פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום
פוטרתי לפני כחודש.המעביד לא דרש ממני לעבוד במהלך 30 ימי ההודעה המוקדמת וכן בעצם ויתר על הגעתי לעבודה ואפשר לי להיות בבית. ביום הפיטורים עמדו לזכותי כ 33 ימי חופש לא מנוצלים. כשהגעתי לקבל את התשלום האחרון הסתבר שהמעסיק קיזז לי כ 24 ימי חופש מתוך ימי החופש שנותרו לזכותי כנגד 30 ימי ההודעה המוקדמת. אבקש לדעת האם זה חוקי? במידה ולא מה האפשרויות העומדות לפני על מנת לקבל את כל המגיע לי. תודה



המעביד ככל הנראה פעל בניגוד לחוק, חל עליו איסור לפדות לך ימי חופשה חלף הודעה מוקדמת. עליך להוציא למעסיק מכתב דרישה מסודר, נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



שלום מהו הזמן הסביר לקבלת פסק דין לאחר הדיון האחרון? זמן שבדרכ מקבלים פסק דין . הייתי שמחה לקבל טווח



אין מועד קבוע והדבר משתנה בהתאם לביה"ד לשופט ולאילוציהם.



עבדתי במקום עבודה ארבעה חודשים ופוטרתי שבועיים לפני צאתי לניתוח האם זה מותר?
לא שילמו לי פנסיה האם אוכל לדרוש זאת רטרואקטיבית?



אין מניעה לפטר עובד לפני ניתוח, ככל שיתברר כי קיים קשר בין הפיטורים ובין הניתוח הצפוי, ניתן להגיש תביעה בגין הפרת חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה, ופיטורים שלא כדין



שלום,
בסיום העסקתי בחברה בה עבדתי כשנתיים מראשון עד חמישי (בלי ימי שישי, שכר גלובלי), נאמר לי כעת שיקזזו לי על כל ערב חג שהיה בספטמבר ימי חופש כי זה יצא באמצע השבוע, יום שממילא אני לא אמור לעבוד וגם לא ביקשו ממני לעבוד כמובן.
האם יכולים לקזז ימי חופש באופן שרירותי וכשאני יודע בדיעבד שבמקום פדיון יורידו לי על ימים שלא עבדתי ושוב, גם לא נתבקשתי להגיע לעבודה על ידי המנהלים שלי?
תודה מראש



שוב שלום,
רציתי לעדכן שהמעסיק כותב לי עכשיו שלמרות שהייתי בעבודה מה 01/09 עד ל 30/09 כולל, עם הודעה מראש מסודרת, עבדתי סך הכל 12 יום בספטמבר בגלל חגים, ועם תוספת חג ביחד זה מגיע לסכום של 6500 מתוך 8000 ברוטו של שכר גלובלי במקור. זה אמור להיות תקין? עבדתי חודש שלם לדעתי...
שוב תודה על ההכוונה.



במידה והינך עובד במשכרות חדשית, עליך לקבל את שכרך הרגיל המלא ללא קשר לימי החג שחלו באותה תקופה



תודה רבה על המענה המהיר!
רציתי לשתף את תשובת המעסיק לכך שלא קיבלתי שכר גלובלי שלם בגלל חגים:

"בחודש ספטמבר היו 5 ימי חג. עפ"י חוק עובד זכאי לקבל את ימי החג בתנאים הבאים:
1. ותק בעבודה של 3 חודשים ומעלה
2. במידה והעובד עבד יום לפני החג ויום לאחר החג".

האם יש דבר כזה תנאים לקבלת שכר גלובלי כשיש חגים?

תודה שוב!



אני עובד במעדניה בתור טבח כ8.5 חודשים ובמעמד רעיון העבודה סיכמתי עם המעסיק על משכורת חודשית בגובה 11000 נטו, שכללה בתוכה את הנסיעות ובעדה סוכם שאני אעבוד בין 200-210 שעות חודשיות.
לפני יומיים המעסיק הודיעה לי שהשכר שמשולם לי מדי חודש לא כלכלי לו והוא מתכוון להוריד לי אותו ולהעביר אותי לשכר שעתי.
היום קיבלתי ממנו תלוש המדמה את שעות העבודה שלי כפי שהוא מעוניין לשלם לפי 200 שעות חודשיות והמשכורת שלי פחתה ב2000 שקל.
אשמח ליעוץ מגורם מקצועי כיצד לפעול ומה עליי לעשות.



