פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

אני עובד בבית מלון דנה וחמישה חודשים( על בסיס שעתי /יומי) ,רוצה להגיש הודעת מוקדמת להתפטרות , כמה ימים לפני הפיטורין , יש חהבדיל בין משכורת חודשית לשכר שמשולם עפסיס שעה /יום



עובד שעתי - לאחר שנה וחמישה חדשים 19 ימי הודעה מוקדמת , שבועיים לשנה הראשונה ועוד יום לכל חדשיים בשנה השניה



אני עובד בבית מלון דנה וחמישה חודשים( על בסיס שעתי /יומי) ,רוצה להגיש הודעת מוקדמת להתפטרות , כמה ימים לפני הפיטורין , יש חהבדיל בין משכורת חודשית לשכר שמשולם עפסיס שעה /יום



הוסיפו לי קצת בשכר ורוצים לעדכן לי את הסכם העבודה. הוסיפו נספח בו כתוב על אי תחרות - בין היתר "אמנע מלהתחרות...בחברה... ואמנע מלהיות בעל עניין או בעל מעורבות אחרת בגוף או עסק המתחרה או מסייע להתחרות... לרבות כל עיסוק מתחרה כאמור או עניין כבעל מניות בעסק מתחרה, כבעל אינטרס בשותפות, דירקטור, בעל תפקיד, סוכן יועץ או עובד. תחרות בחברה לעניין סעיף זה-עיסוק בכל תחום בו עוסקת החברה. אין באמור בסעיף זה בכדי למנוע מהעובד מלעסוק בעיסוק שהנו בתחום מומחיותו לכשעצמו, בכל עת שהיא, ובלבד שהעובד לא יעשה שימוש בנכסים המהותיים של החברה". בחוזה המקורי מצוין תת נושא עם כותרת על אי תחרות שם כתוב: "העובד יחתום על נספח במסגרתו יתחייב לשמור על סודיות, אי תחרות, אי שידול וקניין רוחני. התחייבויותיו של העובד ע"פ הנספח הנ"ל יהוו חלק מהסכם העבודה, והפרתן תחשב הפרה יסודית של הסכם זה". אז האם על סמך משפט זה מההסכם הקודם אני מחויבת לאי תחרות? הם רוצים כעת ששנה לא אעבוד מול מתחרים. ואם על סמך הפירוט שציינתי - באמת אסור יהיה לי לעבוד אצל מתחרים במשך שנה?



בדרך כלל בית הדין נוטה לתת משקל נמוך לחתימה על התחייבות לאי תחרות לפני תחילת יחסי העבודה. יחד עם זאת אם חתמת ושוב אתה מאשרר את חתימתך במהלך העבודה ביה"ד יתן משקל גבוה יותר לחתימה.



וספציפית מה לגבי :
בחוזה המקורי מצוין תת נושא עם כותרת על אי תחרות שם כתוב: "העובד יחתום על נספח במסגרתו יתחייב לשמור על סודיות, אי תחרות, אי שידול וקניין רוחני. התחייבויותיו של העובד ע"פ הנספח הנ"ל יהוו חלק מהסכם העבודה, והפרתן תחשב הפרה יסודית של הסכם זה".
הם לא הוסיפו נספח בכלל בחוזה המקורי.
אז האם על סמך משפט זה מההסכם הקודם אני מחויבת לאי תחרות?



לא ניתן במסגרת הפורום לתת תשובה ולהתייחס לסעיפי הסכם מבלי לראות את המכלול. כדי לתת תשובה ספציפית ולהעריך את הסיכויים בבית הדין לעבודה , נדרשים פרטים נוספים שניתן לקבלם אך ורק בפגישה פרונטלית.
טלפון לתאום 03-5174455



