פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום,

כחלק מהעבודה שלנו אנחנו טסים לחול לעבור אצל הלקוח ל1-2 שבועות כל כמה חודשים. למנהל מחלקת יש דרישות שמרגישות מגוחכות ורצינו לבדוק אם יש לו זכות לדרוש את הדברים האלו מאיתנו, או שחלקם נגד החוק.

1. הוא אמר לנו שהוא לא מרשה לעשן בהליכה בדרך אל ו מ הלקוח כי הם נראים כמו פרחות, יש לו זכות להתערב במה שאנחנו עושים בדרך הלוך/חזור מהלקוח? זה הרגיש כמו חדירה משמעותית לפרטיות

2. השעות עבודה כמעט בלתי מוגבלות בחול, כמעט כל פרויקט יהיה 10+ שעות עבודה כל יום, לפעמים ימי 14 שעות

3. הדרישות לבוש: אנחנו נדרשים ללבוש חליפה ללקוחות בחול, כולל חגורה ונעליים אלגנטיות. לא מספקים לנו אף אחד מהדברט האלו (צריכים לקנות על חשבוננו), והוא מתערב בזה ברמה של איזה אבזם חגורה הוא מסכים, איזה נעליים (לא רק צבע, ממש לרמת המרקם, לא חלק מידי, לא מט מידי, ללא פסים, וכ'ו), וזה יגרום לעוד הוצאות מאיתנו, אין חוק שמגן עלינו מזה? (זה לא מצוין בחוזה עבודה)

4. הם מחזירים ימי מנוחה אם טסו/עבדו בסופש, אבל רק לפי שיקולם, למשך אם נחתת בארץ בשבת ב4 בבוקר אתה לא מקבל על זה יום מנוחה בחזרה, זה חוקי? יש חוק שמסביר על מה/כמה מגיע יום מנוחה חזרה?

תודה רבה!



נראה כי הדרישות למרות שנראות מוגזמות הינן חוקיות, לעניין 14 שעות עבודה חוק שעות עבודה ומנוחה ספק אם חל בחו"ל ויש לקזז הפסקות אם קיימות,
בעניין החזר הוצאות הדבר נתון למו"מ עם המעסיק ואין חוק מחייב, אין חובה לתת יום מנוחה למי שנחת ב 4:00



הייתי בטוח שלפחות עניין הסיגריה הוא חורג מהזכויות שלו כמעסיק אבל אני מודה לך ללא קשר.



שלום,
אני עובדת במקום העבודה שלי כ-5 שנים.
אני מעוניינת לעזוב את העבודה עקב בריונות מצד קולגה.

ההנהלה מודעת למצב אבל עובדת בשיטת ה״אני אתעלם וזה ייעלם״, לא נעשים מאמצים אמיתיים לפתור את הנושא-דיי מבליגים לדבר ולגנון שנוצר.
האם אהיה זכאית למשהו במידה ואעזוב? (טרם הצלחתי למצוא מקום עבודה חדש ואני כבר מרגישה שנפשית אני לא מסוגלת לחכות עד שאמצא, אני מאובחנת עם דיכאון קליני וחרדות והנושא ממש משפיע עליי...)
מדובר בגדול במקרה של חרם במקום העבודה-היו גם מקרים שייתכן עונים על לשון הרע והוצאת דיבה (ככל ואני מבינה-איני עו״ד)



כדי לבחון האם הינך זכאית להתפטר עקב הנסיבות המתוארות ולקבל פיצוי פיטורים, והאם הינך זכאית לפיצוי עקב התעמרות נדרשים פרטים נוספים, נשמח לעמוד לרשותך לפגישה פרונטלית במשרדנו



יצאתי למילואים בחודש נוב 2021 לאחר שעות העבודה ביצעתי שירות מילואים שעליהם קיבלתי ימי מילואים, כשהגשתי את ימי המילואים למעסיק נאמר לי שלא ניתן לשלם על יום מילואים ועל יום עבודה באותו היום ולכן לא יעבירו לי תשלום על ימי המילואים, לאחר כמעט שנתיים נודע לי שהדבר אפשרי ודרשתי את תשלום ימי המילואים מהחברה והם אכן שילמו לי, האם מדובר בהלנת שכר וניתן לדרוש פיצויים?