במידה והורעו תנאי ההעסקה ניתן להתפטר, ולתבוע את ההפרשים המגיעים. במידה והינך ממשיך לעבוד יחולו התנאים החדשים



כשמודיעים למעסיק על התפטרות ונותנים הודעה מוקדמת, האם ההודעה צריכה לכלול 30 יום בדיוק או שבעצם מדובר בחודש קלנדרי?



ההודעה היא לפי מספר ימים, ואינה משתנה בחודש קצר או ארוך



בתלוש המשכורת האחרון שקיבלתי ממקום עבודה שממנו התפטרתי ראיתי שנותנה יתרה של פחות מ- 1 ימי חופשה שלא שולמה (על שאר הימים שולם פדיון חופשה).
המעסיק אמר לי שלא משלמים של חלק של יום חופשה.
האם זה נכון?



אין חובה לשלם בגין חלקי יום חופשה



שלום
המטפלת שלנו הועסקה במשך 8 חודשים .
כל חודש הפרשנו לפנסיה ( חלק של מעביד ) וביטוח לאומי לפי חוק.
מאחר והיא הועסקה פחות משנה - אינני נדרשת לשלם פיצויים לפי חוק
האם עלי להפריש פיצויים לקרן הפנסיה למרות שאינני מחויבת בתשלום פיצויים ?



ההפרשה לפנסיה כוללת גם פיצוי פיטורים חלקיים ( 6% ), אינך מחוייבת בתשלום פיצויים מעבר להפרשה זאת



הפניסה מתחלקת ל :
הפרשת מעסיק -%6.5
הפרשת עובד - %6
הפרשת פיצויים - X
הפרשתי 6.5 אחוז בהפרשת מעסיק
האם עלי לשלם גם עבור פיצויים ?



ככל שלא הורשו כספים לפיצויים עליכם להשלים שיעור של 6% לתקופה בה חלה חובת ביטוח, אם הגיעה עם ביטוח קודם החל מהחודש הראשון ואם לא היה בידה ביטוח החל מהחודש השביעי



קבלתי מהרוpא 11 ימי מחלה בגין מחלת ילד.
הימים כללו ערבי חג וחול המועד של חג.

המעסיק טוען שבימי ערבי חג וחוהמ הוא לא מוחיב לתת לי יום מחלה מלא כי אלו ימים שממלא לא הייתי עובדת בהם.

האם זה נכון?

לא מצאתי בכלל אזכור לנושא הזה בחוק

אשמח להכוונה בנושא



לפי הוראות החוק "לגבי עובד בשכר שעבד עבודה מלאה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה – תהא תקופת המחלה כל ימי מחלתו, למעט ימי מנוחה שבועית וחגים"
מכאן אם מדובר בימים שאינך צריכה לעבוד בהם ( ימי מנוחה) אין לכלול אותם בימי המחלה



תודה על התגובה,

אצלנו מקובל שניתן לעבוד בחוה"מ אך מקובלת בחירה של עובד לא לעבוד וכמובן שזה על חשבונו.

גם במצב הזה לא משלמים יום מחלה?



העקרון המנחה הוא שהעובד לא יקבל מעבר למה שהיה רגיל לקבל קודם, בהפחתה של יום המתנה ו 50% לשני הימים שאחריו דהיינו 2 ימים.
אם הבנתי נכון לשיטתך כאשר הינך חולה, את זכאית לקבל שכר גבוה יותר מאשר כאשר הינך עובדת דבר שאינו עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק



אשמח לקבל אישור ממה שהבנתי בחוק.

יום מנוחה- הינו כדוגמת יום שישי או חגים שאין בהם חובת עבודה כלל.

יום חוה"מ הוא יום עבודה רגיל לכל דבר- ז"א כאשר אני לא עובדת אני משלמת עליו ביום חופש מלא על חשבוני, או לא מקבלת עליו כלל.

האם דין יום מחלה ביום חוה"מ/ ערב חג לא דינו כיום חופשה כנ"ל?

ושוב תודה רבה על המענה!



