פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום רב.
לפני חודשיים התראיינתי למשרת מזכיר במשרד עורכי דין, בטרם הראיון נדרשתי למלא טופס מועמדות, המתנתי והשקעתי מזמני, על מנת לעבור את הראיון על הצד הטוב ביותר. רואיינתי על ידי צעירה, שיחה בת 20 דק' ולאחר מכן אמרה שתעדכן אותי. במשך ימים ארוכים חיכיתי לתשובה, ואף על פי שפניתי פעם אחר פעם (בוואטצפ, שם התכתבנו מתחילת ההליך) לא היה מצדה שום מענה.
ידוע שהחוק מחריג עסקים שמעסיקים עד 25 עובדים, אולם פה מדובר בחוסר סבירות קיצוני, היות ושלחתי מספר הודעות ופשוט "סוננתי".

האם ניתן לתבוע בגין עגמת נפש?



אין התכנות לתביעה הסיכוי לקבל פיצוי כאשר הוראות החוק אינן חלות, אפסי.



היי,

אני עובדת במקום עבודה 5 חודשים, הגשתי מכתב התפטרות, ואני מחוייבת לתת למעסיק 5 ימים כיוון שעל כל חודש נותנים יום.

רשמתי במכתב התפטרות שאני מסיימת בסוף החודש (שזה יוצא יותר מ 5 ימים שאני מחוייבת לתת).

השאלה היא אם אני רוצה לא להגיע לעבודה לאחר שסיימתי את ה 5 ימים לפי החוק זה אפשרי או שבגלל שרשמתי במכתב שזה עד סוף החודש זה בעייתי?

תודה..



קיימת התהחייבות חוזית מחייבת ( מעבר לקבוע בחוק ), אם לא תקויים בספק אם המעסיק יוכל לקזז דמי הודעה מוקדמת מבהלי להגיש תביעה, יחד עם זאת וכדי להמנע מהליכים מיותרים מומלץ להגיע לסיכום עם המעסיק



שלום, עבדתי בחב' מסויימת כמעט שנה (חב' גדולה, עבדתי דרכם במיקור חוץ). באופן קבוע בכל חודש שקיבלתי את השכר שמתי לב כי חלק מהשכר שלי לא שולם (פעם שכחו שעות, פעם לא קיבלתי תשלום על חג למרות שעבדתי, פעם השעות שולמו כשעות רגילות במקום שעות נוספות..). אפילו שפניתי אליהם על הורדות לא הגיוניות לא קיבלתי תשובות. ורק לאחר חצי שנה סוף סוף הם חזרו אלי בתשובה שהם עשו טעות והורידו לי דמי ב"ל בסך 12% במקום 3% ואני זו שהייתי צריכה לפנות אליהם לקבל את ההחזר. במשך שנה בכל חודש אני צריכה לרדוף אחריהם לקבל את מה שמגיע לי והם אף פעם לא מחזירים את החלק החסר במיידי - אלא מחכים לתלוש הבא כדי להחזיר לי את מה שחסר מהחודש הקודם. (זה הפך לשיטה קבועה כל חודש).
בחודש שעבר סיימתי את עבודתי אצלם (הגשתי התפטרות בצורה מסודרת ואפילו נתתי התראה של חודשיים, למרות שלפי חוק אני לא חייבת). נתתי להם את כל הזמן שיש להתארגן על גמר חשבון.
סיימתי את העבודה ב-26.03 וחיכיתי לחודש הבא בידיעה שלפחות הפעם יסתיימו כל הרדיפות אחריהם. אלא שגם הפעם זה לא נגמר. קיבלתי את תלוש השכר לפי הימים שעבדתי בפועל, אך הם לא עשו גמר חשבון, למרות שאמרו לי שהם עושים (הם לא פדו את ימי החופש ולא כלום). פניתי אליהם בנושא ושוב אני מקבלת תשובה שהם יעשו את גמר החשבון רק בחודש הבא - למרות שלפי חוק הם מחוייבים לעשות גמר חשבון עם התלוש האחרון (הייתי צריכה לקבל אותו ב-10.04).
האם זה נחשב להלנת שכר? (כי הם כן משלמים שכר בזמן, רק לא את כולו). ההתנהלות הזו נמשכת כבר שנה באופן קבוע ואני כל פעם זו שצריכה לרדוף אחריהם. עד כה לא קיבלתי מענה ולא את גמר החשבון. אני גם לא מוכנה לחכות לחודש הבא כפי שהם רוצים- כי אז הם ינצלו את זה להוריד לי שוב בתלוש הורדות לועד וכו' ואני אחוייב בתשלומים נוספים שבכלל לא צריכים להגבות ממני.
* במידה והם כן ישלמו גמר חשבון בחודש מאי (10.05) - זה אומר שאני נחשבת כמי שיחסי העבודה איתם נמשכו גם באפריל? (כי התחלתי לעבוד במאי 2021 ואז זה אומר שאני משלימה שנה) - אוכל להיות זכאית לדמי הבראה?

