פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

אני משתמש ב2 קבוצות ווסאטפ בעבודנ מהטלפון הפרטי שלי, נשלחות שם מלא הודעות ביום שממש כל חמש דקות הטלפון רוטט, ישנם מספר פעמים שאני מעביר מידע לטיפול באמצעות הקבוצות , האם על המעסיק לשלם לי החזר הוצאות טלפון בגין הדבר הזה?



הנושא אינו חד משמעי, לטעמי כפי שהינך משתמש בטלפון לשיחות והתכתבויות אישיות ואינך מקזז משעות העבודה כך אינך זכאי לתשלום בגין התכתבויות הווצאפ



ימי העבודה שלי הם א - ה
הייתי במחלה מיום שישי עד חמישי
האם יום שישי נחשב היום הראשון לחישוב תשלום מחלה או יום העבודה בפועל יום ראשון?



לעו"ד שלום רב,
הגשתי את התפטרותי לפני כחודשיים, קיבלתי טופס ובו הבראה נכנסה במשכרות.
לאחר מכן מחכה ואין שום מסמכים שנשלחו אליי ולא קראו לי לקחת.
כמה שידוע לי הם מחוייבים להביא לי מסמך טופס 161
האם זה יכול לקחת זמן יותר מחודש וחצי?
האם אפשר לתבוע שלא הביאו לי אותו? במידה וכן איזה בית דין והאם חייב לקחת עורך דין?
תודה מראש



בפרקטיקה הנפקת טופס 161 אפשרית רק לאחר תשלום השכר האחרון קליטת התשלומים הפנסיונים לקרנות והנפקת אישור מהקרן . התהליך אורך כחודש עד חדשיים ממועד סיום ההעסקה, אם העיכוב ימשך ניתן להגיש תביעה אך רצוי להקדים מכתב התראה



שלום, רציתי לברר לגבי העניין של נוהג קבוע שהופך לחלק מתנאי ההעסקה.
אני עובדת במקום במשך 22 שנים כבר. עד כה היו לי שעות עבודה מסויימות (10:00-18:30) שבהן הייתי מגיעה לעבודה. לאף אחד לא היו טענות בעניין זה וכך נמשך הדבר במשך 22 שנים. אין לי ממש חוזה העסקה מסודר, לפיכך הכל בעצם מבוסס על נוהג. עכשיו מגיע מנכ"ל חדש שרוצה לדרוש שעות עבודה שונות (08:00-16:30). בעיניי זה נראה כמו הרעת תנאים ושינוי תנאים שלא מקובל עלי. השאלה היא האם יש לי קייס בעניין זה בבי"ד לענייני עבודה.
בתודה מראש.



מדובר בהרעה בתנאי ההעסקה, עלייך להתריע טרם התפטרותך ולתת למעסיק שהות לתיקון ההרעה. במידה והמעסיק יסרב לשלם פיצוי פיטורים ניתן לפנות לבית הדין לעבודה .
לאור הותק והמשמעויות הכספיות רצוי לקבל יעוץ אישי כדי להטיח שאינך מבצעת טעות פרוצדורלית.
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה טלפון לתאום 03-5174455



שלום אני נכה צה"ל בעל 62% נכות.עבדתי במקום העבודה חצי משרה וקיבלתי השלמה ממשרד הביטחון.
לפני כ10חודש הפסקתי את העבודה עקב אירוע רפואי שקשור לנוכותי המוכרת.
והגשתי בקשה לועדת צר"מ.
הוועדה קבעה לי נצרך שאיני בר שיקום.רק לפנו כחודש קיבלתי את ההחלטה.
הגשתי למקום העבודה מכתב מהרופא המטפל שלי שהסתמך על וועדת הצרמ והנצרך.שאיבדתי את כושר העבודה ואיני יכול להמשיך לעבוד.
מקום העבודה כבר כחודש טוען שמקרה זה אינו מוכר לו ומושך אותי ואינו נותן תשובות.
רוצה לציין שעבדתי במקום העבודה 15 שנים.
שאלתי כיצד אני יכול לפעול כנגד מקום העבודה.
תודה מראש



החלטות הועדה מחייבות מבחינת המעסיק, במידה והמעסיק אינו מכיר את הנהלים מומלץ לפנות למשרד הבטחון שינחה אותו