היי , אני עובד שכיר במקום עבודנ מסוים והמקום נמכר לבעלים אחרים, ההסכם בינהם יכנס לתוקף אחרי 11 חודשי עבודה שלי…
מה אני אמור לדעת? המעסיק הנוכחי זרק משהו שהוא כאילו יפטר אותי והשני יקבל אותי מחדש? למה זה מריח לי מסריח?
בלי קשר לא לקחתי חופש אף פעם האם אפשרי לפדות את ימי החופשה האלה? האם לקחת חופש? איך להתוכנן לכל המהלך הזה מבלי שירמסו את זכויותיו כי אני בטוח שלשם נושבת הרוח
תודה🙏



ככל שאתה ממשיך לעבוד באותו מקום עבודה הפיזי ובאותו תפקיד קיימת רציפות תעסוקתית הן לגבי פיצוי הפיטורים והותק לחופשה והבראה. ניתן לקבל פדיון חופשה מהמעסיק הקודם אך הותק לצורך חישוב הזכאות ישמר.
ככל שאכן לא נשמר הרצף התעסוקתי הינך מוזמן להגיע למשרדנו לפגישת יעוץ לגבי הצעדים בהם ניתן לנקוט



אני חייב לקחת חופשה ? או שאפשרי לפדות אותם פשוט לתלוש?
זה כסף שיוצא ממנו?
תודה



שלום, עבודתו של העובד הזמני הסתיימה, על אף בקשותיי המפורשות הוא העביר את פרטי קרן הפנסיה שלו רק לאחר מספר חודשים. האם אני זכאי לנכות מההפקדות לפנסיה את חלקו של העובד ולהפקיד רק את חלק המעביד? הוא הודיע שהוא מוותר על ההפקדות לפנסיה. האם זה אפשרי?



הזכות לבטוח פנסיוני קמה לאחר 6 חדשים או 3 חודשים רטרו במידה ולעובד קרן פעילה. במידה והעובד סיים עבודתו טרם ביצוע התשלומים ניתן לבצע העברה של חלק המעסיק בלבד וחברת הבטוח תפצל את הסכום בהתאם לתנאי הפוליסה. חובה לשמור תעוד.



שלום. לפני שנה ושלושה חודשים קיבלתי אירוע מוחי , הייתי מועסקת אצל חברה גדולה , בתום 6 חודשים חזרתי לעבודה תחת הגבלות רופא תעסוקתי שהמליץ על 4 ימי עבודה בשבוע למשך 5-6 שעות, לא לבצע עבודה מאומצת כגון מדרגות, ועבודה משולבת גם במשרד וגם מחוץ למשרד . החברה העסיקו אותי בתנאי המגבלות, לאחר זמן קצר האחראית שלי טענה שלא ניתן לצאת לביקורי בית רק בבתים שהם עם מעלית או דירות שאין בהם מדרגות, כשהזכרתי שאלו הם תנאי הרופא התעסוקתי היא ענתה שאין מה לעשות זו העבודה ,אני אמא חד הורית וזקוקה לפרנסה ועליתי במדרגות,ולפני כחודש בזמן העבודה ירדתי במדרגה נפגעה הברך שלי ונמצא שיש קרע גדול בברך ומאז אני בתאונת עבודה, כמו כן , האחראית הכריחה אותי לכתוב מכתב שאני מבקשת לעבור ל5 ימי עבודה ולא 4. האם זה קביל?



המעסיק חייב לפעול בהתאם להוראות הרופא התעסוקתי, ככל שנפגעת עקב פעולות המעסיק חלה עליו אחריות לפצותך.
מומלץ לקבל יעוץ אישי לבחינת הנושא, נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



להנהלת הפורום שלום רב. שמי מיכל, ובכוונתי להגיש התפטרות ממקום העבודה ביום ראשון. נאמר לי על ידי מנהלת החברה, כי עליי להגיש הודעה מוקדמת על כך, ואז יש לי אפשרות לעבוד את כל החודש מבלי שאפסיד חלק מזכויותיי. אני עובדת עם קשישים, ואינני רוצה בשום אופן לחזור לעבודה זו, מאחר ואני בעייפות נפשית מאוד גדולה מעבודה זו, ובקיצור נגרמו לי עוד בעיות בריאותיות עם הזמן מעבודה זו. אני עובדת כתשע שנים וחמישה חודשים. שאלתי: האם זה חוקי לקזז חלק מהפיצויים המגיעים מתוקף התפטרות והאם עליי לציין במכתב שאין כאן הודעה מוקדמת? אשמח לקבל תשובתך בנושא, תודה ויום טוב.



