פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

אודה לתשובתכם
אני עובדת במשרד 3 פעמים בשבוע , 5 שעות. האם מגיע לי דמי הבראה?



במידה והשלמת שנת עבודה הינך זכאית לדמי הבראה באופן יחסי להיקף המשרה דהיינו 15 חלקי 42 משרה בחישוב שבועי



תודה על התגובה , בחודש ספטמבר מלאו לי שנה באיזה חודש אני אמורה לקבל את ההבראה ?



המועד לתשלום דמי ההבראה הינו בחדשים יולי אוגוסט.המעסיק יכול לשלם אם ברצונו בחודש ספטמבר או לדחות את התשלום לשנה הבאה



מה עושים במקרה שמעסיק מסרב לכתוב מכתב הפסקת עבודה ?



המעסיק חייב לתת אישור על תהליך התחלה וסיום. במידה ומסרב ניתן להגיש תלונה במשרד העבודה. ככל שיש מחלוקת על נסיבות הסיום מומלץ לקבל לווי מעורך דין.



אני עובד שכיר 6 ימים בשבוע.
בחודש אוגוסט הגשתי למעסיק 31 ימי מחלה.אני עובד משרה מלאה 6 ימים בשבוע.
המעסיק ניכה מהצבירה 31 ימי מחלה (אני לא עובד בשבתות) ובפועל שילם על 26 ימים .האם חוקי איך שהוא פעל.?



במידה והינך עובד בשכר שעה , החיוב בימים צריך להיות לפי 31 ימים בקיזוז יום המתנה ו 50% בימים השני והשלישי, השכר היומי מחושב לפי ממוצע ההשתכרות ב 3 החדשים האחרונים כולל שבתות לחלק ל 90



שלום רב!

יצאתי לחופשה מעבודה ל 3ימים באישור ותיאום מראש עם המנהל ישיר..., ולא קבלתי תשלום עבורם והיה 5 ימי חופשה צבורים.

כשפניתי לחשבת שכר בשאלה, למה לא שולם לי 3 ימי חופשה שהייתי...
התשובה: בגלל שאין לך צבירה של 7 ימי חופשה, אז חברה לא חייבת לשלם לך את 3 ימי חופשה שהייתה.
רק אם היה לך 10 ימי חופשה צבורים, רק אז הייתה מקבל תשלום עבור 3 ימי חופשה.
וזה על פי החוק כך החשבת שכר אמרה.

האם זה חוקי?

תודה מראש וחג סוכות שמח!!!



במידה ומדובר בחופשה בתאום, הינך זכאי לדמי חופשה וחשבת השכר ככל הנראה טועה בפרשנות החוק



שלום,

עבדתי במקום עבודה קרוב ל9 שנים מ2014 כשנתיים לאחר שהתחלתי לעבוד שם המעסיק סגר את העסק ופתח עסק חדש עם שותף כך שפיטר את העובדים והעסיק שוב, זכור לי שנשאלתי אז אם אני מעוניינת בהמשך זכויות או בקבלת כספים עבור התקופה (חופשה פיצויים וכ..) בחרתי בהמשך זכויות אך עכשיו כשעזבתי אני רואה שלא היה רצף זכויות קיבלתי כספים רק מ2016 וכן התלוש הראשון לאחר מעבר החברה ב 2016 לא הראה שום המשך זכויות ביקשתי מהמעסיק את התלוש האחרון שלי מהחברה הקודמת והוא אמר שאין לו אפשרות להוציא..

כיצד אוכל לבדוק את הנושא הזה?

תודה.



המעסיק האחרון חייב בכל הסכומים גם עבור המעסיק הקודם, מומלץ לקבל יעוץ משפטי אישי למיצוי הזכויות
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



אני לא כל כך בטוח אם השאלה שלי קשורה לדיני עבודה אך אשאל בכל זאת, יש לי עניין לא פתור בנושא זכויות בעבודה מול ההתסדרות הלאומית - מיהו הגוף (אולי ממשלתי) שאחראי עליהם שניתן לפנות אליו?



אין גורם אחראי, ניתן לפנות למוסדות ההסתדרות בתלונה או לביה"ד לעבודה



שלום רב,אני עובד במקום עבודה מעל ארבע שנים ואני מקבל 33 שקל לשעה ומושכים אותי חמישה חודשים כבר בקשר לקבלת תוספת. אם אני עוזב את מקום העבודה האם אני אקבל פיצויים? הפיצויים והתגמולים הרי נמצאים בחברת הביטוח,לא מקבלים ממקום העבודה את הפיצויים. תודה מראש לתשובה.



