פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

מי הוא הגורם שאחראי על ההסתדרות הלאומית? הכוונה אם קיים משרד ממשלתי שאחראי עליהם או מי מעליהם?



ההסתדרות הינה גוף עצמאי ואינה כפופה למשרד ממשלתי כלשהו



עובד ניקיון ששעות העבודה שלו מ 23:00-01:00 האם יש אפשרות לעבוד כל החודש בשעות הללו מבלי לעבור על החוק



אם מדובר בעבודה שאינה מבוצעת במשמרות, אלא מטיבעה נעשית בלילה אין מניעה להעסקה רציפה בלילה



התחלתי לעבוד בחודש אוגוסוט (מדויק ב 04.08.22) האם אהיה זכאית לדמי חגים שיחולו בחודש אוקטובר?
זאת אומרת זה בידיוק 3 חודשים?



90 ימים ממועד תחילת ההעסקה, לאור הנתונים נראה כי אינך זכאית



עבדתי באיזה עבודה חד פעמית וקיבלתי שכר מרצה השכר הינו בסף 936 שקל , אציין שאין לי עסק ואני לא עצמאית , פשוט הם אמרו לי שהתשלום שהם משלמים נקרא שכר מרצה , בקיצור הם הורידו לי מעמ בסך 136 שח השאלה אם הם אמורים להוריד מעמ? אם זה תקין שהם ניכו לי מע"מ מהמשכורת ?



במידה ואין לך תיק במע"מ ניכוי הסכום למע"מ הינו שגוי והתקבול פטור ממע"מ



שלטם, האם רק השכר האחרון קובע את גובה פיצויי הפיטורים? השכר שלי הועלה לשכר גבוה יותר אך שולם לי רק פעם אחת כי לאחר מכן היו הפיטורים. האם השכר האחרון הוא הקובע לכל 5 השנים בהן עבדתי?



השכר הקובע הינו רלוונטי, אך הוא לא הקריטריון היחיד. במידה וחל ס. 14 וקיימות הפרשות מלאות כל תקופת ההעסקה, הסכום שבקופה הוא הסכום המתקבל.
במידה וההפרשות חלקיות מבחינת התקופה ו/או השיעור תבוצע השלמה בהתאם לשכר האחרון על החלק היחסי החסר



אכן חל סעיף 14 וקיימות הפרשות מלאות אצלי. כך שלפי מה שאני מבינה, זה כלל לא רוולנטי אם השכר שונה והועלה. כל ההפרשות של העבר הן מה שאקבל? תודה.



היי,
במידה והנני עובד במקום עבודה 18 שנה ללא חוזה עבודה.
במשך כל התקופה הופרשו כל הכספים כחוק לביטוח מנהלים קיים.
במידה ואני מתפטר האם אני זכאי לפיצוי פיטורין?
תודה.



כעקרון במידה והינך מתפטר תהיה זכאי אך ורק לפיצוי הפיטורים הצבורים בקרנות ללא השלמה, תשומת ליבך כי קיימים בחוק חריגים לפיהם גם במקרה של התפטרות תהיה זכאי לפיצוי פיטורים מלאים, מומלץ לקבל יעוץ פרטני לבחינה האם הינך זכאי מכח החריגים ו/או מכח הסכמים קיבוצים ו/או צווי הרחבה ענפיים
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



שלום,
אני עובד כמאמן ויש חוזה עובדה. על כל פעילות שלי אני מקבל 300 ש"ח. גם בשבת משלמים לי 300 ש"ח. לפי מה שקראתי צריכים לשלם לי 150 אחוז עבודה בשבת 450 לפעילות. נכון או לא נכון?



שלום , אני בן 68 ועובד באותו מקום 9 שנים. אני מעונין להמשיך ולעבוד אך לקבל כספי פנסיה שנצברו עברו במהלך השנים. האם המעביד חייב לפי חוק במצב כזה להמשיך וולהפריש עבורי כספים לקרם הפנסיה או ברגע שאני אקבל קצבה הוא אינו חייב?