הינך חייבת בחודש הודעה מוקדמת, ככל שלא תתני הודעה המעסיק יהיה רשאי לקזז את דמי ההודעה המוקדמת מגמר החשבון.
ככל שאכן מצבך הבריאותי/נפשי אינו מאפשר עבודה, מומלץ לרשום בתאריך הסיום מועד בעוד חודש
במקביל לפנות לרופא ולקבל תעודת מחלה.
ככל שתציגי תעודת מחלה לתקופת ההודעה המוקדמת המעסיק לא יהיה רשאי לקזז.



לעו"ד שלום בר שלום רב. תודה רבה על התשובה, אך לא הבנתי לגבי תאריך הסיום העבודה? האם לרשום כי ב 7.9. אני מסיימת את עבודתי שם למרות שאינני רוצה יותר לעבוד במהלך ההודעה המוקדמת?



עלייך לרשום 7.9 . כעקרון עלייך לעבוד בתקופה זאת אלא אם אכן את חולה ותמציאי אישור מרופא כפי שציינת
אם תרשמי 7.8 המעסיק יהיה רשאי לקזז דמי הודעה מוקדמת



אוקיי, אני מבינה תודה רבה לך.



אני מועסקת כשכירה תשע חודשים וטרם שולמה לי פנסיה על כל החודשים הללו. לאחרונה התבשרתי שרוצים להוציא אותי לחל"ת למשך חודש עקב קשיים כלכליים בעסק. ואמרו לי שיעדכנו אותי לאחר חודש אם אני חוזרת לעבודה או לא. האם מותר למעסיק להוציא עובד לחל"ת בתקופה הזאת? ומה עליי לעשות? ומה עם ימי חופשה שצברתי ולא ניצלתי?



חל"ת חייב להיות בהסכמה, אחרת המעסיק צריך להודיע לך על סיום העסקה. לפי תאור הדברים נראה כי קיים סיכוי שלאט יהיה לך ממי להפרע בנושא התשלומים הפנסיונים ואולי גם שאר הזכויות. מומלץ לקבל יעוץ אישי כדי למצות את זכויותייך מול המעסיק.
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה
טלפון לתאום 03-5174455



שלום,
עבדתי במקום העבודה שלי שנה וחצי ואז הוציאו אותי לחל"ת בגלל שלא יכולתי להתחסן. אני מעל שנה בחל"ת ועדיין לא הוחזרתי למקום עבודתי. אם אני מתפטרת האם אני זכאית לפיצויי פיטורים?



בהתאם לפסיקה, חל"ת שאינו קצוב בזמן דינו כפיטורים. יחד עם זאת מומלץ לבקש לחזור לעבודה סדירה אם הדבר רלוונטי טרם ההתפטרות



שלום,
במהלך נסיעה לחו"ל מטעם עבודתי נדבקתי בקורונה. מקום העבודה שלי הגיש תביעה להכרה באירוע כפגיעה בעבודה. אני כבר חודש ימים בבית וימי המחלה שלי עומדים להסתיים. מן הסתם יקח זמן עד שאדע אם התביעה התקבלה אם לאו. קראתי באתר "כל זכות" כי תביעות חדשות לפגיעה מקורונה בעבודה מאושרות אוטומטית ל 30 יום. האם הן מאושרות רק לאחר אישור התביעה? או 30 יום ניתנים מעצם ההגשה והם יזקפו לזכותי בכל מקרה גם אם בהמשך תדחה התביעה להכרה באירוע כפגיעה בעבודה?



