן; בחיפוש ובתפיסה לפי פרק זה, של מחשב, חומר מחשב או פלט, כהגדרתם בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995, יחולו הוראות סעיפים 23א ו-32(ב) לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח חדש], התשכ"ט-1969, בשינויים המחויבים.
(ב)כונס נכסים מוסמך להשתמש בכוח במידה סבירה לשם ביצוע הצו, ובלבד שהתלווה אליו שוטר; בית המשפט רשאי להורות למשטרת ישראל לסייע לכונס הנכסים בביצוע תפקידו על פי הצו.
(ג)הכניסה, החיפוש והתפיסה ייעשו על ידי כונס הנכסים בנוכחות שני עדים; הכונס יגיש לבית המשפט, בתוך שבעה ימים מיום הביצוע, דין וחשבון על החיפוש והתפיסה.
צו במעמד צד אחד17.(א)הוגשה בקשה למתן צו למינוי כונס נכסים והוכח להנחת דעתו של בית המשפט, בתצהיר או בעדות אחרת, כי קיים חשש סביר שהשהיה עד לדיון במעמד שני הצדדים עלולה לגרום למבקש הצו נזק חמור או להעלמת הנכסים, רשאי בית המשפט לתת צו אף במעמד צד אחד.
(ב)ניתן צו במעמד צד אחד, יתקיים דיון במעמד שני הצדדים בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-7 ימים מיום מתן הצו, אלא אם כן קבע בית המשפט מועד מאוחר יותר מטעמים מיוחדים שיירשמו.
(ג)צו לפי סעיף זה יכול שיינתן אף בטרם הגשת התובענה; לא הוגשה התובענה בתוך 7 ימים מיום נתינתו, יפקע הצו, אלא אם כן קבע בית המשפט מועד מאוחר יותר מטעמים מיוחדים שיירשמו.
ערובות18.בית המשפט לא ייתן צו זמני לפי פרק זה אלא כפוף להמצאת ערובה מספקת להנחת דעתו, לטובת מי שכנגדו ניתן הצו לפי סעיפים 16 או 17, לשם פיצוי בשל כל נזק שייגרם לו כתוצאה ממתן הצו, אם תידחה התובענה או אם יפקע הצו מסיבה אחרת, וכן כפוף להמצאת ערבון כאמור בסעיף 19.
ערבון19.(א)ערבון כאמור בסעיף 18 יהיה בהפקדת סכום שלא יפחת מ-1,000 שקלים חדשים ולא יעלה על 25,000 שקלים חדשים, כפי שיקבע בית המשפט; סכום הערבון יופקד במזומן או בערבות בנקאית; בית המשפט רשאי, אם שוכנע שקיימים טעמים מיוחדים לכך, להתנות את מתן הצו במתן ערבון אחר.
(ב)לבקשת הנתבע, רשאי בית המשפט, אם שוכנע תוך כדי ההליך המשפטי שהדבר מוצדק, להגדיל את סכום הערבון מעבר לסכום האמור בסעיף קטן (א).