מה אני יכולה לעשות בנושא? האם יש לי עילה חוקית? (למשל אם זה כן נחשב הלנת שכר). תודה



הזכות להלנת שכר מתיישנת לאחר שנה או חדשיים לאחר קבלת ההפרש, כך שנראה כי חלה התיישנות. בכל מקרה ביה"ד אינו ממהר לפסוק פיצוי הלנה והוא רשאי אף להפחיתם במיוחד כאשר מדובר בטעות כנה. ממילא טעות בדווח בטוח לאומי אינה נראית כעילה המזכה בפיצוי הלנה.
פדיון חופשה אינו נושא פיצוי הלנה, במידה והתפטרת בטרם מלאו לך שנה ( מהיום הראשון לעבודה ועד היום האחרון בפועל) לא תהיי זכאית לדמי הבראה



שלום,
מדי חודש המעסיק שלי מוריד לי בתלוש הורדות "רשות" על רווחה, קולקטיב וארגון. (סכום לא מבוטל)
נאמר לי כי התשלומים האלה חובה ולא ניתן לוותר עליהם (למרות שהם ברשות). ביקשתי לדעת על מה התשלומים האלה ונאמר לי כי זה בגלל שהם עובדים עם הסכם קיבוצי והקולקטיב הוא ביטוח תאונות אישיות שניתן לעובדים. רק אז נודע לי שעל הביטוח כן ניתן לוותר. עד כה שילמתי על זה באופן קבוע מבלי שידעתי שיכולתי לוותר על ביטוח זה. שאלתי אותם מדוע הם מחייבים את העובדים מראש ללא הסכמתם. הם טענו שכל העובדים מחויבים אוטומטי, ועם תחילת העבודה הם מקבלים טופס ויתור כך שאם הם לא מעוניינים הם יכולים לחתום על טופס הויתור.
- כשאני התחלתי לעבוד מעולם לא קיבלתי את טופס הויתור הזה.
האם באמת מבחינה חוקית הם יכולים פשוט "לצרף" אותי אוטומטית לביטוח הקולקטיב של החברה מבלי שאחתום להם שאני מסכימה להצטרף? האם זה חוקי?

תודה



כדי לתת מענה צריך לקרוא את ההוראות הספציפיות בהסכם הקיבוצי, כעקרון יש ממש בטענתך ובמידה ויתברר כי התהליך אינו תקין ניתן להגיש תביעה ואפילו תביעה יצוגית.
נשמח לעמוד לרשותך 03-5174455



מנקה המדרגות בבניין המגורים שלנו התפטר לאחר שבקש העלאה בשכר וסורב. כעת מאיים בתביעה ודורש פיצויים על שנות עבודתו.(10 שנים).מה הדין לגביו וכיצד עלינו לפעול ולנהוג בעניין זה? האם זכאי לפיצויים או לא?



מתקיימים יחסי עובד ומעביד בין המנקה לבין הועד, אם התפטר יהיה זכאי לפיצוי הפיטורים במסגרת ההפרשות הפנסיוניות ללא השלמה בגבולות ההתיישנות של 7 שנים.
מומלץ לקבל יעוץ משפטי פרטני לאור הסיכון בחיוב בפנסיה , חופשה, הבראה ותנאים סוציאלים נוספים
נשמח לעמוד לרשותכם



האם הכוונה למשכורת בשנה כפול 7 שנים? או רכיבים נוספים?



במסגרת ההפרשות הפנסיוניות קיים חלק של תגמולים וחלק נוסף בגין פיצויי פיטורים, לגבי החישוב המדוייק ויתר השיקולים מומלץ בפגישה מסודרת



שלום רב, מעסיק שלי מחשב משרה מלאה לפי 182 שעות בחודש, גם אם החודש קצר (פברואר לדוגמה). בסוף החודש מוריד משכר בסיסי את השעות החסרות ל- 182 שעות. יש לציין שהוא משלם את שעות הנוספות כמו שצריך בהתאם לחוק. האם הורדה משכר בסיס את שעות החסרות ל 182 בחודשים קצרים היא חוקית?