שלום
הודיעו לי אתמול על שיחת שימוע שתתקיים מחר.
מאוד הופתעתי מהטענות שנישלחו לי למייל לקראת השיחה שכן לא שמעתי אותן מעולם מאף אחד מהמנהלים.
מנסיון לשוחח עם המנהל הישיר שלי (היחיד שיודע איך אני עובדת בפועל) אני מקבלת תחושה שהוא לא זה שקיבל את ההחלטה ושלא יתייעצו.
אץ

מכאן אני מרגישה שההתנהלות לקראת השימוע היא חסרת אחריות ומאוד בעייתית ופוגעת כלפיי מצד המעסיק שכן לפחות יכל להעלות את הנקודות לפני כן בצורה מסבירת פנים.
השימוע מחר עם שני מנהלים שלא מכירים את העבודה שלי מקרוב.
אמשח לדעת,אם מחר אומר דברים שיגרמו להם לקבל אותי לעבודה חזרה ואחרי זה ארצה להאתפטר בעקבות עניין זה ,האם מגיעות לי כל הזכויות שהיו מגיעות לי אילו בסוף שיחת השימוע היו מפטרים אותי? חתמתי על סעיף 14 לפיצויי פיטורין.
בנוסף מה מותר ומה אסור להגיד לעבודים האחרים לגבי זה ,אני מאוד עצובה מההתנהלות שלהם אבל מפחדת שהם ירדפו אחרי או יתבעו אותי כי נראה שבישבילם אני מספר ולא בן אדם.
אשמח לעזרה
תודה



גם אם הטענות נראות לך שגויות השימוע הוא המקום להגיב, ככל של תתקבל החלטה על פיטורים ואת מתפטרת מרצונך לא תהיי זכאית להשלמת פיצוי הפיטורים אלא לכספים בקרנות. בשלב זה וכל עוד לא התקבלה החלטה מומלץ לשמור את הדברים ולא לפרסמם



גובה הפיצויים בקרן פנסיה שלי עומד על 8.33 אחוז לכן אם הבנתי נכון אני יקבל בעצם את מלוא הפיצויים כם במידה ואתפטר.
בנוסף בשני המקרים המעסיק מחוייב בחודש התרעה מראש(כלומר תשלום עבור חודש עבודה נוסף)
לכן הדבר היחיד השונה יהיה דמי הביטוח הלאומי שאוכל לדרוש במקרה פיטורין ישר ובמקרה יתפטרות רק אחרי 3 חודשים.
כל זה הבנתי ממה שקראתי באינטרנט,ואשמח לאמת



אכן אם בוצעו הפרשות מחודש ראשון אין הבדל למעט נושא ההודעה המוקדמת, במידה והינך מפוטרת הינך זכאית לדמי הודעה מוקדמת ובמידה והינך מתפטרת הינך חייבת בדמי הודעה מוקדמת. דמי אבטלה במקרה התפטרות עקב הרעה בתנאי העסקה מהחודש הראשון נתונים לשיקול דעתו של פקיד הבטוח הלאומי.



לצרי קיבלתי אישור מרופא תעסוקתי שאיני כשירה לעבודה עקב מצב רפואי . לאחר שסיימתי את ימי המחלה מקום העבודה פיטר אותי . כרגע ממתינה לפיצויים .
השאלה 1. האם אני זכאית לדמי אבטלה מביטוח לאומי
2. האם אני יכולה לתבוע את ביטוח לאומי על נכות / אובדן כושר עבודה או רק על אבטלה
3.הציעו לי משרה מהבית של כמה שעות , אם אני מתחילה לעבוד במקום חדש במשרה חלקית לא אוכל לתבוע את ביטוח לאומי כלל?
. תודה רבה



התפטרות עקב מצב בריאותי מזכה בפדמי אבטלה ללא תקופת המתנה, ניתן להגיש תביעה לנכות כללית אך בודאי שלא תזכי בכפל תשלומים, ככל שתעבדי במשרה חלקית יקוזז הסכום אותו את מקבלת כשכר מהסכום המגיע מבטוח לאומי



שלום רב.
אני מנהל מטבח באיזה מקום באיזור השרון ובשישי האחרון לאחר שאחד העובדים קילל והשפיל אותי לפני לא מעט אנשים הגבתי לו ואז אחד העובדים האחרים איים עליי בסכין מול כל אותם אנשים מה שגרם לי לעזוב הכל באותו הרגע ולנסוע הביתה.
אשמח להתייעצות האם אוכל להתפטר כדין מפוטר ולקבל את הפיצוייים המגיעים לי מאחר ואני עובד מעל שנה באותו העסק



