פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

שלום.שלחו אותי לקורס חצי שנה מהעבודה בחינם.ילדתי ואני מעוניינת להתפטר לאחר חופשת לידה.הקורס אמור להסתיים בדיוק כשאני אמורה לסיים את החופשת לידה.ברצוני לדעת האם זה חוקי לגבות ממני על הקורס לאחר התפטרותי?תודה



כדי לתת מענה יש לבחון את מהות הקורס וההסכם עליו חתמת במידה שנחתם
נשמח לעמוד לרשותך לפגישת יעוץ במשרדנו



שלום, אם מעסיק מתאם שימוע ב-VR (פגישת טימס /זום במחשב). האם זה חוקי, או שיש חובה ששימוע יעשה פרונטלי פנים מול פנים ולא דרך מחשב? תודה



אין עדיין פסיקה ברורה בנושא, אך נראה כי זכותו של העובד לסרב ולעמוד על שיחה פרונטלית



שלום רב, אני נמצאת כעת בחל"ת לאחר חל" ד ובמקום עבודתי משולמים בימים אלה בונוסים שנתיים עבור השנה האחרונה בה עבדתי מלא עד הלידה + הייתי בחופשת לידה בתשלום. מקום העבודה טוען שאיני זכאית לבונוס כיוון שביום התשלום איני עובדת. האם הם צודקים ומותר להם שלא לשלם לי? האם יהיו חייבים לשלם לי בעת חזרתי לעבודה?



כדי לתת מענה יש לבחון באופן פרטני מה הקריטריונים לתשלום הבונוס



אני עובד במפעל ב - 3 משמרות 6 ימים בשבוע בשכר שעתי לפי שעה של 33 שקל 6 ימים בשבוע למרות שבהסכם העבודה רשום 5 ימים אני תמיד עובד שבת בוקר צהריים או לילה ומשלמים על זה 150% אורך משמרת היא 8 שעות אבל לא בשבת , ופעם בשבוע 9 שעות , אני עובד יותר מ 182 שעות בחודש ולמרות זאת השכר הברוטו לחישובי אחוזי הפרשות שהמעסיק מוכן לשלם לי לקרן פנסיה , פיצויים וקרן השתלמות הוא בערך 4500 שקל ברוטו , הטענה שלי היא שהוא חייב לשלם לפחות לפי 182 שעות כפול 33 שקל וזה יוצא ברוטו 6006 שקל שזה יהיה נשכר ברוטו לעניין ההפרשות האם זה נכון ? אני מרוויח בערך 8000 שקל ברוטו בחודש ולפעמים יותר .



שלום, לפני כשנה וחצי עבדתי בחברה פרטית קטנה (שנסגרה מאז) ואחת מהעובדות לשעבר החליטה לתבוע את מנהלות החברה על התעמרות בעבודה. שני הצדדים והנציגים שלהם פנו אלי מספר פעמים וביקשו כל אחד בתורו שאבוא להעיד לטובתם אך הבהרתי שוב שוב שאיני מעוניינת להיכנס לנושא הזה ושאין לי צד או חלק בזה. כרגע קיבלתי צו הבאה לדיון הוכחות למרות שהבהרתי שאני לא מעוניינת להעיד. מה הזכויות שלי? האם אני יכולה לערער על צו הבאה?