החישוב ממועד הפגיעה ולא ממועד האישור



ודאי שהחישוב הוא ממועד הפגיעה. אך אני שואל האם מעצם ההגשה ניתנים 30 יום אוטומטית? או רק במידה והתביעה מתקבלת. ראה קישור לאתר כל זכות. זה מוםיע שם תחת הכותרת "תהליך מימוש הזכות" תחת "שימו לב"
https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%94%D7%9B%D7%A8%D7%94_%D7%91%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9D_%D7%A9%D7%A0%D7%93%D7%91%D7%A7%D7%95_%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%94_%D7%91%D7%9E%D7%94%D7%9C%D7%9A_%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%AA%D7%9D_%D7%9B%D7%A0%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%99_%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94



התביעה מאושרת ל 30 ימים ככלל ובדיעבד מעודכנים הימים בהתאם לאישורים המוגשים אלא אם הוגש מראש אישור על מספר ימים מופחת. המועד ממנו מתחילים לספור את הימים הוא מועד תחילת המחלה ולא מועד הגשת התביעה



אז (מאת: משה )
11:58 27/07/2022

מה קורה במידה והתביעה להכרה באירוע כתאונת עבודה נדחית? איני מזוכה ב 30 הימים הללו?



אכן. אם התביעה נדחית הינך זכאי לדמי מחלה בלבד



שלום
אני חתומה על חוזה לפיו נשלחתי לקורס כהכשרה לפני כניסה לתפקיד בחברת הייטק.
מצד החברה אין התחייבות להעסיק אותי בסיום הקורס אך במידה ותוצע לי משרה אהיה מחויבת לקחת אותה או לשלם את הקורס.
במהלך תקופת ההכשרה מצאתי עבודה אחרת ואני מעוניינת לעזוב את הקורס לאחר שהשלמתי 50% ממנו.
האם עליי לשלם את החלק היחסי או את עלות הקורס במלואו?
תודה



כדי לתת מענה לשאלתך יש לבחון את ההסכם עליו חתמת, לא נית ןלדעת מה עלויות החברה במקרה זה הדבר תלוי בהסכם שלהם עם החברה שמעבירה את הקורס



אני עובד משק קבלן במקום עבודה ממשלתי אני עובד ביחד עם עובדי משק מפעל וכפוף לעובד משק מפעל שאחד מעובדי משק מפעל לא מגיע לעבודה אני מבצע את עבודתו אני מרגיש שאני לא עובד דרך קבלן שרות הוא משמש כחברת כח אדם אני חושב שאני עובד כתף אל כתף ולהיות מועסק בהעסקה ישירה.



עצם העובדה שיש עובדים בתפקיד דומה המועסקים במקביל אליך כעובדי מדינה, אינה מקנה לך זכות להפוך לעובד מדינה.



מיקור חוץ יוצר אי שוויון בין עובד לעובד אני אחרי 18 שנות עבודה במקום ממשלתי משתכר 6000 שח נטו עובד מפעל עם אותו ותק כמוני משתכר בן 10000שח ל12000 שח נטו ושנינו מנקים שרותים ומקלחות.כי מדינת ישראל דואגת לרווחת הקבלנים ולא לרווחת העובדים .



אני עובד בארגון גדול, אני עובד עם קביעות, נמצא בחל"ת רפואי כמעט שנתיים, מקבל קצבת נכות מקרן הפנסיה בגלל אובדן כושר עבודה זמני, ביוני האחרון מקום העבודה שלי שלח אותי לרופא תעסוקתי מטעמו שגם החליט שאני לא כשיר לעבודה, כתוצאה מחוות הדעת מקום העבודה החליט לפטר אותי, לא יידע אותי בנוגע לזה, לאחר כחודש וחצי מיום הפסקת יחסי עובד מעביד הבנתי שפוטרתי עקב שיחה יזומה שעשיתי למשאבי אנוש.
מה ניתן לעשות במקרה כזה?