(ג)נדחתה התובענה או פקע הצו הזמני, יהיה בית המשפט הדן בתובענה רשאי להורות על חילוט הערבון, כולו או מקצתו, לטובת מי שניתן נגדו צו לפי סעיפים 16 או 17, אם שוכנע שבקשת הצו לא היתה סבירה בנסיבות הענין; חילוט הערבון אינו מותנה בגרימת נזק של ממש למי שהצו ניתן נגדו.
(ד)חילוט הערבון אינו גורע מזכותו של מי שהערבון חולט לטובתו להיפרע בשל נזקיו, באמצעות הערובה שנקבעה לפי סעיף 18 או בהתאם לכל דין, בדרך של הגשת תובענה.
זכויות צד שלישי20.(א)במתן צו לפי סעיפים 16 או 17, המסמיך כניסה לחצרים המוחזקים בידי צד שלישי, יתחשב בית המשפט, בין היתר, באפשרות –
(1)שקיימות זכויות של הצד השלישי בנכסים או בראיות שלגביהם מתבקש הצו, וטיבן של זכויות כאמור;
(2)שהצד השלישי שותף לעוולה.
(ב)היו הנכסים או הראיות שלגביהם מתבקש צו לפי סעיפים 16 או 17 מצויים בחזקתו של צד שלישי, יודיע לו בית המשפט על זכותו להצטרף להליך בתוך המועד שיקבע.
(ג)טוען צד שלישי לזכויות בנכסים או בראיות שנתפסו לפי פרק זה, רשאי הוא להצטרף להליך בתוך 14 ימים מן היום שנודע לו על תפיסתם.
(ד)התברר לבית המשפט במהלך דיון כי לצד שלישי עשויות להיות זכויות בנכסים או בראיות שנתפסו לפי פרק זה, יודיע לו בית המשפט על זכותו להצטרף כצד להליך, בתוך המועד שיקבע; הצירוף יכול שיהיה בכל שלב משלבי המשפט.
(ה)הצטרף צד שלישי להליך, יקיים בית המשפט דיון במעמד הצד השלישי בהקדם האפשרי ולא יאוחר מ-14 ימים מיום קבלת בקשת הצירוף של הצד השלישי.
השמדת נכסים21.בית המשפט רשאי להורות, בסיום הדיון בתובענה, על אחד מאלה:
(1)על השמדת נכסים אשר הופקו תוך ביצוע עוולה או אשר שימשו לביצועה (בסעיף זה – הנכסים);
(2)אם ביקש זאת התובע – על העברת הבעלות בנכסים לידיו, בתמורה לתשלום שוויים של הנכסים, כערכם אלמלא ביצוע העוולה;
(3)על עשיית כל פעולה אחרת בנכסים.
פרק ד': שונות
סמכות בית הדין לעבודה22.(א)לבית דין אזורי לעבודה תהא סמכות ייחודית לדון –
(1)בתובענה בין עובד לבית מעביד או חליפו, שעילתה בהפרת הוראה מהוראות פרק ב', והנובעת מיחסי עובד ומעביד;
(2)בתובענה שעילתה בהפרת הוראה מהוראות פרק ב', הנובעת מחוזה ליצירת יחסי עובד ומעביד, לפני שנוצרו יחסי עובד ומעביד או לאחר שנסתיימו יחסים כאמור." (חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999 - מאגר נבו)