ככל שהינך עובד בשכר חדשי, לא אמור להיות הבדל בין חודש קצר לחודש ארוך ( בהנחה שבחודש ארוך המעסיק אינו מוסיף לשכרך ), ככל שהינך עובד בשכר שעתי אופן החישוב נכון ואפילו מיטיב בנושא גמול עבודה בשעות נוספות



שלום רב. אני עובדת במקום עבודה הנוכחי ממספטמבר 2008. ומתכננת להתפטר בהתראה של חודש מראש ב1.6 (כלומר 30.5 יום עבודה אחרון אצל מעסיק נוכחי). האם אני זכאית לדמי הבראה ואם כן מתי אקבל אותו (האם עם המשכורת האחרונה) ולפי כמה שנות ותק? תודה רבה.



הינך זכאית לדמי הבראה, קשה לדעת מה החישוב המדויק מבלי לבדוק מה שולם לך בעבר. לאור הותק הרב נראה כי הינך זכאית ל 11 חדשים ( ולא 9 חדשים בלבד ספטמבר עד יוני ), לפי ותק של 14 שנים



שלום עו"ד ותודה רבה על תשובתך בנושא המודעה על חיפוש מחליף פוטנציאלי. רציתי לשאול, כתבת כי "השימוע ככל הנראה לא יהיה כדין אלא כדי לצאת לידי חובה". מה המשמעות של זה מבחינה חוקית - מה אני יכול לדרוש?
והאם תוכל להסביר לי, מה משמעותו של שימוע?



שימוע הוא הליך בוו ניתנת לעובד הזדמנות להשמיע את טענותיו כנגד הפיטורים, המעסיק צריך לבוא לשימוע בלב פתוח ונפש חפצה ולת לעובד התזדמנות אמיתית. במקרה של הפרה ניתן לקבל פיצוי כספי, בסכום שלא ניתן בשלב זה להעריך.



שלום.
נחשפתי לפני ימים אחדים, במקרה (דרך חבר), למודעת דרושים שפרסם הבוס שלי בו הוא מחפש עובד למשרה שלי. במילים אחרות, הבנתי דרך המודעה הזאת שיש כוונה לא להמשיך להעסיק אותי.
כל זה - כאשר לא נערכה איתי שום שיחה בנושא ואני לא יודע מכלום.
רציתי לשאול האם זה חוקי/מקובל לעשות דבר כזה? לפרסם מודעת דרושים למשרה של עובד שאינו יודע עדיין שהוא הולך להיות מפוטר, לא נערך לו שימוע וכו'?
תודה רבה.
משה



אין מדובר בהודעת פיטורים. זכותו של המעסיק להתארגן עם מחליף פוטנציאלי טרם השימוע. יחד עם זאת הדבר מעיד על כך שהמעסיק קיבל כבר החלטה והשימוע ככל הנראה לא יהיה כדין אלא כדי לצאת לידי חובה. בשלב זה אין הרבה מה לעשות חוץ מאשר לתעד את המודעה והראיונות. במידה ותפוטר ניתן יהיה לטעון בשימוע וכן להגיש תביעה



בהמשך לשאלה הקודמת, אם אני אחליט שלא עובדים בערב חג השני, אז לעובדת מגיע תשלום על יום חופש שצריך לנכות לה אותו ע"ח מה שצברה - נכון?
תודה מראש!!



אין מניעה להוציא עובד לחופשה בערב החג, התשלום כמו כל יום חופשה אחר



שלום רב, התחלתי להעסיק עובדת במשרה חלקית של 4 שעות 5 ימים בשבוע.
ראיתי שמי שעובד בערב חג שני 7 שעות, מקבל תשלום של 8..
מכיוון שהיא עובדת רק 4 שעות (מ-8 עד 12) אני לא צריך לשלם לה יותר , נכון?
תודה מראש,
צביקה



לעניין התשלום בערבי חג יום עבודה קצר כקבוע בחוק שעות עבודה ומנוחה אין משמעותו כי יש לשלם 8 שעות במקום 7, אלא שגמול שעות נוספות משולם מהשעה השמינית ולא התשיעית.
לגבי התשלום לעובדת אינך חייב בתוספת כלשהי בערבי חג



הודעתי למעסיק שלי על התפטרותי (לאחר למעלה מ3 שנים) וסיום עבודתי כפי שנדרש ע"פ חוק - 30 ימים. בשיחה אישית איתו הוא שאל האם אוכל להמשיך לעבוד מעבר לפרק הזמן שציינתי בהודעה המוקדמת. עניתי בחיוב והסכמתי לדחות את מועד הסיום בעוד כשבועיים. מסיבות אישיות אני מעוניין לסיים את תפקידי בתאריך כפי שמופיע בהודעה המוקדמת ולכן, פניתי למעסיק בעניין אך הוא התנגד לכך בטענה שעליי לכבד את מה שהוסכם בשיחה בינינו.

