פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

לעו"ד שלום רב,

אני עובד במקום עבודה מזה שנתיים ו7 חודשים, עברתי להתגורר לפני 9 חודשים במרחק של מעל 60ק"מ ממקום העבודה, בכל זאת נשארתי במקום העבודה בגלל הקורנה, כן קיבלתי העלאה בתשלום של הדלק אך בפועל מתקזז בתוספת של המשכורת וההוצאות של ההורדות כגון מס הכנסה ביטוח לאומי וכ"ד.

הגעתי להחלטה שאני רוצה להפסיק לעבוד שם, הבריאות שלי פיזית ונפשית לא משתלם לי והנסיעות המכונית שלי פרטית שעושה קילומטרים ובלאי, ומעביר 4 שעות על הכביש כל יום ביומו

מבקש לדעת האם אני שאתפטר האם יש לי זכויות שאני יכול לקבל את הכל? בגלל שעברתי לעיר מגורים רחוקה מעל 30ק"מ למרות שעברו 9 חודשים מאז שעברתי והמשכתי לעבוד בכל זאת.

אך בגלל הקורנה עשיתי זאת.

בנוסף האם מגיע לי תשלום לאחר שאני מתפטר תשלום על ימי החופשה שלא לקחתי וכן הצטברו ?

ימי מחלה אני מבין שאין תשלום גם בגין שנשארו לי ימי מחלה שלא מימשתי

אודה לתגובה

זאב



עצם מעבר הדירה למקום מרוחק אינו מזכה בפיצוי פיטורים, מעבר למעבר ל 40 ק"מ בצרוף עם נסיבות אחרות המפורטות בחוק ובתקנות פיצוי פיטורים יכול לזכות. גם אם היו מתקיימות נסיבות הנוספות לאור העובדה כי המעבר היה לפני 9 חודשים נראה כי ההתכנות לקבלת פיצוי פיטורים בספק גדול. במידה ותתפטר הינך זכאי לפדיון חופשה צבורה, אינך זכאי לפדיון ימי מחלה צבורים



היי שלום,
בתאריך 9.9.21 זומנתי לשימוע שאמור להיות ב12.9.21
כלומר, אני צריכה להגיע לעבודה עד 12.10.21
יש לי צבירה של ימי חופש שאותם אני רוצה לנצל ע״פ חוזה העבודה שלי,בו כתוב כי אין לצבור ימי חופשה אלא לנצלם עד סוף השנה האזרחית.
האם אני זכאית לממש את ימי החופשה המהלך ההודעה המוקדמת? במידה ויש התנגדות למנהל?



ניצול חופשה הינו אך ורק בתאום ובהסכמת המעסיק



שלום רב, אני עו"סית במחלקת רווחה ברשות מקומית. יצאתי ללימודי תואר שני בעבודה סוציאלית. הרשות החתימה אותי על טופס לפיו אם אעזוב את מקום העבודה ב 6 השנים הבאות עלי לשלם את חצי מיום העבודה אותו אני מחסירה בעקבות הלימודים. האם מסמך כזה הוא חוקי?



כעקרון ההסכם חוקי, המעסיק אינו חייב לממן עבורך לימודי תואר שני אשר יכולים לשמש אותך במקומות עבודה אחרים



האם דמי החופשה החודשית של עובד תלויה במספר שעות העבודה באותו חודש. זאת אומרת אם בחודש מסויים עבדתי חודש מלא אני מקבל יום חופש ואם עבדתי חצי חודש אז מגיע לי חצי יום. ובכלל כמה ימים לחודש או לשנה מגיעים לי.



לפי החוק אין קשר בין שיעור המשרה ומספר ימי החופשה הנצברים, משקל שיעור המשרה יבוא בחישוב השכר היומי הממוצע לצורך התשלום.
בפרקטיקה יש מעסיקים שנוהגים לצבור ימי חופשה באופן יחסי כל חודש ולשלם לפי תעריף מלא



שלום,
אני עובד בחברת הייטק, בעקבות הקורונה יצא שצברתי יחסית הרבה ימי חופשה.
כיום יש לי כ30 ימי חופשה.
אני מתכנן להתפטר מהעבודה לפני סוף השנה הקלנדרית.
האם המעסיק מחוייב לפדות את כל ה30 ימי חופשה בעת סיום העסקה?