כעקרון במידה והינך מקבל פנסיה מעבודה ( לא פנסית זקנה מהמוסד לבטוח לאומי ), אין חובה להמשיך בהפרשות אך אין גם מניעה.
יחד עם זאת קיימים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה המחייבים המך ההפרשות גם לאחר קבלת פנסיה.
רצוי ומומלץ לקבל יעוץ אישי



תודה על המענה המהיר. אני אחדד את השאלה שלי - קצבת הפנסיה היא מכספים שהופרשו אצל המעביד הנוכחי (לא קודם) האם גם במצב כזה המעביד לא מחויב להמשיך ולהפריש עבורי לקרן פנסיה? אני הבנתי (אולי בטעות) שהמעביד לא חיב בהפרשות כמשודבר בפנסיה של מעביד קודם.



תודה על המענה המהיר. אני אחדד את השאלה שלי - קצבת הפנסיה היא מכספים שהופרשו אצל המעביד הנוכחי (לא קודם) האם גם במצב כזה המעביד לא מחויב להמשיך ולהפריש עבורי לקרן פנסיה? אני הבנתי (אולי בטעות) שהמעביד לא חיב בהפרשות כמשודבר בפנסיה של מעביד קודם.



אני בת 61, נכה עם אי כושר עבודה 65 אחוז ונכות רפואית 68 אחוז. כרגע עובדת ומעוניינת להתפטר בגין מצב בריאותי. האם אני צריכה מכתב מרופא תעסוקתי או מספיק מכתב התפטרות ומכתב ביטוח לאומי על אחוזי נכות?



נדרש אישור רופא תעסוקתי, נכות רפואית אינה בהכרח נכות תפקודית תעסוקתית



שלום,
אני עובדת בחברת ביטוח כבר 17 שנים ויש לחברה וועד עובדים.
אני רוצה לצאת ללימודים ולשם כך אאלץ להחסיר בכל יום א', למשך 9 חודשים. (אוכל מתוכם למשך 7 חודשי לימוד לדווח יום חופש היות ויש לי יתרה גבוהה של חופשים שמתאפסת כל תחילת שנה ולא מצטברת)
האם המעסיק מחוייב/ יכול לאשר לי זאת?

אודה לתשובה בבקשה,
בברכה.



המעסיק אינו חייב לאשר יציאה ללימודים ע"ח ימי החופשה, יש לבחון האם קיים הסכם קיבוצי והאם יש הוראות ספצפיות בהסכם או בנוהל פנימי בנושא



המעסיק מכר את המקום וקיבלנו מכתב פיטורים ביקשתי לקבל את התלושי שכר של חודשים קודמים במייל או פקס ולא רוצים לשלוח מה אפשר לעשות עם זה ?



ניתן להוציא מכתב דרישה מעורך דין או להגיש תביעה/צו לקבלת מסבמכים



שלום רב,
אני מסיים לעבוד בחברה לאחר למעלה מ 4 שנים.
בשנתיים האחרונות המזכירה לא מעבירה אלי את תלושי השכר, אלא אם אני מבקש. עם סיום ההעסקה ביקשתי את תלושי השכר. לתדהמתי בתלוש של אמצע שנת 21 (לאחר למעלה משנתיים שאני מועסק) הורידו לי למעלה מ30 ימי חופשה, בטענה שזה רטרו אקטיבי על כל ימי החופשה שלקחתי מתחילת הההעסקה בחברה.
האם זה תקין?
עם סיום העסקה המעסיק רוצה להוריד לי כסף מהשכר האחרון בגלל שאני במינוס בימי החופשה, אמרתי לו:
1. אם הייתי מקבל תלושים הייתי יודע איפה אני עומד מבחינת ימי החופשה ומתארגן בהתאם.
2. האם מותר לו להוריד לי שכר בגמר העסקה כמו של עובד מותר לפדות ימי חולש שנשארו בכסף?
האם הוא לא צריך להוריד מהשכר במשכורת של כל חודש שבו הייתי במינוס בימי חופש?
לאורך כל התקופה קיבלתי שכר מלא גם כשהייתי במינוס בימי חופשה כך שהדבר לא הדליק לי נורה אדומה שאני נמצא במינוס כי מעולם לא קוזז לי מהשכר.
אודה לעזרתך