השאלה שלי היא:

האם אני חייב להמשיך לעבוד עד התאריך שהוסכם בינינו בשיחה או שאני יכול לסיים תפקידי במועד המקורי?



עליך לכבד את ההסכם בינכם, המעסיק הסתמך עלמצידו הסיכום .
יחד עם זאת ספק אם המעסיק יוכל לקזז את דמי ההודשעה המוקדמת במידה ותסיים במועד המקורי. מומלץ במקרה זה לשוחחעם המעסיק ולהגיע לסיכום חדש.



עבדתי בעבודה זמנית של שבוע , uביטוח לאומי מבקש מכתב הפסקת עבודה , אז ביקשתי מהמעסיק והוא אומר שאני אכתוב מכתב התפטרות , והשאלה היא למה ? הרי העבודה נגמרה זה היה פרוייקט זמני , אז למה הוא רוצה שאכתוב מכתב התפטרות הרי לא התפטרתי ...



המעסיק חייב לתת מכתב המאשר תאריך התחלה וסיום. המעסיק יכול לרשום במכתב כי הסיבה לסיום היא תום חוזה לתקופה קצובה.



השאלה שנשאלת למה המעסיק רוצה שאכתוב שאני התפטרתי ז? הרי לא התפטרתי זו עבודה זמנית



אם סוכם מראש על תאריך הסיום המעסיק הוא זה שצריך להודיע כי אינו מחדש או מאריך את ההסכם. לגבי השאלה מדוע המעסיק מתנהל כפי שתארת. רק לו הפתרון



קיבלתי משכורת 508 שח , על משכורת זו הורידו מס הכנסה , האם זה הגיוני להוריד מס הכנסה על סכום זה ? אציין שאין לי עוד הכנסה



יתכן ולא חתמת על טופס 101 ניתן להסדיר זאת מול המעסיק



חתמתי על טופס 101 , מה יכולה להיוח סיבה נוספת להורדת מס הכנסה



שלום,

המעביד שלי מתעקש לקבוע לי פגישה איתי ועם מנהלו (לא דבר שבשגרה) בשאלתי מה נושא הפגישה כדי שאוכל להתכונן- מתחמק.

האם המעסיק מחוייב לומר לי מה נושא הפגישה?

ציינתי את המייל שלי, אשמח לפגישת ייעוץ אם יש צורך



המעסיק אינו חייב למסור מה מהות הפגישה. יחד עם זאת לאור הסרוב מומלץ להקליט את הפגישה



שלום שמי אשר עובד קבלן במקום ממשלתי אוספים אותי בשעה 6.35 בבוקר יורד בשעה 7.30 בבוקר עובדי מפעל משלמים להם 20 שעות זמן נסיעה גלובלי לחודש לי לא משלמים ונוסע עם עובדי מפעל ביחד בהסעה האם אני זכאי לתשלום זמן נסיעה.



כעקרון עובד אינו זכאי לתשלום בגין זמן נסיעה. לעניין השוואת התנאים יש לבדוק את מהות התפקיד האם חלים הסכמים קיבוציים או צווי הרחבה או חוזים בין המקום הציבורי למעסיק המזכים בתשלום



שלום רב, לאחר כשנתיים וחצי שאני עוסקת בהוראה כמורה בצהל. פנו אלי היום שעשו טעות בחישוב. ביצעו הזנה שגויה של 9 גמול השתלמות במקום גמול השתלמות אחד. לי לא היתה דרך לעלות על זה דרך תלוש המשכורת. כעת פונים אלי אחרי שנתיים וחצי שאחזיר את כל הכסף. למעט לציין שמדובר בעשרות אלפי שקלים ואין ברשותי את הכסף להחזר. שאלתי האם יש מוצא מהחזר הכסף? או לפחות חלקי? האם אחרי 10 שנים גם היו גובים את כל הסכום? יש מוצא כלשהו מלבד החזר בנושא זה? אשמח לתשובה.



כעקרון אם מדובר בטעות יש כמובן להשיב, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בכספי ציבור.
ניתן לקיים מו"מ ולהגיע להסדר לגבי תקופת ההחזר רטרואקטיבית ותשלומים. יצויין כי קיימת התיישנות על הסכומים לאחר 7 שנים.



שלום,
התקשרתי בהסכם עם חברה ובה אני מבצע בקרות במוסדות שונים.
הוגדרתי כקבלן,למרות שאיני במעמד של עצמאי.