גם פיטורים מסיבות רפואיות מחייבות בשימוע, ניתן להגיש תביעה על הפרת זכות השימוע. כדי להעריך מה סיכוי התביעה יש לקבל פרטים נוספים לגבי מצבך הבריאותי והאופציות התעסוקתיות במקום



הייתי עובד כמאבטח באחת מחברות השמירה, עבדתי באופן קבוע בימי ראשון עד חמישי.
הגשתי מכתב התפטרות ובו התראה של 30 יום כחוק.
באותו יום שבו הוגשה ההתפטרות הייתי מחלה ל 8 ימים, שהתקבל סידור עבודה המעסיק כבר לא שיבץ אותי לעבודה ביום שהייתי אמור לחזור מהמחלה ופשוט הוציא אותי מהקבוצה ווסאטפ.
קיבלתי טופס 161 שבו מצוין תאריך פרישה - היום האחרון של המחלה.
האם אני זכאי לימי הודעה מוקדמת מהמעסיק? כשאני ביררתי את זה מול ההסתדרות הלאומית אמרו לי בגלל שהייתי עובד שעתי אז לא זכאי, אבל לא נראה לי נכון, מי צודק?



ככל שדווחת למעסיק על סיוםן המחלה וזמינותך לעבודה, הינך זכאי לשכר על הימים בהם לא שובצת



שלום
פוטרתי עקב ביטול המשרה שלי. הייתי מנהל מכירות והבעלים החליט שאין צורך יותר במשרה הזאת ומישהו אחר יעשה גם את התפקיד שלי החברה לא בקשיים. האם חוקי?



זכותו של המעסיק לבצע שינויים ארגוניים ולהתייעל



עבדתי כמה שעות אצל מעסיק, השכר המגיע לי הוא כ200 שקל. המעסיק החליט שהוא לא מעוניין בהמשך העסקתי, ולא מוכן לשלם לי את המגיע לי למרות פניות רבות.
לא הספקתי לחתום על 101 ולא על חוזה, אך יש לי הוכחות על העבודה והסכום המגיע לי.
אני יודע שהסכום קטן מאוד, אך אני לא מעוניין לוותר.
מה ניתן לעשות?



לאור הסכום היחסית נמוך, מומלץ להגיש תביעה באופן אישי, ניתן גם להגיש תלונה למשרד העבודה דבר אשר יכול לגרום לנזק כספי משמעותי למעסיק ולדרבן אותו לשלם



תודה רבה על התגובה.
האם הגשת תביעה באופן אישי כרוכה בתשלום?



בסכומיםאלה ללא אגרה בבית הדין לעבודה



שלום לכולם, קצת חפירה אבל הנה השאלה.
אני עשיתי עבודה מועדפת בתחנת דלק, ורציתי לדעת אם יש לי עילה לתביעה אז אלו הסיבות.

1. העסקה מעל 12 שעות ביום, ומעל 9 שעות נוספות בשבוע, ולא פעם אחת מעל 240-250 שעות בחודש

2. לא תמיד היה 8 שעות בין משמרות

3. חיסור בשעות, עיגלו את השעות ללמטה - החסירו לי כסף (נניח יצאתי ב8:25 כי העובדת איחרה אז עיגלו לי את זה ל8:00) כמעט בצורה יום יומית.

4.לא שילמו לי שעות נוספות מהשעה ה7 במשמרת לילה למרות שלפי החוק צריך.

5.עבדתי תמיד לילה (לפי החוק מותר רק שבועיים בחודש עם הפסקה שבוע ביניים) אבל למען הכנות זה בהסכמתי.

6.לא שילמו תוספת שעות לילה בשבת למרות שכששאלתי את המנהלת אמרו לי שכן משלמים.

7.לא קיבלתי הפסקות - אני עבדתי לילות לבד ואין עובד אחר שיתפקד בזמן שאני בהפסקה.

8.לא הביאו לי תלושי שכר חודשיים יותר מפעם אחת למרות שביקשתי

9. קנסו אותי על חוסרים בלי שום הוכחה או לדבר איתי לפני

10. הבטיחו לי בונוסים פעמיים על סך 300 שח ולא הביאו לי

11. לקח להם חודש וחצי להביא לי טופס מועדפת למרות שביקשתי מספר רב של פעמים - ולפי מה שביררתי הם צריכים לתת תוך מקסימום שבועיים.