כעקרון ההתפטרות אינה מזכה בפיצוי פיטורים, הינך זכאי אך ורק לסכומים אשר צברו בקרנות כולל חלק הפיצויים



שלום רב,

לפי כחודש התפטרתי מעבודתי לאחר 3.5 שנות עבודה. בחוזה העסקתי הוחל סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין, וכמו כן נכתב בחוזה כי: "שחרור כספי הפיצויים יבוצע לאחר 6 חודשים מיום סיום ההעסקה". המעסיק מסרב בשלב זה להעביר לי טופסי סיום עבודה עם טופס 161. להלן שאלותי: א. האם הסעיף בדבר שחרור כספי פיצויים לאחר 6 חודשים הינו חוקי ותקף ויכול להיות טיעון כנגד תביעת הלנת פיצויים? ב. האם בנוסף לתביעת הלנת פיצויים יש מקום או הגיון לתבוע הלנת שכר על אי קבלת שובר כספי בסך 100 ש"ח הניתן לעובד ביום הולדתו ולא נמסר לי?



נראה כי הסעיף אינו חוקי , והוא נמצא בסתירה לתיקון לחוק הפיקוח על שירותיםפ פינסיים, אשר מאפשר משיכת הכספים ללא אישור המעסיק לאחר 4 חדשים בלבד.
יחד עם זאת פרקטית אין תוחלת לתביעה, לא מדובר במקרה של הלנה אלא מחלוקת על הזכאות ומועדה, ניהול התיק בכל מקרה יארך יותר מ6 חדשים .
גם לגבי שובר לא נראה כי יש מקום לתביעה של 100 ש"ח , גם אם קיימת זכאות, צריך להוכיח נוהג ברור כי אין הגיון כלכלי בתביעה מעין זאת



שלום,
קיבלתי הצעת עבודה לעבוד כקבלן משנה ולקבל חשבונית עצמית.
מודעת לזכויות שלא אקבל בעקבות היותי קבלן משנה.
רציתי לדעת מה התהליך הנדרש ממני. לפתוח תיק במס הכנסה? ומה מול ביטוח לאומי? האם נדרשים דברים נוספים? תודה מראש



מומולץ לקבל יעוץ מיועץ מס או רואה חשבון אשר יטפל בנושאים אלה מול הרשויות ובשוטף



שלום, אתמול התברר לי מאחד האנשים שעובדים במקום עבודתי (שאין לי קשר אליו ולעולם לא דיברנו) שלא מעט אנשים בעבודה קיבלו במייל את השינוי בחוזה שלי לגבי העלאת שכר שקיבלתי על ידי הHR שלנו. זה יושב עליי מאוד כי אין שום סיבה שרוב המשרד ידע את השכר שלי, לא סיפרתי לאף אחד על ההעלאה ועכשיו כולם יודעים. הלכתי למנהלת שלי וסיפרתי לה, מסתבר שהיא ידעה על זה ואמרה שהדבר היחיד שהיא יכולה לעשות זה להתנצל, אבל מבחינתי זאת לא תשובה. זה מעשה חמור בעיניי. אשמח להבין מה זה אומר מבחינה משפטית? אצלנו במשרד יש איסור לדבר על שכר וככה בגלוי כולם קיבלו את השכר שלי. תודה



כמובן שיש בחשיפה משום פגיעה בפרטיות ואתה זכאי לפיצוי כספי, כדי לבחון האם יש תוחלת לתביעה מבחינת עלות תועלת יש לקבל פרטים נוספים לגבי נסיבות החשיפה, ככל שמדובר בטעות גרידא גם אם תקבל פיצוי הוא יהיה ברף הנמוך. ככל שמדובר במעשה מכוון המצב שונה



ככל הנראה לפחות. איך אוכל לדעת בכלל?



מי הוא הגורם שאחראי על ההסתדרות הלאומית? הכוונה אם קיים משרד ממשלתי שאחראי עליהם או מי מעליהם?



ההסתדרות הינה גוף עצמאי ואינה כפופה למשרד ממשלתי כלשהו



עובד ניקיון ששעות העבודה שלו מ 23:00-01:00 האם יש אפשרות לעבוד כל החודש בשעות הללו מבלי לעבור על החוק



אם מדובר בעבודה שאינה מבוצעת במשמרות, אלא מטיבעה נעשית בלילה אין מניעה להעסקה רציפה בלילה



התחלתי לעבוד בחודש אוגוסוט (מדויק ב 04.08.22) האם אהיה זכאית לדמי חגים שיחולו בחודש אוקטובר?
זאת אומרת זה בידיוק 3 חודשים?



90 ימים ממועד תחילת ההעסקה, לאור הנתונים נראה כי אינך זכאית



עבדתי באיזה עבודה חד פעמית וקיבלתי שכר מרצה השכר הינו בסף 936 שקל , אציין שאין לי עסק ואני לא עצמאית , פשוט הם אמרו לי שהתשלום שהם משלמים נקרא שכר מרצה , בקיצור הם הורידו לי מעמ בסך 136 שח השאלה אם הם אמורים להוריד מעמ? אם זה תקין שהם ניכו לי מע"מ מהמשכורת ?