תודה



קיימים בחוק כללים לצבירת חופשה ויש לבדוק את הנתונים הספציפיים כדי לתת מענה, יחד עם זאת קיימים פסקי דין לפיהם מספר ימי החופשה שמופיע בתלוש השכר יעמוד לפדיון, מהנימוק כי תלוש השכר מהווה מעין הסכמה או חוזה בין הצדדים



היי, תודה מראש על העזרה!
התפטרתי ונתתי חודשיים התראה בהודעת התפטרות אך אני רוצה להוריד את זה לחודש שזה מה שאני צריכה לתת לפי חוק ולפי החוזה. מותר לי לשנות למרות שבהודעת התפטרות כתבתי שאשאר עוד חודשיים?



אם מיום ההודעה על השינוי ועד מועד ההתפטרות יש חודש , נראה כי אין מניעה . אחרת יתכן והמעסיק יהיה זכאי לדמי הודעה מוקדמת
רצוי כמובן לעשות זאת בתאום עם המעסיק



שלום רב,
אנו מעסיקים בעמותה מדריכים העובדים באופן קבוע לאורך זמן, כפרילנסרים.
האם מבחינה משפטית חלה חובה אחרי פרק זמן מסויים להתייחס אליהם כאל עובד המועסק בתלוש? כלומר האם קיימת חובה ליחסי עובד מעביד?



אין תקופה לאחריה צריך להתייחס אל פרילנסרים כעובדים, קיימים בפסיקה מבחנים לקביעת מעמדם של הפרילנסרים ונגזר מזה זכויותיהם.
בכל מקרה של העסקת פרינסר יש להסדיר את ההתקשרות בחוזה מסודר כדי להמנע מתביעות לזכויות סוציאליות.
מומלץ במקרה שתארת לקבל יעוץ פרטני כיצד להתמודד עם הנושא
אשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



שלום רב,
אני עובדת בעירייה.
מנהל המחלקה בה אני עובדת, צרף לתיק האישי שלי מסמך תלונה. לעומת זאת לא צרף לתיק האישי
מכתבי תודה שקיבלתי מגורמים שונים.
האם זו עילה לתביעה בגין התעמרות מנהל?
בנוסף לא מתירים לי לעיין בתיק האישי. האם זו זכותי לעיין בו?



זכותך לעניין בתיק האישי, אין הגדרה ברורה וחד משמעית מה צריך להכנס לתיק ומה לא , לא נראה כי מדובר בהתעמרות



רופא תעסוקתי של קופ"ח הורה למעסיק על תנאים והגבלות לגבי העסקתי בעקבות ממצאים רפואיים שאינם מחלת מקצוע או תאונת עבודה אלא מחחה כרונית ומעבר לכך עוד כמה עניינים רפואיים המצריכים התערבות ניתוחית. בהמשך להגבלות הציע הרופא למעסיק למצוא לי תפקיד חעלופי ובמידה ולא ימצא תפקיד מתאים אז על חופשת מחלה לשלושה חודשים.
צכרגע המעסיק החליט להוציא אותי לחלת עד לשלושה חודשים. האם אני זכאי לתבוע אובדן כושר עבודה בביטוח לאומי ובביטוח דרך קרן הפנסיה?
תודה מראש על תשובתך.



המעסיק מנוע מלהוציא אותך לחל"ת בנסיבות שתארת, ממליץ על קבלת יעוץ אישי.
אשמח לעמוד לרשותך 03-5174455



שלום רב,

אני שומר מצוות. עובד כמדריך חקלאי. אחרי ראש השנה מתחילה שנת שמיטה לכן הודעתי כי אאלץ לקחת חופשה ללא תשלום לשנה. המעסיק שלי מבקש ממני להתפטר. בתגובה בקשתי תפקיד אחר בחברה למשך שנה זו אך בקשתי לא התקבלה.

אשמח לקבל את חוות דעתך בעניין זה מבחינת החוק.