12. לא קיבלתי פדיון ימי חופש כשעזבתי.

13. עוגמת נפש על זה שכל דבר הייתי צריך לרדוף אחריהם, את התלוש שכר האחרון מלפני שלוש חודשים שאני צריך למען מלגות וכו (אני סטודנט) הם עדיין לא הביאו לי לדוגמא וכדי לקבל משהו אני צריך לשלוח הודעה ולהתקשר כל יום, וגם אז לוקח מספר שבועות, פשוט יחס מזלזל.

עבדתי שם חמישה חודשים, רק משמרות לילה - השכר שלי נע בין 7,000 ל 9,500, יש לי הוכחות מוצקות ל90% מהדברים שרשמתי למעלה כגון הקלטות שיחות, שיחות בוואצפ, צילומי שעון כניסה ופירוט שעות וכו.

בהנחה שיש לי עילה לתביעה השאלות שלי הן
1. לתבוע בבית דין לתביעות קטנות?
2. איך אני מחשב מה סכום התביעה?
3. האם משתלם לי לקחת עורך דין, ואם כן האם קיים עורך דין שיקח אחוזים (אפילו אחוז יחסית גבוה) מהתביעה בתור עמלה.

תודה רבה



שאלתך מחייבת יעוץ אישי ופרטני לבחינת הזכויות ותוחלת הגשת תביעה בבית הדין לעבודה.
נשמח לעמוד לרשותך לפגישת יעוץ
טלפון לתאום פגישה 03-5174455



שלום רב ! ברצוני לדעת האם מותר לי למסור לעיון תצהירי עדות של עדים מטעם הנתבעת
לעדים מטעמי שמעורבים בתביעה ומוזמנים ע"י בית הדין לעבודה ???



לא ניתן לתת מענה לשאלתך, מבלי להבין מטעם מי העדים, מדוע הוזמנו על ידי בית הדין, האם מדובר בתצהירי עדות של הצד שלך או של הצד שכנגד וכו'. גם אופן מסירת התצהירים ומה נאמר באותו מעמד.
מומלץ בעניין זה לקבל יעוץ פרטני כדי לא להסתכן בהדחת עדים.
נשמח לעמוד לרשותך בעניין זה 03-5174455



היי. אשמח לעזרתכם בנושא זה:
ראו תוכן חוזה: 1. העובד יעבוד בחברה בתפקיד נציג שירות בדק 2. העובד יהיה כפוף למנהל ישיר / או מי שיומנה מטעם החברה , הנהלת החברה תקבע את תחומי עיסוקו וסמכויותיו של העובד ותהיה רשאית לשנותן מעת לעת. לפי סעיף 1 אני עובד בתור נציג בדק, האם עליי לבצע עבודה של מחלקה אחרת שלא קשורה לבדק בהוראת המנהל שלי ומנהל המחלקה השנייה? האם זה תקין?

תודה מראש



כעובד זכותו של המעסיק לתת לך כל תפקיד, במסגרת הסבירות גם במחלקה אחרת לאו דווקט בבדק. ככל שלדעתך מדובר בהרעה בתנאיך אתה רשאי להתפטר תוך מתן התראה לתיקון ההרעה.



אם הפרשתי לעובד 6% לכספי פיצויי פיטורין והוא חתום על סעיף 14 - כשהוא מתפטר - אני צריך לבצע השלמה של 2.33% לקופה?

אם לא צריך לבצע השלמה - אז השאלה היא - זה לא הרעיון של סעיף 14 שלא משנה אם פוטר או יתפטר הוא יהיה זכאי לפיצויים ?



ככל שהעובד התפטר מעבודתו בנסיבות שאינן מזכות בפיצויי פיטורים, אין חובה להשלים לו 2.33% והוא יהיה זכאי לשחרור הכספים הצבורים בקופה בלבד.



«   «הבא   | 65 | 64 | 63 | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close