פורום דיני עבודה

+ הוספת הודעה

בפורום דיני עבודה לעובדים ניתן לשאול שאלות ולברר מידע משפטי. כאן תוכלו לקבל מידע איכותי, מהימן ומעודכן בכל הנושאים החמים של דיני העבודה. שלכם ובשבילכם, משרד עורכי דין שלום בר.

עבדתי במקום מסוים מעל שנתיים , עזבתי מנסיבות שלא יכלתי להישאר(היתי בחרדות קשות שלא איפשרו להמשיך.. העבודה היא במוקד טלפוני (הם אישרו לי לא לחכות את התקופה של הודעה מוקדמת וחתמתי ) לא קיבלתי מהם שום מסמך כלשהו והבנתי שבשביל אבטלה חייב לצרף מכתב סיום העסקה וכו. עבר כמה חודשים .. ללכת אליהם לבקש את זה? מה אני עושה?



על-פי סעיף 8 לחוק הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, המעסיק חייב לתת לך אישור על מועד התחלת העבודה וסיומה



שלום, תודה על תשובתך בנושא, אך אני עובדת בשכר גלובאלי, לא שעתי. את ימי החופשה הם מחשבים לפי שעות. תודה



אין בסיס לחישוב לפי שעות, הזכאות הינה לפי ימים. התשלום בהתאם לשכר היומי המלא שהיית צריכה לעבוד באותו היום



שלום רב,
אתמול 24.5, ניתן לי ע"י המעסיק שלי מכתב כשהנושא שלו הוא מכתב פיטורין ובו רשום שעקב צמצום אני מועמדת לעזוב. ביום חמישי (מחר) תיערך שיחה ולאחר מכן תתקבל ההחלטה הסופית. אם יוחלט על פיטוריי הם ייכנסו לתוקף בתאריך 24.6.
האם זה חוקי לתת לי מכתב פיטורין לפני שימוע והאם תאריך העזיבה שלי יכול להיקבע לפי תאריך המכתב שניתן לי לפני שימוע?
תודה רבה



אכן נראה כי המעסיק קיבל כבר החלטה ויתרה מזאת הוא מנסה לקצר את תקופת ההודעה המוקדמת. הדבר אינו תקין אשמח לעמוד לרשותך להגשת תביעה כנגד המעסיק



שלום, התחלתי מקום עבודה חדש, אך לא נקלטתי בתקן של עובד פנימי, אלא כעובד חיצוני (ספק). בחוזה שקיבלתי מהחברה המעסיקה נרשם : "היקף משרה- משרה מלאה, או בהתאם לשעות עבודה כמקובל אצל הלקוח בו תוצב". בסעיף החופשה כתוב: "חופשה שנתית- הנך זכאי ל-17 ימי חופשה שנתית".
שקיבלתי את התלוש הראשון ראיתי כי רשום: מ.חופש- 142.8
הופתעתי כי אני עובדת משרה מלאה של 9 שעות ביום (מלבד חמישי-8.5 שעות) ולכן אני זכאית ל-153 שעות (הם בעצמם רשמו שזה לפי משרה מלאה/המקובל אצל הלקוח). גם אם הייתי עובדת במשרה מלאה של 182 שעות, עדיין הייתי זכאית ל-151 שעות (כפי שמקבלים העובדים הפנימיים במקום העבודה שלי). לכן לא הבנתי איך אני מקבלת 142 שעות? מגיע לי 17 ימי חופש לפי החוזה ו-142 מביא אותי לפחות מ-17 יום. פניתי אליהם וקיבלתי את התשובה: חישוב הזכאות נצברת לפי זכאות שנתית לפי 42 שעות שבועיות ולכן הכפולה היא 8.4 שעות לחודש. בניצול לעובדת- יש בדיקה של כל יום עבודה בהתאם לתקן של העובדת. חופשה בימים א-ד נרשמת כ-8.6 וחופשה ביום מקוצר-7.6. שאת טוענת שהחישוב 153 שעות, אנחנו לא מחשבים כך את החופשה. לא רק שאנחנו מחשבים כך את הצבירה, אלא גם כשאנו מנצלים חופשה אנו מנצלים לפי מסגרת הסוציאלית של יום חופשה= יום חופשה 8.6 שעות ויום חמישי 7.6 שעות ולא מנצלים 9 שעות כפי שהיא חושבת שצריך לצבור.
לסיכום- זה לא משנה אם תצברי לפי 9 ותנצלי חופשה לפי 9 או תצברי לפי 8.4. כל מעסיק מגדיר ניצול בצורה שונה.לשון החוק הינה ימי חופשה ולכן אנו מנתחים לפי ממוצע בשבוע.
1. האם מותר להם לעשות את זה? לא ברור לי איך היא רושמת לי שזה לא משנה. אם הוסכם 17 יום בחוזה, זה מה שמגיע לי. לא נראה לי שזה הגיוני שאקבל פחות ממה שמגיע לי. אם אצלם עובדים פחות, זה אצלם. לי מגיע לקבל את הימים לפי הימים שאני עובדת. זה פשוט נותן לי פחות מ-17 יום כפי שהתחייבו.
2. היא כתבה "כשאנו מנצלים חופשה אנחנו מנצלים לפי מסגרת סוציאלית של יום החופשה= א"-ד' 8.6 שעות וחמישי 7.6 שעות. - לא הבנתי מה זה אומר? האם גם לסוציאליות מורידים לי פחות?
תודה מראש!