סירוב למסור עדות בבית משפט הוא עבירה פלילית ועבירה לפי פקודת ביזיון בית משפט. בשום מקרה לא מומלץ
ראה הוראות החוק
כפיית ציות ועונש בשל אי ציות [ב/42א] (תיקון מס' 1) תשמ"ה-1985
73. (א) מי שהוזמן להעיד ולא התייצב, או נצטווה להמציא מסמך ולא המציאו, רשאי בית המשפט או הרשם –
(1) לצוות על הבאתו לפני בית המשפט; על צו כזה יחולו הוראות סעיף 73א;
(2) להטיל עליו, אף שלא בפניו, מחצית הקנס האמור בסעיף 40(2) לחוק העונשין, תשל"ז-1977, ואם הוזמן או נצטווה פעם נוספת ולא התייצב או לא המציא את המסמך - מאסר שלא יעלה על חודש ימים או קנס כאמור בסעיף 40(2) לחוק האמור.
(ב) מי שהוטל עליו מאסר או קנס לפי סעיף קטן (א) שלא בפניו, רשאי בית המשפט או הרשם, לבקשתו, לעיין שנית במאסר או בקנס שהטיל, להקל בהם או לבטלם, והוא יבטלם אם שוכנע שהמבקש לא התייצב או לא המציא את המסמך מסיבות שלא היתה לו שליטה עליהן.
(ג) על החלטה להטיל מאסר או קנס לפי סעיף קטן (א) ועל החלטה לפי סעיף קטן (ב) יתן מיד בית המשפט או הרשם הודעה בכתב לנשיא בית המשפט שלערעור, ורשאי הנשיא או שופט אחר של בית המשפט שלערעור לבטל את הצו או לשנותו לקולה.
(תיקון מס' 1) תשמ"ה-1985
(ד) היה לבית המשפט יסוד להניח כי מי שהוזמן להעיד או נצטווה להמציא מסמך לא יתייצב או לא ימציא את המסמך, רשאי בית המשפט או הרשם –
(1) לחייבו במתן ערובה, ואם לא נתן ערובה - לצוות על מעצרו; שר המשפטים יקבע בתקנות, באישור ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, הוראות שיחולו על החיוב בערובה, תנאיו ותוצאותיו;
(2) לתת כל צו שימצא לנכון לשם הבטחת ההתייצבות או המצאת המסמך, לרבות הפקדת דרכון ואיסור יציאה מן הארץ.



התפטרתי בדין מפוטר (הורדה של 50 % בשכר) ממקום עבודה נקמני לאחר 7.5 חודשי עבודה.
ההתפטרות היתה בינואר 2023.
עברו מעל חודשיים ולא קיבלתי ניירת.
לאחר לחץ קיבלתי אישור העסקה.
הם מתעלמים מכל פנייה לקבלת טופס 161 וכבר קיבלתי הודעות מהפנסיה וקופת הגמל על הפסקת התשלומים.
מה אפשר לעשות?
האם ניתן להתלונן במס הכנסה?
האם יש רק לתבוע אותם?



ניתן לפנות עם תלושי השכר לפקיד שומה לקבלת אישור לקרנות, אין בטחון כי יסכים לתת אישור. או להוציא מכתב התראה מעו"ד



שלום,
קיבלתי מכתב על סיום העסקתי במקום העבודה שלי ויגיעו לי מהמדינה דמי אבטלה מה-1.5 על סכום של כ-8,000 שקלים בחודש.
אני מעוניין לפתוח עוסק פטור, אפילו כבר עכשיו כשאני בתקופת ההתראה המוקדמת, אבל אני לא רוצה שדמי האבטלה שלי יפגעו.
האם באמת הזכאות שלי לדמי אבטלה שלי תיפגע אם אני אפתח עוסק פטור כבר בתקופת ההתראה המוקדמת והאבטלה?



הכנסתך מעוסק פטור תקוזז מדנמי האבטלה



אני עובד במפעל ב - 3 משמרות 6 ימים בשבוע בשכר שעתי לפי שעה של 33 שקל 6 ימים בשבוע למרות שבהסכם העבודה רשום 5 ימים אני תמיד עובד שבת בוקר צהריים או לילה ומשלמים על זה 150% אורך משמרת היא 8 שעות אבל לא בשבת , ופעם בשבוע 9 שעות , אני עובד יותר מ 182 שעות בחודש ולמרות זאת השכר הברוטו לחישובי אחוזי הפרשות שהמעסיק מוכן לשלם לי לקרן פנסיה , פיצויים וקרן השתלמות הוא בערך 4500 שקל ברוטו , הטענה שלי היא שהוא חייב לשלם לפחות לפי 182 שעות כפול 33 שקל וזה יוצא ברוטו 6006 שקל שזה יהיה נשכר ברוטו לעניין ההפרשות האם זה נכון ? אני מרוויח בערך 8000 שקל ברוטו בחודש ולפעמים יותר .



יש לבחון האם חל עליך הסכם קיבוצי או צו הרחבה בתעשיה, רק לאחר הבדיקה ניתן יהיה לתת מענה לשאלתך



לא חל עלי שום הסכם קיבוצי או צו הרחבה אני עובד במשחטת עופות בתור שומר



ככל הנראה חל צו ההרחבה בתעשיה אם אתה מועסק ישירות על ידי המשחטה או בשמירה אם אתה עובד באמצעות חברת שמירה.