סכסוך עם עובד אחר לדעתנו אינו מזכה בפיצוי פיטורים



שלום,
אני עובדת כעצמאית בחברה בה אני נותנת שירות ללקוחות.
בחוזה ישנו סעיף האומר שבמידה שאני עוזבת לפני סיום 9 חודשי עבודה עליי לשלם סכום מסויים.
ההכשרה שניתנה לי בעבודה היא חפיפה של מספר שעות בזום עם עובדות נוספות. בנוסף, מספר שיחות טלפון שהנחו אותי כיצד לתת שירות ללקוחות מאתגרות.
כמו כן, נאמר לי לשלם את הסכום לאחר שנתתי חודש הודעה מראש לבקשתן ורק לאחר מספר שבועות לאחר סיום עבודתי.
לדברי החברה, על מנת להתחשב בי, הם מבקשים מחצית המסכום הנקוב.
האם דרישת התשלום הינה מוצדקת?



מכיון שלא מדובר בהכשרה אשר נותנת תעודה מקצועית או יתרון כלשהו, הניכוי אינו חוקי יחד עם זאת לאור הסכומים מומלץ לשקול עלות תועלת



אני עובדת שעתית, בחודש האחרון קוזזו משכרי 7 שעות מזכות זכויות סוציאליות, כאשר שאלתי על רקע מה אלה הופחתו משכרי, המענה שקבלתי היה ששולמו לי 4.5 שעות בתעריף אחר ששות בערכן לערך השעות שהופחתו. (???)
ההסתייגות שלי היא בכך ששעות רגילות נושאות זכויות סוציאליות ושעות נוספות לא!!
בנוסף בשום מקרה לא עבדתי מעבר ל- 8 שעות בימים רגילים ולא מעבר ל- 6 שעות בימי שישי. (לכאורה גבול השעות הרגילות לגבי עובדים שעתיים)

אני סבורה שאם היו לי 7 שעות מזכות או רגילות להפחתה כי לכאורה עבדתי מעבר ל 8 שעות , אזי היה לשלם לי 7 שעות נוספות ולא 4.5.
ובקצור שאלתי היא: האם זה חוקי להמיר שעות עבודה רגילות בתעריף אחר יותר גבוה ולטעון שהוא שווה ערך לשעות שקוזזו?
מה ניתן לעשות?



הקיזוז אמור להיות באותו רכיב ששולם ולא ברכיב אחר.
ניתן להוציא מכתב אך ספק אם הנושא כלכלי לאור הסכומים האמורים