בהתאם לנתוני שאלתך ניתן להבין כי הינך עובדת בשכר שעה, לפיכך הצבירה צריכה להיות לפי משרה מלאה כולל ימי המנוחה, חיוב ימי החופשה לפי היציאה לפועל כולל ימי מנוחה, התשלום יגזר מהיקף המשרה ברבע השנה הקודם ליציאה או בחצי שנה הגבוהה ככל שקיימים שינויים משמעותיים בהיקף המשרה



שלום רב
אני עובדת במוקד מידע ומי שחורג מהפסקות לדוגמא מותר לצאת ל 5 דק לשירותים ומשהו מאחר מאיימים.. עושים את זה בתדירות גבוה בקבוצת וואטסאפ כללית רושמים בצורה כזו.. ״להתחיל עם השימועים?…״ ״זימונים..?. ״ האם מעסיק/מנהל מתנהג בצורה תקינה?



זכותו של המעסיק לקצוב את ההפסקות, הסגנון גם אינו ראוי ואינו מקובל אך אינו מגלה עילה לתביעה לדעתנו



שלום רב,

עובד שהתפטר, נתן הודעה מוקדמת על פי ותק צריך לתת חודש הודעה מוקדמת. אם אותו עובדת יוצא לחופש מחלה האם זה מתקזז מהודעה מוקדמת או חופש מחלה לא תופס.

תודה רבה נכבדים



העובד יהיה זכאי לקבל דמי מחלה לפי החוק בגין ימי המחלה, ודמי הודעה מוקדמת על יתרת הימים. העובד לא יקבל כפל תשלום ותקופת ההודעה המוקדמת לא תוארך.



הגשתי מכתב התפטרות ובו הודעתי מראש על 30 ימי הודעה מוקדמת כחוק, מהיום הראשון להתפטרות הייתי במחלה ל 10 ימים, כאשר התקבל סידור עבודה לשבוע הבא הייתי אמור לחזור ביום חמישי אך משום מה לא הייתי משובץ. לאחר יומיים בערך פשוט המנהל הסיר אותי מהקבוצת עבודה. כתבתי לו חזרה בווסאטפ שאני מבין שיחסי העבודה נגמרו לפני תום 30 יום ולא הגיב לי ספיפיצת על זה.. האם ניתן לראות בהתנהגות המעסיק שהוא וויתר לי על הימי הודעה מוקדמת ויהיה קביל בבית משפט במידה ולא ישלם על הימים?
(מצטער שזה ארוך)



לא ניתן לתת תשובה חד משמעית לגבי כוונת המעסיק, כדי להסיר כל ספק היה צריך להתייצב במקום העבודה ולתעד.