אני עובד ישירות דרך המשחטה קימיים הסכמים קיבוציים רק בעניני עובדי השחיטה אני חתום על הסכם עבודה אישי שם רשום רק אחוזי ההפרשה לקרן פנסיה , פיצויים והשתלמות לא רשום מה הברוטו הקובע לעניינים אלו



להמשך ברור זכויותיך מומלץ כי תקבע פגישת יעוץ במשרדנו, טלפון לתאום 035174455



שלום, לפני מס' ימים קיבלתי הודעה ממקום העבודה שלי שבשל תהליך ייעול הוחלט לסיים את ההעסקה שלי. מאחר ואני מועסקת דרך חברה אחרת, הם אלה שיעשו בפועל את השימוע. אני ממש לפני שנה במקום העבודה הנוכחי (ב-10.04 אציין שנה). במידה והשימוע יערך לפני תאריך זה, האם לא אהיה זכאית למה שמגיע לי אם היה לי כבר שנה (הבראה, חודש הודעה מוקדמת)?
דבר נוסף, החברה דרכה אני מועסקת לא נמצאת באזור שלי. בשל כך השימוע לא יעשה פנים מול פנים, אלא בשיחה טל'. האם זה חוקי? תודה.



הינך יכולה להתעקש על שימוע פרונטלי, אם יתברר כי הפיטורים ( הנטל על המעסיק או מזמין השרות להוכיח ) נעשו כדי להתחמק מתשלום תנאים סוציאליים ולא מסיבות של יעול , תהיי זכאית לפיצוי פיטורים. במידה והינך מועסקת על ידי חברת כח אדם זכותך לשימוע גם בחברת כח האדם ודרישה לשיבוץ חליפי



שלום, תודה על המענה. עיקר השאלה שלי במידה והשימוע יהיה לפני מועד השנה, הם עדיין מחוייבים לתת לי זכויות לפי שנה או לא? ובהמשך למה שכתבת- הם מחוייבים למצוא לי משהו חלופי או שהם יכולים להגיד שאין להם כרגע? תודה רבה!!!



כפי שציינתי זכאותך לזכויות נגזרת מהשאלה האם העילה לפיטורים היא אמיתית או שזה ניסיון להתחמק מתשלום על ידי פיטורים בסמוך לפני שנה



שלום וברכה!
לפני כחודש שאלתי את השאלה הבאה:
בחוזה שלי מול המעסיק סוכם על 8 וחצי שעות עבודה ליום שמתוכן חצי שעה הפסקה שאם אשאר אז במקום העבודה אקבל על זה תשלום ואם לא אז לא. לאחרונה המעסיק העלה טיעון שהתשלום על ההפסקה אמור להיות כבונוס ולכן הוא לא צריך להוסיף על זה גמל. האם אכן כך? ומה אם כבר תקופה ארוכה הוא כן שילם ועכשיו מפסיק, האם זה נחשב להרעת תנאים?

התשובה שקיבלתי היתה:
כדי שההפסקה תעמוד בכללים שנקבעו בפסיקה, המעסיק אינו יכול לקבוע מה תעשה בזמן זה ואינו יכול לכפות עליך לשהות במקום העבודה. במידה והנך מחוייב להשאר במקום העבודה נראה כי אין מדובר בהפסקה בה אתה רשאי לעשות כרצונך, ומכאן אתה זכאי לשכר והשכר חייב בתנאים סוציאליים.

ורציתי להבהיר שהמעסיק לא מחייב להישאר בהפסקה במקום העבודה, אלא שהוא מוכן לשלם על ההפסקה רק אם אבחר להישאר, וכאן השאלה איך יש להתייחס לתשלום?
אשמח למענה ובתודה מראש!