ניתן לאמר כי מדובר באפליה עקב אמונה דתית, אך נראה כי בנסיבות העניין אין בסיס מוצק לטענה זאת.
זכותו של המעסיק לנהל את עסקו וזמינותך לעבודה הינה מאושיות העניין, העדרות של שנה אינה סבירה, והמעסיק אינו יכול להשאיר את המשרה ללא איוש אטו באיוש זמני במשך תקופה ארוכה כלכך.
אין למעסיק כל חובה לאשר לך חל"ת.



תודה על תשובתך המקצועית.
המעסיק מבקש ממני להתפטר ובכך בעצם ימנעו ממני פיצויי פיטורים.
מה עלי לעשות?
אודה על תשובתך.



כדי לתת יעוץ מה ניתן לעשות יש לקבל יעוץ אישי, יתכן וניתן לטעון כי מעצם קבלתך לעבודה כאדם דתי היתה ידיעה כי לא תוכל לעבוד בשנת השמיטה.
אשמח לעמוד לרשותך לתאום פגישה 03-5174455



היי רוצה לוודא אם המעסיק מוציא לחלת בחודש ספטמבר שנת 2021, אני זכאית לדמי אבטלה?
בת 25



הסדר החל"ת הסתיים ב 1.7.21, עם זאת ניתנו מספר הקלות למי שפוטר או הוצא לחל"ת לאחר יולי 21 ועד 30.9.2.
תקופת האכשרה לקבלת דמי אבטלה/ חל"ת קוצרה ל 6 חודשים בלבד מתוך 18 החודשים שקדמו ליום הרישום בשירות התעסוקה.
עובדים שפוטרו או שהוצאו לחל"ת של לפחות 30 יום בין 01.10.2021 ל-31.12.2021 יהיו זכאים לדמי אבטלה גם אם צברו תקופת אכשרה של 10 חודשים בלבד מתוך 18 החודשים שקדמו ליום הרישום בשירות התעסוקה.
תקופת הזכאות המירבית נקבעת בהתאם לגיל ולמצב המשפחתי, ניתן לעיין בטבלאות באתר הבטוח הלאומי.



שלום
אני עובדת במשק בית 4 ימים בשבוע 3 שעות ביום באותו הבית כבר שנתיים וחצי.
הבעלים חזרו מחו"ל ונכנסו לבידוד. יצא שנמנע ממני להגיע לעבודה 4 ימים בגלל זה.
שאלתי, מי אמור לשלם לי על כך?
אציין כי בבידוד קודם שלהם,שולם לי לפי ימי מחלה שלי!! כך יוצא שימי המחלה שלי 'נוצלו' בגללם.
זה נשמע לי לא הגיוני ואולי קרתה כאן טעות..

אנא תעשה לי סדר כי המעסיק לא מעוניין שנמנה רואה חשבון (ששנינו נשלם לו) שילווה אותנו וישמור על זכויותינו בכל ענייני התשלומים בכלל.

מודה לך מראש



ימים בהם נמנע ממך לבוא לעבודה עקב בידוד של המעסיק אינם ימי מחלה אלא ימי חופשה, יצא שהמעסיק שילם לך ביתר, ימי החופשה הם על חשבונך וימי המחלה על חשבון המעסיק .



שלום,

המעסיק מחייב אותי לשלם עבורו את ימי חופשת הקורונה כפי שנקבע באותה תקופת מרץ-מאי 2020 וזו תקנת חירום שנחתם במשק הישראלי לאותה תקופת

"עובד שמעסיקו הוציא אותו לחופשה כפויה *בין התאריכים 22.03.20202 עד 18.04.2020* *או בין התאריכים 19.04.2020 עד 02.05.2020* היה רשאי לנצל עוד 14 ימי חופשה עד לסוף שנת 2020 (כולל החופשה המרוכזת בחג סוכות, ימי חג וערבי חג שבהם מקום העבודה של העובד סגור), גם אם לא עומדים לרשותו ימי חופשה צבורים, והוא יוכל לגרור את יתרת ימי החופשה השלילית עד ליום 01.01.2022.

לשאלתי; האם נושא זה בוטל,
יש הרבה תקנות חירום, האם יש שינויים של תקנות חדשות בנושא ?