הייתי עובד בסניף אחר בחברה בה אני עובד עד שעות מאוחרות והסניף נסגר לשיפוצים ובשל כך העבירו אותי למקום אחר, עכשיו המנהל של כל האזורים אמר לי שאני חוזר לשם גם אם אני לא רוצה ואם לא אז יפטרו אותי בשל כך שאני מסרב לחזור.

השאלה אם מותר לו לפטר אותי כי אני מסרב לחזור ורוצה להישאר במקום בסניף החדש כי שם התנאים יותר טובים?



העברת עובדים ממקום אחד למקום אחר הינה במסגרת שיקול הדעת של המעסיק, במידה ואינך מעוניין לעבור הינך יכול להתפטר מעבודתך לאחר מתן התראה על הרעה בתנאי העסקה. נעיר כי לטעמנו במידה ואתה חוזר למקום בו עבדת קודם, קיים סיכון משמעותי כי ביה"ד לא יקבל טענה של הרעה בתנאי ההעסקה. יתרה מכך אם בכוונת המעסיק לפטר ברור כי אין כל הגיון בהתפטרות.



יש עבודה זמנית שהוצעה לי למשך שלוש שבועות ,המעסיק אמר שהתשלום יהיה במזומן אחרי סיום הפרוייקט, והשאלה שלי אם לא ישלם לי, אפשר יהיה לתבוע אותו ,או שבגלל שהסכמתי לעבוד בשחור אז גם אני אשמה



כעקרון במידה ובוצעה עבודה מגיע תשלום וניתן לתבוע גם אם הסיכום היה במזומן, כמובן שיש קושי להוכיח במקרה זה את עצם העבודה, השכר שסוכם וכו' וכן עולות שאלות מדוע היה סיכום במזומן דווקא



שלום.לפני שנתיים עזבתי עבודה ולא מצאתי עד היום.3 חדשים לאחר עזיבתי פנתה אלי סוכנת הביטוח אם אני רוצה לשמור על הזכויות.השבתי בחיוב חתמתי על טפסים.קבלתי סיכום שיחה וכן פרטים על הפוליסה וקרן הפנסיה ואני משלם מכיסי עד היום.ביינתים מצב בריאותי התדרדר והגעתי לאי כושר עבודה.יש לי את כל המסמכים הרפואיים וכן אישור מרופא תעסוקתי.לאחר דין ודברים אושר לי 40% קיצבה וזאת מאחר וקרן הפנסיה אינה פעילה.ברור קצר עם ח.הבטוח העלה כי לאחר חצי שנה הקרן חדלה להיות פעילה אבל היו צריכים לעדכן אותי על כך.עשיתי הכול כדי להיות מכוסה אבל הרבה מידע הסתירו ממני ואני מרגיש מרומה. האם יש עילה לתביעה נגד החברה לקצבה של 100% ?



לא ברור מדוע הקרן הפסיקה להיות פעילה למרות שהינך ממשיך בתשלומים, כדי לבחון את האפשרות להגיש תביעה נדרשים פרטים נוספים שניתן לקבל אך ורק בפגישה במשרדנו. נשמח לעמוד לרשותך לתאום פגישה 03-5174455



שלום
האם פדיון ימי מחלה כולל תשלום על שישי שבת?
ואם כן,אז התעריף היומי אמור להיות לפי חישוב של שכר חלקי 30 או שכר חלקי 21 (מספר ימי עבודה בחודש(



כעקרון אין פדיון של ימי מחלה אלא לפי הסכמים קיבוציים ספציפיים, במידה והכוונה הינה לתשלום דמי מחלה ולא לפדיון ככל שמדובר בעובד שעתי או יומי החישוב כולל את ימי שישי ושבת והחלוקה הינה ל90



שלום
האם ניתן למעסיק (סןכנות ביטוח) לקזז עמלות לעובד בסיום העסקה?
אלו עמלות שהסוכנות מקבלת מחברת הביטוח כול עוד הלקוח נשאר עם אותה חברה במשך שנתיים. ואם הוא עוזב, הסוכנות צריכה להחזיר את העמלות לחברת הביטוח. נניח שלקוח החליט לעזוב וכול עוד לא היה סיום העסקה אז לא היה קיזוז בעמלות. השאלה האם הסוכנות יכולה לקזז עמלות בסיום העסקה בשכר האחרון, על בסיס עזיבה של לקוחות מלפני מספר חודשים?



המעסיק רשאי לקזז בגמר החשבון כל חוב שהוא פסוק ומוסכם, במקרה זה מדובר בחוב שידוע הסכום ואין מחלוקת כי שולם ביתר ויש להשיבו



01/01/2020 - התחלתי לעבוד ב...אמנם אין חוזה מפורש אך התלושים במשך שנה + 9 חודשים יוכיחו.ההסכם היה על סך 120 ש"ח לשעה (עבודה מהבית) העבודות יכלו להגיע בכל עת ובכל זמן גם בשעות לילה מאוחרות. סך שעות העבודה השתנו מחודש לחודש (בשנת 2020 22/65/47/36/65/65/61/80/85/35/36/36 בשנת 2021 92/87/72/76/71/87/72 ממוצע של 55 שעות חודשיות) ב 09/2021 החליטו על קיצוצים נרחבים במערכת בית הספר ומשכך הודיעו לי על שנויים, מעתה כל מורה מקבלת תקציב לפעילות כיתתית בסך מסוים ומתוך סך זה תחליט המורה אם רוצה לתת עבודות גרפיקה על חשבונה, ואצטרך לדווח למזכירות על פירוט שעות לכל מורה. (לא התחייבו שהמורות יצטרו לעבוד רק דרכי) חודש לאחר החלטה זו היינו 10/2021 שך השעות היו 6 בלבד. (כמו"כ כעת אנו נמצאים 14/11/2021 ועדין אין אפילו שעה עבודה אחת) האם אין זה נחשב הרעת תנאים לכל דבר ועניין??? א' הגבלת כמות השעות בצורה ניכרת כ"כ. ב' הדיווח לכל מורה כמה יעלה לה כל עבודה וכו' רב תודות