לא מדובר בהלנה לרבות עקב העובדה כי נתקיימה מחלוקת בקשר לזכאות לתשלום, ממילא הנושא תאורטי חלה התיישנות על הזכאות להלנה 60 ימים לאחר קבלת התשלום



התשלום התבצע בתקופה האחרונה כלומר לא חלפו 60 ימים מיום התשלום



לטעמי חסר תוחלת לאור הנתונים והסכומים



היי, אני עובדת גלובלית חודשית מעל שנה. בחודש מאי סוכם עם המעסיק שאפוטר לאחר שתגיע מחליפה ואעביר חפיפה. כאשר הגיע מחליפה העברתי לה חפיפה פיזית כ3 שבועות ולאחר מכן התבקשתי ע"י המעסיק לעבוד מהבית על מנת שתהיה עצמאית ולהיות זמינה לשאלות,לא ניתנו לי מטלות נוספות. בסוף חודש יוני נשלח אליי מכתב פיטורים בו היה רשום שאקבל שכר עבור אותו חודש ונרשם שאסיים באותו חודש. הגבתי שאני זכאית לחודש נוסף בתשלום ואז נשלח אליי מכתב נוסף עם תנאים: נרשם שעליי להגיע למשרד מידי יום למרות שלפני כן עבדתי באופן קבוע 3 פעמים מהבית ושעלי לעבור מידי יום במשאבי אנוש ולדווח שעות, למרות שעד כה דיווחתי שעות בתוכנה באופן עצמאי. בנוסף נרשם שעבור חודש יוני ישולם תשלום חלקי בקיזוז השעות שלא יצרו איתי קשר לחפיפה. היום התקבל תלוש השכר וקווזו לי כל ימי החופש שהצטברו עד כה. כאשר התבקשתי לעבוד מהבית לא נאמר לי שיקוזזו לי שעות, אחרת הייתי ממשיכה להגיע למשרד. בנוסף, אין אפשרות לבצע חישוב מדוייק של השעות שעזרתי מכיוון שזה נעשה טלפונית, בהודעות ובאפליקציית הטימס ולא ביקשו ממני נתונים, פשוט פדו באופן שרירותי את כל ימי החופש שצברתי. בנוסף הייתי חולה בשבוע האחרון והם לא הטעינו לי את התן ביס בתחילת החודש כנהוג בשאר החודשים למרות שבחוזה רשום שאני זכאית לתשלום נוסף על ארוחות ( בהמשך זה הומר לתן ביס) ועדכנו אותי שאם לא אביא אישור מחלה השבוע זה לא יהיה תקף אפילו אם הרופא ירשום את תאריכי המחלה. האם הדברים חוקיים?



בתקופת ההודעה המוקדמת, תנאי העבודה והשכר לא אמורים להשתנות מעבר למה שמתחייב עקב חפיפה וכו'
במידה והמצאת אישור מרופא של קופת החולים גם רטרואקטיבי הינך זכאית לדמי מחלה, אך לא לכפל תשלום של דמי הודעה מוקדמת ומחלה
ככל שהמעסיק יסרב לשלם לך את הסכומים המגיעים, הינך מוזמנת למשרדנו להגשת תביעה



שלום רב ,
אם עובד עם וותק של 13 שנה התפטר , נתן הודעה מוקדמת של חודש , תבע פיצויים , ובית המשפט נתן לו 50 אחוז מהפיצויים למרות שהתפטר.
אם לאחר חודשיים שלושה מיום העזיבה ( אחרי שקיבל 50 אחוז מהפיצויים בבית משפט ), הוא רוצה לחזור לעבודה ואני מקבל אותו,
מבחינת וותק לפיצויים ( אם פיטרתי אותו אחרי 3 שנים ) החישוב של הפיצויים הוא לפי וותק של 3 שנים ? ( אני יודע שאם הוא חזר לעבודה פחות מחצי שנה , יש רצף תעסוקתי מבחינת חופשים, הבראה מחלה וכו...)
אשמח לתשובה , תודה.