הזכות לדמי חג נובעת מצו הרחבה ולא מהחוק, ההגדרה יום מנוחה כפי שציינת. וכן גם לעניין חול המועד וערב חג



אני עובד בחצי משרה לפי שכר גלובלי (חצי חודשי ) , זאת אומרת כל חודש 13 ימי עבודה עבור שכר כ-5000ש"ח.
בחודש ספטמבר 2021 מעסיק הוריד לי 4 ימי חופש כי עבדתי בפועל רק 9 ימי עבודה( ימי עבודה שלי נפלו על ימי חג). השכר נשאר ללא שינוי.
האם המעסיק התנהל נכון כי ידוע שימי חג לא מורידים כימי חופש?
אודה על תשובתכם.



נראה כי המעסיק שגה והינך זכאי לדמי חגים, המעסיק לא היה אמור להוריד משכרך ימי חופשה



שלום רב, אני עובדת כבר שנים כשכירה במשרה חלקית, במשמרות קבועות בימים קבועים. עובדת שעתית. בספטמבר נפלו הרבה ימי חג על ימי משמרת שלי, ולכן כמעט ולא עבדתי. מה דינם של ימים אלה על פי החוק? אולי אני טועה, אבל זכור לי שהמעסיק חייב לשלם לי עליהם אחוז כלשהו מהמשמרת, מבלי להוריד לי אותם ממכסת ימי החופש שלי. זה נכון? תודה!



ככל שלא עבדת בחג הינך זכאית לדמי חג אשר דינם כדין שכר, התנאים לקבלת דמי חג, ותק בעבודה של מעל 3 חדשים וכן עבודה ביום שלפני החג וביום שאחריו.
יצויין כי קיימים צווי הרחבה בהם תנאים מיטיבים



שלום,
לאחרונה פוטרתי מעבודתי.
יש לי כמה שאלות.

1. יש בידי הקלטה של השימוע שבה המעסיק מודה בצורה ברורה שהעסיק אותי יותר מ-12 שעות ביום (כולל שעות נוספות), אותן עבדתי כדי לעמוד ביעדים שהציב לי המנהל הישיר. בהקלטה הוא אומר שהוא היה מודע לכך אך לא מנע זאת. הבעיה היא שאין דוחות נוכחות שמוכיחים זאת מאחר ומעולם לא ניתן לי כרטיס להחתמת נוכחות כמו שניתן לכל שאר העובדים.
האם ההקלטה לבדה היא ראיה מספיקה כדי לתבוע?

2. הזמן שעבר בין השימוע להחלטה על הפיטורין הוא 16 ימים קלנדריים, בהם חוויתי אי ודאות, לחץ וחרדה. אציין שאני מטופל בכדורים פסיכיאטריים נגד דיכאון והפרעה טורדנית כפייתית. האם ניתן לתבוע על עוגמת נפש או נזק נפשי?
* אציין שבשימוע הובטח לי שלא ישאירו אותי באי ודאות וההחלטה תתקבל במהירות ושוב, הכל מוקלט.

3. שני תלושי השכר האחרונים נשלחו לתיבת המייל של העבודה אך אין לי כבר גישה אליה מאחר ופוטרתי. האם זה נחשב שלא קיבלתי תלושי שכר מהמעסיק מה שמהווה עבירה פלילית?

4.בתקנות השכר נקבע כי מעסיק חייב להחתים את העובד על טופס מיוחד כדי לשלוח לו תלושי שכר בצורה אלקטרונית. מעולם לא החתימו אותי על הטופס הזה וכל תלושי השכר נשלחו כקובץ PDF למייל של העבודה. האם ניתן להוסיף סעיף זה לתביעה?

תודה על העזרה.



ככל שלא קיבלת גמול עבור עבודתך בשעות נוספות הינך יכול להגיש תביעה בהסתמך על ההקלטה או עדויות גם בע"פ. לעניין מועד מתן התצגובה אין מועד שנקוןב בחוק וניתן לטעון כי הינך זכאי לשכר עבור ימי ההמתנה לתגובה. ניתן לטעון לעוגמת נפש והדבר נתון לשיקול דעתו של השופט בתיק. לעניין תלושי השכר נראה כי מדובר בעניין טכני ולא יפסק פיצוי, בכל מקרה מומלץ לקבל יעוץ אישי להגשת תביעה, נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה



האם מותר לחייב עובד להתחסן ואם לא אז שהעובד יעשה את הבדיקות על חשבונו . האם מותר להם לחייב את העובד לשלם ?
מודה לכם על תשובתכם למפרע .