שלום
יש לי הסכם עבודה עבור "עובד שעובד מהבית". בהסכם כתוב במפורש שהיות והוא עובד מהבית, בסמוך לשעות העבודה שמילא בגיליון השעות עליו לרשום בפירוט כללי על מה עבד, ואם לא ממלא פירוט זה נחשב כאילו לא עבד, ובמצב כזה על אותן שעות שלא פירט, יינתן שכר מינימום במקום השכר הרגיל.
מאחר וכבר לאחר שבועיים של עבודה" העובד התפטר, ומאחר ולא מילא פירוט ב-3 ימים, אני רוצה לשלם לו שכר מינימום עבור אותם 3 ימים, מכיוון שאני בכלל לא יודע אם עבד או שהמציא שעות...והוא כבר הוכיח שהוא לא אמין בגלל דברים אחרים..
השאלה שלי היא האם זה חוקי לשלם לו מינימום? זה רשום אמנם בהסכם במפורש והעובד חתם על ההסכם, אבל אני שואל בכל זאת, לוודא שלמרות שזה רשום שזה תקין...
תודה מראש!
צחי



במידה והעובד חתום על החוזה, ובמידה ואכן אין דרך לדעת מה ביצע ומתי נראה כי ההסכם תקף.



שלום, סיימתי לעבוד בחודש מרץ וקיבלתי כעת גמר חשבון. בימי החופש שצברתי היו 100.8 שעות. אני עבדתי בשכר שעתי. האם הם חייבים לשלם 100% על השעות האלה שנצברו? כלומר, אם קיבלתי 50 לשעה, עליהם לשלם לי 5000 ש"ח?
בנוסף, האם זה תקין שאת הגמר חשבון קיבלתי רק במאי? (את השכר של מרץ קיבלתי באפריל. רק את הפדיון חופשה קיבלתי עכשיו). תודה



לא ניתן לתת מענה לשאלתך שכן החישוב בחוק חופשה שנתית הינו בהתאם לממוצע ההשתכרות ב חדשים שקדמו לסיום העבודה המשקף את שיעור המשרה ממוצע, ולאו דוקא לפי תעריף השכר. מועד התשלום הינו בשכר האחרון, יחד עם זאת לא קבועה כל סנקציה בנושא זה ולאחר שקיב לת את הסכומים הנושא הוא תאורטי



עובד במקום עבודה כשנה. מתוך זה הייתי בחופשת מחלה 3 חודשים. רוב חופשת המחלה שולמה על ידי הביטוח הלאומי כי לא היו מספיק ימי מחלה צבורים. האם בחישוב ימי ההודעה המוקדמת מתחשבים בסך התקופה(שנה) או שיש להפחית את תקופת ימי המחלה?



במידה וקיבלת דמי בטוח לאומי ולא עבדת, נראה מדובר בתקופה שאינה באה במניין תקופת ההעסקה ולא תהיה זכאי בגינה לדמי הודעה מוקמדת בדומה לחופשה ללא תשלום.



במהלך ימי הודעה מוקדמת להתפטרות אם לא אגיע לעבודה יומיים בשבוע ואת השאר אעבוד זה נחשב לנטישה או עזיבת מקום עבודה? או שפשוט המעסיק יקזז לי את הימים האלו מהמשכורת?



ככל שאינך מגיע לעבודה רצוי שיעשה בתאום עם המעסיק, ניתן כמובן בתאום לקחת בימים אלה חופשה.
ככל שלא תתאם, כמובן שמדובר במעשה שאינו תקין המעסיק יכול לקזז את הימים בשכרך אך ספק אם מדובר בנטישה.



שלום לעוד
אני עובדת משרה חלקית 6.5 שנים ולא הפקידו לי קרן פנסיה
חשבתי שהמעביד חסך לי לחא ידעתי ומסתבר שלא גם הרואה חשבון שלו אמר לי שחא נחסך לי כלום
האם אני יכולה להתפטר בגין מפוטר ולקבל את המגיע לי כחוק?



בראש ובראשונה מומלץ לקבל יעוץ אישי, ניתן להתפטר לאחר מתן התראה.
אשמח לעמוד לרשותך למיצוי זכויותייך מול המעסיק והסדרת התפטרותך באופן אשר יבטיח את תשלום פיצוי הפיטורים
טלפון לתאום 03-5174455