ככל שאינך מורשה לעזוב את המקום בזמן ההפסקה, מדובר בזמן עבודה והינך זכאי לתשלום שכר והפרשות פנסיוניות



לפי החוק עמלות זכאים לתנאים סוציאלים.
האם יש להפריש בגינם מידי חודש לקרן פנסיה .
ואם כן אז למה חישוב הפיצויים נערך לממוצע 12 חודשים אחרונים
תודה



הנחת היסוד בשאלתך אינה נכונה והיא משתנה בהתאם לנסיבות ולסוג העמלה. השאלה האם עמלה היא חלק מהשכר הקובע לצורך חישוב תנאים סוציאליים מורכבת ותלויה בנסיבות. מומלץ לקבל יעוץ פרטני .
נשמח לעמוד לרשותך בעניין ז 03-5174455



לעורך דין שלום רב,
היו לי ימי מחלה וכשחזרתי מהם הצגתי מכתב התפטרות, יומיים לאחר מכן יצאתי שוב לימי מחלה נוספים שהרופא נתן לי ל30 יום. האם לאחרייהם אני מחוייב לחזור לעבודה או שבשל הימי מחלה ל30 יום כבר אני לא מחוייב? הרופא הוא לא רופא תעסוקתי. היה רופא אורטופד ורופא משפחה שרשמו את הימי מחלה.
תודה, זאב



ימי המחלה נכללים בתקופת ההדועה המוקדמת, יש להמציא אישור מרופא המשפחה



שלום רב,
רוצה לדעת האם ימי מחלה נכללים בהודעה מוקדמת שהגשתי?
הבאתי מכתב התפטרות ב1.3 , ולאחר 5 ימים הייתי אצל הרופא שהביא לי ימי מחלה ל10 ימים ואמר לי במידת הצורך להגיע ולקבל עוד. כי זה משהו שמפריע לי לתפקוד לעבודה. רוצה לדעת האם לאחר שאני חוזר מהימי מחלה אני צריך לתת למקום עבודה עוד 10 ימים בשל הימי מחלה שנתנו לי, זאת אומרת לסיים את העבודה ב10.4 ?



ימי המחלה נכללים בתקופת ההודעה המוקדמת



היי,
עובד בחברת אאוטסורס של חברה גדולה.
לפני חודשיים הודעתי על חופש לטיסה לחול ל10 ימים מ12.4 עד ה25.4(לפי כמות הימי חופש שקיים בצבירה כרגע)
היום 23.3 קיבלנו הודעה על חופשה מאולצת בחול המועד פסח כולל ערבי חג (חופש מה5.4 עד 11.4)
בגלל שהחברה שלה אנחנו נותנים שירות סוגרת את שעריה ומחייבת את העובדים לצאת לחופש
(אנחנו לא יושבים במתקני החברה לכן אנחנו כן יכולים להגיע לעבודה במשרדים שלנו ויש לנו משימות - חלק מהעובדים בפרוייקטים אחרים ממשיכים לעבוד רגיל).
האם הנושא חוקי שמחייבים אותנו (מספר עובדים) לצאת לחופש מאולץ בגלל חברה צד שלישי ?
תודה על המענה



המעסיק רשאי לכפות חופשה\ ככל שהחופשה מעל שבוע יש להודיע שבועיים מראש



שלום רב,
אני בעיצומו של תהליך פונדקאות בארה"ב.
האם אוכל לנצל 7 ימי מחלה על מנת ללוות את האם הפונדקאית לבדיקות שמבוצעות בבית החולים בארה"ב?
במידה וכן- אשמח להפניה למקור החוק.

תודה,
ארז



חוק עבודת נשים מתיר העדרות של המטופל/ת לצורך טיפולי פוריות
החוק לא כולל שעות ליווי של בן/בת הזוג לטיפולי פוריות.
החוק חל רק על עובד או עובדת שעובר טיפולי פוריות בעצמו לפי אישור רפואי
ניתן לטעון כי פונדקאות דינה כטיפולי פוריות אך ספק אם הטענה תתקבל וממילא החוק אינו קובע תשלום למלווה.
לעניין דמי מחלה גם כאן אין זכאות בחוק
בכל מקרה איחולי הצלחה מקרב לב



הי
נפצעתי ברגל וקיבלתי חודש מחלה.
אני מאוד רוצה לעבוד מהבית מספר שעות ביום (על המחשב).
אם אני מעוניינת בכך, וגם מבחינת המעסיק זה יתרון שאעבוד ויווצר פחות עומס, האם זה אפשרי מבחינה חוקית?
תודה



אני עובד עם מישהו בבניה. אם אני נפצע אני יכול לתבוע ממנו פיצוי? הוא יכול לתבוע ממני?
מתי אדם נחשב מעביד של אדם אחר, מהם הקריטריונים?