תודה מראש על העזרה לימור



המעסיק יכול לחייב את העובד לצאת לחפשה כפויה, וזאת ללא קשר למצב החרום.
הציטוט בשאלתך ככל הנראה נוגע אך ורק לעובדי המגזר הציבורי שזכויותיהם בעניין זה עוגנו בהסכם קיבוצי, ככל שאינך עובדת במגזר הציבורי אינו רלוונטי לגבייך.
בשונה מעובדי המגזר הציברי אינך יכולה להכנס ליתרת חופשה שלילית ללא הסכמת המעסיק ו/או לגרור את היתרה עד סוף השנה.



שלום, בהמשך לתגובתך, אכן הנני עובדת בבית אקשטיין (ביהס לילדים על הרצף) לאחר בדיקה, המוסד חתום עם הסכם הקיבוצי , אך לא צויין בחוזה שלי עם ביהס על שום הסכם מסוג זה ומה ההשלכות לחיוב ולשלילה . כיום בתלוש משכורת רשום לי מס חודשים מינוס של מעל 100 ימים החזר למעסיק. ואין יכולת להחזיר חופשות עתידיות.)
מה הנכון לעשות?
מודה לך על כל העזרה



אין צורך שתהיה התייחסות בהסכם האישי. יש לבדוק האם ההוראות של ההסכם הקיבוצי במגזר הציבורי בעניין זה חלות עלייך מכח עבודתך במוסד חינוכי. בדיקה פרטנית ניתן לבצע אך ורק לאחר פגישה מסודרת במשרדנו



שלום,
פוטרתי מעבודתי בתפקיד ניהולי זוטר אחרי 3 שנות עבודה.
שבועיים אחרי שעזבתי בפועל ביקשו ממני לשוב באופן זמני. הם שילמו לי על החודש שהייתי בבית והשאירו לי את אותו שכר ותנאים אולם התפקיד הנוכחי שלי, שבינתיים כבר לא זמני מבחינתם, הוא משמעותית ברמה נמוכה יותר.
שורה תחתונה - יש בידיי מכתב פיטורין ומכתב המשך העסקה ברצף לתפקיד זמני.
אני בתפקיד הזמני הזה כבר ארבעה חודשים. אם אתפטר, האם אהיה זכאית לפיצויים?



ככל שהחלטת להתפטר עליך לתת התראה למעסיק, התשובה לעניין זסיום היחסים אינה חד משמעית ,
ניתן לטעון כי קיימת חזרה מהפיטורים, והסכמה מצידך לתפקיד המופחת. מצד שני נראה כי בהגדרה של חזרה זמנית המעסיק מאשר כי הפיטורים עדייין בתוקף אך מועד כניסתם לתוקף נדחה.



הגשתי תביעה להפרשי שכר הפיטורים וכן בקשה לצו עשה שיורה למעסיק לתת לי אישור לביטוח לאומי על חודשי העבודה שלי (הדיווח בתלושים היה חסר אך אין מחלוקת על תאריכי העבודה). האם אפשר וכדאי לבקש מביה''ד לקיים בהקדם ובנפרד את הדיון על הצו עשה ולא לחכות לסוף התביעה ?!



אין צורך לפצל, ניתן לפנות לביה"ד בבקשה, ככל שהעובדות אינן במחלוקת יתכן ויעתר לתת פס"ד חלקי בהסכמה או ללא הסכמה



שלום,
המעביד שלי עומד לפטר אותי לקראת סוף החודש. אני עובד בשכר גלובלי, אם הוא מפטר אותי שבוע לפני סוף החודש (לדוגמא ב 25 לחודש) איך יחושב השכר שלי על חודש אוגוסט?
תודה



הדבר תלוי במועד הסיום כפי שהמעסיק יקבע בהודעת הפיטורים, ככל שיקבע כי המועד הינו 25 לחודש , תקבל שכר עד 25 לחודש והיתרה תשולם כדמי הודעה מוקדמת



זומנתי לשימוע כשאני בחל״ת. האם אעבור לקבלת אבטלה כמפוטר? האם הספירה מתחילה מחדש? מה אומרת ״הודעה מוקדמת״ במצב הזה? יש לי ימי חופש שמגיעים לי, ודמי הבראה שלא קיבלתי- מה קורה עם זה? האם ימי המחלה שלי הולכים לאיבוד? אני בן 46. תודה על העזרה