ככל שאכן יצאת לחופשה והמעסיק טעה ולא חייב , זכותו של המעסיק לתקן. זכותו של המעסיק לקזז בתלוש האחרון את החוב שלך בגין ימי החופשה ככל שקיים, לעניין צבירה שלילית לפי הכלל שלא ניתן לקזז יתרה שלילית, יחד עם זאת קיימים פסקי דין המאשרים קיזוז בתנאים מסויימים.



אני רוצה להגיש תביעה נגד המעסיק בבית דין לעבודה בהליך מהיר דרך אתר נט המשפט האם אני מצרפת רק את כתב התביעה או גם את ההוכחות?
או את ההוכחות צריך להביא ביום הדיון?



לצערי אין כללים, כעקרון התביעה צריכה להכיל את מלוא העובדות, לדיון צריך להביא כל הראיות, לגבי ההתנהלות יש גם נושאים שקשורים לנטלי ההוכחה ועניינים טקטיים שלא ניתן לתת מענה בפורום



הייתי עובד קבוע בימים ראשון עד חמישי בשכר שעתי, המעסיק אמר שאין לו צורך בי לאחר 10 ימים מההודעה המוקדמת, האם בחישוב של הפרש (20 יום) חלף הודעה מוקדמת עליי לבצע את החישוב כולל ימי שישי שבת?



אכן , ומצד שני גם את המשכורת לחלק ב 30, כך שבסה"כ לא תגע ולא תצא נשכר



שלום,
היות שלא היה תקן, על פי החוזה אני מועסק 36% משרה.
בפועל מיום התחלת העבודה, לפני כשנתיים, אני עובד לפחות 4 משמרות בשבוע, בדרך כלל 5 ולפעמים 6. מדובר על משמרות של 8 שעות.
את המשמרות אני מקבל מהמנהל שלי, שמבקש ממני לעבוד באופן קבוע מעל התקן.
מקום העבודה מפריש לי לפנסיה ושאר ההפרשות לפי שכר הבסיס של 36% משרה, את ההפרש הוא מגדיר כשעות נוספות (לפי שכר שעתי רגיל, ללא תוספת).
גם במתנות לחגים ובכל נושא אחר אני מקבל לפי 36% למרות שבפועל אני עובד הרבה יותר.
האם מקום העבודה נוהג לפי החוק, או שאני יכול לדרוש מהם להתחיל להפריש לפי שעות העבודה בפועל ואולי גם לתבוע רטרואקטיבית?



לא מדובר בשעות נוספות אלא בשעות עודפות , יש מקום לדרוש תשלום תנאים סוציאטליים בהתאם לשעות העבודה בפועל לרבות רטרואקטיבית. נשמח לעמוד לרשותך להוצאת מכתב דרישה למעסיק
טלפון לתאום 03-5174455



עבדתי כמאבטח ובחברה שבה עבדתי ישנה הסכם קיבוצי עם ההסתדרות הלאומית שבה יש מנגון ליישוב חילוקי דעות - האם יש חובה לפנות למנגון הזו בכדי להגיש תביעה? או אם אני יגיש הם יכולים להגיש לשופט בוא נפנה קודם לשם ואחר כך נחזור לתביעה?