כדי לבחון האם מתקיימים יחסי עובד ומעביד יש לבחון באופן מקיף את היחסים דבר המחייב פגישה מסודרת במשרד.



שלום רב,

אני מזה חודש וחצי עובד ולא עובד, הוצאתי ימי מחלה ביצעתי בדיקת CT שגילו שם בלט בעמוד השדרה, אני רוצה לדעת האם אפשר להוציא על זה תאונת עבודה? כדי שדבר זה ירשם לי בביטוח לאומי כמוכר שקרה לי תוך כדי עבודה

במסגרת עבודתי יש לי כל יום להרים כל מיני חפצים כבדים

האורטופד ששאלתי אותו הוא ציין לא נפלת מסולם, לא עברת תאונה אז אי אפשר .
בגלל שאתה לא עושה ספורט מחזק את השרירים אז קרה שיש לך בלט כי אתה מרים דברים כבדים

האם זה נכון שאני לא יכול להגיש בקשה לתאונת עבודה ?



ההחלטה האם מדובר בתאונת עבודה היא של הרופא ושל המוסד לבטוח לאומי. נראה כי בהעדר ארוע תאונתי הרופא צודק



שלום, אני עובד בעבודתי במשך שנה וארבעה חודשים בשכר חודשי של 16 אלף שקל, כאשר לפני כחצי שנה הוחלט לקדם אותי לתפקיד ניהולי, וכן חתמתי על מסמך הדדי עם מנכ"ל החברה שבו הוסכם ששני הצדדים יתנו התראה מוקדמת של 45 ימים במקרה שאחד מהצדדים יחליט לסיים את ההעסקה.

לאחרונה ערך לי סמנכ"ל החברה שימוע לפני פיטורין.
למקום יש שם של כאלה שלא מתנהגים בצורה הוגנת לעובדים שהם מפטרים, וסביר שיגידו לי שאני לא צריך לבוא ואז לא ישלמו לי את תקופת ה-45 ימים כפי שקבענו.

שאלותיי הן:
1. האם מרגע שאומרים לי שאני מפוטר יש לי באמת לפי חוק 45 ימים שבהם אני אמור להמשיך לעבוד או לקבל את אותו השכר ללא עבודה ע"פ חוק?
2. במידה והם אומרים לי שאין בעיה שאני לא אגיע ב-45 הימים הללו, האם להתעקש על כך שיתנו לי בכתב שהם מוותרים על תקופת ההתראה המוקדמת? והאם במידה והם לא יסכימו לתת לי ויתור בכתב אז פשוט להמשיך להגיע לעבודה על אפם וחמתם?

ברצוני לציין שאני בשמחה אמשיך לעבוד במהלך 45 הימים.

תודה מראש.



ככל שמדובר בהכמה למתן הודעה מוקדמת הדדית רוב הסיכויים כי ביה"ד יתן לה תוקף. המעסיק יכול להעסיק אותך בימים אלה או לשלם לך את תמורתם בכסף. במידה ומוותרים על התייצבותך אתה זכאי לשכר בגיןימי ההודעה המוקדמת



במידה והם אומרים לי שאין בעיה שאני לא אגיע ב-45 הימים הללו, האם להתעקש על כך שיתנו לי בכתב שהם מוותרים על תקופת ההתראה המוקדמת? והאם במידה והם לא יסכימו לתת לי ויתור בכתב אז פשוט להמשיך להגיע לעבודה על אפם וחמתם?



עם כל הרצון לא ניתן לענות על שאלות תאורטיות וארועים שטרם ארעו



ביטוח לאומי מסרבים להכיר בהתפטרות שלי כדין מפוטר ולשלם לי דמי אבטלה מהיום הראשון למרות שסיפקתי להם הוכחות חותכות לפגיעות בתנאים הסוציאלים שהיו לי במקום העבודה מה ניתן לעשות?



לא כל התפטרות עקב פגיעה בתנאים הסוציאלים דינה כדין פיטורין, יש לבחון את הנסיבות הספציפיות ובמידת הצורך להגיש תביעה לבית הדין לעבודה



«   «הבא   | 72 | 71 | 70 | 69 | 68 | 67 | 66 | 65 | 64 | 63 | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55 | 54 | 53 | 52    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close