המעסיק שלי, רופא העורך חוו"ד נזיקיות, נפטר באפריל 23-עבדתי אצלו 8 שנים, הוא ידע שעומד למות והודיעני ב-19 במרץ על סגירת המרפאה ונתן לי משימות בשל הסגירה, שביצעתי עד למותו. ביקש שאסייע למשפחה בגביית חובות מחב' ביטוח, הסכמתי אך לא ידעתי למה הכנסתי את עצמי. מראש אגיד שלא היה שום חוזה בכתב ביני לבין הרופא ובטח שלא מול המשפחה. רק כבוד לבקשה של שכיב מרע.
הבן (רו"ח,שותף בכיר בתאגיד גדול), לא ידע איך התנהלו יחסי העבודה והמרפאה. מסגרת השכר: 12-13 שעות בשבוע, 60 בחודש. כלומר, לא הייתי אמורה, להסתגר בביתי, ולעבוד כל יום מ-8-17 כדי לטפל בגביה, ובמיוחד כשאין פציינטים ומשרד (שהבן סגר, כולל ניתוק הנייד של המרפאה שעימו עבדתי).
לפני מות הרופא, פנה אלי הבן שאטפל בגביה והתנהג כאילו הוא הבוס החדש שלי: היה תובעני, דרש שאתמסר כולי לגביה "ואתקתק" - רדה בי, כאילו אני פקודה שלו/מזכירתו בתאגיד(שלהבדיל, מקבלת תנאים מעולים...). כל העת הוצפתי בשיחות לנייד הפרטי (משולם מכיסי) מגורמים שאיתם עבד הרופא וטיפלתי בבקשותיהם. בלבולי המוח מאותם גורמים ומהגביה העיקו עלי. ובנוסף הבן העביר עלי ביקורת אישית לא נעימה, עלב בי, ונותרתי עם עוגמת נפש.
העניין: עד עכשיו לא נכנס שקל לחשבון שלי: לא עבור עבודתי באפריל 23 ובמאי 23. הבן הודיעני שלדעתו לא תהיה לי עבודה ביוני ולא התכוון לשלם עליה. בכל זאת, הבטחתי שאתן מס' ימים בתחילת החודש על חשבוני. אלא שהעניינים התמשכו וטיפלתי בגביה משך 3 שבועות ועד לרגע זה. לא מצפה שהקמצן ישלם לי על 6/23 אך בטח שכן על 4+5/23. מה שכן, אני משערת שאשת הרופא סופר שמחה מהכספים שזורמים לחשבונה תודות למאמצי ולפריצת דרך שעשיתי עם הגביה בחודש יוני, ובין היתר תודות לקשרי הטובים עם עורכי הדין וחב' הביטוח. הבן לא היו מצליח להשיג תוצאות כאלה.
ב-10.6 הנייד הפרטי שלי שבק. לאור התיאור לעיל, והצורך בשקט נפשי, לקחתי פסק זמן ולא תיקנתי את הנייד (אין לי כסף לחדש), אך כפי שנרשם המשכתי לעבוד בגביה. בינתיים הבן מחפש אותי ולא יודע מה לעשות עם הסיטואציה.
לפני שהטלפון התקלקל, הבן לחץ בכל שיחה שאגיע לבית הוריו, שם במרתף, נמצא מחשב המרפאה+הניירת ושאעביר לו חפיפה על כל הפעילות (שעות רבות וכנראה ויותר ממפגש אחד), והוא בטח מצפה שזה יהיה בחינם... אינני מסוגלת נפשית לעשות זאת. כבר חודשיים ו-3/4 שאני רדופה, עצרתי את חיי כדי לעזור, אני סגורה בבית, ההוצאות (מחשב, אינטרנט, נייד) עלי, כסף לא נכנס. נכנסתי לסטרס ולחרדות (גם סובלת מPTSD), בסה"כ המוות השפיע גם עלי, אין לי אופק תעסוקתי בגיל 59 – ובמקום להתקדם בחיי, אני עסוקה בצרות של המשפחה הפריבילגית שמקבלת כספים בזכותי.
אח"כ חשבתי לעצמי – אולי לפי החוק בכלל לא הייתי חייבת לסייע למשפחת הרופא? משהו מחייב אותי?
האם הבן שאיננו רופא ולא ממשיך את פעילות העסק-נחשב לבוס שלי? האם אני חייבת להגיע לחפיפה עם הבן שהעליב אותי והלין את שכרי? או שאני פטורה לפי החוק מלהגיע לבית הוריו ולשהות במחיצתו?



העריכה שעשית עם כל הכבוד אינה משנה את המהות, הנושא מורכב מדי למענה במסגרת הפורום ומחייב פגישה פרונטלית.
הינך מוזמנת לקבוע פגישה מסודרת במשרדנו , טלפון לתאום 03-5174455



הגשתי מכתב התפטרות ממקום עבודתי לאחר שנתיים , לטובת גידול הילד

מתי אני אמורה עפ חוק לקבל פיצויים ?