נראה כי לא מדובר בפסק דין אלא בהסכם שקיבל תוקף של פסק דין, אחרת אי אפשר להבין את המועדים המצויינים
ניתוק של פחות מ 6 חדשים אינו נחשב לניתוק לצורך חישוב פיצוי הפיטורים.
ככל שהעובד יוחזר לעבודה קיים סיכון ממשי כי העסקתו תחשב כרציפה לכל דבר ועניין לרבות לפיצויים.
חמור מזה יכולה לעלות טענה כי פיצוי הפיטורים ששולמו דינם כמענק או בגין רכיבים אחרים ולא יקוזזו מהזכאות העתידית לפיצויים
לאור המשמעות הכספית של הדברים מנמומלץ לקבל יעוץ אישי, נשמח לעמוד לרשותכם
טלפון לתאום פגישה 03-5174455



לעו"ד שלום בר שלום רב. בעלי עבר תאונת עבודה ב 1.6 בברך, חבלה סיבובית בברך. קיבל 4 ימי מחלה: מ 4-8.6 חזר לעבודה, היו כאבים חזקים, פנינו לרופא אורטופד מומחה, וקיבל 14 יום נוספים ימי מחלה, מ 20.6 ועד 10.7 כאשר הודיע למעסיק על ימי המחלה נאמר לו שלא ישולמו לו ימי המחלה. הוא הגיש תביעה על תאונת עבודה בביטוח לאומי, זה עדיין בטיפול. שאלתי אליך: מה החוק קובע בעניין תשלום ימי מחלה כאשר עובד עבר תאונת עבודה? האם זה ישולם מתביעת תאונת עבודה שהוגשה לביטוח לאומי? אשמח לקבל את דעתך בנושא, ערב טוב מיכל.



ככל שהגשתם בקשה להכיר בפגיעה כפגיעה בעבודה , אינכם זכאים לדמי מחלה . במידה והתביעה תדחה תקום זכאות לדמי מחלה



לעו"ד שלום בר שלום רב. ראשית, תודה רבה על התשובה, בהמשך תשובתך בעלי שואל מה עושים אם המעביד יסרב לשלם דמי מחלה? אשמח לקבל תשובתך, תודה ושבת שלום.



שלום. בהמשך להודעה הקודמת רשמתי האימייל שלי.



במידה והמעסיק מסרב לשלם ניתן להגיש תביעה או להוציא מכתב דרישה



אני עובדת מעל לשנה במשמרות בחצי משרה.
בממוצע 3 ימים משתנים (ימים לא קבועים שמשתתנים כל שבוע בתיאום עם העובדת השנייה) בשבוע.
אני עובדת עם עוד עובדת.
התחלתי לימודים וכרגע יש לי 2 אילוצים (יום ראשון בוקר ויום שלישי בוקר)
הודעתי למעסיק שלי והוא אמר שהעובדת השנייה לא מוכנה לעבוד בימים שאני לא יכולה לעבוד והוא יחפש עוד עובדת שתחליף אותי ויוריד לי את היקף המשרה ליום אחד בלבד בשבוע במקום 3 ימים.
האם זה נחשב הרעה בתנאים?



מכיון שאת יוזמת השינוי אין מדובר בהרעה בתנאי ההעסקה שמזכה בפיצויים



היי, אני עצמאית שעובדת בחברת הפעלות
לאחרונה המעסיק כבר 3 פעמים ברציפות ביצע חוסרים במשכורתי במאות שקלים ומתעלם מעובדה זו על אף שפירטתי לו את ימי עבודתי בדוח החודשי
אינני יודעת אם הוא יתייחס עד המשכורת האחרונה
האם יש חוק שמגן עליי במקרה כזה?
מודה לך מאוד על הזמן וההשקעה!



כל עוד לא נקבע כי מתקיימים יחסי עבודה, מדובר בהתקשרות חוזית רגילה הינך יכולה לפנות במכתב דרישה במידה ולא יענה יש לשקול הגשת תביעה



היי, 

הוזמנתי להליך שימוע לפני פיטורין.

ההליך היה לא חוקי מכיוון שהמעסיק
אמר לי מפורשות בפגישה שהוקלטה לפני השימוע שעומדים לפטר אותי מחוסר ברירה מסיבות כאלה ואחרות, שגם אם לגיטימיות, זה לא נושא השאלה כעת. 