שלום רב,
פוטרתי מעבודתי ועל פי הסכם העבודה כל צד צריך לתת חודשיים הודעה מראש ,כלומר אסיים לעבוד בחודש יולי,
בעקבות כך החלטנו לסוע כל המשפחה לתקופה של 7 -8 חודשים לחו"ל.
אשתי תוציא מכתב סיום העסקה ותתפטר ממקום עבודתה גם בחודש יולי לפני הנסיעה.
שאלותי-
1. האם עלי להרשם בלשכת התעסוקה מיד עם סיום העבודה כאשר מס' ימים לאחר מכן נוסע עם המשפחה או להמתין לחזרה ורק אז להתייצב בלשכת התעסוקה ולחתום פעם ראשונה?
2. האם על אשתי להרשם בלשכת התעסוקה גם מייד בסמוך לסיום עבודתה? מאחר ואין בידה מכתב פיטורין?
3. האם בחזרה מהטיול "מאבדים" זכויות לאבטלה שלא הייתי מאבד במידה והייתי בארץ?
4.בהנחה שנרשמתי בלשכת התעסוקה מייד עם סיום עבודתי לפני הנסיעה, כאשר נחזור לארץ, אני, מאחר ויש בידי מכתב פיטורין זכאי להמשיך לחתום בלשכה וזכאי לאבטלה?
5. בהנחה שאשתי נרשמה בלשכת התעסוקה בסמוך לסיום עבודתה ולפני הנסיעה- 90 היום בהם היא צריכה להתייצב בלשכת התעסוקה אך לא זכאית לאבטלה נרשמים לזכותה או שירשמו רק בהתייצבות בפועל בלשכת התעסוקה? כלומר, לאחר שנחזור יתחילו לספור לה את הימים או שמאחר ונרשמה לפני הנסיעה וחזרנו לאחר יותר מ 90 יום - הם עברו?
6. האם החישוב והזכאות לדמי אבטלה הם קאלנדריים? כלומר, מיום החתימה עומדים לזכותינו 12 חודשים למימוש ימי הזכאות ולדוגמא חזרנו לאחר 7 חודשים אז יעמדו לזכותי "רק" 5 חודשים נוספים לזכאות לאבטלה ? או שלאחר 7 חודשים הספירה של ימי הזכאות מתחילה ? ארשם מיד עם חזרתי או לפני ( בהתאם להמלצה) ואז ישארו לי רק 5 חודשים לחתום אבטלה ?
7. איך החישוב משפיע על אשתי כאמור- ללא מכתב פיטורין - 90 יום ראשונים לא זכאית לאבטלה?
8. חישוב ערך יום אבטלה- הוא על בסיס 6 חודשים אחרונים לסיום העסקה בהם יש לנו תלושי שכר? או שאם נוסעים ואין תלוש שכר נקבל את המינימום?
תודה מראש



עם כל הכבוד והרצון לסייע, הפורום אינו מקום לשאול מספר רב מאד של שאלות באופן שנשאלו, מומלץ להפנות את כל השאלות למוסד לבטוח לאומי.



אני עובד כמאבטח והגשתי את פיטוריי מהעבודה - בהתאם לחוק הודעתי 30 יום מראש, אני הייתי אני שבוע מחלה והמפקח לא משבץ אותי למשמרות בסידור עבודה השבועי שהוציא לשבוע הבא, האם הדבר נחשב לכך שהמעסיק מוותר על ימי ההודעה למרות שלא הודיע לי על כך באופן מפורש? האם תיהיה גבייה תשלום על הימים הללו או יוכל לטעון כך?



יש לבחון את הנסיבות הספציפיות של המקרה , האם המפקח יודע על סיום המחלה, ככל שיודע ולא משבץ סיכוי סביר שהתיה זכאי לחלף הודעה מוקדמת בכסף



שלום. אני עובדת בחנות פוקס. בחג שני של פסח, החנות היתה סגורה ביופ שישי בגלל החג. בפעמים קודמות קיבלנו תשלום דמי חג משום שהחנות היתה סגורה. גיליתי החודש ששאר העובדות בחנות קיבלו תשלום על יום שישי בו החנות היתה סגורה ואני לא.
חשוב לציין שאני בעלת ותק של 3 שנים, אך בשנה וחצי האחרונות אני עובדת רק יום בשבוע(בהסכמת המנהלת) בגלל היולי סטודנטית
האם זה חוקי?



במידה ומדובר ביום שאינך מועסקת בו ברגיל, אינך זכאית לתשלום



יום שישי זה היום היחיד שאני עובדת בשבוע.



המעסיק רשאי להוציא אותך לחופשה על חשבונך ביום זה, מדובר בערב חג ולא בחג. ככל שלעובדים אחרים המעסיק משלם שלא ע"ח חופשה את יכולה לטעון למנהג או נוהג ובקש השוואה.