המועד הקבוע בחוק 15 ימים ממועד סיום יחסי העבודה , בפרקטיקה כחודש לאחר הסיום



המעסיק שלי, רופא העורך חוו"ד נזיקיות, נפטר באפריל 23-עבדתי אצלו 8 שנים, הוא ידע שעומד למות וביקשני שאסייע למשפחה בגביית חובות מחב' ביטוח. לציין שהייתי קורבן תקיפה וסבלתי התעמרות והטרדות בעבר וכשאני צריכה להיות איתנה ולעמוד על זכויותי ולהרים את הקול, אני בסטרס, קופאת ונאלמת דום, בשל PTSD. כביכול יחסי העבודה היו מעולים, הוא היה אדם מאוד חביב. בפועל ניצל את היותי מוחלשת, עשק וניצל אותי וכעסתי עליו מאוד. יש מס' סעיפים שבהם פגע בזכויותי, אך זה לדיון אחר. הוא גם הטריד מינית (מילולית). בפועל, הרופא היה קמצן חולני ושילם גרושים... המסגרת: שליש משרה, 62 שעות בחודש, 13 בשבוע, 3300 שח בחודש נטו, אבל אילץ אותי לעבוד גלובאלית, כלומר: להיות זמינה בסטנד בי, בנייד ובמייל - בכל יום/שעה לכל בקשה ופניה: כמו "כונן" במצב חירום. הדבר פגע בכושר השתכרותי ובחופש התעסוקתי (לא יכולתי לקחת עוד ג'וב ובמקביל לענות לטלפונים שלו), כמו גם בחיי ובתוכניותי האישיות. היו טלפונים מוקדם בבוקר, בלילה, וגם בסופ"ש. קשה לכמת את זה לשעות, אבל הזמינות הזו מטרידה ומפריעה בזמנים הכי פחות נוחים וכל טלפון גם חולל עשיה, בהתאם לסוג הפניה. מסיבה זו מנהלות מרפאה, כמוני, מקבלות משכורת מצוינת, לפי משרה מלאה+בונוסים והטבות.
הבן שלו (רו"ח,שותף בכיר בתאגיד גדול), לא ידע על ההתנהלות בינינו ובמרפאה, ולא על שכרי הזעום. הבן פנה אלי באמצע אפריל, שאטפל בגביה וראה עצמו כבוס החדש שלי שנכנס לנעלי אביו. היה מאוד תובעני, דרש שאתמסר כולי לגביה "ואתקתק" את זה-ממש רדה בי, כאילו אני פקודה שלו בתאגיד(שלהבדיל ממני מקבלת תנאים מעולים...). גם העביר עלי ביקורת מעליבה. אני משערת שאשת הרופא שמחה מאוד שבחודש האחרון כספים זורמים לחשבונה, תודות למאמצי.
העניין: עד עכשיו לא נכנס שקל לחשבון שלי: לא עבור עבודתי באפריל 23 ובמאי 23. הבטחתי לבן שאתן מס' ימים בודדים ביוני "עלי" להשלמת הגביה, אבל לצערי עד לרגע זה, העניין לא הסתיים ואני עדיין על הגביה, כך שגם על יוני מגיע לי תשלום, אבל הוא הודיעני שלא ישלם על יוני, זאת למרות הסכמה הדדית ביני לבין הרופא שאותה לא כיבד - שתהיה התראה הדדית של 3 חודשים (פחד שאנטוש והתחנן שאשאר). במקביל לטיפול בגביה גם נאלצתי להענות לבקשות עו"ד שגזלו ממני זמן רב, מהנייד הפרטי (שעל חשבוני). ב-10.6 הנייד הפרטי שבק. עבדתי איתו במרפאה במקביל לנייד של המרפאה (שאותו הבן ניתק). החלטתי לקחת פסק זמן ולנתק מגע, השתקתי את הטלפון ולא הלכתי לתקן – בשביל השקט הנפשי. אין שום חוזה בכתב ביני לבין האב ז"ל ובטח לא מול הבן.
הבן לוחץ שאגיע לבית הוריו, שם במרתף, נמצא מחשב המרפאה+הניירת ושאעביר לו חפיפה על כל פעילות המרפאה (שעות רבות וכנראה יותר ממפגש אחד). אבל אני ממש לא מסוגלת נפשית לעשות את זה. כבר חודשיים ו-2/3 שאני חשה רדופה מהסיפור הזה ורוצה להמשיך עם חיי.
המעסיק הודיעני על סגירת המרפאה באמצע מרץ ועשיתי כל מיני פעולות בשל הסגירה לבקשתו עד אמצע אפריל. נשאלת השאלה: המעסיק שלי נפטר ואין יותר מרפאה - האם אחרי המוות הייתי בכלל חייבת לעזור למשפחה לפי החוק? האם הייתי מחויבת לקבל הוראות מהבן שהכרתי רק בשבעה ולא היה המעסיק שלי? האם הבן נחשב לבוס חדש? האם אני חייבת להגיע לחפיפה עם הבן שהעליב אותי והלין את שכרי? או שאני פטורה לפי החוק מלהגיע לבית הוריו?