בתקופת ההסכם נכתב- החברה ראשית לסיים את ההסכם בכל עת,בהודעה בכתב לפחות 14 יום מראש

לאחר יום ניסיון התחלתי לעבוד קבוע
ביום השני הודיעו טלפונית לי שאני מפוטר
ללא כל הסבר ( ככה נעשה עם עוד עובדים).שוחחתי עם נציגת החברה ,היא לא הסבירה לי למה פוטרתי.

אמרה שיוציאו לי מכתב
אך אין לי שום זכות עקב הפיטורים
האם זה אכן המצב?

תודה



לאור תקופת ההעסקה הקצרה, נראה שאין כל תוחלת כלכלית לניהול תיק להוכחת יחסי עבודה הפרת חובת השימוע והודעה מוקדמת.
המחסום של הוכחת יחסי עבודה כרוך בעלויות שכ"ט משמעותיות. לכן פרקטית גם אם הצדק עימך עצתי שלא לפעול בערוצים המשפטיים, כמובן שהדבר אינו מונע הוצאת מכתב דרישה לפחות לחלק של ההודעה המוקדמת



שלום,

אני מועסק בחוזה אישי בחברה א' שזכתה במכרז בחברה ב'. מיקור חוץ. אין הגבלה על החוזה שלי מול א'.
הגיע הזמן שחברה ב' תחדש הזמנה לחברה א'.
קיבלתי הודעה מחברה א' בה אני מועסק, שבמידה ולא תתקבל הזמנה מחברה ב', איאלץ לצאת לחל"ת או חופשה על חשבוני. כנראה בתקווה שההזמנה תישלח בכל זאת, אך באיחור, ויהיו מספר ימים ללא הזמנה.
כמובן שזה לא סביר, כי במקרה ואין הזמנה, חובה על המעסיק שלי לספק לי עבודה אחרת/ימי חופשה על חשבונו(!!!), ובמידה ואין בנמצא, להגיש לי מכתב פיטורין.

שאלה - יצאתי לחופשת מחלה לפני שההזמנה הקודמת הסתיימה, אך עדיין אין הזמנה חדשה. האם אני זכאי לימי מחלה מהמעסיק שלי על הימים שבהם עדיין אין הזמנה? אלו הימים שהמעסיק אמר לי לקחת חל"ת/חופשה על חשבוני.

תודה.



הינך זכאי לדמי מחלה ללא קשר לחילופי המכרז. חל"ת חייב להיות בהסכמה, ובמידה לחלופין תוכל לנצל ימי חופשה, ובמידה ואינך מסכים לפתרונות המוצעים מן הסתם תוזמן לשימוע ויסתיימו יחסי העבודה



שלום! אני עובד כמאבטח בלילות בבית חולים מעייני הישועה מ23.00 עד 07.00 בבוקר , במהלך אחד מהמשמרות האחרונות הרגשתי לא טוב בשעה 5.00 בבוקר וביקשתי להשתחרר מוקדם יותר הביתה , קיבלתי אישור מאחמש לצאת הביתה .
לאחר יום וחצי המעסיק הודיע לי שהוא רואה בכך נטישת עמדה ועל כן הוא רואה בכך פיטורים חד צדדיים שלי, הודעתי לו שאני מתכוון לחזור לעבודה ואני לא ביקשתי להתפטר, בנוסף הוא אומר שנאשתי את העמדה ללא אישור , למרות שעמדתי על כך שהודעתי לאחמש שאני צריך ללכת הביתה כי אני לא מרגיש טוב וקיבלתי אישור.
היום הודיע לי המעסיק שאני יוזמן לשימוע ועד השימוע אני חוזר למשמרות כרגיל, מה עלי לעשות על מנת שאני יוכל למצות את כל הזכויות שלי, מבלי שיעשו לי טריקים על הראש , ( אולי יש פה התעמרות וזה שאני מסכים לחזור למשמרות עד השימוע יראה בכך שלא ראיתי בזה התעמרות) . אשמח לתשובה תודה רבה.
כל הודעות הווצאפ מהמעסיק + הקלטה של אחד האחמשים נמצאות אצלי.



ככל שיש בידך אסמכתא לידוע האחמ"ש יהיה קשה לפטר אותך, ומומלץ לידע את המעסיק כי האסמכתאות בידך.
במידה ותפוטר יש לך עילת תביעה טובה כנגד המעסיק, יצויין כי במקרים מעין אלה יתכן ותגובה להזמנה לשימוע בצרוף האסמכתאות מטעם עו"ד גם היא יכולה למנוע את הפיטורים
נשמח לעמוד לרשותך ככל שתפוטר 035174455



«   «הבא   | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42 | 41 | 40    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close