ההזמנה לשימוע הלכה למעשה מפסיקה את החל"ת. הינך זכאי לכל הזכויות כעובד מפוטר פיצויים פדיון חופשה והבראה, למעט בגין תקופםת החל"ת. במידה ולא תועסק בתקופת ההודעה המוקדמת תהיה זכאי לחלף בתשלום.
לעניין דמי האבטלה הנושא מורכב יותר, מי שהפסיק לעבוד מ-2.7.21 ואילך, תביעתו לדמי אבטלה תיבדק בהתאם לתנאי הזכאות הרגילים לדמי אבטלה. עם זאת, ישנם מספר הקלות ושינויים שנעשו בתנאי הזכאות ובסכום דמי האבטלה.
אחד מתנאי הזכאות לדמי אבטלה הוא צבירת תקופת אכשרה של לפחות 12 חודשי עבודה כשכיר מתוך 18 החודשים האחרונים.
מי שהפסיק לעבוד מ-2.7.21 ואילך, יכול להיות זכאי לדמי אבטלה חלקיים אם צבר לפחות 6 או 10 חודשי עבודה.( מאתר מ.ל.ל )
למידע על קיצור תקופת האכשרה לחצו כאן.



תודה על המענה - לא הבנתי מה זו "תקופת ההודעה"... האם אקבל משכורת מהמעביד לאחר השימוע?
בשנה וחצי האחרונות הייתי בחל"ת - לפי מה שאתה אומר אני לא זכאי לאבטלה...

תודה על המענה



הינך זכאי להודעה מוקדמת, המעסיק רשאי להעסיק אותך בתקופה זאת ולשלם לך את שכרך או לפטר אותך על אתר, ולשלם לך את שווי ההודעה בכסף בתלוש האחרון



שלום
יש לי שאלה, שמעתי כשעובד שכיר או עצמאי, עבר ניתוח רפואי/ נפגע/ תאונה הוא זכרי לקבל משהו מקצבת פנסייה. האם זה נכון ובאמת יש דבר כזה. מדובר בעובדת בת 28. מראש אודה על תשובתכם!



במצבים בריאותיים שלא מאפשרים המשך העבודה, לאחר שעוברים ועדה רפואית.



שלום,
הגשתי מכתב פיטורים ביום 27.7.
באיזה שלב מעסיק צריך לתת לי טופס 161? אני אמורה לעבוד עד אמצע אוגוסט.
מתי בעצם מביאים אותו?
תודה מראש על התשובה



ניתן יהיה להנפיק טופס 161 רק לאחר ביצוע ההפרשות בגין חודש 7.21, דהיינו לאחר 15.08.21.
פרקטית התהליך אורך עוד כחודש לפחות .



שלום
עברתי ניתוח בעין והייתי בחופשת מחלה חודשיים 60 ימים קלנדריים סהכ 44 ימי עבודה.
כעבור חודשיים חזרתי באישור רופא תעסוקתי לעבוד 5 שעות ביום במקום 9 שעות.
כיוון שהייתה לי יתרה גדולה של שעות מחלה ביקשתי להשלים את שאר השעות בשעות מחלה וכך גם לשמור על 100% משרה.
לאחר 30 ימים קלנדריים נאמר לי עי מחלקת שכר שלא יישלימו לי עם שעות מחלה והפנו אותי לביטוח אובדן כושר עבודה.
האם אכן ככה זה?
והאם ככה נוהגים למרות שיש לי יתרה גדולה של שעות מחלה.
ואחדד את שאלתי ה30 ימי מחלה האחרונים לא היו ימים מלאים אלא 4 שעות ביום , האם גם במקרה הזה יש תקרה של 90 ימי מחלה או שבגלל שהם חלקיים ניתן להמשיך לנצל את יתרת המחלה?
תודה רבה מראש



אין בחוק דמי מחלה התייחסות לאופן החיוב, וצערי גם לא מצאתי פרשנות מחייבת בנושא
לאור האמור לעיל כל פרשנות הינה בגדר הסביר, ניתן להגיש תביעה כנגד המעביד ולהותיר לביה"ד את ההחלטה. כמו כן ניתן לפרט הנושא למוסד לבטוח לאומי ולהשאיר לו את ההתמודדות מול המעסיק ככל שיחליט



«   «הבא   | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40 | 39 | 38 | 37 | 36 | 35 | 34    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close