הפחתה משמעותי בהיקף השעות והשכר הינה בגדר הרעה מוחשית בתנאי ההעסקה, הינך זכאית להתפטר ולקבל את פיצוי הפיטורים וזאת לאחר שהתרית במעסיק ונתת לו הזדמנות לתקן את ההרעה



קודם כל תודה רבה!
שנית, האם זה שאין חוזה מסודר רק תלושים במשך שנה +9חודשים מהווה חסרון כלשהוא,
שוב תודות על התועלת
אורי



שלום רב רציתי לדעת מה הטווח הזמן לקבל פסק דין בדיני עבודה. ? כמה בדרכ לוקח? אני יודעת שאין חובה לתת תוך זמן מסוים אבל אולי מנסיון מה הטווח ? למשל 3 חודשים עד חצי שנה? זו הכוונה



בין מספר חדשים לשנה ולעיתים אף יותר, אין אפשרות לנקוב בטווח.



עובדת שנה בשכר שעתי התפטרתי מהעבודה ללא הודעה מוקדמת והמעסיק הוריד לי מהשכר פיצוי עבור זה שלא הודעתי לו על כך. האם יש גובה מסויים או מספר ימים שמגיע לו לקבל ממני או שהוא פשוט מוריד לי כמה שבא לו?



בשנה הראשונה לעבודתך יום לכל חודש. בנוסף בשנההשניה יום לכל חדשיים



יו"ר ארגון העובדים העצמאי אליו אני משתייך הודיע על כינוס אספה כללית לשם החלפת התקנון הישן לתקנון חדש. האספה מתוכננת להתקיים בפורמט של נוכחות אישית. בגלל מגבלות ניידות וקורונה הפורמט שנבחר מונע מרבים מחברי הארגון להגיע לאספה. תקנון הארגון קובע ש"הועד רשאי לכנס אסיפה כללית מיוחדת. כן תכונס אסיפה כללית מיוחדת על פי דרישה בכתב של 50 מחברי הארגון לפחות". על בסיס סעיף זה פנו למעלה מחמישים חברי ארגון ליו"ר ובקשו לכנס את האספה בתאריך קודם לזה שקבע הוועד או להעביר את האספה לפורמט זום. יו"ר הוועד דחה פנייה זו.

לאיזה סעד משפטי זכאים הפונים? האם יש מקום לפנייה לבית הדין לעבודה? אם כן, מהו הנוהל לפנייה כזו?



ניתן להגיש בקשה לצו מניעה. במידה ורוצים לפעול באופן הזה יש לעשות זאת באופן מיידי



היי אני עובד במקום עבודה פרטי בו התשלום השעתי אמור להיות 35 לשעה
בתלוש רשום 30
יש עוד סעיף של ״ התמדה״ שבו יש עוד תשלום ( אני עובד חדש)
ויש עוד תשלום של נסיעות שאני לא אמור לקבל כי גר קרוב
התשלום עצמו לא מגיע ל35 אלא אם כן אני מחבר את הנסיעות
מה המטרה? האם זה פוגע בי המשחקים האלה בתלוש?
מה אני מפספס?
האם לפנות למעסיק?



ככל שביהד יקבע כי אכן מדובר ברכיב פיקטיבי. המשמעות היא כי דמי הנסיעה הינם חלק מרכיבי השכר לצורך תשלום תנאים סוציאליים. הקביעה כמובן יכולה להתבצע אך ורק בהגשת תביעה.