מכיון שמשרדנו מייצג מספר חברות שמירה אודה אם תעביר אלי אפילו בפרטי את שם החברה כדי שנודא שאין ניגוד עניינים



שעה: 17:57
התפטרתי ממקום עבודתי בתחילת הקיץ..לפני כן עשו בעבודה השתלמות לעובדות שבסופה מקבלים גיפטכארד על שלושה מפגשים עשיתי שתי מפגשים..ועכשיו יש את המפגש השלישי האחרון המעסיקים לא מעוניינים לצפר בטענה שעזבתי את העבודה למרות שנשאר מפגש אחרון בקורס??אשמח לדעת מה החוק היבש אומר לגבי העניין ??האם זה הלנת שכר?



לא סיימת את הקורס ואינך זכאי למענק סיום, אין כללים מחייבים והדבר נתון לשיקול דעתו הבלעדי של המעסיק



במהלך שנת 2015 החל מחודש 04 ועד לחודש 11 העסקתי עובד בחברתי. מחוסר ידיעה לא הפרשתי לעובד לקרן פנסיה וגם לא פתחתי לו קרן פנסיה (אינני יודע אם היה לו מעסיק לפני ואם הייתה לו קרן פנסיה לפני שהחל בעבודתו בחברתי). בימים אלה קבלתי מכתב בו אני נדרש לשלם לעובד עבור ההפרשות אותן הייתי אמור להפריש וכן עבור הפרשות אותן לא הפרישו שתי חברות נוספות בהן עבד העובד לאחר שסיים את עבודתו בחברתי, וזאת בטענה שלא היה רצף פנסיוני לאור העובדה שלא פתחתי ו/או או הפרשתי לעובד לקרן פנסיה. האם חלה עליי חובה כל שהיא בקשר לתקופת העבודה של העובד בחברות האחרות ? האם ניתן לדרוש ממני תשלום ? אציין כי הדרישה הגיעה במכתב מעורך דין



כידוע שי לחג מקובל בכל מערכות העבודה, גם לגבי משרתים או עובדים לרבות גמלאי המדינה, ברשותי הנחיות האוצר כלומר שמתן השי או המענק בחזקת נוהל או תקנה, שהאוצר בפירוש מעודד.
גם במערכות העבודה האזרחיות או הפרטיות שי לחגי ראש השנה ושי לקראת חג הפסח, אלה שני חגים מרכזיים בהם מונהג ליתן לעובדים, בדרך כלל כמענק כספי.
האם נורמה זו מעוגנת בתקנה כלשהי בחוקי העבודה לגבי ארגונים, מוסדות, ובמה מותנה השי , כלומר ערכו או גובהו?



אין חוק או תקנה המחייבים מתן שי לחג, כפי שציינת מדובר בנוהג ובענפים מסויימים הדבר מעוגן בהסכמים קיבוציים ובצווי הרחבה, באותם מקרים בהם קיים הסכם כאמור יש הסכמים שאינם מפרטים סכום ויש הסכמים שונים ובכל הסכם סכומים אחרים



שלום וברכה
בתחילת מרץ 2020 התחלתי עבודתי כממלאת מקום של מורה שיצאה לחל"ד עד סוף השנה.
לאחר כשבוע פעילות נכנס לתוקף הסגר הראשון.
לא קיבלתי שכר לתקופה זו על אף שמורים כן קיבלו שכר בלי קשר לשעות עבודתם בפועל, בטענה שלא ידוע כמה זמן יימשך...
בהמשך, נקראתי שוב למסור את השעות כשהדבר התאפשר.
האם מגיע לי שכר על התקופה הזו?
שאלה נוספת- כעת עומדת לפני הליך תביע של הבעלות על שעות שלא שולמו במהלך שנת לימודים שלמה- שעתיים שבועיות.
מה הדרך לתבוע חוב זה?



במידה והינך שוקלת הגשת תביעה, ובמיוחד לאור המשתמע משאלתך כי דווח חל"ת קורונה ובמקביל עבדת ולו מספר מועט של שעות דבר שיש בו רגישות מטעמים מובנים, מומלץ לקבל יעוץ אישי במשרד עורך דין



«   «הבא   | 67 | 66 | 65 | 64 | 63 | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close