במידה ואין לך תיק במע"מ ניכוי הסכום למע"מ הינו שגוי והתקבול פטור ממע"מ



שלטם, האם רק השכר האחרון קובע את גובה פיצויי הפיטורים? השכר שלי הועלה לשכר גבוה יותר אך שולם לי רק פעם אחת כי לאחר מכן היו הפיטורים. האם השכר האחרון הוא הקובע לכל 5 השנים בהן עבדתי?



השכר הקובע הינו רלוונטי, אך הוא לא הקריטריון היחיד. במידה וחל ס. 14 וקיימות הפרשות מלאות כל תקופת ההעסקה, הסכום שבקופה הוא הסכום המתקבל.
במידה וההפרשות חלקיות מבחינת התקופה ו/או השיעור תבוצע השלמה בהתאם לשכר האחרון על החלק היחסי החסר



אכן חל סעיף 14 וקיימות הפרשות מלאות אצלי. כך שלפי מה שאני מבינה, זה כלל לא רוולנטי אם השכר שונה והועלה. כל ההפרשות של העבר הן מה שאקבל? תודה.



היי,
במידה והנני עובד במקום עבודה 18 שנה ללא חוזה עבודה.
במשך כל התקופה הופרשו כל הכספים כחוק לביטוח מנהלים קיים.
במידה ואני מתפטר האם אני זכאי לפיצוי פיטורין?
תודה.



כעקרון במידה והינך מתפטר תהיה זכאי אך ורק לפיצוי הפיטורים הצבורים בקרנות ללא השלמה, תשומת ליבך כי קיימים בחוק חריגים לפיהם גם במקרה של התפטרות תהיה זכאי לפיצוי פיטורים מלאים, מומלץ לקבל יעוץ פרטני לבחינה האם הינך זכאי מכח החריגים ו/או מכח הסכמים קיבוצים ו/או צווי הרחבה ענפיים
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



שלום,
אני עובד כמאמן ויש חוזה עובדה. על כל פעילות שלי אני מקבל 300 ש"ח. גם בשבת משלמים לי 300 ש"ח. לפי מה שקראתי צריכים לשלם לי 150 אחוז עבודה בשבת 450 לפעילות. נכון או לא נכון?



שלום , אני בן 68 ועובד באותו מקום 9 שנים. אני מעונין להמשיך ולעבוד אך לקבל כספי פנסיה שנצברו עברו במהלך השנים. האם המעביד חייב לפי חוק במצב כזה להמשיך וולהפריש עבורי כספים לקרם הפנסיה או ברגע שאני אקבל קצבה הוא אינו חייב?



כעקרון במידה והינך מקבל פנסיה מעבודה ( לא פנסית זקנה מהמוסד לבטוח לאומי ), אין חובה להמשיך בהפרשות אך אין גם מניעה.
יחד עם זאת קיימים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה המחייבים המך ההפרשות גם לאחר קבלת פנסיה.
רצוי ומומלץ לקבל יעוץ אישי



תודה על המענה המהיר. אני אחדד את השאלה שלי - קצבת הפנסיה היא מכספים שהופרשו אצל המעביד הנוכחי (לא קודם) האם גם במצב כזה המעביד לא מחויב להמשיך ולהפריש עבורי לקרן פנסיה? אני הבנתי (אולי בטעות) שהמעביד לא חיב בהפרשות כמשודבר בפנסיה של מעביד קודם.



תודה על המענה המהיר. אני אחדד את השאלה שלי - קצבת הפנסיה היא מכספים שהופרשו אצל המעביד הנוכחי (לא קודם) האם גם במצב כזה המעביד לא מחויב להמשיך ולהפריש עבורי לקרן פנסיה? אני הבנתי (אולי בטעות) שהמעביד לא חיב בהפרשות כמשודבר בפנסיה של מעביד קודם.



אני בת 61, נכה עם אי כושר עבודה 65 אחוז ונכות רפואית 68 אחוז. כרגע עובדת ומעוניינת להתפטר בגין מצב בריאותי. האם אני צריכה מכתב מרופא תעסוקתי או מספיק מכתב התפטרות ומכתב ביטוח לאומי על אחוזי נכות?



נדרש אישור רופא תעסוקתי, נכות רפואית אינה בהכרח נכות תפקודית תעסוקתית



שלום,
אני עובדת בחברת ביטוח כבר 17 שנים ויש לחברה וועד עובדים.
אני רוצה לצאת ללימודים ולשם כך אאלץ להחסיר בכל יום א', למשך 9 חודשים. (אוכל מתוכם למשך 7 חודשי לימוד לדווח יום חופש היות ויש לי יתרה גבוהה של חופשים שמתאפסת כל תחילת שנה ולא מצטברת)
האם המעסיק מחוייב/ יכול לאשר לי זאת?

אודה לתשובה בבקשה,
בברכה.



המעסיק אינו חייב לאשר יציאה ללימודים ע"ח ימי החופשה, יש לבחון האם קיים הסכם קיבוצי והאם יש הוראות ספצפיות בהסכם או בנוהל פנימי בנושא



«   «הבא   | 68 | 67 | 66 | 65 | 64 | 63 | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close