גם במהלך השימוע עצמו התגלו פגמים שפוסלים חד-משמעית את ההליך לפי פסיקות בית הדין לעבודה.  לא הבאתי לידיעתו את העובדות הנ"ל, כדי לחכות להחלטה שתתקבל לאחר השימוע.  

מה שנכתב עד כה מגובה אצלי ומוכח  באופן שאינו ניתן  לערעור.

כעת המעסיק אומר כי מבחינתו הוא מעוניין שאמשיך כרגיל, כאילו לא היו דברים מעולם.

לאור ההתרחשויות עד כה והעובדה שנמסר לי עוד לפני השימוע שהפיטורין הם עובדה מוגמרת, אם אקבל החלטה שאני היא זו שלא רוצה להמשיך כעת, האם אני יכולה לדרוש מכתב פיטורין (התפטרות לא עומדת על הפרק מבחינתי)?

תודה לעונים.



במידה ותקבלי החלטה שאת מעוניינת להתפטר לא תהיי זכאית להשלמת פיצוי פיטורים, אינך יכולה לדרוש מכתב פיטוירם את יכולה לסכם סיום בהסכמה. רצוי בנסיבות אלה לקבל לווי מעורך דין



הי, במידה ויש לי 3 אישורי מחלה שונים שכל אחד מהם בגין הימים ראשון עד חמישי, האם המעסיק רשאי לקזז את התשלום בגין היום הראשון (0%) השני והשלישי (50% כל אחד) מכל אישור בגלל שהם לא רצופים או שצריך לראות בהם כאישור אחד ארוך?



ימי המנוחה אינם פוגעים ברציפות ואין לקזז שנית ימי המתנה ו 50%



כחלק מהעבודה נאלצתי לנסוע לפגישה מחוץ למשרד. שילמתי מכספי על הנסיעה וכאשר שבתי למשרד העברתי את הקבלה על הנסיעה לאחראי הכספים במשרד. לאחר מספר ימים ביררתי מה קורה עם התשלום ונאמר לי כי אקבל את ההחזר כחלק מהמשכורת - האם הדבר חוקי ? האם ניתן להחזיר לי על תשלומים שביצעתי במזומן ומכספי הפרטי במשכורת ולא להחזיר לי את הכסף באמצעות הכספים הנמצאים בקופה קטנה



אין כל מניעה לבצע את ההחזר במשכורת ובתנאי שתקבל את הסכום בנטו כפי שהוצאת



שלום.
כיצד מחשבים פיצוי פיטורין לעובד שכיר שהופרשו עבורו כספים לפיצוים גם לפני 2008 וגם אחרי 2008(הופרשו רק 6.33%)?
תודה.



השלמה של 2.33% לכל תקופת ההעסקה לפי השכר האחרון,



שלום רב,
ברצוני לדעת מה הדין במצב שבו אני כעת עובדת שכירה חצי שנה והמעסיק רוצה לפטר אותי כי לא רוצה לפתוח ולשלם לי קרן פנסיה (מה שצריך לעשות לאחר חצי שנת עבודה) כי בעוד חודש וחצי אני עוברת דירה( מרחק חצי שעה מהעבודה במקום מרחק 5 דק) והוא חושש שאאחר או אתיאש מההגעה וזה לא יחזיק מעמד ולכן בעצם רוצה לפטר אותי.
מבחינתי רציתי להמשיך בעבודה והוא גם ידע שאני עוברת דירה מההתחלה. מה שבעיקר תוקע אותי זה שהוא לא רוצה לשלם קרן פנסיה כי אז במקום עבודה חדש אצטרך מההתחלה להמתין חצי שנה עד שאהיה זכאית שוב לקרן פנסיה, כלומר יצא ששנה לא תופרש לי פנסיה לקרן.

מה הדין והזכויות שלי במקרה זה מבחינת קרן פנסיה ומבחינת פיטורין/ פיצויים/ אבטלה?



ככל שתפוטרי מסיבות הקשורות לתפקודך, אינך זכאית להפרשות ו/או פיצוי פיטורים



מעבר דירה קשור לתפקוד?
מה לגבי פיטורים עקב רצון להמנע מפתיחת קרן פנסיה?האם מותר?