הפניה מכילה נושאים רבים הדורשים עיון ובדיקה ולא ניתן לתת תשובה באמצעות הפורום.
הינך מוזמנת לקבוע פגישה מסודרת במשרדנו לבחינת זכויותייך ולווי בתהליך מול המשפחה
טלפון לתאום 03-5174455



שלום,

אני מנהלת מחלקה בחברה גדולה במעמד שכירה (יותר מ-10 שנים), ומעסיקה פרילנסרים לביצוע חלק מהעבודות במחלקה, שכולם חתומים על חוזי פרילנסרים עם הנהלת החברה.
בין הפרילנסרים שעובדים עבור המחלקה שלי יש תושב חוץ שמעדיף לצבור את השכר שלו עבור תקופות של שנתיים-שלוש (כלומר 36-24 חודשים), כדי שהשכר המצטבר יועבר לבנק שלו בפעימה אחת, ולא בפעימות חודשיות שעל כל אחת מהן עליו לשלם לבנק עמלה גבוהה.
ההסדר הזה התקיים כבר פעמיים, אבל לאחרונה קיבלתי הודעה מהנהלת החברה שדרישת השכר המצטברת של אותו פרילנסר לשנים 2021-2023 לא תכובד במלואה והוא יקבל שכר רק עבור עבודתו בשנת 2023.
שאלתי: אם החברה לא תיענה לדרישתי לשלם לפרילנסר את הסכום במלואו, האם התפטרות שלי מתפקידי בגין התנהלותה הבלתי חוקית של החברה, כמוה כהתפטרות בתנאי פיטורין כלומר - התפטרות המקנה את כל הזכויות של מפוטר?

תודה



לא מדובר בהלנת שכר, כאשר מדובר בפרילנסר ראשית חייב להוכיח יחסי עבודה ורק אחר כך יוכל לטעון לזכויות מכוחן, במידה וההסידור היה לבקשתו ובחלוף תקופת ההתיישנות של שנה נראה כי אין בסיס לטעון להלנה.
מן הסתם לחברה שיקולים לגבי מדיניות התשלום, ונראה כי השאלה אינה מכילה את מלוא הנתונים שעמדו מול החברה בקבלת ההחלטה, יתכן שמדובר בסכומים במחלוקת או אחרת. בכל מקרה איני רואה מה הקשר שלך כמנהלת להחלטה שאינך שותפה לה, מדוע הינך צריכה להתפטר בגלל שמי מהספקים לא קיבל תשלום, ומדוע התפטרות זאת מזכה בפיצוי פיטורים. גם לא ברור מדוע החלטת כי מדובר בהתנהלות לא חוקית, לכל היותר מדובר במחלוקת כספית לגיטימית. נראה כי אם תודיעי על התפטרות בעילה זאת לא מדובר בהתפטרות מזכה.



שלום אני חתמתי על חוזה של עבודה מהבית כספקת שירות ,הם שלחו לי סרטון הדרכה של כמה דקות אבל לא עבדרתי איתם בכלל ולא הודעתי להם כי לא ידעתי שצריך כןי זה סתם מילוי סקרים והזנת תוכן
ולא שנתי לב שבחוזה יש סעיף שמחייב אותי לשלם להם 2450 שקל בגלל הפרת חוזה ומאיימים עלי בהוצאה לפועל
מה אפשר לעשות?



לפי תאור הדברים מדובר בהתקשרות כפרילנסרית, ככל היו מתקיימים יחסי עובד ומעביד לא נראה כי ניתן היה לאכוף את ההסכם . כאשר מדובר על יחסי ספק לקוח יש משקל גבוה יותר להתחייבות אך עדיין בית המשפט יתן משקל לעבודה כי מדובר בסרטון הדרכה ולא בקורס בו מושקעים משאבים. כדי לתת תשובה מלאה נדרש כמובן לראות את ההסכם.
לאור הסכומים יש לשקול עלות תועלת של יצוג משפטי



שלום וברכה ,אני מעסיק עובד במשך 10 שנים ,כעת נודע לי שהוא רוצה לעזוב בגלל סיבות משלו ,אולם הוא אינו רוצה להתפטר מרצונו אלא מעוניין שאני אפטר אותו ואז יזכה לכל ההטבות וגם לחתום אבטלה .בינתיים הוא מנסה לגרום לי לפטר אותו ,ע"י כך שהוא אינו עובד בפועל אלא רק מגיע לעבודה וכן גורם לעובדים נוספים לא לעבוד ואף לשיבושים במערכת .בקיצור לנזקים רבים .מה אפשר לעשות?
תודה