המעסיק רשאי לדרוש בדיקות על חשבון העובד



שלום רב, אני מורה במשרד החינוך. בעלת תואר שני, שנמצא ברשותי בטרם התחלתי עבודתי במשרד החינוך .שילמתי עליו בעצמי והוא כלל אינו קשור לחינוך. משרד החינוך נוהג לממן לכלל המורים שהשלימו ותק מתאים במערכת , לימודי תואר שני. המשרד טוען שזכות זו לא עומדת לי, כיוון שיש ברשותי כבר תואר שני, אף שכפי שציינתי למדתי באופן עצמאי במימון שלי עוד לפני שחשבתי להיות מורה. האם זו אפליה? שכן, מורים אחרים זכאים ונהנים מהטבה זו ואני לא,מה גם שהלימודים הם לצורך התמקצעות ולא קבלת הטבת שכר.



לא נראה כי מדובר באפליה, ואין כל חובה לממן עבורך לימודים נוספים או לפצות אותך בגין לימודיך בעבר



אבל אם למורים אחרים נותנים ולי לא, לא מדובר באפליה? נכון שהמעסיק איננו חייב לממן, אך הוא מציג זאת כחלק מתנאי ההעסקה, הטבה שניתנת לעןבדים. והוא שולל ממני את ההטבה הזו ללא סיבה מוצדקת.



לטעמנו מדובר באבחנה לגיטימית ולא אפליה, אך יתכן ותקבלי גם חוות דעה שונות



שלום רב, שאלתי בנושא עבודת לילה ומשמרות
אני עובדת במוסד רפואי גדול מזה 23 שנה. עבדתי כנדרש מתפקידי בעבודת משמרות- בוקר, ערב, לילה וסופי שבוע. לאחר מספר שנים הפסקתי לעבוד במשמרות לילה, לנוחיות כל הצדדים (עבודה מתגמלת, לכן אחרים שמחו לבצע אותן במקומי). אחרי יותר מ-10שנים שלא שובצתי במשמרת לילה, הוחלט לחייב אותי לבצע משמרת לילה.
שאלתי: האם ניתן לחייב אותי במשמרות לילה? האם מותר לי לסרב? האם מהלך זה נחשב להרעת תנאים? מהם זכויותיי בנושא? כיצד עליי לנהוג למיצוי זכויותיי?
תודה, עדנה



כעקרון זכותו של המעסיק לשנות את סדרי העבודה, וזכותך לסרב ולהתפטר.
האם מדובר בהרעה מוחשית יש לבדוק באופן מסודר ולא ניתן לתת תשובה במסגרת הפורום. ככל שהינך מבקשת למצות את זכויותייך עלייך להגיע למשרדנו לפגישת יעוץ אישית כדי לקבל נתונים נוספים. טלפון לתאום פגישה 03-5174455



היי אני לא מחוסן עקב כך שאני מפחד (אני סובל מפעימות מוקדמות והרופא שלי לא מסכים לתת לי פטור) אני עובד במוקד והחל מיום ראשון הם דורשים ממני לעשות 2 בדיקות בשבוע ולהציג להם תו ירוק. למיטב הבנתי אין חובה על עובד כמוני להציג תו ירוק על פי התקנות החדשות כי אני לא עובד עם ציבור הלקוחות. מצד שני יש במוקד המון אנשים. האם מותר להם לחייב אותי?



הדרישה לגיטימית לאור הסיכון לעובדים אחרים



היי אני עובדת בעבודה עם משכורת על פי שכר שעתי, ורציתי לדעת האם אני זכאית לתשלום על החגים למרות שאני לא עובדת בהם. והאם זה תלוי בתנאים מסויימים?



הינך זכאית לתשלום עבור ימי החג בהם נעדרת מעבודתך, ובתנאי שעבדת מעל 3 חדשים באותו מקום וכן עבדת יום לפני החג ויום לאחריו. יצויין כי קיימים בענפים מסויימים צווי הרחבה הקובעים תנאים אחרים מקלים אך הדבר דורש בדיקה פרטנית



אהלן בתאריך 31.08.21 

התחלתי חפיפה ברשת סלולר ואביזרים, מכיוון שהיינו בתקופת חגים המעסיק אמר שיוציא לי טופס 101 לאחר החגים, מה שיצא שעבדתי 8 ימים 3-6 שעות עבודה במהלך כול משמרת.