ככל שהמעסיק ירצה לפטר אותך יצטרך להוציא לך הזמנה לשימוע, לאחר קבלת ההזמנה לשימוע ניתן יהיה לבחון האם מדובר בפיטורים מסיבות ענייניות או מסיבה אחרת



שלום רב,
עברתי לפני כ 10 ימים ניתוח בכף יד ימין. קבלתי שבועים ימי מחלה עד ל4 לחודש.
בתאריך 29.6 היתי בביקורת אצל הרופא המנתח ונתן לי עוד כשבועים ימי מחלה והמלצה לרופא תעסוקתי שכן הנני עובדת בעבודה אשר יש בה שימוש ועשיה רבה עם היד {יד ימין היד העקרית שלי}.
למקום העבודה יש רופא תעסוקתי ולי יש מתחילת ימי המחלה מתאריך הניתוח 22 יום.
היום נאמר לי שעלי לנצל תחילה את ימי המחלה ואם אצטרך אפנה לרופא תעסוקתי.
ידוע לי שניתן לקבל פיצוי חד פעמי מביטוח לאומי דרך הפניה מרופא תעסוקתי.
ברצוני לצין שאינני מעונינת לסים לעבוד במקום עבודתי או חלילה שיפטרו אותי וגם לנצל את כל ימי המחלה אשר ברשותי.
איך עלי לנהוג בכדי לנסות לקבל את הפיצוי דרך רופא תעסוקתי שיפנה לביטוח לאומי?
בברכה ותודה רחל



אין קשר בין ימי המחלה ובין תביעה לנכות בבטוח לאומי ( נכות אשר עדיין לא קיימת ) נראה כי הינך נזונה ממידע חסר וחלקי מומלץ לקבל יעוץ פרטני אשר יבהיר את הדברים



תודה בעבור התשובה המהירה.
באם ארצה יעוץ כרוך בתשלום?



שלום אני עובדת בחברה שמפעילה מספר מוקדי שרות טלפונים שונים
אני סובלת מבעיות בריאותיות בעקבות זאת מחסירה המון ואין לי כבר ימי מחלה לזכותי.
לאחרונה מנהל בכיר בחברה העלה בפני אפשרות להעביר אותי בתוך החברה למוקד אחר. החוזה עבודה שלי הוא שישי (בבוקר כמובן) אחת לשבועיים ובמוקד הנוכחי אין פעילות בשבת. האם המעסיק יכול לחייב אותי לעבור לתפקיד שבו יש פעילות בשישי בערב או בשבת? או מוצ"ש?
גם חשוב לציין אני עובדת במשרה של 4 שע לפי אישור של רופא תעסוקתי האם הם יכולים לחייב אותי להעלות משרה?



ברור כי מדובר בהרעה בתנאי ההעסקה, מבחינת ימי העבודה, חל עליהם איסור לשבץ אותך מעבר לשעות שקבע הרופא.
מומלץ להוציא מכתב התראה ממשרד עורך דין, נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה
טלפון לתאום 03-5174455



האם המעסיק יכול לחייב אותי לעבור לתפקיד שבו יש פעילות בשישי בערב או בשבת? או מוצ"ש?



המעסיק רשאי לבצע שינוי כל עוד הוא עומד בתנאי האישור הרפואי, הינך רשאית להתפטר לאחר התראה ותהיי זכאית לפיצוי פיטורים



שלום רב, פוטרתי מעבודתי לאחר כ 4 שנות עבודה. המעסיק הפריש לי 6% כל חודש לפי השכר שקיבלתי בפועל, זא ללא נסיעות אבל כולל שעות נוספות אם היו או הפחתת שעות ככל ולא עמדתי במכסת השעות החודשית.
שתי המשכורות האחרונות שלי היו נמוכות מהרגיל בגלל ימי מחלה או חוסר בשעות.
ככל והמעסיק יקח את השכר האחרון לחישוב הפיצויים הרי שהסכום שאקבל כהשלמת המעביד לפיצויים יהיה נמוך משמעותית.
האם יש לי זכות לבקש כי יעשה חישוב של ממוצע משכורת ואם כן ממוצע של כמה משכורות? או שבכלל החישוב לפיצוים הוא לפי הסכום שמופיע לי בתלוש בשורה הראשונה - משכורת,ולא לפי מה ששולם לאחר הפחתת שעות? אודה לתשובה בתודה וישר כח על פועלכם.