ניתן להזמין את העובד לשימוע בגין עבירת משמעת חמורה, התייצבות לעבודה ללא עבודה בפועל. מודגש כי מדובר בהליך קיצוני אשר ללא תעוד של העובדות עלול לגרור חיוב בהוצאות ואולי במקרים קיצוניים פיצוי הלנה לכן לא מומלץ להפעילו ללא לווי של עו"ד מתחום דינמי עבודה.
מומלץ לתעד ולהוציא מכתבי התראה טרם ההזמנה לשימוע, פרקטית ברוב המקרים אין מנוס מפיטורים ובכל מקרה הרי מרבית הפיצויים נמצאים בקרנות. ניתן להזמין העובד לשיחה ולתעד



שלום,
אשתי עובדת בשכר (עובדת לפי שעה) במשרה מלאה.
מקום העבודה מקזז לה את שעות החסר מהמשכורת על חשבון השעות הנוספות. לדוגמא: אם החסירה 3 פעמים שעה ב-3 ימים שונים, היא קיבלה שכר יומי עבור 8 שעות ובנוסף קיזזו לה 3 שעות מתשלום השעות הנוספות (הורדה כפולה !)

האם זה חוקי?
1. לקזז שעות חסר משעות נוספות
2.לקזז שעות חסר לעובד שעתי

תודה רבה



קיזוז חוסרים כנגד ש"נ ניתן אך ורק לעובדים חדשיים



שלום רב,
לא שילמו לי מזה החודש השני את המשכורת כמו שצריך במועד הנכון. עובד במקום כבר מספר שנים. בחודש הראשון שילמו לי משכורת חלקית והשלימו לי לאחר מספר ימים (לאחר ה10 לחודש), בחודש השני גם שילמו לי משכורת חלקית וטרם השלימו. האם התפטרות שלי תחשב התפטרות כדין מפוטר ?
תודה מראש.



הינך זכאי לפיצוי פיטורים רק לאחר השלמת שנה מלאה, איחור כפי שציינת לטעמנו לא יזכה בפיצוי פיטורים ככל ששולמה מקדמה, בכל מקרה טרם התפטרות הינך חייב בהודעה והתראה על ההרעה כדי שהמעסיק יוכל לתקן.



שלום רב,
אני עובד מספר שנים כשכיר בחברה כלשהי. בשנתיים הראשונות הייתי עובד במשרה מלאה. לאחר מכן עברתי לחצי משרה. נשארו לי ימי חופשה מהתקן של המשרה המלאה וימי חופשה נוספים מהתקן של חצי המשרה. כביכול ימי החופשה של המשרה המלאה שווים כמו שני ימי חופשה של המשרה הנוכחית. בהנחה שיש לי 10 ימי חופשה שנצברו שמתוכם 5 מהמשרה המלאה איך צריך לחשב זאת ? האם עליי לבקש לסדר זאת בתלוש בצורה אחרת- מחולקת ? אולי לבקש להכפיל את הימים שהיו במשרה המלאה ? מה עליי לעשות כדי לקבל את מלוא המגיע לי. תודה מראש



במעבר ממשרה מלאה לחצי משרה, ימי החופשה שנותרו מחושבים לפי חצי משרה ולא לפי ערכם בכסף . הינך יכול להגיע לסיכום אחר עם המעסיק



שלום לאחר מספר ראיונות מטלות ושיחות עם ממליצים קיבלתי הצעת עבודה ובהצעה רשום probation period -3 months
חייבת לציין שלא דובר על כך במהלך כל התהליך. אשמח להבין למה החברה הכניסה את הסעיף הזה - הרי ניתן לשחרר כל עובד לפי חוק אז מה הכנסת הסעיף אומרת? כמו כן האם הסעיף פוגע בזכויותי כעובד(ה תנאים סוציאלים או תנאים לבונוס) ומה קורה אם נכנסת להיריון בתקופה זו- האם גורע מזכויותי?



מדובר בתניה מקובלת ושכיחה אין לה כל משמעות מבחינת הריון והיא לא גורעת מזכויותייך, אכן בתקופה זאת המעסיק יכול לפטר ביתר קלות מחוסר התאמה



«   «הבא   | 75 | 74 | 73 | 72 | 71 | 70 | 69 | 68 | 67 | 66 | 65 | 64 | 63 | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close