פוטרתי מהעבודה לאחר 5 חודשי עבודה
מתוכם חודשיים ראשונים עבדתי ו3 חודשים אחרונים הייתי בדמי פגיעה כתוצאה מתאונת עבודה
עם סיום דמי פגיעה פוטרתי במיידי
כמה מגיע לי חלף הודעה מוקדמת? והאם דמי פגיעה נחשבים בוותק



בפסק הדין סע"ש (ת"א) 38646-01-13 פסקה 60-62, קבע בית הדין האזורי לעבודה כי היות שבתקופה של תאונת עבודה העובד אינו זכאי לשכר מהמעסיק, ומכאן יש לראות תקופה זו כחופשה ללא תשלום, שאינה צוברת זכויות.
יצויין כי מדובר בפסק דין איזורי שאינו מחייב, מנגד קיימים פסקי דין לפיהם יש לגזור גזירה שווה בתאונת עבודה והתייחס כאילו מדובר במחלה.
התשובה אם כן אינה חד משמעית



שלום רב.
אישה-עובדת כ-5 שנים שיצאה לחופשת לידה ועומדת להסתיים חופשת הלידה- והיא מעוניינת להיות עוד כמה שבועות/חודשים עם התינוק.
מהן האופציות שלה להאריך את החופשה כדי להיות עם תינוקה (מלבד חופשת מחלה)?
תודה



זכאית להאריך את חופשת הלידה בחופשה ללא תשלום עד רבע מחדשי העבודה ולא יותר מ 12 חדשים ממועד היציאה לחופשת לידה



אני הגשתי התפטרות לפני מספר ימים עם הודעה מוקדמת של 30 יום, שאלתי היא כזאת במידה ולא אגיע לעבודה בשבועיים האחרונים לדוגמא או יום כן יום לא, הבנתי שאצטרך לשלם פיצוי על כל יום עבודה - אין לי בעיה שזה ירד מחופש - השאלה היא האם המעסיק יוכל לגעת בפיצויים או דבר אחר?



המעסיק יהיה רשאי לגבות ממך דמי הודעה מוקדמת כערך הימים שלא הגעת, מטרת ההודעה המוקדמת הינה לאפשר מציאת עובד חליפי חפיפה וכו'. חופשה אינה באה במקום הודעה מוקדמת אלא אם תנתן לך הסכמה מהמעסיק



שאלתי האם גנן שמעסיק גנן נוסף, צריך לשלם לו לפי צו ההרחבה בחקלאות?



ככל שמעסיק גנן נוסף נראה כי לא מתקיימים יחסי עובד ומעביד ואין כל רלוונטיות לצו ההרחבה בחקלאות.



מתקיימים יחסי עובד מעסיק, הגנן בעל עסק ומעסיק עובד גנן ומשלם לו שכר



אם כך חל צו הרחבה על העובד ראה ההסם וצו ההרחבה

צו הרחבה בענף החקלאות - גנני נוי ומשתלות 2001
צו הרחבה בענף החקלאות – גנני נוי ומשתלות[1]
לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז- 1957
בתוקף סמכותי לפי סעיף 25 לחוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957, אני מצווה כי תורחב תחולתן של הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי (7020/99) שבין התאחדות האיכרים בישראל לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה, האיגוד הארצי של הפועלים החקלאיים מיום ח' בטבת התשנ"ט (27 בדצמבר 1998) כפי שעודכן בהסכם בין הצדדים האמורים (7012/2000) ביום כ"ה בחשון התש"ס (7 בנובמבר 1999), כמפורט בתוספת, וכי ההוראות האמורות יחולו על כל גנני הנוי בענף גננות הנוי והמשתלות ומעבידיהם, למעט:



אם אני עובדת חמש שעות ויוצאת להפסקה של עשרים דקות , האם מותר להם לנכות לי זמן הפסקה , או שרק משש שעות מנכים הפסקה ?



זמני ההפסקה אינם בגדר זמני עבודה, והמעסיק אינו חייב בתשלום בגינם, גם אם מסגרת העבודה הינה של פחות משש שעות



«   «הבא   | 62 | 61 | 60 | 59 | 58 | 57 | 56 | 55 | 54 | 53 | 52 | 51 | 50 | 49 | 48 | 47 | 46 | 45 | 44 | 43 | 42    הקודם»   »
כניסה מנהל

Close