ככל שיש הפחתה זמנית המעסיק אינו צריך לקחת אותה בחשבון



הוחלט שאסיים לעבוד במקום העבודה שבו אני עובדת שנה. סוכם שאשאר עד אשר תגיע מחליפה ואעביר לה חפיפה. העברתי לה שבועים חפיפה פיזית ולאחר מכן נאמר לי שאעבוד מהבית ואעביר את החפיפה מרחוק על מנת שתהיה עצמאית יותר. הייתי זמינה בין השעות 9-6 ולא הועברו לי מטלות נוספות מלבד החפיפה. אני עובדת גלובלית חודשית.
לפני יומיים ניתן לי מכתב הפיטורים ובו היה כתוב שאסיים לעבוד ב30.6 ואקבל שכר מלא עד תאריך זה. עדכנתי אותם שממועד קבלת המכתב אני זכאית לחודש נוסף בתשלום, תגובתם הייתה שאם אעשה כך יקוזזו לי מימי החפיפה שעות אחר המתלמדת לא יצרה איתי קשר, זאת למרות שהייתי זמינה לשאלות ולא נאמר לי כאשר ביקשו ממני לעבוד מהבית שיקוזזו לי שעות. הם ביקשו שאעדכן אותם באותו יום עד השעה 6 בערב האם אני בוחרת לסיים את העבודה מיידית ואז לא יקוזזו לי שעות או להמשיך חודש נוסף ואז יקוזזו לי.
האם זה חוקי?
תודה



יש לחשב את ימי ההודעה המוקדמת מהתאריך בו הודע לך על פיטורייך, אם המעסיק קבע מועד מאוחר יותר עליו לעמוד במועד שקבע ללא קשר האם השתמשו בשירותייך אם לאו



שלום רב, אני פרילנס כרופא שעובד מעל 8 שעות ליום, מס״פעמים בשבוע. נדרש להיות במקום העבודה ולא לצאת (קיימים שירותים במרפאה). האם הדבר חוקי? האם לא מגיעה לי הפסקה מינימלית להתרעננות? תודה!!!



לפי החוק הינך זכאי להפסקה בת 3/4 שעה מתוכה חצי שעה רצופה
בהפסקה אתה רשאי לעזוב את מקום העבודה



שלום רב,
אני תהליך לקליטה למוסד ציבורי ויש להם הסכם קיבוצי. ביקשו ממני להעביר אישורי העסקה אצל כל המעסיקים שעבדתי אצלם מרגע שעבדתי אחרי התואר הראשון (סיימתי תואר ראשון לפני כ- 9 שנים). יש לציין שהיו תקופות שעבדתי חודשיים - ארבעה חודשיים במקום. האם זה יכול להצבר כוותק? האם כדי להציג אישור מעסיק לתקופה כל כך קצרה? אם לצורך עניין עבדתי בבית השקעות בתור רפרנטית קופות גמל לתקופה של 4 חודשיים, האם זה יכול להצבר לוותק לתפקיד הכולל ניהול בדרכה? אודה לתשובתכם. תודה רבה.



מומלץ להמציא אישורים מכלל המעסיקים ללא קשר לתקופת ההעסקה. האם הותק יחשב או לא הדבר נוגע לתוכן ההסכם, התפקיד וכו' ולא ניתן להשיב ללא בחינה של ההסכם.



שלום
אני עובדת במקום עבודה 3 שנים.
במשך שנה וחצי לא היה הסכם שכר, אני הגשתי מכתב התפטרות לעבודה עם חודש מראש, שבוע לאחר הגשת מכתב ההתפטרות נחתם הסכם שכר. האם אני זכאית לקבל את הכסף שהוא מחזיר רטרו לתקופה פה כן עבדתי? מאחר וההסכם נחתם כאשר אני עדיין עובדת החברה.



כדי לדעת האם ההסכם חל עלייך יש לבחון את ההסכם, מומלץ לפנות לועד בשאלה, הוא הגורם המוסמך לתשובה



«   «הבא   | 76 | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69 | 68 | 67 | 66 | 65 | 64 | 63 | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close