לפני כ4 חודשים עברתי תאונת עבודה שבה נפלתי על הגב אני עובדת בסופר הייתי בתאונת עבודה עד לפני חודש כרגע עוד לא חזרתי לעבודה עקב החמרת המצב .
הרופא תעסקותי פסק לי שאני יכולה לחזור לעבודה עם הגבלות שהגבלות שהוא רשם לי אני לא יכולה לשבת הרבה שעות לא לעמוד הרבה ולא להרים דברים כבדים , ובגלל שנגמרו לי הימי מחלה והחופשה הם הציאו אותי לחלת ואמרו לי שזה או לחזור לתפקיד קופאית שאם המגבלות שלי אני לא יכולה או שאני יעזוב מרצוני .
מה אפשר לעשות במצב כזה שכן לא לעבד את הזכיות שלי מהעבודה ולקבל שכר ?



המעסיק יכול להוציא אותך לחלת בהסכמה. ובמידה ואין אפשרות לעמוד במגבלות הרפואיות להזמין לשימוע ולפטר



אישתי עשתה ניתוח בשחלה בציסטה אמורה לה לא להרים כבד הלכתי לרופא משפחה בקופה חולים הבאתי לו פטור ולעשות פיזורים להחזיר למדף ואז אחרי שהיא חזרה מחופש מחלה עלינו לשיחה אני ואישתע למנהל הוא אמר אם לא תעשי פיזורים אני לא צריך אותך קופאית ואני יודע מנצלים אותה רק היא עושה פיזורים אף קופאית אחרת לא עוזרת לה קצת רק היא עושה תמיד דופקים אותה



אישתי עשתה ניתוח בשחלה בציסטה אמורה לה לא להרים כבד הלכתי לרופא משפחה בקופה חולים הבאתי לו פטור ולעשות פיזורים להחזיר למדף ואז אחרי שהיא חזרה מחופש מחלה עלינו לשיחה אני ואישתע למנהל הוא אמר אם לא תעשי פיזורים אני לא צריך אותך קופאית ואני יודע מנצלים אותה רק היא עושה פיזורים אף קופאית אחרת לא עוזרת לה קצת רק היא עושה תמיד דופקים אותה



שלום,
שאלה טיפה מורכבת וארוכה, אשמח לעזרתכם.
אני ובעלי עבדנו עד לאחרונה באותה חברה, לפני מס' חודשים נכנס משקיע חדש לחברה שהחליט לבצע ארגון מחדש, הוא הביא מנכ"ל חדש שפיטר מס' עובדים (כולל המנכ"ל הקודם) ולשאר העובדים הרע את תנאי השכר.
אנחנו (ועוד מס' עובדים) לא הסכמנו לקבל את השינוי בשכר ובאותה שיחה הוא הודיע לנו שלא נוכל בעצם להמשיך לעבוד בחברה (לא הותיר לנו יותר מידי ברירות).
הוא ביקש שנמשיך לעבוד עד ה31 באוקטובר כדי שנוכל לבצע חפיפה לעובדים חדשים שיביא ובתמורה ישלם לנו עוד חודש התראה מראש ומשכורת של חודש נוסף ואף שלח לנו מייל עם ההבטחה הזאת כשהוא מדגיש שהתנאי היחיד זה חפיפה מלאה עד ה31 לאוקטובר, בנוסף הבטיח בע"פ לתת לנו מכתב פיטורין ע"מ שנוכל לחתום אבטלה.
מס' ימים לפני תום החפיפה הוא נתן לנו מסמכים לחתימה שבהם אנו מצהירים שכל התהליך היה בהסכמה, הסכמנו לוותר על שימוע, אין לנו שום תביעות כלפיו, שאנחנו מתחייבים להיות זמינים בחודש הקרוב לשאלות וכו'.
לא הסכמנו לחתום משום שזה לא מה שסוכם וזה גם לא נכון - לא הוצע לנו כלל שימוע ולא באמת הותירו לנו ברירות, כעת הוא לא מסכים לשלם את מענק החודש הנוסף שלו התחייב וגם אין לנו מכתב פיטורין שעוד לא קיבלנו.
איך מומלץ להתקדם?
תודה מראש!