לאחר שבחנתי את מקום העבודה וראיתי את ההתנהלות שם החלטתי שאני לא מעוניין להמשיך במקום העבודה.
שלחתי הודעה למעסיק על הפסקת העבודה וגם שלחתי לו בקשה לתשלום על ימי החפיפה.

מאז המעסיק לא עונה לי, האם אני יכול לתבוע את המעסיק ולקבל שכר על ימי החפיפה?

נ.ב
אחת הסיבות שלא רציתי להמשיך זה שבמהלך העבודה הייתה תקרית עם שוטרים, אחד העובדים נתפס ללא מסיכה והייתה שם התנהלות פיראטית כולל של המעסיק מולם...

ולאחר שראיתי את ההתנהלות החלטתי שאני עוזב אך לא ציינתי את העובדה הזאת בפני המעסיק.

תודה על המענה



הינך זכאי לתשלום עבור ימי החפיפה, וניתן להגיש תביעה בנושא. יש כמובן לבחון האם חתמת על חוזה כלשהו טרם התחלת העסקתך



האם למעביד מותר להשתמש בהודה ואטסאפ בא נאמרו דברי ביקורת נגד עובד אחר לביןאדם שהוא גם עובד חברה והשתמש בהודעה הזאת לסכור חשבון אין פה פגיעה בחברה או כל חומר סודי אלא דברי ביקורת וסרקסטיות המעביד מנסה להשתמש בחומר זה כעילה לפיטורים האם אין פה פגיעה בפרטיות האם אין זה עובר על החוק



ברגע שנשלחה ההודעה היא אינה פרטית, והנמען וכן המעסיק שהגיעה לידיו ככל הנראה מהנמען רשאים להשתמש בה.



לעו"ד שלום רב,

ברצוני לברר בנוגע לסוגיית התעמרות בעבודהמנהל במקום העבודה התעמר עליי, צרח וקילל והרים את ידו ( לא נגע בי ) היה מרחק בעלים של המקום שמעו על מקרה שהתחיל בבוקר לא עשו דבר , וכשחלק מהבעלים הגיעו למקום העבודה באותו יום לא עשו דבר, וגם לא לאחר מקרה שני שהיה באותו יום. חיכיתי לשעות הערב לראות לקבל טלפון או הודעה אך כלום לא הגיע. בחרתי לשלוח אלייהם הודעה חריפה והם היו בהלם ממני, ואמרו שהם לא ידעו מזה וזה לא לטלפון ומחר יטפלו בכך, הטיפול היה זה שאני והוא לא מדברים זה עם זה. מקרים אלו היו לפני ראש השנה



מקרה נוסף קרה היום עם לקוח, האם לקוח שמקלל ומדבר לא יפה גם נקרא התעמרות?

השפיל וצעק עליי , והלך להתלונן בפני הבוסים, בוסית אחת נכנסה לחנות ואמרה אני יברר את זה יותר מאוחר , תוך כדי שהלקוח צועק , הבוסית לא דיברה לשאול מה קרה שאני הוא המעורב בסיפור, אלא פנתה למישהי אחרת במקום העבודה שכלל לא היתה מעורבת ולא נכחה בכל הסיטאוציה, סיימתי את העבודה ועדיין לא פנו אליי כלל לשמוע את הצד שלי. האם יש לי פה עילה שאני יכול להתפטר עכב התעמרות וזכאי לפיצויים כמו שמפטרים אותי ואני זכאי לחתום אבטלה?

אשמח לתגובה,
עובד במקום מעל שנתיים

תומר



מקרה חד פעמי אינו בגדר התעמרות, לאור כלליםפ שנקבעו בפסיקה ובהצעות החוק שבנושא, נדרשת התנהגות חוזרת ונשנית משך חדשים. קללות של לקוח אינם בגדר התעמרות, לאור האמור לעיל מומלץ טרם קבלת החלטה על התפטרות לקבל יעוץ פרונטלי.



«   «הבא   | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close