בנתונים שהצגת אין כל בטחון שנדרש שימוע, המצב המשפטי שהנכם מתפטרים, אך ניתנה לכם הבטחה למכתב פיטורים.
אם יש בידכם אסמכתאות לגבי הסיכום נתין להגיש תביעה לביה"ד לעבודה, אשמח לעמוד לרשותכם בעניין זה
טלפון לתאום פגישה 03-5174455



שלום, אני עובד במפעל וסיכמו איתי תשלום של 35 ש"ח לשעה בחוזה רשום כך .

1.שכר יסוד שעתי 30

2תשלום בגין שעות נוספות כחוק .

3מבלי לגרוע מהאמור בסעיף 2 העובד יקבל תוספת השלמה לשכר שעתי שסה"כ האמור כולל שעות נוספות לא יהיה פחות מ-35 ש"ח לשעת עבודה בסה"כ.

כשהתסכלתי על התלוש אני רואה שכר יסוד המורכב בעצם מ30 ש"ח כפול השעות שלי ועוד סעיף של תוספת השלמה לשכר שבעצם השלים לי את החסר ל35 ש"ח לשעה.

האם המעסיק פעל כחוק?

ז"א הוא קורא לזה בעצם תוספת השלמה לשכר - האם הוא פעל כשורה( מובן למה הוא עושה את זה כדי להמנע מתשלומי פנסיה וכו' ).

אודה לתשובתכם:)

תודה רבה.



ההסדר עומד בכללי החוק כל הוא עומד במסגרת חוק שכר מינימום, ניתן לתקוף ההסדר ולטעון כי הינו בניגוד לחוק הגנת השכר וכי תוספת השלמה הינה בגדר שכר כולל. סיכוי טענה מעין זאת אינם חזקים.



שלום,
אם המעסיקה שלי פיטרה אותי בוואטסאפ, לא נתנה לי מכתב שימוע לפני פיטורין ולא ערכה לי שימוע, אם אני מחליטה לתבוע אותה זאת זכייה בטוחה בתביעה?
יש לציין שהיא פיטרה אותי כי אין לי תו ירוק וסירבתי לעשות בדיקות.



כעקרון יש בהתנהלות שתארת משום הפרה של הכללים שנקבעו בפסיקה, לגבי הבטחת התוצאות הדבר בלתי אפשרי



ביטוח לאומי שלחו לי הודעה שלא דווח עלי בחודש ינואר 2020, אך בחודש זה כן עבדתי , ניסיתי ליצור קשר עם המעסיק שישלח תלוש של חודש זה,אך המעסיק אינו עונה ..השאלה שלי היא מה אני אמורה לעשות? יש מצב שהמעסיק לא דיווח עלי לביטוח לאומי בחודש זה ? מה אני אמורה לעשות ,הוא לא עונה ...



כעקרון יש לקבל העתק התלוש או אישור מהמעסיק, אם המעסיק אינו נענה ניתן לנסות להמציא תצהיר המאשר עבודתך בצרוף אסמכתאות המחאות , העברות לבנק וכו' . אם לא יצלח ניתן לפנות לביה"ד לעבודה ולבקש צו להמצאת התלוש



שלום רב ! ברצוני לדעת האם יש אפשרות לזמן לבית הדין לעבודה
גורמים בכירים מאוד ובעלי דרג בכיר שהתעלמו וטייחו תלונות ופניות על התנכלות
והתעמרות וסיכון חיי אדם ! ולא עשו דבר ???



ניתן לזמן עדים גם בכירים למתן עדות, יחד עם זאת חובה לציין כי זימון עדים בכירים נושאי תפקיד בצד שכנגד אינו מומלץ ואינו מקובל כדבר שבשגרה, ומן הסתם הם יעידו לטובת הצד השני



קצת קשה לי להאמין שהפצ"ר,
ר' אט"ל והרמטכ"ל ישקרו !!!
אבל גם לכך יש גיבוי בתיק !



אין לנו אלא לחזור על תשובתנו הקודמת, איננו מכירים את התיק ואת הרלוונטיות של העדים האמורים, ביה"ד סוברני להחליט לגבי הזמנתם אם בכלל



היי, אני עובד 8 שנים בחברת מכירות, כאשר השכר שלי מורכב משכר שעתי כמה שקלים מעל המינימום + עמלות. אני חתום על סעיף 14.
להבנתי סכום הפיצויים שאקבל הוא הוותק שלי כפול התוצאה של ממוצע עמלות 12 חודשים אחרונים + שכר בסיס *אחרון* נכון ליום הפיטורים.
1. האם הפיצויים אכן זהים במקרה של פיטורים/התפטרות?
2. האם ״שכר בסיס אחרון״ כולל תשלומים בגין דמי מחלה ושעות נוספות? שכר בסיס זה למעשה כל התשלומים למעט עמלות המכירה?
3. ״שכר בסיס אחרון״ - האם המשמעות היא למשכורת האחרונה שקיבלתי או הקרובה שעתיד לקבל? לדוגמה - אם מקבל משכורת כל 10 לחודש והתפטרתי ב25.10, האם הפיצויים יחושבו לפי שכר הבסיס של התלוש מה 10.10 או מהתלוש העתידי ל10.11?
תודה רבה מראש



דמי מחלה הינם חלק מהשכר הקובע, גמול עבודה בשעות נוספות אינן נכללות, ככל שחלה הפחתה זמנית עקב הקורונה אין להתייחס לתקופה זאת ויש לבחון התקופה שקדמה להפחתה הזמנית.



שלום רב ! אני אמור להגיש תצהיר עדות ראשית של 4 עדים ,
אך הם מפחדים לתת תצהיר מכיוון שהמערכת עלולה לפגוע בהם ,את זה אני גם יודע ! כמובן שהם יאמרו את האמת כאשר הם יתייצבו בבית המשפט ! שאלתי האם אפשר לזמנם לעדות ללא תצהיר ?



ניתן לזמן את העדים באמצעות כב' ביה"ד ובאישורו ללא תצהיר, יש להגיש בקשה מסודרת להזמנה ולפטור מתצהיר



אחותי בת 69 עבדה 26 שנה כמטפלות בחברת סיעוד עד ליום שנפגעה בתאונת דרכים .עברה ניתוח בצוואר הירך ,הייתה בשיקום ורופא תעסוקתי קבע שאינה יכולה להמשיך לעבוד . שילמו לה מחופש המחלה וכעת אין לה ימי חופש מחלה ביקשנו שיפטרו אותה ויתנו לה את הפיצויים . ובעבודתה מבקשים שהיא תגיע לשימוע ויתכן שיחזירו אותה לעבודה למרות שאמרתי להם שהיא לא מסוגלת . כמו כן הם ביקשו שתחתום על מכתב שהיא מתפטרת בגלל מצבה הבריאותי ואני התנגדתי . במכתב ההזמנה לשימוע כתבו שהיא נעדרה מעבודתה ולא ציינו שזה כתוצאה מתאונת דרכים . הם מנסים בכל צורה להחזירה לעבודה למרות שהיא לא מסוגלת . מה עלינו לעשות ללכת לשימוע ומה הם זכויותיה ?
אודה מראש לכם על תשובתכם



המעסיק אינו יכול לפעול בניגוד להנחיית הרופא, יש כמובן להמציא אישור מרופא תעסוקתי.
במידה ולמעסיק אין עבודה אחרת המתאימה למגבלותיה הוא יכול להזמינה לשימוע ולפטר אותה, לאחר מיצוי ימי המחלה



«   «הבא   | 56 | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close